Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Podcast 021: Maratoni se on pelimaratonikin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jryi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

jryi

Vastaava päätoimittaja, teknoniilo
Ylläpitäjä
jryi, maagiset ja Paavi kyselevät tyhmiä Random Gaming Groupin Arthorilta ja Muttilta maratonpelaamisesta. Mikä saa miehen istumaan pelisarjan ääreen kahdeksi vuorokaudeksi ja vielä jakamaan kokemuksensa julkisesti?

Jakson voit ladata tästä: latauslinkki.

Voit myös tilata kaikki podcastit joko RSS-feedinä tai iTunesissa. (Jälkimmäisessä tapauksessa muista arvostella viiden tähden arvoiseksi...)

Sisältö (kesto 2:24:16):

alussa alkumusiikki, lopussa loppumusiikki, välissä paljon puhetta

Muista käydä osallistumassa äänestykseen tähän mennessä parhaasta podcast-jaksosta. Voit voittaa T-paidan. Lue lisätietoja täältä.

Palautetta tähän ketjuun tai osoitteeseen podcast@konsolifin.net.

Seuraava jakso ilmestyy 12.7. Aiheena videopeliaiheiset uudenvuodenlupaukset.

Vastaus: Podcast 021: Maratoni se on pelimaratonikin

Täytyy vielä omasta puolestani kiitellä RGG:n sällejä osallistumisesta. Todella hieno homma, että otitte rohkeasti uudenlaisen haasteen vastaan ja istuitte KonsoliFINin tiukkaan piinapenkkiin. Mukava rupattelutuokio tuosta taas muodostui ja saatiin mielestäni oikein mielenkiintoista keskustelua aikaiseksi.

Alkupuoliskossa vieraita tuuditettiin uneen ihan huolella, mutta itse aiheeseen päästessä Arthor ja Mutti olivat hienosti elementissään. Aihepiiri oli minullekin lähes täysin vieras, joten oli mukavaa kuunnella oikeasti innostuneiden ja vihkiintyneiden heppujen jutustelua. Jomman kumman mikki vaan otti loppua kohden aika pahoja puhinoita, mutta nää mikkiongelmat on aina vähän tämmöisiä.

Toivottavasti Halonhakkausmaratoni (tm) saadaan vielä tänä vuonna järjestettyä. jryin loukko kuulostaa ihan kohtuulliselta kompromissilta, koska siellä taisi olla 5.1-äänentoistokin (toisin kuin Paavin kellarissa).

Toivottavasti Halonhakkausmaratoni (tm) saadaan vielä tänä vuonna järjestettyä. jryin loukko kuulostaa ihan kohtuulliselta kompromissilta, koska siellä taisi olla 5.1-äänentoistokin (toisin kuin Paavin kellarissa).

Mitä se mies puhuu, kyllä mulla 5.1-äänentoisto on, vaikkei välttämättä mikään häävi sellainen. Toisaalta jos jaetulla ruudulla pelaa niin liekö tuolla väliäkään. =P

Toi vois olla sellanen juttu johon itsekin voisin osallistua. Tai ainakin tarvittaessa olla tausta/ kannustusjoukoissa mukana. Täytyyhän sitä joku (teko)syy keksiä , että pääsee pällistelemään Jyrin hienoa telkkaria.

Olen pettymys, koska sisältöä ei lohkota enää tarkempiin palasiin, eli kiva olisi tietää mistä mikin juttu alkaa. Anteeksi että vingun, mutta mielestäni oli kiva tietää noin suunnilleen että mitä ja missä. Eritoten jos nukahtaa välissä. :D

Olen pettymys, koska sisältöä ei lohkota enää tarkempiin palasiin, eli kiva olisi tietää mistä mikin juttu alkaa. Anteeksi että vingun, mutta mielestäni oli kiva tietää noin suunnilleen että mitä ja missä. Eritoten jos nukahtaa välissä. :D

Nämä sisältökuvaukset on ollu enimmäkseen mun hommia, mutta en ole enää näin kesällä työssäkäyvänä ihmisenä kyennyt niitä tekemään. Alkuvuodesta ja keväällä pystyin kepoisasti odottelemaan, että jryi saa castikkeen valmiiksi ja tehdä sitten aamuyön pikkutunneilla sisältökuvauksen, mutta enää ei kykene. Työt ovat pilanneet maailman.

Itse aiheesta keskusteleminen taitaa alkaa jossain noin tunnin kohdalla. Ty(t)öt on tosiaan häirinneet Paavin keskittymistä olelliseen tässä kesän aikana. Se annettakoon kuitenkin tälle ylläpidon yli-ihmiselle anteeksi. Kukaan muuhan ei ole luonnollisesti kykenevä tähän hommaan.

Sillonko minä olin nuori, niin lapsilla oli tapana lähettää piirustuksiaan kaiken maailman ohjelmiin. Joten.

podcastposse.png

Sillonko minä olin nuori, niin lapsilla oli tapana lähettää piirustuksiaan kaiken maailman ohjelmiin.
:D

41604_101481820399_7603_n.jpg

PIIIKKU KFIN PODCASTIN POOSTI,
PODCAST AT KONSOLIFIN PISTE NET,
YX-YX-YX TROLLI YX!

Inspiraationa stammy ja Pikku Kakkosen posti laulu. Vapaasti saa käyttää.

Toi stammyn piirros on kyllä jotain sanoinkuvaamatonta. Olet onnistunut jollain tavalla vangitsemaan tuohon koko castimme perusolemuksen. Kuva todellakin kertoo varsinkin tässä tapauksessa enemmän kuin tuhat sanaa. Kiitokset piirrustuksesta! Sait ainakin tämän sedän erittäin hilpeälle tuulelle.

Hyvä jakso, jonka suurimpiin saavutuksiin täytyy laskea se, että se oikeasti opetti jotakin. Osoitti, että käsite maratonpelaaminen on muutakin kuin Assembly tai LAN-viikonloppu, tai muutoin vain säälittävä nörttitapahtuma. Ihan mielenkiintoinen aihe, vaikken kyllä moista haluaisikaan kokeilla. Voi kun muutenkaan jaksaisi pelata yli 2h putkea ilman tylsistymistä ja huonoa omatuntoa. Massa 1:n loppu oli viimeksi sellainen, joka piti imaista kertaistumalta loppuun. Sen verran loistava oli. Muutoin etenkään näin kesähelteillä ei yli kahden tunnin sessiota meinaa millään jaksaa.

Ei se kuitenkaan ainoastaan pelaamisen ongelma ole. Yllättäen kaikki hyllyssä katsomatta olevat leffat edustavat pituudeltaan luokkaa kaksijapuoli tuntia tai enemmän. Kynnys on vain liian suuri.

Podcastissa puhetta, siitä mitkä pelit sopii maratonille: Onhan noita maailmalla nähty verkkomoninpelipelimaratoneja. Esimerkiksi Machiman jätkät veti streamina heti BlackOpsin julkasun jälkeen kaikki Prestiget läpi. Taisi mennä lähemmäs viikko.

Aika kova maratoni olisi kuunnella tähän astiset podcastit läpi, missä vaiheessa lie tulisi henkilökohtaiset ratkaisut mieleen.

Maratonpelaamisjutuista tuli elävästi mieleen villi nuoruus jostain 1980-luvulta, jolloin videovuokraamoista ja joiltakin huoltoasemilta sai vuokrattua NES-matolaatikoita 20 markalla ja pelejä 20-30 markalla per vuorokausi, ja 90-luvulle tullessa valikoimaan tuli tietysti SNES peleineen. Koska vuorokauden vuokran palautusaika oli aina seuraavana iltana seitsemään mennessä haimme kaveriporukalla konsolin ja jonkun pelin aina lauantaiaamuna heti kun vain liikkeelle kykeni, ja sitten ruokatauot ja lyhyet yöunet poislukien pelattiin porukalla niin kauan kunnes laite piti kiikuttaa takaisin. Silloin tuli pelattua useammankymmentä peliä aivan laidasta laitaan läpi. Jostain syystä (naarmuuntuva pelimedia vai hanttiin laittava tekijänoikeusmafia?) vuokrapalvelut ovat nykyään paljon harvinaisempia, tosin joistakin kirjastoistakin saa edelleen konsolipelejä.

Edit: Nyt kun ehdin kuunnella loppuun asti on vielä mainittava yksi streamattu maraton jota pari vuotta takaperin tuli hieman katseltua ja jäi mieleen. Pari kahelia soitti Rock Band 2:ssa rummuilla kaikki siihen mennessä saatavilla olleet kappaleet, joita oli silloin jonkin verran päälle 500, ajallisesti jotain 40-50 tunnin luokkaa. Rummut vielä ovat paljon fyysisempi ja väsyttävämpi kontrolleri kuin muovikitara, saati joku padi, joten hommaa riitti, ja pelimoodina oli vieläpä jokin duel-moodeista, eli molemmat soittivat kaiken eikä käytetty mitään vuorottelua.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom