Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Prince of Persia

Pelaajan Vaimo

New Member
Ensinnäkin haluaisin tietää teidän mielipiteitä kyseisestä pelisarjasta.
Olen ostamassa tästä sarjasta jonkun osan miehelleni isänpäivälahjaa ja en oikein osaa päättää minkä niistä.
Näitähän on siis se kolme eli
Sands of Time
Warrior Within ja
The Two Thrones

Meikäläinen ei paljoa näitä ole pelannut joten en tiedä näistä sitten yhtään mitään.:o
Onko merkitystä missä järjestyksessä näitä pelailee?
Tiltin sivuilta löysin (paikkakunnalla ei muita peliliikkeitä ole) nuo kaksi ensimmäistä, en kolmatta. Onko sitä julkaistu Suomessa?

Tai sitten voi suositella jotakin samantyylistä peliä vaihtoehdoksi. tämmöistä se meijän iskä kuiteskin tykkää...;)

Vastaus: Prince of Persia

Pelaajan Vaimo sanoi:
Ensinnäkin haluaisin tietää teidän mielipiteitä kyseisestä pelisarjasta.
Olen ostamassa tästä sarjasta jonkun osan miehelleni isänpäivälahjaa ja en oikein osaa päättää minkä niistä.
Näitähän on siis se kolme eli
Sands of Time
Warrior Within ja
The Two Thrones

Meikäläinen ei paljoa näitä ole pelannut joten en tiedä näistä sitten yhtään mitään.:o
Onko merkitystä missä järjestyksessä näitä pelailee?
Tiltin sivuilta löysin (paikkakunnalla ei muita peliliikkeitä ole) nuo kaksi ensimmäistä, en kolmatta. Onko sitä julkaistu Suomessa?

Tai sitten voi suositella jotakin samantyylistä peliä vaihtoehdoksi. tämmöistä se meijän iskä kuiteskin tykkää...;)

Osta se Sands of Time, se on koko sarjan ensimmäinen osa. Jos miehes sarjasta sitten innostuu niin voi ostaa loput osat itse. :)

Manix sanoi:
Osta se Sands of Time, se on koko sarjan ensimmäinen osa. Jos miehes sarjasta sitten innostuu niin voi ostaa loput osat itse. :)

Samat sanat täältäkin päin.

Kolmas puoltoääni, eli eiköhän se tällä ole päätetty.

Kakkonen on sarjan huonoin peli, mutta sekin kannattaa pelata noiden kahden muun välissä, sillä kolmikko muodostaa yhtenäisen (ja varsin nautittavan) tarinan.

Pelaajan Vaimo sanoi:
Tai sitten voi suositella jotakin samantyylistä peliä vaihtoehdoksi.
Suosittelen isänpäiväksi God of Waria ja myöhemmin PoP-trilogiaa.

God of Warin arvostelut sekä suomeksi että englanniksi:
http://www.konsolifin.net/arvostelu.php?site=ps2&id=474
http://ps2.ign.com/articles/596/596778p1.html
http://www.metacritic.com/games/platforms/ps2/godofwar?q=god of war

Itse en ole Persian prinsseistä pelannut kuin ensimmäistä mutta sarja etenee tietääkseni kronologisesti joten se kannattanee tarinankin kannalta pelata järjestyksessä - ainahan pelisarjoihin tulee myös sekä pelimekaniikallisia että esim. graafisia muutoksia, joiden takia pelisarjat kannattaa pelata järjestyksessä jos epäilee että joka tapauksessa tulee pelattua sarjan kaikki pelit läpi. Loistava peli joka tapauksessa ja ehdottomasti pelaamisen arvoinen sekin mutta multa jäi tuo ykkösosa kesken monotonisten taisteluiden takia ja kokonaisuutena pidin enemmän God of Warista.

Prince Of Persia: The Sands Of Time
http://www.konsolifin.net/arvostelu.php?site=ps2&id=314
http://www.metacritic.com/games/platforms/ps2/princeofpersiathesandsoftime?q=prince of persia

Prince of Persia: Warrior Within
http://www.metacritic.com/games/platforms/ps2/princeofpersiawarriorwithin?q=prince of persia

Prince of Persia: The Two Thrones
http://www.metacritic.com/games/platforms/ps2/princeofpersia3?q=prince of persia

(Metacritic on sivusto johon on kerätty arvosteluja (mm. peli, leffa, kirja, musiikki) varteenotettavilta peliarvostelusaiteilta ja -lehdistä ja laskettu niistä painotettu keskiarvo. Jokaisesta arvostelusta on myös parin rivin mittainen lainaus ja linkki netistä löytyvään arvosteluun jos sellainen on olemassa. Hyvä paikka tarkistaa esim. pelin saamien pisteiden hajonta. Hyvän yleiskuvan pelistä saa kun katsoo keskiarvon ja lukee sellaisen arvostelun jonka pistemäärä keikkuu keskiarvon tietämillä - eikä arvostelustakaan tarvitse lukea kuin yhteenveto jos ei muuten ole peleihin vihkiytynyt)

Viimeksi muokannut moderaattori:

Ykkösen pelasin silloin kun se kauppoihin tuli, pidin kovasti. Ostin pari kuukautta sitten kakkososan ja en kyllä tykkää. Ihmeellistä mättämistä ja roiskimista. Evvk. Johonkin katosi sellainen tietty hyväntuulisuus mikä Sands of Timessa oli. Kolmososaa en ole pelannut. Peliarvostelut kertovat tietenkin paljon, Karma laittoi hyvät linkit.

God Of Warista ei ole kokemusta. Kyllähän mä senkin ostin, mutten koskaan itse peliä saanut. :rolleyes:

Pelasitko Willennium kuinka pitkälle kakkosta? Itsekin ajattelin samalla tavalla ensimmäisen tunnin ajan (itse asiassa ekan kerran kun testasin peliä, melkeinpä nauroin kuinka mauttomalle peli vaikutti ja ajattelin etten tulisi koskaan sitä ostamaan.. onneksi ostin alelaarista kuitenkin aikanaan..), mutta tästä eteenpäin alkoi kyllä tulla sitä ehtaa PoP-maisemaakin. Ei yhtä taianomaista kuin ykkösessä, mutta mahtavaa silti. Kyllä kakkonenkin oli mielestäni loistava kokemus.
Kolmonen oli mielestäni kokonaisuudessaan sarjan paras. Yksi suosikkisarjojani joka tapauksessa, jokainen osa on loistava.

En kyllä rehellisesti tuota n. tuntia enempää. Sori että spoilaan mutta repesin niin pahasti sen pahismuijan kommentoinnille, että ei paremmasta väliä. Ehkä palaan pelin pariin kunhan maltan pelata muutakin kuin Bullya :)
Mulle tuli Sands of Timesta samoja fiboja kuin Tomb Raider ykkösestä aikanaan. Jotenkin ne jylhät ympäristöt herättää outoja tunteita. Ei pysty selittämään. Sands of Time on ehdottomati yksi PS2:n parhaita pelejä. Voisi tuon kolmosenkin tsekata, moni on sanonut että sarjan paras osa.

Willennium sanoi:
En kyllä rehellisesti tuota n. tuntia enempää. Sori että spoilaan mutta repesin niin pahasti sen pahismuijan kommentoinnille, että ei paremmasta väliä.

Juuri näin itsellenikin kävi. En todellakaan aikonut peliä juuri tuon alun takia ostaa. Ajattelin, että kyseessä on aivan naurettava pelisarjan raiskaus. :D Eipä onneksi aivan näin käynyt. Kolmonen on kuitenkin sarjan paras osa, kakkonen heikoin, mutta silti loistava.

laNmas sanoi:
Koko trilogia on muuten julkaistu myös yhdessä paketissa ja löytyy esim. Konsolinetistä ihan siedettävään hintaan.

Taitaa tosiaan olla ettei olisi miehestä "vaivaa" vähään aikaan jos tuon ostaisi:D
Ostin sen ykkösen ja siihen oltiin sitten erittäin tyytyväisiä, ainakin telkkarin edessä vietetystä ajasta päätellen:rolleyes:
Tosin ajoittaista sadattelua kuului kyllä myös...

Kiitos kaikille vastanneille!!!

Willennium sanoi:
Ykkösen pelasin silloin kun se kauppoihin tuli, pidin kovasti. Ostin pari kuukautta sitten kakkososan ja en kyllä tykkää. Ihmeellistä mättämistä ja roiskimista. Evvk. Johonkin katosi sellainen tietty hyväntuulisuus mikä Sands of Timessa oli. Kolmososaa en ole pelannut. Peliarvostelut kertovat tietenkin paljon, Karma laittoi hyvät linkit.

God Of Warista ei ole kokemusta. Kyllähän mä senkin ostin, mutten koskaan itse peliä saanut. :rolleyes:

Hehe, itse en pitänyt PoP 1- ja 3sesta... Aloitin pelaamaan kakkos osasta, pidin siitä tunnelmasta mikä pelissä oli ja juoni oli kutkuttavan jännittävä, itseasiassa en ollut 100% varma kuinka lopussa tulisi käymään... Lisäksi taistelu systeemi oli ihailtavan hieno. Aluksi en oikein ymmärtänyt sitä, mutta vähitellen innostuin siitä.

Kolmannessa PoPissa oli vain joku vikana, en tiedä mikä, hyppy kohdat olivat vielä viihdyttäviä, mutta taistelusta puuttui se sama hohto mikä toisessa osassa oli. Samaa voisi sanoa ensimmäisestä persian prinsistä, vaikka pelit olivat hienoja niistä puuttui jotain mitä kakkos osassa oli. :S

En rupea sanomaan että kannattaa ostaa PoP 2 (niin ja koska se isän-päivä meni jo ;) ), koska minun mielipiteeni eroaa massasta niinkin paljon.

Edit: joo se pahis muijan puku oli kyllä aika... Blah.

Hyvän hankinnan on ketjun aloittaja tehnyt, ensimmäinen osa imaisi itsenikin aika totaalisesti takaisin pelimaailmaan pitkästä aikaa. Kovin montaa peliä en ole jaksanut tai osannut pelata läpi, mutta SoT oli ilahduttavan helppo omaksuttava ja sulauduin ympäristöön loistavasti. Muutamat sadattelut peli kyllä ansaitsi etenkin loppuvaiheessa keinotekoisella vaikeutuksellaan.

Toista osaa (WW) aloittaessani kavahdin ensin synkkää ja raskasta maisemaa, sekä huomattavasti kiivaampaa taistelutyyliä, mutta jännitys nousi huippuunsa takaa-ajossa ja sen jälkeen olin jälleen myyty. Vanhaa tuttua seinäkiipeilyä on luvassa ihan riittämiin, mutta haasteellisempana, sillä ympäristö on sen verran yksityiskohtaisempaa, että on vaikea aina hahmottaa mistä saa kiinni. Silti pelin ääreen ei palaa yhtä innokkaasti kuin ykkösosan.

Tavoitteena on kuitenkin läpäistä tämäkin koettelemus ja siirtyä sitten kolmanteen ja viimeiseen osaan nautiskelemaan tarinan päätöksestä. Vai päättyykö tämä sarja siihen? Saa nähdä onko siinä taas huumori yhtä hyvin paikoillaan, kuin SoT:n monologeissa. Muistelisin kuulleeni jostain huhuja, että neljäskin osa olisi luvassa, mutta olen saattanut nähdä untakin. Käsikonsolialustallehan noita on julkaistu hieman eri nimillä, muista muutoksista en tiedä.

Sands of time on ehkä parhain PS2:den Prince of persioista,PSP:n Prince of persioista en tiedä...

Joo nuo T2T ja Sands of time löytyvät. Joskus omistin myös Warrior within -osan mutta en pitänyt lainkaan. Se tuli sittemmin vaihdettua pois

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom