Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Podcast 034: Tunnistamaton liikkuva pelaaja

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jryi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

jryi

Vastaava päätoimittaja, teknoniilo
Ylläpitäjä
jryi, FelisLeo, maagiset ja Paavi iskevät Moven ja Kinectin vastakkain. Kumpi ompi parempi vai onko kummastakaan mihinkään? Tunteita herättää myös Ubisoftin kauppareissu, jossa ostoskoriin jäi suomalainen Trials HD:sta tuttu pelistudio RedLynx. Ja tietysti Paavi kertoo kokemuksistaan Digiexpossa.

Jakson voit ladata tästä: latauslinkki.

Sisältö (kesto 2:21:27):

(sisällön kerääminen on liikkuva maali)

Palautetta tähän ketjuun tai osoitteeseen podcast@konsolifin.net. Voit myös seurata Twitteriämme (@KFINPodcast) tai käydä tutustumassa Facebook-sivuumme.

Seuraava jakso ilmestyy 15.11. Aiheena videopeliaiheiset uudenvuodenlupaukset.
 
Vastaus: Podcast 034: Tunnistamaton liikkuva pelaaja

Jatkaakseni vielä noita tietosuoja-FB:ssä kirjoittamiani kommentteja, niin tässäpä pari juttua. Ensinnäkin liiketunnistushärpäkkeet varmaankin tulevat jatkossakin olemaan ainakin jonkinlaisessa osassa. Tämä ihan siksi, että vaikka alkuinnostus onkin ohi, niin sen teknologia ja käyttäminen on nyt pelaajilla hallussa, joten sen tuominen osana seuraavan sukupolven pelikokemusta ei ole niin suuri järkytys. Tuskin kukaan enää haluaisi Wii2:sta, jossa padi olisi kokonaan korvattu liikekapulalla, mutta ehkä joko Dualshockin kaltainen liiketunnistinpadi-kombinaatio tai sitten jo konsolin julkaisuun Move2/Kinect2 kylkeen. Ja tosiaan, hyvin tehtynä liiketunnistuspelit voivat olla erittäinkin hyviä. Kyse on puhtaasti siitä, kuinka helppoa pelaajan on yhdistää pelin tapahtuma X liikkeentunnistinohjaimella tehtäväksi. Kun luultavasti kaikki tälläkin foorumilla pyörivistä ovat aktiivisia peliharrastajia ja padin kanssa viimeiset vuodet/vuosikymmenet symbioosissa eläneet, niin muutos ei varmasti ole helppo tai edes mieleinen. Sen sijaan seuraava pelaajasukupolvi varmasti löytää uuden teknologian. Kukin voi esimerkiksi yrittää tarjota pelaamattomille (iso)vanhemmilleen vaihtoehdoksi kokeilla vaikkapa tennispeliä Wiin ohjaimella tai padilla. Meidän on helppo hahmottaa, että neliöllä luonnollisesti tehdään roikkulyönti, mutta se ei välttämättä ole niin helppoa hahmottaa pelaamattomalle.

Katsokaa The Wire tai hävetkää.

Kastike oli maittava ja ennakkoon tylsältä aiheelta vaikuttaneesta otsikosta huolimatta mukavaa kuultavaa. Tehoketjun poisjättäminen tuskin on suuri synti, kun padin ja lt-ohjaimen vertaaminen on kuin yrittäisi kantabaarissa keskustella vakavasti siitä, onko Opel vai Ford parempi auto. Liian paljon tottumis- ja mielipidekysymys, kun ei oikein voi faktoja verrata. Sama asia kuin tulevassa 3D-jaksossanne. Ai tuleeko sellainen? No Jyri nyt kuitenkin haluaa pitkän pitkän tauon jälkeen päästä hehkuttamaan upeaa töllöään. ;)

Ja siitä GeoW-pystin vaatetuksesta:
Näytä liitetiedosto 7981

Mitä? Miksei?

Myös Chewbacan karvakerros voisi käydä. Kynikää karvat vaikka Maagisetin leuasta.
 
Vastaus: Podcast 034: Tunnistamaton liikkuva pelaaja

Kyllä se vääntää halon pelaajan vatsan nurin kun pääsee kättelemään niinkin suurta MAG sotasankaria kuin Ramtoi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom