Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Professor Layton and the Azran Legacy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gabi1980
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

gabi1980

New Member
Tällekään mainiolle professori Laytonin 'prequel' trilogian viimeiselle osalle en löytänyt aiempaa keskustelua, kun aiemmasta Miracle Maskista löytyi muutama, niin luon nyt tämänkin ihan mainos mielessä:

Professor Layton and the Azran Legazy
Julkaisu: 8.11.2013
Lajityyppi: Seikkailu / Puzzle
Kehittäjä: Level-5 (Nintendo)
Kotisivut: http://www.nintendo.co.uk/Games/Nintendo-3DS/Professor-Layton-and-the-Azran-Legacy-809288.html

Traileri:
[video=youtube;UYd41Jb4EIA]https://www.youtube.com/watch?v=UYd41Jb4EIA[/video]

Kyseessä on trilogian viimeinen osa jonka keskipisteessä pyörii lähinnä mysteerien verhoama muinainen Azran kultuuri.

Prequel trilogian ensimmäinen osa Last Spectre ilmestyi vain Nintendo DS:lle, kun toinen osa Miracle Mask julkaistiin jo Nintendo 3DS:lle. Prequel trilogia sijoittuu joitakin vuosia ennen professori Laytonin alkuperäistä trilogiaa (Curious Village, Pandoras Box ja Lost Future).

Peli on käytännössä kokoelma kauniita taustoja ja puzzleja, sanan varsinaisessa merkityksessä. Kyseessä ei siis ole perinteinen läntinen siekailu, vaan japanilaisittain kauniisti piirretty juonellinen seikkailu jonka tilanteita puzzlet pitkälti aiheiltaan myötäilevät. Puzzlet alkavat naurettavan helposta lopulta kääntyen varsin kutkuttaviin arvoituksiin - ratkaisu ei välttämättä ole heti nähtävillä. Varsinkin loppupuolella Laytonin ongelmat vaativat ajattelemaan laatikon ulkopuolelta (huom. joskus kirjaimellisesti).

Itse olen tykästynyt Laytonin maailman hahmoihin ja äärettömään kauniiseen taiteeseen ja pidin aiemmastakin osasta valtavasti. Vaikka juoni ja hahmot ovat naiveja karikatyyreja, on rytmi ja tunnelma leppoisa - sellaista oppii arvostamaan nykyaikana jolloin pelit tarjoavat lähinnä kuolemaa ja synkkää maailman loppua joka käänteessä.

Uusin osa on rakenteeltaan hieman erilainen sillä kun aiemin peli kulki pitkälti lineaarisesti raiteilla; nyt maailma on jaettu eri lokaatioihin joista pelaaja voi itse valita mihinkä edetä seuraavaksi.

Ylös Bottom