Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Paitsi Gamereactorissa, jonka arvio poikkeaa tyystin muiden arvioiden on hehkutuksista. Sinänsä outoa, että tuossa mainitaan pelin olen varma pettymys Sands of Timen -faneille, vaikka monissa muissa arvioissa on nimenomaan painotettu, että SoT:sta pitäneet varmasti viihtyvät tämän parissa. Jotenkin tuntuu, että arvostelijalta on mennyt pelin pointti ohi: ELÄMYS, ei suoritus.Viime viikolla tuli paketti, mutta en ole vielä ehtinyt testailemaan. Itsekin hieman ihmettelin, ettei PS3-forumilta omaa ketjua löydy, sen verran on peli hehkutusta saanut jokaisessa lukemassani arviossa.
Mummielestä tässä uusimmassa on samaa taikaa. Taistelemistakin on huomattavasti vähemmän, mikä on vain plussaa, vaikka taistelusysteemi onkin aikaisempaa parempi. Jos on tarpeeksi nopea, niin ei tarvitse välttämättä taistella lopparitaisteluiden ulkopuolella ollenkaan ja lopparitkin voi usein päihittää +/- kymmenessä sekunnissa, jos tietää mitä tekee.Omasta mielestäni Sot oli mestariteos: tunnelmallinen, kaunis, sujuva, koukuttava ja viihdyttävä koko kestonsa läpi.
Jep, samat fiilikset, puolitoista tuntia ehdin pelailla ja ihan mainiolta peliltä tuntuu. Ei haittaa pätkääkään, että pelissä ei periaatteessa voi kuolla, tämähän on kuin hyvää piirrettyä seuraisi, mutta tapahtumiin voi vaikuttaa itse. Grafiikka on u-pe-aa.Paha tuolla kokemuksella vielä on mitään sanoa mutta kontrollit tuntuivat aika luontevilta ja graafinen toteutus oli silmää miellyttävä. Kyllä tämä varmasti mielenkiinnolla tulee kerran läpi pelattua.
Pelin loppukohtauksesta: (todellakin siis Spoilereita)
Pelissä melkein oli yksi hienoimmista lopuista ikinä, kun Prinssi kantaa Elikan ruumista pois temppelistä loppukredittien aikana. Koskettava ja hieno lopetus.
Mutta menivät sitten vielä jatkamaan loppua aivan älyttömällä kohtauksella. Ainakin minulle kun kuitenkin oli jo ensimmäisestä alueen parannuksesta selvää että Elika tekee tätä uhraten oman elämänsä. Sen lisäksi välikohtauksissakin kävi jo ilmi että Elika oli kuollut ennen kuin ahriman vapautettiin, joten kun puhuttiin että kaikki palautuu sellaiseksi kuin se oli ennen tarkoitti selkeästi myös sitä että Elika kuolisi lopullisesti.
Eniten ehkä harmittaa lopussa se että se pilasi tuon "ensimmäisen" lopun tunnelman ja ettei pelaajalla ollut mitään sananvaltaa tapahtumiin. Tai no olisihan sitä voinut sammuttaa pelin siinä vaihteessa kun Elika oli laskettu alas.
nyt tuntuu että kaikki parannukset tuli tehtyä turhaan