Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Podcast 153: Fight Fair

jryi

Vastaava päätoimittaja, teknoniilo
Ylläpitäjä
Viikon hallitseva uutisaihe on ollut Oculus Riftin myynti, Sonyn VR-kypärä ja vielä jonkun uudenkin yrittäjän markkinoille ilmestyminen. Tästä ja muista aiheista lörpötellään uutiskeskustelussa. Sitä ennen kuitenkin analysoidaan puhki tuore Infamous ja Waluigi vihaa kaikkea.

Jakson voit ladata tästä: latauslinkki. Voit myös tilata kaikki podcastit joko RSS-feedinä tai iTunesissa.

Kesto 2:11:36

0:00:00 Alkumusiikki, takelteleva aloitus ja esittelyt
0:05:04 MOPP: inFamous Second Son, Towerfall Ascension, Yoshi's New Island, vähän Thiefiä
0:37:20 Uutisia Amerikan huonoimmasta firmasta, Oculuksesta, Morpheuksesta, Microsoftin AR-patenttikaupasta, Humble Bundlen väärinkäytöstä ja poliittisesta korruptiosta
1:19:20 Uutisointi jatkuu. Titanfallin huijauksentorjunta on ihana, samoin mikromaksut F2P-peleissä, Gamestopin virtautuspelipalvelu korisee kuolintuskissa, Xbox Onen War Thunder ei edes nouse henkiin. Watch Dogsin myöhästyminen, viimeinen Batman, Duke Nukemin uudet seikkailut, huhtikuun PS+ ja tutkimusta pelaajien sosiaalisuudesta
2:01:20 Kaikki loput


Linkkejä keskustelun tiimoilta

Amerikan pahimman yrityksen valinnan etenemistä voi seurata Consumeristin sivuilla
Waluigin radio-ohjelma

Palautetta saa antaa tähän ketjuun tai osoitteeseen podcast@konsolifin.net. Voit myös seurata Twitteriämme (@konsolifin) tai käydä tutustumassa Facebook-sivuumme. Jaksolle voi jopa antaa tähtiä podcast-alisivulla
 
Vastaus: Podcast 153: Fight Fair

Asiallinen jakso, täyttä asiaa.
Oli mukava kuunnella gta v ikärajakeskustelua.
 
Vastaus: Podcast 153: Fight Fair

Joo hyvä jakso taas, jryi saisi olla kyllä useamminkin.

Samaa mieltä F2P-peleistä jryin kanssa. Toki siinä vaiheessa, kun F2P on ainoa vaihtoehto, niin sitten ollaan menty metsään, mutta yhtenä pelityyppinä toimivat kyllä erittäin hyvin ja reilusti.
 
Vastaus: Podcast 153: Fight Fair

Pidän tästä, että suurin osa jakson kestosta varataan uutisille. Siinä on usein ihan riittävästi aihetta ja kiinnostavimmat keskustelut. Toisaalta, ehkä ihan joka viikolle ei riitä yhtä herkullisia uutisaiheita.

Minulta myös rakkautta Crackdownille. Aikanaan kiinnostuin inFamousista juuri siksi, kun sitä verrattiin konseptuaalisesti Crackdowniin, mutta eihän se sitten ollut lähellekään yhtä hauska. Crackdown ei ole mekaanisesti ihmeellinen, juonta on hädintuskin tekosyyksi mennä niittaamaan rikollispomoja, ja ensivaikutelma näyttää markan GTA-kloonilta. Muuta GTA:ta pelissä ei kuitenkaan ole kuin avoin kaupunki riehuttavaksi, ja valinnanvapautta on keskimääräistä enemmän, gangsterien niittaamista voi lähestyä yllättävänkin monilla tavoilla. Yksi yksinkertaisesti hauskimmista peleistä mitä olen Xbox 360:llä pelannut. Peli tarjottiin myös Games with Goldin ilmaispelinä joskus syksyllä. Kakkonen jäi luonnollisesti pieneksi pettymykseksi.

Vaikka halpisversio 3DS:stä on ihan hyvä ajatus sen voisi myös tehdä hyvin, 2DS on hankalan kokoinen ja muotoinen vempula. Jo ensimmäisestä DS:stä asti automaattisen nukuttamisen tekevä kannen sulkeminen oli todella kätevä tapa pistää nopeasti peli paussille ja laite taskuun näytöt suojattuna odotusajan loppuessa, mutta 2DS:ssä ei olekaan kantta suljettavaksi. Lisäksi ainakin DS:n erinomaisessa The Legend of Zelda: Phantom Hourglassissa on puzzle, jossa kansi pitää sulkea. Voikohan sen jotenkin ratkaista teoriassa DS-yhteensopivalla 2DS:llä?

Ainakin minut yllätti, kun VR-teknologioista unohtui mainita ainakin minulle se Oculusin lisäksi toinen kuriositeettiä enemmän kiinnostava projekti CastAR, vaikka vasta julkistetusta käytännössä tuntemattomasta Totem VR:stä kyllä puhuttiin ja AR:ää muistettiin mollata. CastAR on Valvellakin rautahommissa työskennelleen Jeri Ellsworthin AR/VR-lasiprojekti, joka haki menestyksekkäästi Kickstarterista rahoitusta: https://www.kickstarter.com/projects/technicalillusions/castar-the-most-versatile-ar-and-vr-system. Kickstarter-video esittelee myös ajatuksia AR:n käyttöön, jos niitä ei muuten keksi. CastAR on kertaluokkaa pienempi ja kevyempi kuin isot kypärät, ja vaikka ensisijainen ajatus on AR tarjoaa se myös VR:n yksinkertaisella ratkaisulla. Monet tekniikkanörtit ovat olleet CastARista jopa innostuneempia kuin Oculus Riftistä sen lupaaman monipuolisuuden vuoksi.

VR-kauhupelejä sivuttiin hieman, yksi kiinnostavimmista jonka esittelyä olen nähnyt on ollut Oculus Riftille väsätty Alone. Pelissä istutaan virtuaalisessa olohuoneessa pelaamassa jotain aivan muuta peliä, ja virtuaalimaailmassa tapahtuu ympärillä kaikenlaista: https://www.youtube.com/watch?v=mYvewljW7Lg. VR:n kanssa virtuaalisen oleskelutilan konseptia voisi hyödyntää myös esimerkiksi yksityisellä virtuaalisella elokuvateatterilla.
 
Vastaus: Podcast 153: Fight Fair

Ihan mukavasti vierähti taas pari tuntia ja hyvin pysyi juttu kasassa. Parit yleiset kommentit...

Free2Play ja Clash of Clans:
Jos F2P pelissä edistyminen jossain vaiheessa täysin pysähtyy, on se mielestäni lievää kusetusta, etenkin jos ei tätä selkeästi mainita etukäteen. Clash of Clansin hitaus on ollut minulle ihan OK. Sen pelaaminen ei kuitenkaan ole ihan koko elämän sisältö. Pelin valuuttaa, eli timantteja saa maksamattakin hiljakseen suorittamalla pelin haasteita ja karsimalla omalle tontille ilmestyvää kasvustoa.

Digitaaliset pelit vs. muovikotelot:
Muovikoteloiden keräily ei täälläkään suuremmin kiinnosta, mutta vajaa 70€ mistä hyvänsä digipelistä tuntuu hieman kovalta. Jos tosissaan haluttaisiin ehkäistä muovin jakelua ympäri maailmaa, voisivat digikopiot olla hieman fyysistä huokeampia. Nykyään tekee hieman pahaa kävellä jonkin hypermarketin viihdeosastolle ja tuumia, että paljonkohan näitä muovikokoelmia tästä maasta löytyy. Ja kun vastaan kävelee pari kaverusta, molemmilla Oz-boksi kainalossa, on pakko miettiä etteikö heille olisi 1 boxi mitenkään riittänyt...

Joo, vanhaksi ollaan tulossa. Kiitti ja anteeksi.
 
Ylös Bottom