Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Playstation 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Diamond-Dog
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
D

Diamond-Dog

Guest
Playstation 3 Specs

Name: Sony Playstation 3
MPU (Microprocessor Unit): code name "Cell" Chip
Graphics Synthesizer (GS): sub-0.10 micron chip
CPU Clock Frequency: 2Ghz AMD Processor
Transistors: 287.5 million transistors per second
DRAM Memory: 256Mb.of DRAM
Pixels: 1.2 & 2.6 gigapixels per second
Actual Display Capability: 75 million polygons per second
Internal Bus: 2Kb internal bus provides a bandwidth of 48GBps
Embeded Memory: 32Mb
Release Date: TBA (rumored for 2004-2005


mahtaakohan pitää paikkansa

lähde ja pieni artikkeli
 
2GHz AMD my ass. Ei, nuo eivät tosiaan pidä paikkaansa, ellei Sony oleta myyvänsä PS3sia sitten sadasosan siitä mitä PS2sia. Sitäpaitsi nuo luvut ovat Sonylta liian realistisia, kun oikeat speksit julkaistaan niin se on lähinnä Actual Display Capability: 175000 million polygons per second tms.
 
Nuo luvut tulevat muuttumaan vielä monta kertaa. Aivan niinkuin PS2:n kanssa. PS2:n sanottiin pyörittävän 4 miljoonaa polygonia sekunnissa (eli miljoona enemmän kuin Dreamcastissa), mutta loppujen lopuksi polygonien määrä oli kasvanut pariinkymmeneen miljoonaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nakkerton
Niin, tuollaiset lukemat voivat kuulostaa vuonna 2006 aika heikoilta.

Jep, mutta nyt ne kuulostavat suuhtellisen kovilta. Eli Sony pitää mielenkiinnon PS3:n yllä lisäämällä kokoajan eri juttuja PS3:n. Sitten alkaakin hirveä hypetys. Olisi kyllä kiva olla tutustumassa itse koneeseen ja sen peleihin sitten joskus tulevaisuudessa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
2GHz AMD my ass.

Niinpä!
Sony laskenut milloin joku PS3 olis tarkoitus saada markkinoille ja käyneet kysymässä AMD:ltä minkätehoisia prossuja ne aikoo julkistaa samaan aikaan. Tällä tavalla laskeskelemalla saa ihan mitä tahansa lukuja kun tiedetään että PS3 ei ole tulossa ihan heti.
 
Älkääs nyt vielä pojat PlääStäätön 3:sta riidelkö. Xbox Next se vasta jännä onkin. :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Eikös xbox next ole vain pienennetty versio nykyisestä xboxista, vrt PlayStation - PSOne.

Itseasiassa kaipaisin pienempää xboxia paljon enemmän kuin kokonaan uutta painosta :P Mieti nyt mikä onni olisi saada se järkäle edes PS2n kokoisena.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Eikös xbox next ole vain pienennetty versio nykyisestä xboxista, vrt PlayStation - PSOne.

Ei? Jos osaat lukea, huomaisisit että se tarkoittaa Xbox 2 on Xbox Next. Samassa uutisessa vain mainitaan pienemmästä Xboxista.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Diamond-Dog
Transistors: 287.5 million transistors per second

Mitä helvettiä? Pitäiskö tuon olla 287.5 million transistors per square centimeter tjsp. vai onko meikä lopullisesti pudonnut jäljestä teknologian kehityksessä?
 
Re: Re: Playstation 3

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kerouac
Mitä helvettiä? Pitäiskö tuon olla 287.5 million transistors per square centimeter tjsp. vai onko meikä lopullisesti pudonnut jäljestä teknologian kehityksessä?
No siis kyseessähän on tämä uusi Cell-nimellä kulkeva teknologia, jota PS3:ssa käytetään. Kun PS3:n prosessori tulee tehtaalta, niin se on vain yksi transistori, mutta se alkaa heti sen jälkeen lisääntymään (vähän niin kuin oikea solu). Sekunnin aikana prosessori ehtii siis kasvamaan 287.5 miljoonalla transistorilla.
 
Re: Re: Re: Playstation 3

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
No siis kyseessähän on tämä uusi Cell-nimellä kulkeva teknologia, jota PS3:ssa käytetään. Kun PS3:n prosessori tulee tehtaalta, niin se on vain yksi transistori, mutta se alkaa heti sen jälkeen lisääntymään (vähän niin kuin oikea solu). Sekunnin aikana prosessori ehtii siis kasvamaan 287.5 miljoonalla transistorilla.

Aivan, aivan. :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Diamond-Dog
Actual Display Capability: 75 million polygons per second
PlayStation 2 specs:

CPU: 128 Bit "Emotion Engine"

System Clock: 300 MHz
System Memory: 32 MB Direct Rambus
Memory Bus Bandwidth: 3.2 GB per second
Co-Processor: FPU (Floating Point Multiply Accumulator x 1, Floating Point Divider x 1)
Vector Units: VU0 and VU1 (Floating Point Multiply Accumulator x 9, Floating Point Divider x 1)
Floating Point Performance: 6.2 GFLOPS
3D CG Geometric Transformation: 66 million Polygons Per Second
Compressed Image Decoder: MPEG2

Graphics: "Graphics Synthesizer"

Clock Frequency: 150MHz
DRAM Bus bandwidth: 48 GB Per Second
DRAM Bus width: 256 bits
Pixel Configuration: RGB:Alpha:Z Buffer (24:8:32)
Maximum Polygon Rate: 75 Million Polygons Per Second



Wau, PS3 on yhtä hyvä puskemaan polygoneja kuin PS2 :P
 
Re: Re: Playstation 3

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
PlayStation 2 specs:

CPU: 128 Bit "Emotion Engine"

System Clock: 300 MHz
System Memory: 32 MB Direct Rambus
Memory Bus Bandwidth: 3.2 GB per second
Co-Processor: FPU (Floating Point Multiply Accumulator x 1, Floating Point Divider x 1)
Vector Units: VU0 and VU1 (Floating Point Multiply Accumulator x 9, Floating Point Divider x 1)
Floating Point Performance: 6.2 GFLOPS
3D CG Geometric Transformation: 66 million Polygons Per Second
Compressed Image Decoder: MPEG2

Graphics: "Graphics Synthesizer"

Clock Frequency: 150MHz
DRAM Bus bandwidth: 48 GB Per Second
DRAM Bus width: 256 bits
Pixel Configuration: RGB:Alpha:Z Buffer (24:8:32)
Maximum Polygon Rate: 75 Million Polygons Per Second



Wau, PS3 on yhtä hyvä puskemaan polygoneja kuin PS2 :P

Toi sun polygon rate on käsittääkseni raakoja polyja, PS3:n polyt on tehostein ja efektein jo. En nyt ole täysin perillä tosta "kyllästetyiden" polyjen termistä.
 
Miksi täälä vielä vaahdotaan joistain vanhoista keksityistä tiedoista, kun ajankohtaisempaa, enemmän oikeaa tietoakin on jo tullut julki :rolleyes:

Esmes täällä löytyy mielenkiintoista keskustelua julkaistusta patentista, joka näyttäisi liittyvän PS3 tekniikkaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom