PlayStation 5 - huhut ja uutiset

Barca11910

Well-Known Member
Ei hätää Razer on osannut tässäkin sukupolvessa tehdä sen oikeanlaisen ohjaimen Pleikkarille. Vakaa uskomus on että onnistuvat myös seuraavassa sukupolvessa.

Näitä pitäisi päästä jossain kokeilemaan. Ei huvittaisi maksaa yli 200€ ja todeta kotona ettei sovi käteen. :D
 

HideoMiyamoto

Well-Known Member
Näyttää aika hazardilta toi ristiohjain, itse haluaisin Astron C40 hommata mutta kuka tietää koska niitä saa suomeen.
 

Murdoc

Active Member
Pelaan molemmilla koneilla (Xbox ja PS4) ja molempien ohjaimet on mielestäni tosi hyviä ohjaimia mutta tuota en ole ikinä ymmärtänyt miksi tuon oikean tatin "oikea" paikka on muka alempana, kuin vasemman. Käsittääkseni kellään meistä ei ole noin eripariset peukalot ja nykypeleissä kuitenkin tuota oikeaa tattia tarvii käyttää lähes yhtä paljon, kun vasentakin ja näppäimillä käytetään vain nopeasti yksittäisissä tilanteissa. WiiU:n Pro ohjaimessa oli mielestäni täydellinen tattien sijoittelu, samalla tasolla mutta korkealla niinkuin Xboxilla. :)
 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Entinen Amerikan PlayStationin johtaja Jack Tretton katsoo pleikkarin olevan hyvissä asemissa seuraavan konsolisukupolven koittaessa.

1864

I think they’re very well-positioned. The leader of the prior generation is always in a good position going into the new generation. From what I’ve read about the specs of PlayStation 5, it sounds impressive. Their business model obviously worked well for them the last time around, and it doesn’t look like they’re going to deviate from that. They’ll be well-positioned.

Lähde: https://wccftech.com/ex-ps-america-boss-sony-face-exponentially-greater-competition/
 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Video latausnopeuksien eroista, PS4 Pro vs. PS5.


Sonyn seuraavan sukupolven mainoslause: "anytime, anywhere, without disconnections". Mitä tämä voi tarkoittaa käytännössä? Pelit jatkuvat mobiileilla, aina sinne työpaikan koneelle? Tässä tukena on 5G.



Keskeisiä teemoja seuraavassa pleikkareissa. Taaksepäinyhteensopivuudella (PS4) saadaan siirtymää uuteen konsolisukupolveen vauhditettua. Nopeus kaikessa, turhan odottelun minimointi (jälleen kerran). Tässä apuna huippunopeat SSD-massamuistit.

Sony Next Generation Console Plan-

- Sony believes in generations and backwards compatibility
- Plan to enhance relations with 3P software devs
- Will support disc games next gen, 8K, 3D Audio, SSD, Ray Tracing.
- Faster loading times





 
Viimeksi muokattu:

Veeksi

Active Member
Miten paljon pelien kokoon (kovalevytila) vaikuttaa resoluutio. Jos nyt ajatellaan, että tulee 1 teranen SSD-kovo ja pelit on 8K, niin tuleeko siitä ongelma? Ihan hirveästi ei noita nykyisiäkään pelejä yhteen teraan lopulta mene.
 

Wilbur Wals

Member
8K pelit ei taida olla ihan oven takana. Ei taida ihan rahkeet riittää edes kalleimmilla PCeillä tuohon pääsy.
 

TT-2k

Päämoderaattori
Ylläpitäjä
Eiköhän 8K tule olemaan markkinoinnissa näkyvässä roolissa, muodossa jos toisessa. Siitä pitää huolen Sonyn televisiotuotanto.
Silti pelikäyttöön sitä on kohtuullisen turhaa odottaa, varsinkaan AAA-pelien osalta. Turha luoda hypeä ominaisuudesta, joka jää lähinnä kuriositeetiksi pelien osalta.
 

Wilbur Wals

Member
Eiköhän 8K tule olemaan markkinoinnissa näkyvässä roolissa, muodossa jos toisessa. Siitä pitää huolen Sonyn televisiotuotanto.
Niin kyllähän K grafiikoilla saa tuotetta myytyä tietylle kohdeyleisölle, se on selvä asia. Mutta ei se 8K grafiikka tule pyörimään PS 5:lla. Aika selvä juttu sekin. Niin ja juuri kun ihmiset on saaneet hankittua 4K telvisiot ,eivät he tule ainakaan 5:een vuoteen telvisioitaan päivittämään, joten suuren ostajakunnan puolesta tuo koko 8K on täysin turhaa. Kait se johonkin puree.
 

Veeksi

Active Member
Olipa sitten natiivi 8K-pelejä tai ei, niin joka tapauksessa pelien resoluutio tulee takuulla kasvamaan nykyisestä reilusti ja liian paljon. Se ilmeisesti myy paremmin kuin sulava ruudunpäivitys ja on kenties helpompi ratkaisu pelintekijöille, kun ihan oikeiden yksityiskohtien lisääminen. Palaten alkuperäiseen kysymykseen, niin paljonko grafiikoiden resoluutio vaikuttaa pelin tallennustilan tarpeeseen? Itse tuossa jo kyllä päättelin joistain PS4-peleistäni, että luultavasti ei niin merkittävästi kuitenkaan.
 

TT-2k

Päämoderaattori
Ylläpitäjä
Palaten alkuperäiseen kysymykseen, niin paljonko grafiikoiden resoluutio vaikuttaa pelin tallennustilan tarpeeseen? Itse tuossa jo kyllä päättelin joistain PS4-peleistäni, että luultavasti ei niin merkittävästi kuitenkaan.
Yksityiskohtaisemmat ja isommalla tarkkuudella olevat tekstuurit, hahmomallit jne. luonnollisestikin vievät enemmän tilaa. Mutta koska PC-maailmassa 4K-tekstuurit ovat olleet valtavirtaa jo pidemmän aikaa, ei odotettavissa ole mitään massiivista harppausta tilavaatimuksien suhteen.
 
Varmaan eniten tilaa suhteessa vie valmiit 4k videopätkät, jos niitä käytetään peleissä. Pelien omalla enginellä tehdyt välivideot eivät kuitenkaan vie tilaa samassa määrin, joten varmaan niitä suositaan.
 

MAINOS

Ylös Bottom