Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Podcast 041: Vuosi jona maailma loppuu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jryi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

jryi

Vastaava päätoimittaja, teknoniilo
Ylläpitäjä
Mayat ennustivat maailmalle loppua tänä vuonna, KonsoliFIN ennustaa jotain muuta. Uudella ilmeellä uuteen vuoteen ponnistava podcast lukee teenlehdistä loppuvuoden tapahtumia ja puhuu välillä vähän videopeleistäkin. Homefrontin ja Portal 2:n lisäksi keskustelua synnyttävät Ocean Marketingin onneton johtohahmo ja Michael Pachterin todellinen toimenkuva.

Jakson voit ladata tästä: latauslinkki. Voit myös tilata kaikki podcastit joko RSS-feedinä tai iTunesissa. (Muista antaa iTunesissa podcastillemme viisi tähteä!)

Kesto 3:10:11

(pitäisköhän tehdä uuden vuoden lupaus, että jokaisesta jaksosta kirjoitetaan sisälmysluettelo?)

Palautetta tähän ketjuun tai osoitteeseen podcast@konsolifin.net. Voit myös seurata Twitteriämme (@KFINPodcast) tai käydä tutustumassa Facebook-sivuumme. Jaksolle voi jopa antaa tähtiä podcast-alisivulla.

Seuraava jakso ilmestyy 10.1.2012. Tuolloin luvassa kaikkien aikojen ensimmäinen KonsoliFIN LTTPcast. (Kuuntele tämän viikon jakso, niin ymmärrät ehkä, mistä on kyse.)

Linkkilistaa jaksossa mainituista aiheista:
Gamesbeat: How to self-destruct your company with just a few measly emails - Penny Arcade - Just Wow!
Sony in Big Trouble with PS Vita - Forbes
Fingerpori - HS.fi
These Are the Games That Made Famitsu's Readers Cry -- Andriasang.com
Gamasutra - News - Silicon Knights Suffers Setback In Suit Against Epic
Mass Effect 3 will be more difficult than pre - Shacknews.com - Video Game News, Trailers, Game Videos, and Files
Top 10 Most Pirated Games of 2011 | TorrentFreak
Swen Vincke: "I wouldn
Näitä uutuuksia odotetaan vuonna 2012 | Digiuutiset | Iltalehti.fi
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Podcast 041: Vuosi jona maailma loppuu

Jäikin sanomatta, että vuodenvaihde tuli myllättyä Helsingissä - enkä edes ostanut yhtäkään peliä! Ainoat kovat paketit joulun tietämillä tuli itseltä kun hankin viimein universumin kovimman dettilevyn Amorphiksen Karelian Isthmuksen vinyylinä, sekä työpaikan joululahjana hain Star Warsin blyräy-kolleksönin.

Tuli yllättäen kovat retrovibat kun metrossa iski napeista Metallican Garage Days soimaan. Polvenkorkuisena muistan pelottavan ostosretken serkun kanssa jonnekin Itiksen uumeniin, jossa järjestettiin joku bootleggien erittäin epävirallinen myyntitapahtuma. Garage Dayssin löytäminen kasettina oli aika kova paukku tällaiselle metallikanulikalle ja sitä sitten Walkmanissa luukutettiin heti metroon takaisin päästessä. Ympyrä on sulkeutunut.

Kastikkeessa jäi perinteiseen tapaan aika paljon muutakin sanomatta. Verkkokauppa ja Jimssin settiin lienee aiheellista todeta, että oma asiointi Jimssin suuntaan perustuu 0 euron toimituskuluihin, sekä myös mahdollisesti euron tai joitakin senttejä halvempiin tuotteisiin. Kauppasivu Jimssillä on ihan hirveä käyttää ja visuaalisesti vastenmielisimpiä ikinä, jonka vuoksi Verkkokaupan sivuja käytin tuotteita hakiessa.

Star Wars The Old Republicin kirjoitettu plusmiinus-tekstifile tulee tähän viestiin jahka pääsen kotiin töistä ja otan päikkärit (tai tuonne pelin omaan ketjuun). Valmiiksi pääkaupunniseudun reissulta hiton väsyneenä sai tänään herätä 04:30 jyrään joka jyrisytti koko taloa pihoja rouhiessaan hennosta lumikerroksesta. Unillehan pääsin yhden kieppeillä, koska pitihän sitä juuri Steamista hankittua Deus Exää kokeilla...
 
Vastaus: Podcast 041: Vuosi jona maailma loppuu

Aika erikoisia mutuja älypuhelinten markkinaosuuksista. Itte oon ymmärtänyt että Android on ainakin jenkkilässä älypuhelinten käyttöjärjestelmissä suvereeni markkinajohtaja. Tähän on varmasti herännyt myös moni iOS sovelluskehittäjä/pelintekijä. Se voi olla totta, että raha liikkuu enemmän iOS marketissa, kuin Androidin vastaavassa.
Lähde esim. Engadget

Hyvää settiä tämäkin jakso, mukavaa kuunneltavaa töitten lomassa.
 
Vastaus: Podcast 041: Vuosi jona maailma loppuu

Aika erikoisia mutuja älypuhelinten markkinaosuuksista. Itte oon ymmärtänyt että Android on ainakin jenkkilässä älypuhelinten käyttöjärjestelmissä suvereeni markkinajohtaja. Tähän on varmasti herännyt myös moni iOS sovelluskehittäjä/pelintekijä. Se voi olla totta, että raha liikkuu enemmän iOS marketissa, kuin Androidin vastaavassa.
Lähde esim. Engadget

Vaikuttaneeko tuo Androidin pirstaloituminen erityisesti pelimarkkinoihin, mutta tuntuu, että suurin osa puhutuimmista mobiilipeleistä julkaistaan iOS-laitteille ensin ja Androidille ehkä jos jaksetaan. Tällainen kuva on siis ainakin jäänyt, mutta voin olla väärässäkin. Jos jotain erityisen hyviä Android-pelityksiä on tiedossa, saa vinkata. Toistaiseksi ei ole yhtään vakuuttanut tuo marketin tarjonta pelien puolella.
 
Vastaus: Podcast 041: Vuosi jona maailma loppuu

Yleensä, kun muokataan jotakin tai päivitetään (esim. FaceBook chat) suhtautuminen on "V**** mitä paskaa!", mutta uusi tunnusmusiikki oli hyvä, vaikka aika mystinen. Uusi julkaisukalenteri kuulosti melko lupaavalta. Voisitte myös spoilata joitakin uudempia pelejä kuten esim. Uncharted 3, Batman Arkham City tai Michael Phelps: Push the limit. Voisitte spoilata myös Halo sarjan, mutta hieman paremmin kuin Jryi sen tekee.

Vaikuttaa, että FelisLeosta on tullut TT-2K sijainen, kun TT-2K käänsi takkinsa ja meni moon-tv:lle.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Podcast 041: Vuosi jona maailma loppuu

Jos jotakuta kiinnostaa tutustua tarkemmin noihin kastikkeessa mainitsemiini Indie-peleihin tai minun sekoilevasta höpötyksestäni ei saanut selvää, niin tässä linkkejä videoihin:

Jamestown: Gameplay Trailer - YouTube
Revenge of the Titans Gameplay - YouTube
And Yet It Moves - Gameplay - YouTube
Beat Hazard Ultra: Gameplay - YouTube
SpaceChem - Sleepless on Sernimir IV (1461/2/58) - YouTube
Spacechem gameplay hd 1080p simple example - YouTube
Let's Play Atom Zombie Smasher - YouTube
 
Vastaus: Podcast 041: Vuosi jona maailma loppuu

-- universumin kovimman dettilevyn Amorphiksen Karelian Isthmuksen vinyylinä --

Turhaanko kokeilen haarniskani kestävyyttä ilkeän moderaattorisedän bannivasaraan vastaan, mutta eihän tuo The Karelian Isthmus mikään elämää suurempi levytys ole. Ihan hyvä päänavaus hienolta bändiltä, mutta väistämättä jää Amojen historian ensimmäisen trilogian heikoimmaksi tekeleeksi. Joskin sanottavahan on, että Vulgar Necrolatry lämmittää kovasti mieltä nykyisissä settilistoissa jo laatunsa, mutta ei vähiten yleisön hämmentyneiden ilmeiden takia; "Tää ei nyt ihan kuulosta Her Alonelta. Tai Silent Watersilta." Toki makuasioista on turha kiistellä, sillä kaikilla on oikeus omaan väärään mielipiteeseen, mikäli tahtovat olla kanssani eri mieltä. Huono tekelehän siis Karelian ei missään nimessä ole, mutta kärsii bändin yleisesti rautaisen tuotannon tasosta. Voisipa tuon Karelianin tsekata tuossa ruokiksen jälkeen, kun ei olekaan ihan hetkeen tullut pyöriteltyä.

Niin, siitä GTA5:sta ja sen myyntihöpinöistänne piti sanomani, että myyntimäärien arvioimishajonta on aika valtaisa. Toki uuden GTA:n ja teini-ikäisten ihmismassojen liitto on yleensä ollut taivaassa sovittu, mutta CoD:t ovat kovasti ainakin yrittäneet lyödä kiilaa väliin, ja ennätysmyynneistä jotain päätellen ovat aika hyvin siinä onnistuneetkin. Toivottavasti Rockstar saisi huomattavasti aiempia tämän sukupolven pelejään paremman paketin pihalle, sillä toistaiseksi aika heikkoja tekeleitä ovat suosioonsa ja edellisen sukupolven peleihin nähden julki tuoneet. RDR ja GTA4 ovat erittäin kaukana siitä laadusta, joita Vice Cityn ja San Andreaksen kaltaiset pelit olivat. Eiköhän tuo tuleva GTA tule julkaisuvuonnaan 2013 myymään aika hemmetisti, mikäli edes silloin vielä tulee. Vähän pidän kyllä kummallisena, että yleensäkään noin suurta lippulaivaa tuotaisiin enää kuolevalle sukupolvelle, kun luultavasti 2013 tai viimeistään alkuvuonna 2014 on uutta rautaa pihalla Sonylta ja Microsoftilta, jolloin GTA:n kaltainen/kokoinen pelikin saattaa helposti jäädä hivenen sivuun.

Kastikkeen osalta suunnitelmat kuulostavat varsin kunnianhimoisilta sekä toimivilta, mutta lopputuleman toki näemme sitten vasta joskus. Nyt oli hyvä perusjakso, jossa tosin loppua kohti alkoi ainakin itselleni vähän väsyminen iskemään. Paavin Steamin indiepelikatsaukselle iso peukku. Vielä isompi peukku Paavin uudelle avatarille. Tuli hyvä mieli, kiitos siitä.

Ja sitten vielä loppuun se pakollinen:

Kaupallista paskaa. Eka kausi oli parempi!

EDIT: Murmelia lepytelläkseni todettakoon vielä, että olihan se Amorphiksen vuoden 2010 rundi, jolla veivattiin pelkästään kolmea ekaa levyä, aikamoista timanttia.

Näytä liitetiedosto 8400
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Podcast 041: Vuosi jona maailma loppuu

The Karelian Isthmus]

En itsekään lämmennyt Karelianille kun Thousand lakesilla Amorphiksen korkkasin. Elegy oli jo oikeastaan hyvistä Chrono Triggermäisistä osuuksistaan huolimatta jo hieman liian progressiivista, jotta olisin enää löytänyt sen mihin tykästyin. Uudemmista en tykkää ollenkaan, mutta jokaiselle jotakin. Myöhemmässä iässä kun metallin kuuntelu tuntuu pyörivän duumin, detin, rässin ja pläkin maastossa aukesi Karelian aivan eri tavalla. Haluan dettini brutaalina ja tavallaan hitaana, joka saa tällä levyllä erittäin... hmm... julkean vaikutelman aikaan. Karelianin brutaalius on alkukantaista ja tavallaan sävellettyä raivoa, siinä missä monille brutaalius tarkoittaa sitä, että levy soi kovaa ja hakkaa hengettömäksi - parhaimmillaan helvetin toimivaa, mutta ihan liian tuttu ilmiö on levy jolla on alle kolme minuuttisia rytistyksiä jotka kuulostavat kaikki samalta.

Bolt Throwerit, Jungle Rotit, Vaderit ja Obituaryt sun muut ovat perin jees, mutta jos kunkin yhtyeen koko tuotantoa tarkastelee niin ei sieltä löydy yhtä montaa niin kovaa ruimintaa kuin Amorphis on tuolle levylle saanut. Amorphiksen Thousand lakes on myös helevetin erinomainen levy tietysti.

The Pilgrimage
Warriors Trial
The Exile of the Sons of Uisliu
 
Vastaus: Podcast 041: Vuosi jona maailma loppuu

Castissa puhuttiin noista digitaalisten pelikauppojen tarjouksista ja olen täysin samaa mieltä siitä, että kuinka surkeita esim. PSN Storen tarjoukset olivat verrattuna Steamin tarjontaan. Valve kyllä tietää mikä tarjouksen merkitys on. Steamissa juuri noita Paavin mainitsemia Indie-pelejä tulikin pelattua nimen omaan juuri näiden tehtävien vuoksi (uusien pelejen toivossa), mutta aika hiilikkäällä menestyksellä paria poikkeusta lukuun ottamatta.

Joka tapauksessa hyvä casti oli. Tunnari oli parempi kuin edellinen ja taso vähintääkin yhtä hyvä kuin tähänkin asti.
 
Vastaus: Podcast 041: Vuosi jona maailma loppuu

Vin Dieselin breakdance-esitys (onhan se vähän vanhempi kuin kymmenvuotias, mutta nuori kolli kuitenkin):
[video=youtube;JD2Mb8pM6E8]http://www.youtube.com/watch?v=JD2Mb8pM6E8[/video]

EDIT: Niin ja tietenkin NOW YUO'RE A MAN
[video=youtube;oiXaT_1I-vw]http://www.youtube.com/watch?v=oiXaT_1I-vw[/video]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Podcast 041: Vuosi jona maailma loppuu

Vai että tälläistä...

Hieno avaus tälle vuodelle! Tulevan vuoden suunnitelmat vaikuttavat mielenkiintoisilta, monimutkaisilta ja kunnianhimoisilta. Uskon, että teidän kööri tulee hoitamaan asiat mallikkaasti. Alku- ja loppumusat olivat ihan okei ja niihin varmaankin totun muutamien viikkojen aikana. Vanhaa ei voita mikään.

Tämän viikkoinen kastike oli maukas ja ihanan pitkä. Alkuosiot sujuivat yhtä mallikkaasti kuin ennenkin. Siirtymä-musiikki kolmanteen osioon oli huono valinta, koska puolen minuutin kestoisen pätkän aikana nukahdin täyteen uneen ja heräsin puolen tunnin päästä johonkin naurusinfoniaan :D. Kuuntelin väliinjääneen ja lopun sitten vasta seuraavana päivänä. Ennustuskeskustelu oli erittäin antoisaa ja monet ennustuksista ovat hyvin todennäköisiä.

Jryi: Saadaanko Vitasta jonkinnäköistä kirjoitettua, äänitettyä tai jopa videoitua materiaalia jossain kohtaan. Laitteesta kuuluu sen verran ristiriitaista tietoa, että laitteen julkaisussa hankkiminen on ruvennut mietityttämään. Pieni revikka suomalaiselta suomalaisille olisi paikallaan.

Ikävää kuulla, että potentiaaliset suhteet ovat Fellulla kaatuneet omaan peliharrastukseen. Tästä pääsemmekin jo melkein perinteeksi muodostuneeseen osioon.
Rioichin yksityiselämä, osa 3: Onneksi minulla ei kyseistä ongelmaa ole, koska olemme tyttöystäväni kanssa molemmat nörttejä ja hänkin tykkää pelailla. Haluan jakaa tämän tarinan teidän kanssanne: Olin häneen jo vähän ihastunut lukion ensimmäisellä ja ihastus kasvoi jatkuvasti mutta en sitten millään saanut rohkeutta kysyä häntä ulos. Kuuluimme samaan kaveriporukkaan ja olin joka päivä jonkinäköisessä kontaktissa häneen. No, kesän jälkeen koulu taas jatkui eikä ihastus ollut kadonnut kesän aikana. Viime syyskuussa yhtenä päivänä olimme välitunnilla. Minä juttelin parin kaverin kanssa jostain pelaamiseen liittyvästä ja jotenkin vieressämme oleva suurempi osa kaveriporukastamme oli päätynyt samaan aiheeseen. Heidän keskustelunsa koostui lähinnä Farmvillestä ja Simssistä mutta yhtäkkiä nykyinen tyttöystäväni sanoi, että hän odottaa sellaista peliä kuin Uncharted 3. No, minä kuulin tämän, käännyin ja kysyin häneltä, että mitä hän sanoi. Hän toisti ja siinä kohtaa olin melkein pyörtymispisteessä. Ihana ja kaunis tyttö, johon olin jo ihastunut, tykkää videopeleistä! Seuraavaksi päiväksi keräsin rohkeuteni ja pyysin häntä ulos, koska tälläistä tyttöä ei välttämättä koskaan tulisi tapaamaan ja nyt ollaan oltu muutama kuukausi yhdessä ja ihanaa on ollut.

Sori, kun mä tällä tavalla kerron itsestäni mutta minkäs sille voi; kun kirjoitan, kirjoitan tunteella.

Mutta, kiitokset tästä castista ja toivotan onnea tälle vuodelle. Teen nyt taas tämän lupauksen: Kuuntelen kaikki vuoden 2012 KonsoliFin-podcastit! Ensi viikko tulee olemaan haasteellinen jos Jryin vihjailun oikein ymmärsin mutta selvisinän kahdesta halokastikkeesta joten kyllä tämäkin hoituu.

PS. Sly-fanin kosto on kauhea!*
 
Vastaus: Podcast 041: Vuosi jona maailma loppuu

Teen nyt taas tämän lupauksen: Kuuntelen kaikki vuoden 2012 KonsoliFin-podcastit!
Ei ole ollut minulla tapana lupailla mitään ja ne harvat lupauksetkaan eivät ole toteutuneet. Tähän lupaukseen lupaan kuitenkin yhtyä, lupaan myös pitää tämän lupauksen.

Kun palasin toissapäivänä perinteiseltä jouluiselta kauko-idän tourneelta, kotona odotti muutaman paketin ja melko mahtavan kokoisen suklaaröykkiön lisäksi kolme kuuntelematonta Kfin-podcast jaksoa. Eilen pitkältä, raskaalta ja unettomalta lennolta palautuessa sain kuunneltua nämä kolme jaksoa lähes kokonaan ja viimeisimmän castin viimeisen puolituntisen sain kuunneltua aamupäivän aikana. Tämän kuuntelumaratonin (kai sitä voi jo siksi kutsua) jälkeen on melko luottavainen fiilis ylläluvatun toteutumisesta. Jos 8 tuntia päivässä onnistuu, ei 3 tunnin viikossa pitäisi tuottaa vaikeuksia.

Tulevan vuoden suunnitelmat kuulostivat erittäin lupaavilta, odotan innolla uudenlaisilla sisällöillä varustettuja casteja. Esimerkiksi Lttp-idea vaikutti erittäin mielenkiintoiselta ja uskon että se tuo mukavaa vaihtelua perinteisempien castien lisäksi.

Omia ennustuksia:

Sekä Sony että Microsoft julkistavat uudet konsolinsa, niistä emme kuitenkaan tule kuulemaan sen enempää vielä muutamaan vuoteen.

Moontv menee nurin ja TT-2k anelee häntä koipien välissä paluuta podcast-miehistöön. :)

Cod on paska mutta myy hyvin.

Rovio onnistuu kehittämään uuden menestyspelin mobiililaitteille ja päättää tämän jälkeen aloittaa myös konsolipelejen kehityksen.

Teemu Pukki murtautuu Schalken avauskokoonpanoon.

Joudun hankkimaan elämäni ensaimmäisen parranajokoneen.


E: Ai niin, tärkein meinasi unohtua. Täältä löytyy yksi lisää joka tahtoo nähdä Paavin pelaamassa Michael Phelpsiä ilman paitaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Podcast 041: Vuosi jona maailma loppuu

Jos kaikki jutut ois noin hyviä tilaisin Akun, mutta koska haikailen menneille päiville jolloin jutut ei ole yleisesti laiskaa paskaa ostan vielä JOSKUS jostain takahikiän antikvariaatista wanhoja.

Lisäten vielä, itsehän olen sitä koulukuntaa, jolle Akut menivät paskaksi kun niihin tuli tekijöiden nimet. Ehkä tässä nyt ynnätään yks yhteen liian kärkkäästi, mutta tarinoissa tapahtui mielestäin selvä muutos myös noihin aikoihin. Seikkailut hävisivät ja jutut alkoivat olla semmoista populäärijöötiä jossa lainailtiin suurinpiirtein paikallisten lööppien ajankohtaisuuksia vitsien lohkaisuissa. Ja jotenkin näiden Akujen tulee olla lähes hapertunutta paskapaperia. Joitakin kovakantisia kokoelmia on satunnaisesti tullut tiirailtua ja nehän on ihan luonnottomia!

Nimim. kun maailma ei riitä (eikä pierse)

Helsingissä tuossa taapertaessa huomasin myös wanhan Good Fellowsin olevan pystyssä. Ikkunassa Carl Barksin kootut Akut, hintaa 3500 euroa. Eihän tuota asuntolainassa huomaisi...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Podcast 041: Vuosi jona maailma loppuu

Jos kaikki jutut ois noin hyviä tilaisin Akun, mutta koska haikailen menneille päiville jolloin jutut ei ole yleisesti laiskaa paskaa ostan vielä JOSKUS jostain takahikiän antikvariaatista wanhoja.

Tuo juttu oli 200. Aku Ankan taskukirjasta eli ei ihan tuoreimmasta. Onhan nuo jutut yleensä aika heikkoja noissa, mutta aina näin Kokkolassa käydessä tulee lueskeltuja vanhoja läpi. Ehkä parhaita noissa "uusissa" oli Rebon ja Akun väliset taistelut.
 
Vastaus: Podcast 041: Vuosi jona maailma loppuu

Jälleen leppoisaa kuunneltavaa. Uusi tunnari on aika cool. Naurahdella sai useamminkin. Fellun GTA4-viha ja Omnibladen hirveys jäi mieleen ja kaljakeissi tuotantokustannuksena. :D

Jyri, olen checkpointeista muuten samaa mieltä kanssasi, mutta siitä en, etteikö niitä voi olla liian tiheästi. Eli Unchartedissahan muuten on maailman paras checkpoint-systeemi, kun se jakelee niitä jatkuvasti. Kaikki turha uudelleen juokseminen jää pois, kun checkpointteja tulee jatkuvasti ja näinhän sen pitää ollakin. Kaikki turhat puheet ja minuutin mittaiset kävelymatkat pitääkin checkpointittaa pois.

Gears of War on aika äärimmäinen esimerkki siitä, miten checkpointit tehdään mahdollisimman paskasti. Joutuu aina kuuntelemaan turhat paskalöpinät uudelleen ja uudelleen ja juoksemaan kaksi minuuttia ennenkuin pääsee yrittämään uudelleen toimintakohtausta. En tiedä johtuuko heidän streamausenginestä vai mistä, mutta vielä kolmosessakin sama ongelma. Tämän vuoksi en pelannut insanella kuin pienen testin yhdestä chapteristä. Hardcorella luulin, että ongelma olisi korjattu, mutta siinä ei tullutkaan juuri kuolemia, joten ongelmaa ei huomannut.

Kuitenkin, mitä Gears of War ei tee väärin, on se, että kesken helvetin tiukan areenaväännön (joita suurin osa niin Unchartedin kuin Gearsinkin taisteluista on) peli ei lahjoita sinulle checkpointia, jos saat tapettua neljä vihollista kymmenestä mahdollisesta, kun taas Uncharted tekee näin. Tämä taas tekee koko taistelusta turhan, koska periaatteessa voit vain mennä keskelle vihuja ja räiskiä muutaman kuolleeksi ja sitten kuolla itse, jotta saat checkpointin eteenpäin. Nuo Unchartedin väännöt eivät kuitenkaan ole mitään kymmenen tai viidentoista minuutin pituisia jatkuvia toimintakohtauksia (jolloin siis olisi hyvä, että peli jakaa checkpointin johonkin väliin), joten on mielestäni hölmöä, että kaikki haaste viedään pois lahjoittamalla checkpoint, kun nyt sait sentään muutaman vihollisista tapettua. Ei Super Mariokaan olisi hyvä, jos aivan jokaisen rotkon jälkeen tulisi checkpoint. Kaikki vaaran ja haasteen ja tätä kautta onnistumisen fiilis jäisi pois, jos ei joutuisi ainakin kahta rotkoa ylittämään onnistuneesti ennenkuin peli antaa uuden jatkamispisteen.
 
Vastaus: Podcast 041: Vuosi jona maailma loppuu

NissanLady on päk jälleen kuuntelemassa äijjään jorinoota tämän jakson jälkeen. Muutama onkin välistä jäänyt...

rioichille sen verran, että varo vaan, voi alkaa peliharrastus kalliiksi käydä, kun löytyy tuo "yhteinen" mielenkiinto peleihin. Meillä esimerkiksi ostetaan osaa pelejä kaksin kappalein juurikin sen takia, että pystytään pelaamaan yhdessä omilla konsoleilla. Meillä kylläkin minä paasaan edelleen rahaa enemmän peleihin. Onpahan helppo sitten isännän lainaalla pelejä "toisesta hyllystä".
Pikkuveljen uusi likkakaveri tässä kauhistelikin meillä sitä että huudellaanko seinän läpi toisillemma, kun velii korjas että ne puhuu luurien kautte. Ihmetteli myöskin sitä että onko meillä tosiaan kaksin kappalein konsoleita ja pitääkö olla monta levyäkin. Kaiken sepustuksen jälkeen likka totes "ettei heidän parisuhde onneksi tuollainen ole", voi kun totuus paljastuisi että yhtälailla se sielä codiakin pelaaloo. :D

Muumimukithan oksennuksen vihreineen on aina hyvä puheenaihe. :D
 
Vastaus: Podcast 041: Vuosi jona maailma loppuu

Just mietin että liian vähän muumiasioita kotona, mutta vielä vähemmän on tarjolla hyvällä maulla valmistettuja.

Niin kauan kunnes aletaan valmistamaan Kurt Russell -astiastoja sun muuta, kerään muumeja. Kesäksi Big Trouble in Little China -astiasto ja talveksi The Thing.
 
Vastaus: Podcast 041: Vuosi jona maailma loppuu

Oma joulupyhien pelikokemus muistutti hyvin pitkälle Paavia, eli ilman konsoleita läppärillä katselee Steamista mitä kaikkea on Humble Bundleista tullut ostettua, ja Steamin joulukilpailu rajallisen ajan achievementteineen oli toki hyvä lisäporkkana. Onnistuin myös addiktoitumaan pahasti SpaceChemiin.

Mitä "laiskoihin" BD-julkaisuihin tulee, todella pitkän elokuvan jakaminen kahdelle levylle saattaa puolustaa paikkaansa jos halutaan pitää kiinni laadusta. BD:n maksimibitratella yksi tunti materiaalia vie hieman yli 20 gigaa tilaa, eli nelituntisen elokuvan puristaminen yhdelle 50 gigan levylle saattaa vaatia tuntuvaa videon bitraten pudottamista, jos mukana on paljon isoja ääniraitoja. Suoraan DVD-julkaisuista otetut extrat ovat muodostuneet täysin normaaliksi käytännöksi, koska useissa tapauksissa oheisdokumentteja ei edes ole tuotettu HD-muodossa, jolloin BD:lle siirtämisessä ei olisi oikein muuta iloa kuin yhden levyn säästäminen kotelosta, mutta uuden levyn masteroinnista tulisi omat lisäkustannuksensa. Sormusten herrastakin on kuitenkin tulossa väistämättä vielä 3D-uusintajulkaisu, jolle löytynee ainakin vielä pois leikattuja kohtauksia, sekä erityisesti bloopereita, joiden puuttuminen extended-paketeista oli pienoinen pettymys.

Ja perustellakseni kommenttiani siitä että PS3:n muisti rajoittaa, kyllä, PS3:ssa on 256+256 megaa, mutta se on käytännössä aika eri asia kuin 512 jota voi itse jakaa tarpeen mukaan. Yleiskäyttöön ei vaan saa yli sen 256 (miinus käyttiksen osuus) megaa, vaikka grafiikka pärjäisi esim. sadalla. Kehittäjätkin ovat järjestään sanoneet sen 256 megan päämuistin olevan nykylaitteiden rajoittavin tekijä. Sonykin lienee huomannut tuon jaon suhteen huonouden, koska Vitassa vastaava jako on 512+128 megaa.

Wii U:n suhteenhan Nintendolla on jo ollut jotain teknisiä ongelmia videokuvan langattomassa siirtämisessä ohjaimelle, ja huhujen mukaan se on jo viivästyttänyt julkaisua muutamilla kuukausilla. Toki tässä on vielä reilusti aikaa ennen joulumarkkinoita, mutta onhan Nintendolla myös historiaa siitä, että koko konsolin julkaisua siirretään vain siksi että saataisiin tarpeeksi kova julkaisupeli mukaan. Nintendo 64:n julkaisu siirtyi puoli vuotta että saivat Super Mario 64:n julkaisupeliksi.

South Park on muuten iästään huolimatta edelleen Comedy Centralin katsotuin ohjelma, ja sitä on tilattu peräti viisi kautta lisää, eli vaikka sarja on pyörinyt jo kunnioitettavat 15 kautta sillä pyyhkii ihan mukavasti.
 
Vastaus: Podcast 041: Vuosi jona maailma loppuu

Täälähän pyörii ihan kunnon keskustelut näiden podcastien ympärillä. Hieno homma että täälä vielä käydään läpi mennyttä jaksoa. Vielä kun pääsisi mukaan tohon julkasurytmiin eikä kuuntelis näitä aina kuukautta perässä niin ois mukavempi tääläki osallistua keskusteluun.

Loistojakso ja oli mukava kuulla Pachterista vähän tarkempaa infoo. Mitäs jryin "oikean" työn työnkuvaan kuuluu? Jäi vaan mietityttään että mitä hommaa oikeen tulee tehtyä kun castissa on mainittu että paljon matkustelua ja loistotyö. On varmaan jo jossain jaksosa tullut esille, mutta iteltä menny ohi.

Viime vuoden loppupuolella (tai ainakin silloin) rupes castissa miehitys oleen aika vakio eli toivottavasti vierailijoita on enemmän tänä vuonna. Hyvää settiä tulee vakiviisikoltakin, mutta vaihtelu se aina virkistää.

Sattuuko kukaan tietää mistä johtuu etä ipod shuffle (2gen) hukkaa välillä sen kohdan mihin viimeks jäi kun kuunteli kastiketta? On jokusesta jaksosta jääny loppu kuuntelematta kun tunnin kelaamiseks pitäis pitää 10 minsaa kelausnappia pohjassa.

Vähän sekava posti, mutta ei voi mitää ku on niin paska kirjottaa.
 
Ylös Bottom