Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS2 ohjaimen ruumiinavaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miksu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

miksu

New Member
Tarkoituksenani oli viattomasti vain avata ohjain ja putsata sitä vähän sisältä, mutta kun en nyt satukaan olemaan mikään tekniikan ihmelapsi, niin kokoaminen ei enää onnistunutkaan :>

Sain sen jotenkuten kuosiin, mutta ylimääräiseksi jäi tällainen yksi osa joka ei enää tunnukaan sopivan minnekään.
Kooltaan siis tämän kokoinen ohjaimeen verrattuna:

Osaisikohan kukaan vähän neuvoa? Ilman tätä ohjain ei toiminut, tai voi tietysti hyvin olla että sössin uudelleenkokoamisen muuten vaan jotenkin.
..Ja nyt kyllä harmittaa sen verran että toiste en moiseen varmasti rupea.

Edit:
Söin linkit.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS2 ohjaimen ruumiinavaus

Olisit ottanut kuvia kun purit sitä ja niiden avulla sitten kasannut sen :)

Siis mikään nappi tai tatti ei nyt toimi? Tuskin valitettavasti on kiinni tuosta osasta siinä tapauksessa. Mutta tuo osa näyttää lähinnä joltain "tuelta", jota ilman joku tietty toiminto ei välttämättä toimisi, mutta tuskin se koko ohjainta lamauttaa. Itse en ole PS2 ohjainta sisältä tutkinut, joten voi mennä pahastikin metsään.

Tuo osa kuuluu nuolinäppäimiin.
itse olen aukonut, hitsannut, viilannut, modannut, sekä korjannut/ hajottanut ohjaimia jo yhden elämän verran.
vaikeinta kokoamisessa on saada puoliskot yhteen niin että hartianapit menevät kiltisti paikoilleen, itse olen sinitarralla kiinnittänyt nuo heiluvat muovi/ kumiosat niin onnistuu parhaiten.

Josp sanoi:
Olisit ottanut kuvia kun purit sitä ja niiden avulla sitten kasannut sen :)
Sanopa muuta!
Mutta aloittaessa ei tuollainen juolahtanut ollenkaan mieleen. "Kyllä minä nyt yhden ohjaimen osaan"-asenteella kun sitä availin.

Yksikään namikka ei tosiaan toiminut, mutta koitan nyt vielä uudelleen. Kiitoksia molemmille, kyllä tästä vähän apua oli. :)
Ajattelinkin että jommankumman puoliskon nappeihin sen on kuuluttava, kun oli samaa kokoa. Mutta kun edellisellä kerralla se ei sitten enää mahtunutkaan kiinni. No, uusi yritys.

miksu sanoi:
Yksikään namikka ei tosiaan toiminut, mutta koitan nyt vielä uudelleen. Kiitoksia molemmille, kyllä tästä vähän apua oli. :)

Kannattaa muuten huomioida sellainen pieni yksityiskohta, että ohjaimen piirilevystä lähtee johtoon sellainen Sonyn rakastama kalvoliitin. Se ei ole mitenkään kiinni emossa, vaan pujotetaan löysästi paikalleen kahteen tappiin. Ilman tätä ohjain ei luonnollisesti toimi, eikä kalvo pysy kovinkaan hyvin paikallaan. Jos ohjain ei kokoamisen jälkeen toimi, tämä kannattaa tarkastaa.

Ja nuo olkapäänapit ovat todellakin saatanasta. Nerokasta pistää molempiin ohjaimen puoliskoihin osa, joka ei pysy kallistettaessa paikallaan ja kuitenkin jompaa kumpaa puolta pitää kallistaa.

Ylös Bottom