Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2019 [KAUSI 1] - Kausi alkaa 4.7.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Thuto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Thuto

Member
Uusi peli onjulkasitu, ja täten myös KonsoliFINin F1-sarja käynnistyy jälleen. Kisapäivänä säilyy torstai, ja 1. divisioonan kilpailu ajetaan kello 20.00, joka myös streamataan KonsoliFINin twitch-kanavalle Kirain selostuksella. Muiden divisioonien kilpailut ajetaan torstaisin kello 18.30. Sarja alkaa 4.7.

KonsoliFINin Twitch-kanava:
www.twitch.tv/konsolifin

Viime vuoden pelissä oli komeat pelaajamäärät, ja tänä vuonna toivottavasti laitetaan vielä paremmaksi. Uudet kuskit siis ovat tervetulleita taitotasoon katsomatta, ainoana vaatimuksena hyvä käytös sekä radalla että keskusteluryhmissä. Hae mukaan laittamalla viestiä tähän ketjuun tai PSN:ssä käyttäjälle Thuto, Moneygunx tai Kiraih.



Kilpailuaikataulu:

2. sarja: torstaisin kello 18.30.

1. sarja: torstaisin kello 20.00.




Kilpailukalenteri:


4.7. Australia


11.7. Bahrain


18.7. Kiina


25.7. Azerbaidzan


1.8. Espanja


Kilpailuihin ilmoittautuminen



Pistetaulukko



Kilpailumittana 50 %, aika-ajo 18 minuuttia (short qualifying). Säännöt tarkemmin alempana.

Jokaiseen kilpailuun kuljettajien tulee ilmoittautua. Linkki ilmoittautumislomakkeeseen on yllä. Vääristä ilmoittautumisista rangaistaan, ensin varoituksella ja toistuessa rangaistuspisteillä. Kilpailuun ilmoittautuminen päättyy aina tiistaina 23.59. Tämän jälkeen tulevat ilmoittautumiset käsitellään tuomariston parhaaksi katsomalla tavalla. Kuljettajat jaetaan divisiooniin joka kilpailuun rating-pisteiden perusteella, joita saa aiemmista kilpailuista. Näistä tarkemmin spoilerissa.

Rating on kaikkien ajettujen kilpailuiden rating-pisteiden keskiarvo. Kilpailuista jaetaan rating-pisteitä seuraavan taulukon mukaan:

Sija Rating-pisteet
1. 100
2. 97
3. 94
4. 92
5. 90
6. 88
7. 86
8. 84
9. 82
10. 80
11. 78
12. 76
13. 74
14. 72
15. 70
16. 68
17. 66
18. 64
19. 62
20. 60
21. 80
22. 77
23. 74
24. 72
25. 70
26. 68
27. 66
28. 64
29. 62
30. 60
31. 59
32. 58
33. 57
34. 56
35. 55
36. 54
37. 53
38. 52
39. 51
40. 50

Mikäli torstai ei käy, säännöt ei ole mieluisat, tai haluat osallistua useampaan sarjaan, myös muita suomalaisia F1-sarjoja käynnistyy uuden pelin julkaisun jälkeen:


- Suomi-sarja


- aikataulu ilmoitetaan myöhemmin

- ilmoittautuminen: https://m.facebook.com/groups/1381507885272379

- tai laita viestiä PSN-käyttäjälle nappula185 tai JesperBF1


-Sunday cup


- kisat sunnuntaisin kello 18.30

- Ajoavut kielletty

- Ilmoittaudu laittamalla viestiä PSN-käyttäjälle palzu tai Dorental11



- 100 % kisasarja


- Kisat maanantaisin kello 20.00, jos edellisenä sunnuntaina on ajettu oikeat formulat

- Aika-ajo ajetaan sunnuntaina

- Ajoavut sallittu pl. Pit assist ja brake assist

- Ilmoittaudu laittamalla viestiä PSN-käyttäjälle nik-nike90 tai Arttu1202


Säännöt:


Säännöt Radalle ja siihen liittyen:


- Kilpailun nopeimmasta kierroksesta jaetaan yksi piste.

-Ajoavut sallittu

-Vapaa valinta setupiin

-Maalaisjärjen käyttö on toivottavaa, lähtökohtaisesti virtuaali radalla on samat säännöt kuin oikeassakin elämässä, alla esimerkkejä sekä infoa tilanteista.

-Mutkissa että suorilla on tilaa jätettävä rinnalla olevalle vähintään auton verran, oli toinen kuski rinnalla sitten yhden tai kaikkien renkaiden voimin.

-Jos käytät ajolinjaa apuna niin se ei kerro että missä saat rinta rinnan tilanteissa mennä, mikäli takaa tuleva kuski pääsee epätavallisessa paikassa tekemään ohitus yritystä/rinnalle niin tilaa jätetään myös siinä, vaikka puolustaminen tuntuisi käytännön mahdottomalta ja aikaa menisi. -Tähän tilanteeseen on johtanut yleensä edellä ajavan kuljettajan tekemä ajovirhe aiemmassa mutkassa.

-Kunnioita sinisiä lippuja.

-Ole hereillä aika-ajoissa hitaalla kierroksella, toisten blokkaamisesta tuomarit rankaisevat säälittä.

-Yli optimistisista sukelluksista sakotetaan erittäin ankaralla kädellä.

-Sijoitusta puolustaessa on ajolinjan vaihtaminen sallittua vain yhden kerran, ennen jarrutusta, ja kiellettyä kesken jarrutuksen.

-Ole hereillä varikolta tullessa.

-Tuomariston tahalliseksi katsomasta kolaroinnista tulee vähintään loppukauden kilpailukielto, tai bänni koko sarjasta.

-Mikäli yksi kuski toistaa samoja virheitä, rangaistukset kovenevat sitä mukaa.

-Brake checkistä, eli turhanpäiväisestä jarruttamisesta esimerkiksi turva-auton takana rankaistaan ankaralla kädellä.

-Tilanteita tulee kuitenkin väistämättä kauden aikana, ja tuomaristo antaa rangaistukset sekä varoitukset lähtökohtaisesti syylliseksi todetun osapuolen tekemän liikkeen törkeyden/huolimattomuuden, ei niinkään aiheutuneen damagen perusteella.

-Mikäli suurella osalla kaatuu peli bugin vuoksi tai ilmenee jokin muu glitsi, niin on mahdollista että lähtö joko uusitaan tai sitten ei uusita, ja tulokset jäävät voimaan kisatilanteen mukaan. Tilanteet katsotaan tuomaristossa tapauskohtaisesti, eli joskus käy huonot ja joskus hyvät. Päätökseen uusinta startista vaikuttaa monta tekijää, eniten kuitenkin se että paljonko kisaa on ajettu sekä kuinka monelle tämä glitsi ilmenee. Toivottavasti ei tähän tilanteeseen ei kuitenkaan jouduta.

-Älä teetä tuomareilla turhaa hommaa raportoimalla marginaalisista kisa tilanteista, vaan oikeasti sellaisista josta omasta mielestäsi kuuluu rangaistus saada, pilkun viilaaminen ei ole kenestäkään mukavaa.

-Älä ohita turva-auton takana mikäli et ole kierroksella perässä tai ellei edellä olevan paikka sinulle kuulu, vaikka peli tähän antaisikin luvan.

-Älä aja AI:lla, eli älä paina pausea radalla koska tämä blokkaa muita kuskeja.

-Mikäli tunnet hyötyväsi esimerkiksi jostain bugista tai muusta tilanteesta verrattuna kanssakilpailijoihin, niin hidastathan vauhtia sopivasti rangaistuksen uhalla.

-Tuomaristolle raportoitaessa tulee olla video tilanteesta, videoleikkeen saat yleensä koko kisasta kun laitat PS4 asetuksista sen pituudeksi 60min, leikkaat ja uppaat tilanteen esimerkiksi youtubeen jonka linkkaat sitten tuomaristolle, taikka oman nettiyhteyden mahdollistaessa vaikka striimaat koko kisan omalle kanavallesi kuten moni kuski tekee.

-Erimielisyyksiä kisatilanteista käydään läpi yksityisesti, eikä julkisesti sarjan chatissa.

-Aika-ajon ja kisan välissä on noin kahden minuutin tauko, ja hosti antaa lähtöruudukossa luvan painaa start race -nappia. Mikäli joku muu tekee tämän etuajassa, seuraa siitä automaattisesti kolme rangaistuspistettä.

-Ei mielellään paineta retireä myöskään aika-ajoissa radalla, koska tekoäly ottaa auton hallintaansa, eikä välttämättä mene haamuksi. Jotkut säästävät renkaita tuolla kikkailulla. Samaten tahallaan auton romuttaminen aika-ajoissa on kielletty. Jos tapahtuu vahingossa ja olet top10:ssä, niin on otettava kuluneet renkaat starttiin. Jos ei kuluneita löydy, niin sitten pehmeimmät.

-Ilmoita osallistutko kilpailuun vai et viimeistään tiistaina 23.59. Tätä myöhemmin ilmoittamisesta saa yhden rangaistuspisteen. Ilmoittamatta jättämisestä tai virheellisestä ilmoituksesta saa kolme rangaistuspistettä.

-Reset to trackin käyttäminen on kielletty.

Host options:


-Car: F1 2019
-AI Driver Level: 41
-Car Performance: Equal
-Maximum participants: 22
-Practice Length: None
-Qualifying: Short
-Race Distance: 50%
-Quick Weather: Dynamic
-Session Start Time: Official
-Session Privacy: Invite Only
-Parc Ferme Rules: Off (noudatetaan sääntöä, mutta käytännön syistä pois päältä)
-Collosions: On
-Vehicle Damage: Reduced
-Ghosting: Off
-Car Setup: Full
-Safety Car: On
-Rules and Flags : On
-Corner Cutting Stringency: Strict
-Formation Lap: On
-Race Starts: Manual
-Braking Assist: Off
-Anti-Lock Brakes: On
-Traction Control: Full
-Automatic Gearbox: Automatic
-Pit Assist: Off
-Pit Release Assist: Off
-Dynamic Racing Line: Full
-ERS Mode: Automatic


Sääntöjenvastaisesta toiminnasta rankaistaan 5, 10 tai 20 sekunnin aikarangaistuksilla. Lisäksi jaetaan rangaistuspisteitä, 12 pisteellä ansaitsee yhden kilpailun kilpailukiellon. Tuomariston muodostavat Thuto, Moneygunx ja Kiraih. Myös vääristä ilmoittautumisista rangaistaan, ensin varoituksella ja toistuessa rangaistuspisteillä.


Rangaistuspisteet:


Sopenkorpi: 9p (3p Kiina, 3p Azerbaidzan, 3p Espanja)
Heersibeersi: 3p (3p Australia)
Astronautti04: 3p (3p Kiina)
F1Mane24: 3p (1p Australia, 2p Azerbaidzan)
Jhampperi: 3p (3p Azerbaidzan)
Tomppa-driver: 3p (3p Azerbaidzan)
teemu20: 3p (3p Azerbaidzan)
nik-nike90: 3p (3p Espanja)
Flyingkonna: 2p (2p Bahrain)
Moneygunx: 1p (1p Bahrain)
Jjonttu_: 1p (1p Kiina)
sarja: 1p (1p Kiina)
lampunvarjosti: 1p (1p Kiina)

Varoitus virheellisestä ilmoittautumisesta:
Sopenkorpi
Jjonttu_
sarja
Nappula185
Akilasseantti_3
Hoebioo
Flyingkonna
Astronautti04
Tomppa-driver
Nik-nike90
MeriMax_87
Janetzki75
Jhampperi
Kiraih
Theiton10
Ratska25


Youtube-kanavia:

 
Viimeksi muokattu:
Kisaraportti 2. divarista:

Ennakkoon Australia oli yksi suosikeistani ja odotukset melko hyvät. Setupin kanssa vielä puntaroin ennen starttia ja vaihdoin sitä vielä viime hetkellä. Parit treenisessiot vedettiin Kossun kanssa ja aika hyvä tuntuma saatiin rengaskulumaan ja säätöihin.

Aika-ajo
Koska palasimme takaisin oikeaan rengassääntöön, niin tavoitteeni oli alun alkaen päästä starttaamaan medium-renkailla. Väkeä oli sen verran vähän D2:ssa, että ajattelin top 10 sijoituksen aika-ajossa olevan suht varma. Ajoin yhden lämppäkierroksen softeilla ja sitten yhden vedon mediumeilla. Kierros ei ollut kovin kaksinen, mutta riitti juuri sijaan 10. Olisin ehkä mieluummin ollut sitten sijalla 11. mutta ei niin väliä ollut. Kuskeja taisi olla 14. Softeilla uskoakseni olisin voinut sinne paalutaistoon päästä hyvinkin.

Kisa
Päätin lähteä taktiikalla M - H siten että mediumeilla ajaisin vähintään 11 kierrosta ja loput hardeilla. Startin ajattelin ottavani varovasti, mutta eihän se ihan putkeen mennyt. Lähtökiihdytyksessä joku edellä ajaja pyörähti hyvin pian startin jälkeen ja yritin väistää, mutta raapaisin auton keulaa ja etusiipi hajosi osittain jo siihen. Ajotuntuma huononi ja auto aliohjasi entistä enemmän, mutta päätin jatkaa ekan stintin loppuun. Edellä oli pelkkiä soft-kavereita, joten ajattelin heidän perässään hyvin pysyvän kun siellä kumit rupeaa rakoilemaan.

Kisan aikana ei mitään erityistä taistoa ollut, pari ohitusta pääsin tekemään ennen varikkostoppeja. Toveri MeriMax tuli perässä mediumeilla lähettyvissä, ja ajattelin siinä vaiheessa että mahdollisesti kärkitaistoon joutuisin hänen kanssaan jos vain tähdet oikein osuvat. Soft-kuskien tullessa varikolle siirryin kisan kärkeen. Päätin venyttää stoppiani yhdellä kierroksella ja tulin varikolle kierroksella 12. Rengaskuluma ei juuri häirinnyt, sillä pystyin ajamaan aikalailla samaa aikaa kokoajan. Varikolla päätin olla korjaamatta siipeä, koska ajaminen jotenkuten onnistui ja että MeriMax pysyisi takana.

Varikolla otin alle ne hardit jotka totesin testeissä hyväksi ajaa. Yllättäen tuntuma olikin hieman huonompi itse kisassa ja oli alkuun vaikeuksia päästä ajorytmiin. Osa kuskeista oli kahdella stopilla liikkeellä ja aika paljon siellä kärjessäkin kolaria ja ulosajoa tuli. Varikolta palatessani huomasin että edellä kärkitaistossa olivat kanssani toverit nappula, Liikalaze ja MeriMax joka oli vielä tässä vaiheessa takanani. Yllätyin että MeriMax ottikin toiset mediumit alle ja vaihtoi ilmeisesti pelin bugin vuoksi kahteen stoppiin. Kovaa hän sieltä kuitenkin tuli ja ohittikin minut aika nopeasti ja helposti.

Nappula oli hieman karkumatkalla ja huomasin pian ettei vauhtini hardeilla ollut kovin paljoa kovempi kuin edellä ajavilla. Pienoinen etu vauhdissa oli, mutta kun saavutin Liikalazen niin ohittaminen ei onnistunut juuri mitenkään. Otin suht paljon downforcea ja suoranopeus oli melko huono, enkä oikeastaan päässyt edes haastamaan ohituksesta. Ajelin perässä ja toivoin virhettä, jota ei tullut. Itse sitten munailin loppua kohden ja otin rankunkin, joten siinä vaiheessa luovutin taiston. Samassa MeriMax teki toisen stoppinsa ja otti nopeat Softit alle, ja paahtoi härän lailla ohi kisan lopussa. Näin ollen putosin harmikseni podiumilta ja maalissa sijoitus lopulta 4. Kuitenkin ihan okei ja suht ehjä kisa oli muutoin.

Ja kiva oli ajaa tauon jälkeen itsekin kilpaa. Tästä Bahrainiin viikon päähän hyvillä mielin.
 
Australian kisan rangaistukset:

Sopenkorpi, Jjonttu_ , sarja, nappula185, ELHanderos50, Akilasseantti_3, Hoebioo, Flyingkonna ja astronautti04 saavat varoituksen myöhässä tulleesta ilmoittautumisesta.


Tomppa-driver ja nik-nike90 saavat varoituksen muutettuaan ilmoittautumistaan myöhässä.


Heersibeersi saa +10 sekuntia ja kolme rangaistuspistettä sääntöjen kohtaan "Causing a collision" vedoten.
Heersibeersi käyttää reset to trackiä, jolloin hänen autonsa tulee ajolinjalle kossu94:n eteen. Aikarangaistus ei vaikuta sijoituksiin.

Videotodiste:




Flyingkonna ei saa rangaistusta varikolle tulostaan. Flyingkonna kääntyy varikolle hieman liian myöhään, mutta tuomariston mielestä rike on niin pieni että ei ole aihetta rangaistukseen.

Videotodiste:




Nuutti93 ei saa rangaistusta ohitustilanteesta parkkisakon kanssa. Tuomariston näkemyksen mukaan Nuutti on selvästi edellä, jolloin saa valita oman linjan.

Videotodiste:




F1mane24 saa +5 sekuntia ja yhden rangaistuspisteen sääntöjen kohtaan "Causing a collision" vedoten. F1Mane kiilaa rinnalla olevan Parkkisakon seinään mutkaan tultaessa. Aikarangaistus ei vaikuta sijoituksiin.

Videotodiste:

 
Viimeksi muokattu:
Tällä kertaa allekirjoittanutkin pääsi mukaan Bahrainin GP:seen
Tuloksena
Aika-ajo : 9. (1.29,525 (+0,878))
Kilpailu 8.
Aika-ajoissa oli hyvin tiivistä sijasta 5-10 ja tällä kertaa en ollut onnekas jääden juuri 9:nneksi. Sain kuitenkin omasta mielestäni ihan ok kierroksen softeilla aikaan.
Kisan alku oli kuitenkin onnistunut sillä otin hyvän lähdön ja nousin useamman pykälän. Alku kierrokset olivat taistelua astronautin ja kossun kanssa, joka lopulta päättyyi ekassa mutkassa jarrutuksen myöhästyttyä ja leveäksi menoon. Menetin pari sijaa mutta onnistuin nousemaan takaisin kunnes tein stintin lopussa tyhmän virheen ja pyöräytin autoni 2. sektorilla. Sen jälkeen stopilta medium renkaat ja niillä hyvä stintti Tomppa driverin perässä kunnes pääsin kuittaamaan hänet. Loppuun toiinen setti softeja jolla pääsin jahtaamaan hitaampia ja lopputuloksena tomppa driverin kanssa taistelu 7 sijasta joka päättyi lopulta tompan voittoon vaikkakin tulin maalin edellä. 6 sekennin penaltti tiputti niukasti sijoitustani. Lopputulos 8.

 
Bahrainin kisan rangaistukset:

Fordfocus987654, heersibeersi, JesperBF1 ja Sopenkorpi saavat varoituksen jäätyään pois kilpailusta vaikka olivat ilmoittautuneet.

TukinTolvana saa varoituksen muutettuaan ilmoittautumistaan myöhässä.

Tomppa-driver ei saa rangaistusta tilanteesta nik-niken kanssa. Tuomaristo ei nähnyt tilanteessa rikettä.

Videotodiste:



Moneygunx saa +5 sekuntia ja yhden rangaistuspisteen sääntöjen kohtaan "Causing a collision" vedoten. Moneygun osuu nik-nikeen jarrutettuaan liian myöhään. Aikarangaistus ei vaikuta tuloksiin.

Videotodiste:



Flyingkonna saa +10 sekuntia ja kaksi rangaistuspistettä sääntöjen kohtaan "Causing a collision" vedoten. Flyingkonna osuu lampunvarjostimeen jarrutettuaan liian myöhään. Aikarangaistuksen takia flyingkonna putoaa sijalta 15 sijalle 17.

Videotodiste:



SaMadhi_ ei saa rangaistusta muutettuaan auton säätöjä kesken aika-ajon. Vaikka auton säätäminen on kielletty kesken aika-ajon ja ennen kilpailua, valvominen on mahdotonta joten rikkeistä ei rangaista.
 
Aika ajo: 2. (1.32,783, (+0,032))
Kilpailu: 1. + FL

Kauden kolmas KFIN sarjan osakilpailu 2 divisioonassa. Aika-ajoissa ajoin kaksi yritystä softeilla, joistä jälkimmäinen kierros oikeutti toiseen lähtöruutuun eli eturiviin.

Kisan alkuun sain hyvän lähdön ja nousin piikki paikalle Hamiltonin tavoin ja huristelin kärjessä sen aikaa mitä kumeja oli jäljellä. Laitoin 4 kierroksen jälkeen Hardit alle, koska pehmeät renkaat ylikuumeni tosi herkästi. Sen jälkeen puolustus vääntää sammytjsammya vastaan kunnes oli toisen stopin aika. silloin laitoin alle mediumit jolla kyyti oli huomattavasti parempaa kuin yhden stopin taktiikalla ajaneet ja ohittelin autoja yksi kerrallaan. Lopulta ohitin kärjessä olleen eVehasen toiseksi viimeisellä kierroksella ulkokautta sateen kastelemalla radalla ja kaasutin minun ekaan KFIN sarjan osakilpailu voittoon! En tehnyt oikeastaan yhtään ajovirhettä, johon olen erittääin tyytyväinen. Tästä on hyvä jatkaa!

 
Kiinan kilpailun rangaistukset:

MeriMax_87, janetzki75, Jhampperi ja Kiraih saavat varoituksen muutettuaan ilmoitustaan myöhässä.

Theiton10 saa varoituksen varoituksen jäätyään pois kilpailusta vaikka oli ilmoittautunut.

Jjonttu_ saa yhden rangaistuspisteen muutettuaan ilmoitustaan myöhässä.

Sopenkorpi saa kolme rangaistuspistettä jäätyään pois kilpailusta vaikka oli ilmoittautunut.

Lampunvarjosti saa +5 sekuntia ja yhden rangaistuspisteen sääntöjen kohtaan "Causing a collision" vedoten.
Lampunvarjosti tekee nopean sivuttaisliikkeen suoralla aiheuttaen sarjan ulosajon. Aikarangaistuksen takia lampunvarjosti putoaa sijalta 9 sijalle 10.

Videotodiste:


Astronautti04 saa +15 sekuntia ja kolme rangaistuspistettä sääntöjen kohtaan "Causing a collision" vedoten. Astronautti osuu ensin Nuuttiin ja myöhemmin samassa kohtaa Thutoon jarrutettuaan liian myöhään. Tuomaristo näki molemmat tilanteet viiden sekunnin ja yhden rangaistuksen arvoisina, mutta koska vastaava virhe toistui saman kisan aikana rangaistusta kovennettiin. Aikarangaistus ei vaikuta sijoituksiin.

Videotodiste:


 
Azerbaidzanin kilpailun rangaistukset:

Makepro66 saa varoituksen muutettuaan ilmoitustaan myöhässä.

Sopenkorpi, Jhampperi ja Tomppa-driver saavat kolme rangaistuspistettä jäätyään pois kilpailusta vaikka olivat ilmoittautuneet.

teemu20 saa kolme rangaistuspistettä painettuaan readya liian aikaisin lähtöruudukossa.

F1Mane24 saa +10 sekuntia ja kaksi rangaistuspistettä sääntöjen kohtaan "Causing a collision" vedoten.
F1Mane jarruttaa mutkaan hieman myöhässä ja osuu Nuuttiin aiheuttaen Nuutin pyörähdyksen. Aikarangaistus ei vaikuta sijoituksiin.



SaMadhi_ ei saa rangaistusta osumasta Kirain kanssa. Vaikka SaMadhi peruuttaa radan poikki Kirain yrittäessä ohi, tuossa kohtaa rata on niin kapea että osuma olisi jokatapauksessa ollut todennäköinen.



AkiLasseAntti_3 ei saa rangaistusta oltuaan parkkisakon edessä aika-ajossa. AkiLasseAntti oli myös nopella kierroksella, jolloin ei tarvitse väistää takanatulevia, vaikka nämä olisivat nopeampia.



V_tunLuppakorva ei saa rangasitusta tilanteesta Nuutin kanssa. Tuomaristo ei nähnyt tilanteessa rikettä.



eVehanen ei saa rangaistusta osumasta Nuutin kanssa. Vaikka eVehanen näyttää pysähtyvän keskelle suoraa, tilanne johtuu selvästi lagista, josta ei rangaista.

 
Espanjan kisan rangaistukset:

Sopenkorpi ja nik-nike90 saavat kolme rangaistuspistettä jäätyään pois kilpailusta vaikka olivat ilmoittautuneet.

Ratska25 saa varoituksen jäätyään pois kilpailusta vaikka oli ilmoittautunut.
 
Ylös Bottom