Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ps2 pc:hen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jounikk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Jounikk

New Member
Olen hankkimassa ps kakkosta, jota olen suunnitellut pelaavani suurelta ja tarkalta tietokoneen ruudulta.
Omistan Pinnaclen pctc 50I tv-kortin, jossa on composite video paikka, sekä mukana adapteri s-video inputille. Lisäksi omistan finluxin digiboksin, jossa on paikat kahdelle scartille (tv ja vcr), serial port, mod in ja mod out, sekä paikat video ja audio (R,L)
Lisäksi 5.1 kajarisarjassani on paikka auxille ja näytönohjaimessani on myös paikka s-videolle.

Konsoliasioissa täysin nyyppänä kyselisinkin millä kaapeli/piuhavalinnoilla saisin kyseisen konsolin toimimaan parhaiten parhaalla kuvanlaadulla?
Tv-kortti + pleikkari yhdistelmässä on kuulemma esiintynyt kuvanlaadussa haittoja. Ovatko ne pelaamista häiritseviä?

Vastaus: Ps2 pc:hen

Kuvanlaatu on todellakin parhaimmillaankin heikko, mutta sen vielä kestää. Suurin ongelma mikä siinä saattaa esiintyä on pieni viive joka käytännössä tarkoittaa sitä että kun painat pelissä esim jotain nappia niin se liike näkyy pikkuisen jäljessä. Eli napin painamisen ja sen vaikutuksen välillä voi olla pahimmillaan sekunnin viive ja sehän tarkoittaa sitä että mitään nopeatempoisia pelejä on mahdoton pelata. Se voi olla että kyseinen ongelma on ainoastaa mun näytönohjaimessa jossa on tv-viritin sekä video sisä- ja ulostulot. Paras tapa on kytkeä pleikkari näytöön on adapteri jolla saa suoraan pleikkarin piuhan suoraan tökättyä näyttöön.

Vastaus: Ps2 pc:hen

cUte sanoi:
Kuvanlaatu on todellakin parhaimmillaankin heikko, mutta sen vielä kestää. Suurin ongelma mikä siinä saattaa esiintyä on pieni viive joka käytännössä tarkoittaa sitä että kun painat pelissä esim jotain nappia niin se liike näkyy pikkuisen jäljessä. Eli napin painamisen ja sen vaikutuksen välillä voi olla pahimmillaan sekunnin viive ja sehän tarkoittaa sitä että mitään nopeatempoisia pelejä on mahdoton pelata. Se voi olla että kyseinen ongelma on ainoastaa mun näytönohjaimessa jossa on tv-viritin sekä video sisä- ja ulostulot. Paras tapa on kytkeä pleikkari näytöön on adapteri jolla saa suoraan pleikkarin piuhan suoraan tökättyä näyttöön.

Totta. Parhaat tulokset sain itse konigin Av to rf adapterilla, koko setti siis kiinni antenniporttiin. Kuvanlaadussa on pientä sumuisuutta muutamissa peleissä ja joissakin välianimaatioissa kuva säröilee hieman, mutta ei haittaa pelattavuutta mitenkään. Viivettä tulee pakostikkin hieman, mutta sitä sain korjattua erillisillä tvsoftilla. Pelattavuus säilyy silti ihan hyvänä. Uudemmilla tv-korteilla toimii näyttävästi huomattavasti paremmin.

Ylös Bottom