Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS1-pelit värisevät LED-TV:ssä

ps1gamer

New Member
Retropelailija here!

Tarvitsisin neuvoja tähän melko häiritsevään pulmaan eli miten saan vanhat ps1 pelit toimimaan uudehkolla Samsungin telkulla moitteettomasti.

Nyt ongelma on se että pelit värisevät/heijaavat kun yhdistän konsolin tv:seen. Minulla on ps1 (vanha alkuperäinen iso malli.) Toimivatko esim uudemmat litteät ps1 editiot moderneissa töllöttimissä paremmin? Pystynkö ratkaisemaan ongelman jollain tietyllä adapterilla, olen kokeillut joitakin: tuloksetta. Vai onko putkitelevisio kenties ainoa vastaus ongelmaan?
 
Ei toimi pleikkarin uudemmat mallit tietääkseni mitenkään paremmin. Kyse voi olla esim. liittimistä tai television asetuksista. Muistaakseni näihin oli keksitty useampiakin erilaisia adapterivirityksiä, joista osa oli varsin huonoja, eli pitää olla tarkkana, mitä hankkii ja välttämättä telkkari ei silti hallitse tuota PS1:n varsin eksoottista videoformaattia. Minulla on käytössä PS Classic minikonsoli, jolla saa kyllä pelit pyörimään nykytelkuissa vaivattomasti, mutta se edellyttää, että ne pelit ensin kopsaa tietokoneella muistitikulle.
 
Yksi vaihtoehto on ostaa jostain halvalla käytetty ps3 ja pelata ne pelit sillä.
Okei, tarkoitatko tällä että ps3 fiksaa ps1 pelien värinäongelmat nykytv:ssä/muuttaa vanhat pelit jotenkin ps3 muotoon joka on yhteensopivampi modernin tv:n kanssa? Pelaamiseni sijoittuu lähinnä tuonne 00-luvun alkuun, tästä syystä ei ole niin paljon käsitystä.
Jos tuo pitää täydellisesti kutinsa, niin mikä ettei. Törmäsin tosin juuri tuohon RAD2x -kaapeliin jota kyllä vähän himottaisi tyypata eka.
 
Okei, tarkoitatko tällä että ps3 fiksaa ps1 pelien värinäongelmat nykytv:ssä/muuttaa vanhat pelit jotenkin ps3 muotoon joka on yhteensopivampi modernin tv:n kanssa?
No suunnilleen näinhän siinä tapahtuu. Aika harva enää muistaa, mutta kaikki pleikkari kolmoset osaavat toistaa PS1-pelejä. Osa vanhimmista osaa toistaa myös PS2 pelejä. Pleikkari kolmosen PS1 emulaatio on korkeatasoista, eli jos sellainen löytyy, hoitaa kyllä homman.
 
Ylös Bottom