Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pro logic 2 / 5.1

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Drizl
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Drizl

New Member
Pro logic 2/ 5.1

Olen itse vasta tutustumassa surround järjestelmiin ja olen FAQ:sta/googlesta yrittänyt etsiskellä vastausta erilaisiin kysymyksiin, mutta kovin selkeitä vastauksia ei ole löytynyt. Eli olisinkin kysynyt niinkin yksinkertaista asiaa, kun että mikäli viritinvahvistin tukee 5.1:stä, niin toimiiko siinä myös pro logic 2 normaalisti? Sillä Cubehan tukee vain Pro logic 2:sta. Toinen asia vielä, että osaako joku suositella DVD-soitinta joka dekoodaisi (tjsp.) Pro logic 2:sta ja siinä olisi AV-in ja -out, niin että saisin vedettyä Cubesta äänet DVD-soittimeen ja siitä kaiuttimiin?

viritinvahvistin purkaa kyllä DPL2:sta mikäli siinä on moinen dekooderi, DVD-soitinta ei ole missä olisi DPL2 dekooderi saatika sitten input.

Tässäpä listaa yleisimmistä monikanavajärjestelmistä:

Dolby Pro Logic - Muuttaa tavallisen stereoäänen jonkinasteiseksi surroundääneksi. Toimii siis myös musiikki-CD:iden yms. kanssa.

Dolby Pro Logic II - Uudempi versio edellisestä, toimii paljon paremmin, ja takakanavat ovat erillisiä, toisin kuin edellisessä.

Dolby Digital - Digitaalista ääntä. DD ei välttämättä ole surroundääntä, vaan kanavien määrä voi vaihdella. esim. 2.0, 4.1, 5.1 jne. DD tarvitsee optisen tai koaksiaaliliitännän.

DTS - Samanlainen järjestelmä kuin Dolby Digital

Dolby Digital ja DTS mahdollistavat aidon surroundäänen, jossa kaikki kanavat ovat erillään toisistaan.

Se, mitä näistä järjestelmistä vahvistin tukee, riippuu ainoastaan vahvistimen mallista. Eli Dolby Digital- tuki ei tarkoita, että myös Pro Logic II toimisi. Samoin Samoin, vaikka vahvistin tukisi 5.1-ääntä Dolby Digitalina, ei se välttämättä osaa käyttää DTS 5.1- ääntä.

Eli joudut siis ihan itse katsomaan, mitä järjestelmiä mikäkin vahvistin tukee. Tai ainahan sitä voi myyjältäkin kysyä.
Itselläni on Sonyn STR-DB780, jota voin ainakin varauksetta suositella. Tukee kaikkia yllä mainitsemiani järjestelmiä, ja liitäntöjä on vähintäänkin riittävästi.

Ylös Bottom