PlayStation 5 - huhut ja uutiset

Doctor Pepper

Active Member
Minusta nämä maailman tehokkain konsoli- jutut ovat vähän hölmöjä, jos tehoeroa ei ole selvästi, esim. yli 20%. Ei siis haittaa vaikka molemmat valmistajat kehuisivat konsoliaan maailman nopeimmaksi. Pelien takiahan ne ostetaan ja varmaan se, että millaisia pelaajamääriä esim. moninpelit saavat, on kiinnostavampaa kuin ihan nuo muutaman prosentin tehoerot. Vaikea kuvitella sellaista pelaajaa, joka valitsee konsolin pelkästään tehojen perusteella, varsinkaan nyt, kun molemmat valmistajat sitouttavat pelaajia eri tavoilla pysymään mukana, esim. taaksepäinyhteensopivuudella.
 

Masta

Active Member
Minusta nämä maailman tehokkain konsoli- jutut ovat vähän hölmöjä, jos tehoeroa ei ole selvästi, esim. yli 20%. Ei siis haittaa vaikka molemmat valmistajat kehuisivat konsoliaan maailman nopeimmaksi.
Tämä ei toki normaalisti haittaisi useimpia, mutta tällaisten juttujen laukominen voidaan katsoa suoranaiseksi valehteluksi, eli kuluttajien harhauttamiseksi. Kuluttajan harhauttaminen taas tietää paljon ongelmia :D Ei konsolia voi mainostaa 'maailman nopeimmaksi' jos se ei sitä ole millään tasolla.
 

Miika_-

Well-Known Member
Tämä ei toki normaalisti haittaisi useimpia, mutta tällaisten juttujen laukominen voidaan katsoa suoranaiseksi valehteluksi, eli kuluttajien harhauttamiseksi. Kuluttajan harhauttaminen taas tietää paljon ongelmia :D Ei konsolia voi mainostaa 'maailman nopeimmaksi' jos se ei sitä ole millään tasolla.
Joo jos maailman nopeimmaksi konsoliksi julistautuu niin kyllä minä haluan kaikki konsolit samalle maaliviivalle ja katotaan mikä rikkoo 300km/h merkkipaalun ekana :D
 

Masta

Active Member
Joo jos maailman nopeimmaksi konsoliksi julistautuu niin kyllä minä haluan kaikki konsolit samalle maaliviivalle ja katotaan mikä rikkoo 300km/h merkkipaalun ekana :D
Veikkaan, että tätä pitää edelleen hallussaan Xbox 360. Kun RROD iski konsoliin, niin konsolin lähtönopeus seinään/ikkunaan oli suunnilleen tuon 300km/h

Jos tässä tarkoitetaankin tuulitunnelitestejä, että olisi aerodynaamisin konsoli koskaan? Lentää nopeiten seinään kun tulee harmitus.
Periaatteessa mikä tahansa nopeus siis kelpaa, kuten nopeiten hajoava ;) Mainosmiehet on nykyään kekseliäitä!
 

Lebe80

Well-Known Member
Veikkaan, että tätä pitää edelleen hallussaan Xbox 360. Kun RROD iski konsoliin, niin konsolin lähtönopeus seinään/ikkunaan oli suunnilleen tuon 300km/h
Itsellä kyseinen konsoli lähti samaisessa tilanteessa UPS:n matkaan kohti Saksan huoltoa.
 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Pleikkarin tulevan kasvun teesit.

Yksinoikeudet, sujuva siirtyminen seuraavaan konsolisukupolveen (uusissa peleissä tuki PS5/PS4, taaksepäin yhteensopivuus), monipuoliset jakelukanavat (kuten PS Now) sekä kustannusten hallinta.


Lähde
 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Sonyn tuoreeltaan päivitetyjä patentteja.

Liittyy ilmeisesti PS5:n viritettyyn ultranopeaan SSD-kovalevyyn: http://www.freepatentsonline.com/EP3561678A1.html

With the increase in the capacity of the NAND-type flash memory, the solid state drive (SSD) has come to be used as a storage device that replaces the prior-art hard disk drive (HDD). As compared with the HDD, the SSD has properties that the SSD is advantageous in that data access can be done at higher speeds and lower power dissipation at the costs of the lower durability in repetitive data read/write operations. Therefore, a data rewrite operation on the SSD requires the processing of distributing regions subject to data rewrite operations. For example, if a rewrite request comes from the host central processing unit (CPU), a specified logical block address is replaced with a different physical address, thereby distributing the data to be rewritten to as many memory cells as possible (refer to PTL 1 below, for example).


Toinen patentti taas liittyy eleiden tulkitsemiseen virtuaalitodellisuudessa. Aina ei tarvita lisälaitteita immersion kasvattamiseen (rattia, golf-mailaa jne.) vaan nämä voidaan korvata eleiden tarkemmalla tulkitsemisella: http://www.freepatentsonline.com/EP3560566A1.html

While higher-quality and more responsive image and audio content can contribute to a sense of immersion for a user, the use of different peripherals may also be a determining factor. For instance, a peripheral that is a poor representation of an object that is displayed may cause a break in the user's sense of immersion - an example of this is the use of a mouse and keyboard to pick up a cup in a virtual environment. By using such an input, the user is made very aware that they are not present in the virtual environment and interacting with the displayed object.

One method for addressing this problem has been to provide specialised peripherals, or additional housings that may be used in conjunction with a standard peripheral that can be used to modify the overall shape. For instance, specialised steering wheel or gun-shaped controllers have been provided in existing arrangements, and clip-on attachments for simulating steering wheels or golf clubs (for example) are also known.

These may be advantageous in that the sense of immersion experienced by using the peripherals may be increased, although there are numerous disadvantages in that the number of peripherals or attachments increases directly with the number of different objects that the user would wish to handle.

And alternative approach that has been taken is that of attempting to eliminate the use of peripherals altogether. By using video-based tracking or other suitable methods, users may be able to input commands to a processing device by using gestures. This means that more intuitive inputs may be provided by the user, as the inputs may be designed so as to correspond more closely to the expected interactions with objects in the virtual environmen
 
Viimeksi muokattu:

OK

Well-Known Member
GamesIndustry haastatteli Jim Ryania. Kiinnostavin osuus koski liiketoiminnan virtaviivaistamista. Tämän lisäksi käytiin läpi mm. pilvipelaamista, uusia nimityksiä, tulevaisuuden investointeja (viimeisen parin vuoden ajan PlayStation on laajentanut toimintaa etenkin Itä-Euroopassa).

For much of its 25 year history, there were three different PlayStations: the US, Europe and Japan. It made the business complicated and inefficient at times, but it also gave the brand a regional flavour that helped it become successful around the world.

...

"If we are to be successful, we really have to leverage the opportunities that globalisation brings. I am going to give you some examples. One is around the productisation of PlayStation 5, the definition of the feature set, of the development and the implementation of those features. That process, this time around, has been massively more streamlined compared to anything we've done in the past. The product planners are now having one conversation instead of three different regional conversations, where they needed to reconcile positions that were often conflicting or contradictory, with an endless process of iteration and consensus. That's not happening anymore. We have one conversation and we get on and do stuff.

"The second area is in our marketing. The first global campaign that we ran was around Spider-Man. It's a great game obviously, but it also ended up as PlayStation's bestselling first-party game. It was one global campaign conceived and executed in an outstanding manner, as opposed to three different regional campaigns that are often executed very well, but the same thing in essence done three times.
 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Käytännössä pleikkarin johtoporras on täten laitettu vaihtoon ennen uuden sukupolven aamunkoittoa. Tuo Shuhei Yoshidan uusi tontti kiinnostaa, ettei vain olisi suorassa yhteydessä PSVR2:n sisällöntuotantoon?

 

OK

Well-Known Member
PlayStation laajentaa toimintaa myös Kaakkois-Aasiassa.
PlayStation will open a new development office in Malaysia in 2020.

It's the company's first Southeast Asian studio and will provide art and animation as part of Worldwide Studios's efforts to make exclusive games for PlayStation consoles. Worldwide Studios includes the likes of Guerrilla Games, Japan Studio, Insomniac, Media Molecule, Naughty Dog, Polyphony Digital, London Studio, Sucker Punch, and many more.

Käytännössä pleikkarin johtoporras on täten laitettu vaihtoon ennen uuden sukupolven aamunkoittoa. Tuo Shuhei Yoshidan uusi tontti kiinnostaa, ettei vain olisi suorassa yhteydessä PSVR2:n sisällöntuotantoon?
Scott Rhode ja Michael Denny taitavat olla vielä Sonylla tai ainakaan vielä ei ole uutisoitu, että he olisivat lähteneet pois. Jos oikein muistan, niin Rhode on/oli SCEA pelipuolen vetäjä siinä missä Denny on/oli WWS Vice President.
 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Scott Rhode ja Michael Denny taitavat olla vielä Sonylla tai ainakaan vielä ei ole uutisoitu, että he olisivat lähteneet pois.
Henkilövaihdoksia on tapahtunut kaiken aikaa. Shokkeja itselle on seurannut sieltä Jack Trettonin lähdöstä asti. Alkuvuodesta Kaz Hirai jäi eläkkeelle Sonyn pomon paikalta, myöhemmin kesällä jättivät tehtävänsä pleikkarin Andrew House ja Shawn Layden. Nyt viimeisimpänä Shuhei Yoshida siirtyy osin toisiin tehtäviin. Historiasta voidaan kaivaa sellaisia hetkiä kuin Kaz Hirain siirtyminen Amerikan pomon paikalta Tokioon, kuin myös Phil Harrisonin väistyminen Euroopan johtajan paikalta. Kaikki pidettyjä hahmoja ja lähdöt ovat jokaisen kohdalla kirpaisseet.
 
Viimeksi muokattu:

Pirate fin

Well-Known Member
Olikos tästä jo mainuttu täällä?

Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios has a new boss, and if you've ever played Horizon Zero Dawn or the Killzone games, you're already familiar with his work. PlayStation announced today that Guerrilla Games managing director Hermen Hulst has taken on the position of leadership over Sony's internal game development studios. Former SIEWS head Shuhei Yoshida is taking on a new role at PlayStation that will focus on collaborating with external, independent developers.
 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Juu. Laitoin tästä viestiä PS5 pelit -ketjuun. Se on aina arpomista mihinkä nämä uutiset pitäisi laittaa :D
Mielestäni tämä PS5-ketju on juuri sopiva näihin. Liittyvät enemmän tai vähemmän vuoden päästä tapahtuvaan konsolin julkaisuun.
 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Sonylta löytynyt uusi patentti, joka ei välttämättä liity PS5:n.

Onko kyseessä muistikortti/moduuli tai jopa uudelleen paketoitu SSD-kiintolevy? Sonylta löytyy aikaisempi patentti, joka viittaisi kannettavaan pelikonsoliin, liittyykö tämä siihen?

The design of this PlayStation cartridge was realized by Yujin Morisawa, Senior Art Director at the Corporate Design Center of Sony Interactive Entertainment and responsible for all products associated with the PlayStation brand. In his 15 years with Sony,



Lähde
 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Fanivideo, joka osin pohjautuu julkitulleisiin patenttikuviin ja pelintekijöiden vahvistuksiin. Ohjaimet ja VR-visiiri ovat mielikuvituksen tuotetta.

 
Ylös Bottom