Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS2: DVD-toisto - TALVISOTA/RUKAJÄRVI

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toukopouko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
T

toukopouko

Guest
Pleikkari kakkosen dvd toisto...

Paljon on puhetta ollut siitä, että Playstation 2:sen dvd toisto takkuilee, pätkii ja sekoilee. Monelta kaverilta on leffoja katsellesa käämit palaneet koneen tilttailun ansiosta, olempa jopa itsekin sen omilla silmilläni päässyt todistamaan. Ei siis epäillystäkään siitä että leffan keskeytyminen syystä tai toisesta olisi yksi maailman ärsyttävimmistä asioista. Nyt kysynkin teiltä, Pleikkarin hardcore käyttäjä ryhmältä, onko playstation kakkosesta täyspäiväiseksi dvd: pyörittäjäksi? Koskiko lukupään takkuilu kenties vain ensimmäisiä myyntieriä? Nyt haluan kuulla aiheesta silkkaa faktaa, en mitään puolueellisia puolustuspuheita jotka on kirjotettu 'sylki näytölle roiskuen'. Antakaa tulla aiheesta faktaa kritiikin ja kehujen kera, samalla pääsette vaikuttamaan ostanko pleikkari kakkosta vai en (Mitäs helvetin väliä sillä nyt teille edes on ;) GTA3 ja dvd valmius ovat kyllä sellainen myyntivaltti, nyt pitää vain saada oma pää vakuuttuneeksi tuosta dvd:stä .
 
ei mulla suuremmin ole ollut mitään valittamista ton dvdn pyörityksen suhteen. on tolla useita kymmeniä elokuvia tullu katseltua ja jokainen on toiminut ihan hyvin, muutaman kerran on kuva nykässy hieman, mutta niin varmaan mikä tahansa soitin saattaa joskus pätkästä...
 
Mun kone on n 1,5 KK vanha ja olen kattonu sillä noin 10 elokuvaa.
RegionX :llä oon kattonu myös R1 leffoja mutta osassa niissä kuva on välkkyny.
Se tosin johtuu telkkarista, jossa NTSC -tuki ei näköjään oikeen toimi.
Tuuletin pitää kohtuullista hurinaa, mutta siihen tottuu / ei huomaa kuin välillä hetkellisesti.
Sonyn kauko+ajuripäivitys on hyvä valinta lisäksi.
 
No hemmetti. Piti myös kirjoittaman, että leffat on toiminu hyvin.
Aamusella ei oo kaikkein pirtein...
 
Ostin koneeni julkaisupäivänä, ja se taisi kuulua erään jossa on joku "valu-vika". Jätti pyörittämättä joitain levyjä, mutta jos levy lähti alusta käyntiin, niin sen jälkeen ei ole kyllä ikinä kaatunut kesken pyörityksen. Jos se levy pätkäsee hetkellisesti jossain välissä, niin se johtuu kaksi-kerroksisesta dvd:stä, kerrosten vaihtuessa huomaa pienen pätkäyksen, mutta se tapahtuu muissakin soittimissa kuin ps2:ssa. Itse olen ainakin erittäin tyytyväinen ps2:n dvd ominaisuuksiin, varsinkin tuon kaukosäädin päivitysen jälkeen, nyt se on käyttömukavuuksilta ja toiminnoiltaankin jo melko täysvertainen spelare. Äänissä ja kuvassa ei ole valittamista.
Sain viimein raahattua koneen takuuvaihtoon, koska alkoi vuosi tulla täyteen, ja nyt pitäisi "DISC READ ERRORIEN" olla loppu. Ja muistakaa imuroida konetta ja käyttää siellä välillä puhdistus levyä, pitäis ongelmat(jos sellaisia on) loppua! Näin sanoi maahantuoja, kerää kuulemma helvetisti pölyä...
 
Ostin koneen melkein vuosi sitten ja noin sata dvd:tä on tullut pöyritettyä eikä yhdessäkään ole ollut mitään ongelmia.

Kyllä PS2:sta voi sanoa hyvinkin DVD soittimeksi.
 
Re: Pleikkari kakkosen dvd toisto...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan toukopouko
Paljon on puhetta ollut siitä, että Playstation 2:sen dvd toisto takkuilee, pätkii ja sekoilee. Monelta kaverilta on leffoja

Ostin PS2:sen tuossa viikko sitten vakuuteltuani itseni siitä että toimii dvd-soittimena. Omalla koneella olen katsonut Matrix, Red Planet ja Road Trip ilman pätkimistä tmv.

Myönnetääköön: kerran syötettyä Matrixin sisään Ps2 sano levyä lukiessa että "No DVD DATA", mutta saman teki Philipsin ja Pioneerin DVD-soitin - kerran viidestä (okei, kohtaus 29 on semmoinen hassu katottava :)) ei ole paha levystä josta olen maksanut 30 mk :) (eli ostettu käytettynä ja on HIEMAN (jotkut sanoisi erittäin) naarmuinen).

Kaverilla (omistaa ensimmäisiä PS2:sia ja DVD-soittimen) testailtiin sitä ennen mm. Gladiaatoria ja pari muuta elokuvaa eikä ilmennyt ongelmaa / kuvasta ei huomannut mun & kaverin silmillä mitään eroa - itse asiassa kaveri möi eilen pois Philipsin DVD:n koska ei nähnyt mitään järkeä pitää sekä DVD-soitinta ja PS2:sta.

(Huom: tähän nyt joku dvd:isti voisi kirjoitaa jutun siitä että philipsin dvd-soitin ei ole dvd soitin johtuen siitä että väri x on väri y jne, elikkä en ole verrannut ps2 ns "todelliseen" dvd-soittimeen ja sit pitäisi jo kaupasta hakea 15 000 maksava dvd-soitin, joka taas tekee sen että tv on huonoin lenkki -> 15 000 siihen, kaittuimmet surisee -> 15 000 taas jne. Eli vertailu on tehty "tavallisella" finluxin laajakuva tv:llä ja parin tonnin philipsin dvd:llä (en muista mallinumeroa))

Henk. kohtaisesti. suosittelen ehdottomasti Sonyn omaa virallista kaukoa, toimii ihan hyvin ja saat mm pikakelauksia jne.

Huomio sit että ps2:selle tulee hintaa _huomattavasti_ enemmän kuin DVD-soittimelle - Anttilasta saa Philipsin dvd:n hintaan 1700, itse ostin ps2:sen ja siihen on nyt jo uponnut 2600 ja vielä pitää hommata jotain s-video / rgb-kaapelia, toinen ohjain, lisää pelejä yms :)

Yhteenveto: peukalot ylös.
 
ekaan erää kuuluvana koneena mun on toiminu todella hyvin (mitään ongelmia ei oo ollu, kerran tuli 'disc read error' ku oli joku paska pläntti dvd:ssä (ei ollu oma)).
 
Sen vähän mitä nyt olen katsellut, niin ei mitään ihmeempiä ongelmia ole ollut. Ja kunhan saan itsestäni irti ja käyn hakemassa Sonyn kaukosäätimen, RGB-kaapelin ja DVD-region X:n, niin uskon että ei tarvitse erillistä DVD-soitinta ostaa.

HUONONA puolena on mielestäni äänekäs tuuletin, ei se toiminta/effekti leffoissa haittaa, mutta kun joskus tarttee katsella myös ns. nyyhkyleffoja. Kyllä siinä huokailut jää kuulematta. Tietenkin volumee voi nostaa, mutta kerrostalossa se on naapuri sovun säilyttämisen takia pidettävä siedettävissä rajoissa. Jonkinlainen kaappi systeemi on suunnitteilla.

Toinen HUONO puoli on toi Sonyn rahastus menttaliteetti, tyyliin osta auto, lisävarusteena kääntyvät etupyörät. Eli mielestäni PS2:sta ei kannata ostaa kuin pelaamis tarkoituksessa, siinä kyytiäisenä saa sitten tuon DVD toiston.

peeppa
 
Re: Re: Pleikkari kakkosen dvd toisto...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan paul_a
Kaverilla (omistaa ensimmäisiä PS2:sia ja DVD-soittimen) testailtiin sitä ennen mm. Gladiaatoria ja pari muuta elokuvaa eikä ilmennyt ongelmaa / kuvasta ei huomannut mun & kaverin silmillä mitään eroa - itse asiassa kaveri möi eilen pois Philipsin DVD:n koska ei nähnyt mitään järkeä pitää sekä DVD-soitinta ja PS2:sta.

Mitä kaapelia käytitte?
 
Minulla on vajaan vuoden vanha PS2 (SCPH-30004), jossa yksi elokuva ei näy ollenkaan ja yksi toimii huonosti.
 
kiitos tiedoista!!!!

Kiitos vastanneille! Kävin just äsken hakemassa pleikan.....
 
:) Oikein!
Tai ainakin minä voin sanoa että ongelmia ei ole ollut, vielä ainakaan, omistanut en kylläkään ole kuin pari kuukautta. Kaikki 7 dvd:tä on toiminut mainiosti, ainoastaan kerroksen vaihtuessa on kuva nykäissyt (normaalia)
Ja kokemuksieni mukaan myös muissa "oikeissa" dvd-soittimissa on joskus ongelmia, kaverin JVC:n sain kerran pausella kokonaan jumiin, liikkeessä LG:n soitin takkuili tosi pahasti jne.
Sonyn oma kaukosäädin saisi kyllä kuulua samaan pakettiin, on se niin hyvä.
:)
 
Tammikuussa ostin koneen ja yksi dvd on ollut toimimatta.Jotain satakunta leffaa tullut katsottua. Ei tule nauhoja enää vuorattua. Ainoa mikä jurppii on se, että monissa leffoissa dvd-versiot ilmestyy myöhemmin kuin nauhat (varsinkin vuokraamoihin).
 
PS2:n maanantaiversio...

Meikäläinen tilasi Hobby Hallista PS2:n n. 3 viikkoo sitten. Pelit pyörii kuin unelma ja muutenkin vehkeessä ei näyttänyt olevan suurempia vikoja. Mutta, kuinkas sattuikaan:

Ostin dvd-leffan Scream 3 kokeeksi, miten PS2 lukee levyä. Se toimi moitteettomasti lukuunottamatta noin puolivälissä tapahtunutta kuvan "nykimistä" ja pysähtymistä, sitten ruutuun tuli "unable to read disk". Käynnistin myllyn uudelleen, ja sen jälkeen leffa toimi kuin pitikin, myös kaikki trailerit yms. lisävalikot.

Ostin toisen dvd:n, Don Juan De Marcon, mikä on ns. kaksikerros-dvd. Leffa pyöri hienosti puoleenväliin, sitten alkoi taas tuo perkeleellinen nykimine ja kuva pysähtyi kokonaan. Tällä kertaa ei onnistunutkaan enää uudelleenkäynnistäminen. Testasin dvd-levyä paikallisessa kodinkoneliikkeessa Sonyn n. 5000 mk:n dvd-soittimella, ja näkyi hyvin. Asiantuntijoiden mukaan (Playstation myyjät, dvd:stä kaiken tietävät kaverini yms.) vika on konsolissa, eli se oli ns. "maanantaiversio".

Nyt lähetin koneeni takuuhuoltoon, ja toivon että se tulee toimivana takaisin. Käytin konsolin mukana tulevaa av-johtoa scartin kanssa, ja kuva näkyi sillä hyvin nykimisiä lukuunottamatta. Lisäksi omistan Sonyn oman kaukosäätimen + siihen kuuluvat viralliset uusimmat dvd-ajuripäivitykset, eli niillä dvd-pitäisi näkyä.

Asiantuntijat ovat sanoneet karkeasti, että jos ottaa 100 dvd-leffaa, niistä 95 toimii moitteettomasti ja 5:ssä esiintyy joitakin ongelmia taikka eivät näy ollenkaan.

Onko muilla ollut samankaltaisia ongelmia? Olisin erittäin halukas lukemaan niitä...

-PS2-konsoliaan vimmatusti takuusta odotellen...-
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
Aika ikävältä näyttää IGN:n ei toimivuus Lista

En ihan luota tuohon listaan.
Minulla on Gladiator joka toimii täysin, samoin M:I 2.
Nuo molemmat olivat tuossa listassa.
Tosin nuo saattoivat olla R1 levyjä, minulla kaikki on R2:a.

Ajurit on minulla muuten versiota 1.20E.

Korjattu: Oikeat ajurit
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Itelläni on kesäkuussa ostettu PS2 joka on pyörittänyt ihan hyvin kaikkia DVD-leffojani tähän päivään saakka. Kävin ostamassa Talvisota-leffan ja kun iskin levyn koneeseen kaikki toimi ihan normaalisti kielen valintaan saakka jonka jälkeen ruutu meni pimeäksi. Sen verran tajusin että jonkinlainen valikko siinä kuvaruudulla pitäisi näkyä mutta kun ei näy. Taustalta kuuluu musiikkia joka pätkii pahasti. Kokeilin kaikkia muita leffojani ja pelejäni ja kaikki toimii ihan normaalisti lukuunottamatta kyseistä Talvisota-elokuvaa. Onkohan vika levyssä vai onko PS2 todellakin vain huono toistamaan tiettyjä levyjä.

Suositelkaapa jotain hyvää DVD-soitinta joka pyörittää myös MP3-levyjä. Tärkeää olisi pystyä soittamaan cd-levyjä ja mp3:sia helposti ilman kuvaruutuvalikkoja suoraan soittimen napeista.
 
Ylös Bottom