Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Podcast 161: Kohtaloa koettelemassa

Paavi

KonsoliFIN Alumni
Bungie on vihdoinkin avaamassa uutta pelisarjaa vuosien odotuksen ja useiden Halo-jatkojen jälkeen. Destinyn beetatesti pidettiin heinäkuussa Microsoftin ja Sonyn konsoleilla, ja uudessa pelimaailmassa kävivät seikkailemassa myös KonsoliFINin toimituksen jepu, maagiset ja Paavi, jotka puivat uusimmassa podcastissa läpi tuntemuksiaan. Niin, ja puhutaanhan jaksossa myös Fireflysta, Tähtiportista ja lihaksikkaista miehistä.

Jakson voit ladata tästä: latauslinkki. Voit myös tilata kaikki podcastit joko RSS-feedinä tai iTunesissa.

Kesto: 01:39:08

Palautetta saa antaa tähän ketjuun tai osoitteeseen podcast@konsolifin.net. Voit myös seurata Twitteriämme (@konsolifin) tai käydä tutustumassa Facebook-sivuumme. Jaksolle voi jopa antaa tähtiä podcast-alisivulla
 
Vastaus: Podcast 161: Kohtaloa koettelemassa

Tämä nautittiin aamupuuron ja kahvin kera. Parasta antia oli Paavin selvennys missä mennään pelin tarinassa.
 
Vastaus: Podcast 161: Kohtaloa koettelemassa

Niin, ja puhutaanhan jaksossa myös Fireflysta, Tähtiportista ja lihaksikkaista miehistä.

Boldatun takia kuuntelin tässä töiden lomassa! Universe summattu kyllä aika täydellisesti, tuubaahan tuo oli suurimmalta osin ihmissuhdedraaman ja nuorisonäyttelijöiden takia. Louis Ferreira ja Robert Carlyle olivat parasta mitä sarjalla oli tarjota.

Michael Shanks Twitterissä silloin, kun uusi Tähtiportti-trilogia julkistettiin:
A Stargate reboot. Starring Kurt Russell. As Snake Plissken. THAT. I will watch. #ForTheWin

Ja Destinystä myös hyvää ja mielenkiintoista juttua. Ei mulla muuta!
 
Vastaus: Podcast 161: Kohtaloa koettelemassa

Kommentti tuosta Destinyn hämähäkistä (Fallen Devil Walker/Spider Tank). Jos en aivan väärin ymmärtänyt seuraamalla yhtä random-pelaajaa, niin yhdeksi aseeksi kannattaa valita raketinheitin, minkä voi tehdä käsittääkseni kesken matsin ja sitten vaan alkaa sillä ammuskella hämisbossia. Tuosta hämiksestä vielä, niin kummallakin puolella hämistä pääsi katon alle suojaan tulitukselta. Vasemmalla puolella oli jopa portaat ylös huoneeseen, jossa oli täysin suojassa kaikilta vihulaisilta sen aikaa, kun odotti, että omat tiimikaverit respasi takaisin, jotta kaikki tiimiläiset ei ollu kerralla kuollu, jolloin olisi joutunut aloittamaan alusta.

Jos muuten random-pelaajien kanssa pelaamista harrastaa, niin voi usein kentistä löytää reuna-alueita, joille ei vihulaisia tule, niin voi niissä paikoissa pysytellä hengissä, kun nuubit odottaa omaa respaustansa takaisin.
 
Vastaus: Podcast 161: Kohtaloa koettelemassa

Kommentti tuosta Destinyn hämähäkistä (Fallen Devil Walker/Spider Tank). Jos en aivan väärin ymmärtänyt seuraamalla yhtä random-pelaajaa, niin yhdeksi aseeksi kannattaa valita raketinheitin, minkä voi tehdä käsittääkseni kesken matsin ja sitten vaan alkaa sillä ammuskella hämisbossia. Tuosta hämiksestä vielä, niin kummallakin puolella hämistä pääsi katon alle suojaan tulitukselta. Vasemmalla puolella oli jopa portaat ylös huoneeseen, jossa oli täysin suojassa kaikilta vihulaisilta sen aikaa, kun odotti, että omat tiimikaverit respasi takaisin, jotta kaikki tiimiläiset ei ollu kerralla kuollu, jolloin olisi joutunut aloittamaan alusta.

Jos muuten random-pelaajien kanssa pelaamista harrastaa, niin voi usein kentistä löytää reuna-alueita, joille ei vihulaisia tule, niin voi niissä paikoissa pysytellä hengissä, kun nuubit odottaa omaa respaustansa takaisin.

Joo, kyllähän tuonne suojaan pääsi, ja sitä siellä harrastettiinkin. Pomon kanssa tappeleminen vain oli tylsänpuoleista saman kaavan toistamista, mikä ei kauheasti lämmittänyt.
 
Vastaus: Podcast 161: Kohtaloa koettelemassa

Kuvaillut nettiongelmat kuulostivat kovin samalta, mihin olen törmännyt Xbox 360:llä kun jollakin pelaajista ei ole ollut kaikki tarvittavat portit palomuurista auki. Useimmat pelit ja chatit toimivat ihan hyvin, mutta Rock Bandissa kaikki eivät nähneet kaikkien muiden suorituksia vaikka peli muuten toimi täysin, ja käyttäytyminen muuttui kun hostia vaihdettiin. Xbox Liven kaipaamien porttien puhkaiseminen kaikkien palomuureihin korjasi omituisuudet.

Maagin tekniikkanurkan mielipide oli täysin oikea. 60fps pienemmällä resoluutiolla on ilman muuta paljon parempi kuin 30fps isommalla resoluutiolla, ja näyttävyys tulee nimenomaan designista ja efekteistä ennemmin kuin pikseleistä. Nykyinen pikselinlaskenta on välillä suorastaan koomista, pikseleitä pitää olla aina vaan enemmän, vaikka saman tehon voisi käyttää parempiin efekteihin tai parempaan päivitykseen pienemmällä resoluutiolla. Kovin nyt yritetään painaa 4k-resoluution televisioitakin, vaikka on karu totuus, että suuresta osasta viimeisimmän 20 vuoden elokuvia ja TV-sarjoja ei ikinä tule aitoja 4k-versioita, koska ne on korkean profiilin elokuvia myöten tehty alusta loppuun 2k-resoluutiolla. Kunhan nyt ensin saataisiin elokuviinkin se korkeampi framerate standardiksi harvinaisen herkun sijasta, en keksi toista keskeistä elokuvatuotannon teknistä kompromissia, joka olisi säilynyt muuttumattomana 1920-luvulta asti.

En aina oikein ymmärrä netin päällekäyvää Ben Affleck -vihaa. Mies on oikein pätevä näyttelijä ja vielä pätevämpi käsikirjoittaja ja ohjaaja, roolivalinnat vaan ovat joskus jättäneet toivomisen varaa.

Kurt Russell voittaisi RDA:n koska tahansa. Snake Plissken, 'nuff said.

Onko podcastia nyt jatkossakin (syksymmällä?) tulossa jollakin aikataululla vakituisemmin, vai oliko tämä jakso vain maanantaiaamun anomalia?
 
Vastaus: Podcast 161: Kohtaloa koettelemassa

Kiitos mielenkiintoisesta kastikkeesta. Pelin taustoja on aina mukava kuulla.

Poiketen toimituksen testiryhmästä pelasin Destinyn betaa PS3:lla ja sama peli siellä alla oli, joskin graafisesti aavistuksen köyhempänä.

Hämähäkkitankki tuli tutuksi kutostehtävää tehdessä ja kun pelasin kaikilla kolmella hahmolla sinne 8. tasolle saakka, tuli tämä loppuvastus tutuksi. Kaiken harmiksi otin kentältä näitä ylimääräisiä tehtäviä, joista yksi oli käydä skannaamassa alue ja eikähän se ollut sama paikka ja läheisen talon reunalla piti seisoa tankin edessä, jotta alue skannautuisi. Ei auttanut kuin taistella se sama taistelu uudelleen ja sillä kertaa yksin. Tylsähköä eli olen samoilla linjoilla Paavin kanssa.
 
Vastaus: Podcast 161: Kohtaloa koettelemassa

Kurt Russell voittaisi RDA:n koska tahansa. Snake Plissken, 'nuff said.

Täysin samaa mieltä. Lisäksi Jack Burton Big Trouble in Little Chinassa, Cash Tango & Cashissa, sekä Elvis. Elvis. Nuff said.

Onko podcastia nyt jatkossakin (syksymmällä?) tulossa jollakin aikataululla vakituisemmin, vai oliko tämä jakso vain maanantaiaamun anomalia?

Podastin tulevaisuus on nyt hieman hataralla pohjalla, mutta toistaiseksi jatketaan enemmän tai vähemmän satunnaisella linjalla. Ilmoittelemme myöhemmin mahdollisesta uudesta aikataulutuksesta tai muista päätöksistä aiheen tiimoilta!
 
Ylös Bottom