Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Prince of Persia [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Grandi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Grandi

Member
Kuten Yhteiset-foorumilla onkin jo todettu, on PoP saanut melkoisen vähän huomiota huolimatta siitä, että kokeilleet tuntuvat kovasti pitävän. Manaukset ja ylistykset alkakoon...

ign on julkaissut haastattelun, jossa jälkiviisauksien lisäksi paljastetaan DLC-sisällön lisäämisestä.
 
Vastaus: Prince of Persia [PS3]

Tilasin omani viime viikolla Play.comista, kun oli tarjouksessa. Saapa nähdä josko tulisi huomenissa tai perjantaina, kun postiin olivat ainakin saaneet ihan hyvissä ajoin. Peli vaikutti trailereiden ja previkoiden perusteella ihan hyvältä ja aikaisemmistakin olen jonkin verran pitänyt.
 
Vastaus: Prince of Persia [PS3]

Viime viikolla tuli paketti, mutta en ole vielä ehtinyt testailemaan. Itsekin hieman ihmettelin, ettei PS3-forumilta omaa ketjua löydy, sen verran on peli hehkutusta saanut jokaisessa lukemassani arviossa.
 
Vastaus: Prince of Persia [PS3]

Viime viikolla tuli paketti, mutta en ole vielä ehtinyt testailemaan. Itsekin hieman ihmettelin, ettei PS3-forumilta omaa ketjua löydy, sen verran on peli hehkutusta saanut jokaisessa lukemassani arviossa.
Paitsi Gamereactorissa, jonka arvio poikkeaa tyystin muiden arvioiden on hehkutuksista. Sinänsä outoa, että tuossa mainitaan pelin olen varma pettymys Sands of Timen -faneille, vaikka monissa muissa arvioissa on nimenomaan painotettu, että SoT:sta pitäneet varmasti viihtyvät tämän parissa. Jotenkin tuntuu, että arvostelijalta on mennyt pelin pointti ohi: ELÄMYS, ei suoritus.

Omasta mielestäni Sot oli mestariteos: tunnelmallinen, kaunis, sujuva, koukuttava ja viihdyttävä koko kestonsa läpi. Taistelua oli vaan hieman liikaa. Jos tässä on vähänkin samaa fiilistä, tulen takuuvarmasti pelistä pitämään. Kakkos- ja kolmosprinssit menivät vituralleen, kun taistelua lisättiin ja satumainen yleisilme muutettiin synkäksi angstigootisteluksi.

No, pian saa tätä testata, tilasin myös itse playsta, niputtelen ensitunnelmia, jos posti olisi kantanut pelin kotiin tänään.
 
Vastaus: Prince of Persia [PS3]

Omasta mielestäni Sot oli mestariteos: tunnelmallinen, kaunis, sujuva, koukuttava ja viihdyttävä koko kestonsa läpi.
Mummielestä tässä uusimmassa on samaa taikaa. Taistelemistakin on huomattavasti vähemmän, mikä on vain plussaa, vaikka taistelusysteemi onkin aikaisempaa parempi. Jos on tarpeeksi nopea, niin ei tarvitse välttämättä taistella lopparitaisteluiden ulkopuolella ollenkaan ja lopparitkin voi usein päihittää +/- kymmenessä sekunnissa, jos tietää mitä tekee.
 
Vastaus: Prince of Persia [PS3]

Oli niin hieno Collector's Edition -pakkaus, että ei voinut vastustaa hankkimista. PS2:n PoP:t on kaikki koluttu läpi ja aina niistä on täällä tykätty, joten kyllä tältä next-gen Prinssiltäkin jotakin odotetaan. Mitä arvosteluita ja kokemuksia vähän lukenut, niin ei tämänkään pitäisi pettää.

Pelaaminen tosin menee vasta ensi vuoden puolelle, kun kotiudun täältä vanhempien luota.
 
Vastaus: Prince of Persia [PS3]

Toi Gamereactorin arvio oli kyl jotenki kummallinen. Jäi semmonen maku et arvostelijal ois ollu jotai henkilökohtasta peliä vastaan, eikä itse arviointi oikeen muutenkaa vakuuttanu. :confused:

Mut joo ite peliä en oo viel kokeillu mut ois suunnitelmis kyl tos jossai vaihees poistella se jostai kaupan hyllystä.
 
Vastaus: Prince of Persia [PS3]

Boxin version vedin tänään läpi. Kaiken kaikkiaan oli hyvä peli. Ei täydellinen, mutta mielellään pelasin läpi ja seikkailian maailmassa keräillen valopalloja. Ainoa mitä toivoisin Pop sarjaan olisi AC tapainen maailma. Ihmisiä ja realistisempia maisemia.

Niin ja muistutus, peliähän ei voi sitten jatkaa lopun jälkeen!
 
Vastaus: Prince of Persia [PS3]

Tänään posti toi tämän minullekin ja melkein puoli tuntia ehdin pelatakin! Paha tuolla kokemuksella vielä on mitään sanoa mutta kontrollit tuntuivat aika luontevilta ja graafinen toteutus oli silmää miellyttävä. Kyllä tämä varmasti mielenkiinnolla tulee kerran läpi pelattua (tai parikin kertaa jos/kun lähden platinaa jahtaamaan).
 
Vastaus: Prince of Persia [PS3]

Kolmisen tuntia tuli peliä sahattua. Taistelua on tosiaan vähennetty reippaalla kädellä, mutta pelkäksi hyppimiseksikään peli ei jää. Ihan toimiva ja pelattava paketti siis. Kaipa sitä pitää viikonlopulla jatkaa ja pelata läpi asti, jos aikaa riittää.
 
Vastaus: Prince of Persia [PS3]

Paha tuolla kokemuksella vielä on mitään sanoa mutta kontrollit tuntuivat aika luontevilta ja graafinen toteutus oli silmää miellyttävä. Kyllä tämä varmasti mielenkiinnolla tulee kerran läpi pelattua.
Jep, samat fiilikset, puolitoista tuntia ehdin pelailla ja ihan mainiolta peliltä tuntuu. Ei haittaa pätkääkään, että pelissä ei periaatteessa voi kuolla, tämähän on kuin hyvää piirrettyä seuraisi, mutta tapahtumiin voi vaikuttaa itse. Grafiikka on u-pe-aa.
 
Vastaus: Prince of Persia [PS3]

Pelin loppukohtauksesta: (todellakin siis Spoilereita)
Pelissä melkein oli yksi hienoimmista lopuista ikinä, kun Prinssi kantaa Elikan ruumista pois temppelistä loppukredittien aikana. Koskettava ja hieno lopetus.

Mutta menivät sitten vielä jatkamaan loppua aivan älyttömällä kohtauksella. Ainakin minulle kun kuitenkin oli jo ensimmäisestä alueen parannuksesta selvää että Elika tekee tätä uhraten oman elämänsä. Sen lisäksi välikohtauksissakin kävi jo ilmi että Elika oli kuollut ennen kuin ahriman vapautettiin, joten kun puhuttiin että kaikki palautuu sellaiseksi kuin se oli ennen tarkoitti selkeästi myös sitä että Elika kuolisi lopullisesti.

Eniten ehkä harmittaa lopussa se että se pilasi tuon "ensimmäisen" lopun tunnelman ja ettei pelaajalla ollut mitään sananvaltaa tapahtumiin. Tai no olisihan sitä voinut sammuttaa pelin siinä vaihteessa kun Elika oli laskettu alas.
 
Vastaus: Prince of Persia [PS3]

Pelin loppukohtauksesta: (todellakin siis Spoilereita)
Pelissä melkein oli yksi hienoimmista lopuista ikinä, kun Prinssi kantaa Elikan ruumista pois temppelistä loppukredittien aikana. Koskettava ja hieno lopetus.

Mutta menivät sitten vielä jatkamaan loppua aivan älyttömällä kohtauksella. Ainakin minulle kun kuitenkin oli jo ensimmäisestä alueen parannuksesta selvää että Elika tekee tätä uhraten oman elämänsä. Sen lisäksi välikohtauksissakin kävi jo ilmi että Elika oli kuollut ennen kuin ahriman vapautettiin, joten kun puhuttiin että kaikki palautuu sellaiseksi kuin se oli ennen tarkoitti selkeästi myös sitä että Elika kuolisi lopullisesti.

Eniten ehkä harmittaa lopussa se että se pilasi tuon "ensimmäisen" lopun tunnelman ja ettei pelaajalla ollut mitään sananvaltaa tapahtumiin. Tai no olisihan sitä voinut sammuttaa pelin siinä vaihteessa kun Elika oli laskettu alas.

Minusta taas lopun paras puoli oli juuri tuo viimeinen kohtaus. "Prinssi" hoiti asian samalla tavalla kuin Elikan isä aikaisemmin, osoittaen ihmisen luonteen heikkoutta ja rakastetun menetyksen aiheuttaman surun määrää. Kaikki päätähuimaavat seikkailut, joita he yhdessä kokivat, jäivät täysin ilman tulosta. Ainoa lopputulos pelin tapahtumien jälkeen oli heidän keskinäisen suhteensa kehittyminen.

Ja onhan kyseessä myös sängyn petaaminen jatko-osalle :)
 
Vastaus: Prince of Persia [PS3]

Tulipas tossa eilen vedettyä läpi, ja oli kyllä pienoinen pettymys..

Tarina, ja oikeastaan koko pelin idea oli aivan perseestä, paranna paikat X, jotta pääset paikkaan X, missä voit parantaa paikat X, ja sitten voit tuhota tyypin X.

Pelattavuus oli ihan hyvä, ja toi vaihtelua, mutta toistaa kyllä itseään aivan liikaa, tätä pystyykin pelaamaan aina vaan vähän aikaa, kunnes alkaa jo kyllästyttämään.

Ulkoasu olikin sitten ehkä tämänvuoden parasta antia!

Lopusta vielä:
Lopussa kustiin kyllä olan takaa, jos olisivat tehneet vaihtoehtoisen lopun, olisi ollut paljon parempi, nyt tuntuu että kaikki parannukset tuli tehtyä turhaan. Tuntuu siltä, kuin pelintekijät todella haluaisivat tehdä jatko-osan, mutta ei kyllä lupaa hyvää tämä ykkösen loppu, sillä näillä näkymin kakkonen tulee olemaan sitä samaa paskaa.
 
Vastaus: Prince of Persia [PS3]

Tulipa pelattua aamulla läpi. Ihan ok tuo loppu oli, kuten peli muutenkin. Ajattelin vielä kokeilla josko nuo kaikki lamput tuolta jaksaisi kerätä, vajaa 800 kasassa.
 
Vastaus: Prince of Persia [PS3]

Ite tykkäsin lopusta todella paljon. Täysin samaa mieltä Grandin kanssa. Muutenkin peli oli loistava, oikeastaan mahtava satukirja :)

Aikamoinen ylläri, kun entisistä PoPeista en pitänyt pätkääkään. Tai no, kyllähän tätä tietty rupesi odottamaan mahtavien trailerien jälkeen. Pelin maisemat oli kyllä vielä upeampia kuin trailereissa.

~8,8/10
 
Vastaus: Prince of Persia [PS3]

Pari-kolome 2-3 tunnin sessiota pelasin ja sitten alkoi kyllästyttämään se pomppiminen. Jotenkin yhdentekevää menoa koreasta ulkomuodostaan huolimatta. Ehkä vielä kerran palaan pelin pariin ja sitten päätän lähteekö vaihtoon/myyntiin.
 
Vastaus: Prince of Persia [PS3]

Tuli tossa nyt pari tuntia pelailtua ja tää vaikuttaa aika helpolta. Ei paljoa tarvitse miettiä, että miten tästä pääsee, mutta eipä ole vielä tullut mitään hemmetin turhauttavaa kohtaakaan (esim. taisi ekassa 3d popissa olla joku kohta, jossa piti ajoittaa vähän liiankin tarkasti, että pääsi jostain portista läpi).

Taistelusysteemi tuntuu ainakin tällä hetkellä jotenkin huonolta verrattuna ainakin sands of timeen (vaimikäseoli). Vaikka mitä tekee, niin ei tunnu saavan mitään aikaiseksi ja tähän mennessäkin vastustajia on ollut vain yksi kerrallaan. Hyppely tuntuu edelleen ihan mukavalta, vaikka prinssistä on tullut jotenkin hitaampi ja ei ole enää niin ketteräkään.

Ei tää vielä ainakaan arvostelujen hyvien arvosanojen arvoinen ole, mutta ei mikään huonokaan ja voihan se parantua myöhemmissä kohdissa. Suurin ärsytyksen aihe on kyllä se, että co-oppia ei ole, vaikka prinsessan ansiosta siihenkin olisi sellaisen hyvin voinut lisätä.
 
Vastaus: Prince of Persia [PS3]

Pelin helppous johtunee siitä, että "kuolemalla" ei tule takapakkia juuri lainkaan. Toisaalta kuolemalla on hyvin harvassa nykypelissä mitään suurempaa merkitystä, kun tallennus on mahdollista joko missä tahansa, tai ainakin hyvin monissa paikoissa ja harva peli nykyään siitä muutenkaan rankaisee. Tavallaan hyvä asia, turha hinkkaaminen jää vähemmälle ja testoraivoissa riehuvan kirkuvan teinin talous säästyy kolhuilta kämpän ohella, kun joka mokasta ei tarvitse heittää ohjainta seinään ja kaivaa uutta pöytälaatikosta.

Toisaalta tuon "kuolemattomuuden" voi nähdä huononakin puolena juuri samoista syistä. Pelin kesto ja haasteellisuus vähenee. Enää ei tarvitse pelata kahdeksaa tuntia putkeen päästäkseen harjoittelemaan taas sillä yhdellä elämällä pelin loppuvastusta vastaan ja kuolemaan siihen noin kymmenessä sekunnissa.

Paha sanoa kumpi näistä lopulta on parempi vaihtoehto. Tavallaan joiltakin peleiltä kaipaisi lisää pituutta ja haastetta, mutta toisaalta taas samojen kohtien hierominen yhä uudelleen ja uudelleen on rasittavaa. Eli kaipa sitä sitten tarvittaisiin vastapainoksi helppoudelle reippaasti lisää mielikuvituksellista sisältöä peleihin kestoa pidentämään, mutta samalla kuitenkin tylsistymisen välttäen.
 
Ylös Bottom