Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Playing for the Planet -hanke kattaa jo yli 35 pelitaloa ja -yhdistystä ympäri maailmaa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tarja_pk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Tarja_pk

Toimitus
Playing for the Planet -hanke pyrkii herättelemään ympäristötietoisuutta pelien ja pelitalojen kautta.

Playing for the Planet on peliteollisuuden yhteinen pyrkimys vähentää hiilijalanjälkeään ja sisällyttää erilaisia ympäristöaktiviteetteja peleihin. YK:n ympäristöohjelman (UNEP) tuella pyörivä hanke on sitouttanut jo yli kolmekymmentäviisi pelitaloa ympäri maailmaa. Mukana on Supercellin ja Rovion lisäksi myös suomalaisen pelialan yhdistys Neogames.

Muita osallistujia ovat muun muassa Humble Bundle, Microsoft, tanskalainen Bornholm Game Days ja tuoreimpana jäsenenä saksalainen gamigo. Gamigo on aiemmin ryhtynyt tukemaan myös Eden Reforestation Projects -luonnonsuojeluyhdistystä, jonka seurauksena metsien istutusta hakkuualueilla tuetaan studion pelien sisäisten hyväntekeväisyyspakettien myynnin avulla.

Playing for the Planet -allianssiin liittyvät jäsenet sitoutuvat sisällyttämään peleihinsä ympäristöystävällisiä aktivointeja, vähentämään päästöjään ja tukemaan maailmanlaajuista ympäristöagendaa esimerkiksi istuttamalla miljoonia puita ja vähentämällä muovin käyttöä tuotteissaan. Hankkeeseen kuuluu myös vihreitä pelijameja ja muita ekologista kestävyyttä tukevia tapahtumia.





The game's industry is leveling up for the planet, and we are too!
We are proud to join the @P4PAlliance to take action for the planet by reducing our carbon footprint and integrating environmental activations into our games!

https://t.co/B7P7sRZRBO #PlayingForThePlanet pic.twitter.com/fU7Ubvnnw7
— gamigo group | Play Now! (@gamigo) May 30, 2022








#Playing4thePlanet members made 50 new environmental commitments in 2021 & 60% of members have committed to be net zero/carbon negative by 2030.

Learn more in the Alliance's annual report: https://t.co/F5Xsq0INcq pic.twitter.com/TIePRQYuLj
— UN Environment Programme (@UNEP) February 10, 2022








Did you know the #videogames industry has taken numerous #environmental initiatives and is working to improve the energy efficiency of its devices and services?

About 80% of German games companies prioritise climate and environmental protection. https://t.co/93CV4WDXTF pic.twitter.com/jwRQAcUvP7
— ISFE (@ISFE_Games) August 4, 2021





Lue juttu sivustolla...
 
Ylös Bottom