PS2:n Saitek dvd kaukosäädin: search-nappi ei toimi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karvinen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Karvinen

New Member
Kyseinen kaukosäädin toimii kaverini koneessa
moitteettomasti, mutta omassani ei search-napit
toimi niinkuin pitäisi. Kun jompaa kumpaa
search-nappia pitää painettuna, ruudulla
välkähtää search-ikoni, mutta heti sen jälkeen
konsoli palaa play-moodiin.

Onko muilla havaintoja moisesta? Olisiko
ideoita siitä missä mättää?

Vaikuttaisi siltä että "haku" eli kelaus menee päälle kun painat ja pois päältä kun painat uudelleen, eli olisiko näin? Vai pitäisikö olla eri vaikutus jos painaa tai pitää pohjassa?

Mulla on ollut sama ongelma. Ainoa temppu joka joskus tuntui auttavan, oli painaa vastaanotin tiukemmin pleikkariin. Musta tuntuu, että Saitekin vastaanottimessa on huono kosketus peliporttiin koska välillä se lopetti kokonaan toimintansa. Vastaanottimen irrotus ja uudelleenkiinnitys korjasi vian joksikin aikaa. Lopulta kyllästyin ja ostin Sonyn oman säätimen.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Rakuuna
Vaikuttaisi siltä että "haku" eli kelaus menee päälle kun painat ja pois päältä kun painat uudelleen, eli olisiko näin? Vai pitäisikö olla eri vaikutus jos painaa tai pitää pohjassa?

Kokeilin kyllä tuotakin. Mutta kyllä nappia on
tarkoitus pitää painettuna niin kauan kun haluaa
search-toiminnon olevan päällä - ihan samoin kuin
PS2:n omassa padissakin.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Karvinen
Kyseinen kaukosäädin toimii kaverini koneessa
moitteettomasti, mutta omassani ei search-napit
toimi niinkuin pitäisi. Kun jompaa kumpaa
search-nappia pitää painettuna, ruudulla
välkähtää search-ikoni, mutta heti sen jälkeen
konsoli palaa play-moodiin.

Onko muilla havaintoja moisesta? Olisiko
ideoita siitä missä mättää?

Huomasin että Saitek:in kake pitää suunnata melko tarkkaan pleikkaria kohti. Eli searchia pohjassa pidettäessä pitää käsi vakaana. Jos sohvalla maatessaan siirtää vahingossa jalan säätimen "säteen" eteen hyppää konsoli play-moodiin.

Peliportissa olevaan vastaanottimeen syttyy aina vihreä ledi kun konsolia ohjataan sillä kakella. Jos ei syty niin kaukosäätimen paristot saattavat olla finaalissa tai sitä ei ole suunnattu riittävän tarkasti kohti. Paristojen hyytymisen huomaa yleensä siitä että ohjain ei toimi enään samalta etäisyydeltä kuin aikaisemmin.

Jo uutena huomasin että yksi nuolinäppäimistä (siis se pyöreä D-padi kaukosäätimessä) hieman pykii, siis joskus toimii joskus ei. Avasin ohjaimen tutkiakseni onko siellä joku valmistusvirhe tai muuten jäänyt jotain pa$kaa näppäinten alle. Ei ollut, näppäimet herkistyivät kun aluksi käytin riittävästi *voimaa* niiden painamiseen :D

Mulla on semmoinen mielikuva, että se riippuu DVD ajureista. Vanhoilla Saitek toimii, mutta uusilla ei.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan trent67
Mulla on semmoinen mielikuva, että se riippuu DVD ajureista. Vanhoilla Saitek toimii, mutta uusilla ei.

Sopisi siinä mielessä kuvioon, että oma koneeni on V7 ja kaverin vanhempi. Tietoinen jäynä Sonylta?

Saitekin erot

Myös Saitek-kaukosäätimen signaalinvastaanottimissa on eroa. Ostin, jonkin ilmeisesti vanhemman version kaukosäätimestä, jossa search-toiminto toimii moitteettomasti. Samassa pleikkarissa taas kaverini signaalinvastaanotin, joka lienee uudempi, puolestaan ei search toiminto toimi. Kaukosäätimet toimivat luonnollisesti niin kuin pitääkin, mutta jokin ero löytyy myös Saitekin signaalinvastaanottimissakin.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Karvinen
Sopisi siinä mielessä kuvioon, että oma koneeni on V7 ja kaverin vanhempi. Tietoinen jäynä Sonylta?

En olisi tuosta ihan varma, sillä Saitek:in kaken mukana ei tule mitään asennettavia drivereitä. Se siis matkii pelkästään PS2 peliohjaimen nappuloita ja niiden toimintoja.

Eli PS2 version ei pitäisi vaikuttaa, mutta kommentoikaa ihmeessä jos olen väärässä....

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan spacedeep
En olisi tuosta ihan varma, sillä Saitek:in kaken mukana ei tule mitään asennettavia drivereitä. Se siis matkii pelkästään PS2 peliohjaimen nappuloita ja niiden toimintoja.

Eli PS2 version ei pitäisi vaikuttaa, mutta kommentoikaa ihmeessä jos olen väärässä....

Itse asiasta mitään tietämättömän kommentti:

Eikös eri PS2 versioiden mukana tule eri DVD-ajureita? (lue threadini DVD-ajurien versiot) Ja juuri siitä johtuen ajurit vaikuttavat toimintoihin?

Ylös Bottom