Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PSN-Chat MAG: KonsoliFIN Raven

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Zaccheus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Zaccheus

New Member
Jos tarvitset kutsun KFR, KFV tai KFS -chattiin lähetä minulle kaverikutsu, jossa mainitset minkä kutsun tarvitset. Kutsun saatuasi voit poistaa minut kaverilistaltasi. PSN: Zaccheus-

MAG: KonsoliFIN Raven-chat huone on tarkoitettu vain ja ainoastaan peliseuran ja ryhmien kasaamiseen! Kaiken ylimääräisen hikoilun ja läpän heiton voi toimittaa omissa chäteissään. Läpän heittäjät ja asiattomasti käyttäytyvät potkitaan huoneesta välittömästi pois. Tämä vain ja ainoastaan ylimääräisen radioliikenteen välttämiseksi koska jatkuvat chat-viestit tulevat ikävästi minimapin tielle.

Miten homma toimii?
Huoneseen liittyminen ei voisi olla yksinkertaisempaa. Kutsun saatuasi liityt automaattisesti MAG: KonsoliFIN Raven-chat huoneseen jonka löydät XMB:tlä. Täällä voit kätevästi kuikuilla peliseuraa, etsiä fuusioituvia ryhmiä ja tietenkin sopia monen ryhmän yhteisistä matseista.

Mikä ihmeen chat-huone?
XMB:lle on päivitysten myötä ilmestynyt kätevä mutta usein täysin laiminlyöty mahdollisuus tekstipohjaiseen chat-mahdollisuuteen. Tämä mahdollistaa mm. taustalla pyörivän tekstipohjaisen kommunikoinnin kavereittesi välillä. Chätin löydät kätevästi näin:
foeman-albums-life-among-games-picture2099-psn-chat-room-dumbass.jpg
Kun olet jo pelissä ja menet chat-huoneeseen (STEP 3), niin pystyt siirtymään chat-huoneen ja pelin välillä näpäyttämällä ohjaimen PS-nappia. Eli jo pelissä ollessasi saat yhdellä painalluksella avattua tai suljettua chat-ikkunan nopeasti vaikka kesken tiukoimman taiston. Tämä helpottaa käytettävyyttä huomattavasti, mutta saattaa jäädä huomaamatta sellaisilta jotka eivät ole chat-huonetta paljoa käyttäneet.

Chatin avulla on kahden ryhmän on myös helppo yrittää liittyä samaan ryhmään. Tämä on onnistunut erittäin hyvin ja vaikuttaa siltä, että mitä suurempi pelimuoto (Domination/Hallinta 256, Acquisition/Kaappaus 128, Sabotage/Sabotaasi 64) sitä parempi todennäköisyys päätyä samaan peliin. Alla ohjeet miten tulisi toimia, jotta mahdollisuudet olisivat parhaat mahdolliste:
1. Hae pelejä pääasiallisesti Domination/Hallinta ja Acquisition/Kaappaus -moodeista.

2. Kutsu itsesi lisäksi PSN-chättiin vähintään yksi jäsen toisesta ryhmästä.

3. Sopikaa moodi ja viekää ryhmänne valmiiksi pelinhaku-valikkoon; Group Join Queue - älä paina linkkiä vielä!

4. Sopikaa henkilö joka suorittaa lähtölaskennan chätin kautta tähän tyyliin; "Valmista?" - "3" - "2" - "1" - "0". Viestit on hyvä lähettää rauhallisin väliajoin.

5. On parasta jos joku muu kuin ryhmänjohtaja tekee laskennan, jotta molemmat ryhmänjohtajat voivat välittömästi "0"-viestin jälkeen käynnistää haun
Entäs jos ei enään niinkus nappaa?
Chätistä poistumiseen riittää muutama ympyrä napin-painallus ja jos niin halutessan, chätin voi poistaa STEP 2:n kohdalla painamalla kolmiota ja sieltä valitsemalla Delete/Poista. Tällöin huone poistuu kokonaan käytöstäsi. Pelkkä poistuminen huoneesta ei tuhoa huonetta vaan se jää sinulle tallennuksiin.

TÄRKEÄÄ: Chat huoneseen liityttyäsi tallentaa PS3 tämän huoneen XMB:lle pysyvästi ja pääset tänne aina kuvan opastamaa reittiä pitkin. Se ei häviä minnekkään vaikka sulkisit PS3:n, huoneesta pääsee vain eroon sen poistamalla. Siksi onkin tärkeää että meillä on nyt tämä yksi ja ainoa huone jota jokainen voi käyttää, näin saamme maksimoitua ryhmien kokoamisen.

Huoneen pystyyn saamiseksi jokaisen olisi nyt hyvä olla aktiivinen koska chättiin pystyy kutsua porukkaa vain kaverilistalta. Eli jos olet päässyt huoneseen päässyt ja kaverilistallasi on joku KFR-klaanilainen jolle kutsua ei ole vielä tullut; lähetä sellainen hänelle välittömästi.

Koska chat-huoneen kokorajoitus on 16 henkeä olisi tärkeää, että mikäli huone täyttyy sieltä poistuisi kaikki ne jotka eivät ole joko ryhmänjohtajia tai ryhmää hakevia. Tähän mennessä en ole vielä itse nähnyt huonetta täytenä, mutta näin varmasti tapahtuu.

Kiitokset Foemanille joka laittoi pallon ensimmäisenä liikkeelle ja on saanut näin aikaan sekä SVER että Raven chatit, jotka tulevat varmasti parantamaan kaikkien pelikokemuksia. Huomautus: kuva ja lähes koko teksti on Foemanin käsialaa ja minä olen vain editoinut sitä Ravenia silmälläpitäen.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PSN-Chat MAG: KonsoliFIN Raven

Yleisenä huomiona liittyen siihen että noissa chattihuoneissa on kattona 16 chattaajaa.

Eli pyritään pitäämään aina paikkoja vapaana jotta ryhmiin löytämättömät pääsee ilmoittelemaan itsestää. Sitten kun ryhmä on löytynyt voi poistua chatista jos chatissa on se 16 chattaajaa.Tärkeintä olisi tehdä tilaa ryhmien vetäjille.

Kaikki varmaan ymmärtää, että jos chatista pyydetään lähtemään, niin se on ihan vaan yhteisen hyvän vuoksi. Ja tarvittaessa voidaan tehdä ylimääräisiä chattejakin. Omassa ryhmässä se juttu kyllä jatkuu ja ryhmänvetäjä kertoo tarvittaessa tärkeimmät chatissa liikkuvat jutut.

Lisäksi pyydän miettimään kahdesti ennenkuin kutsutte huoneeseen klaaniinkuulumattomia. Tämä kyseinen huone on helppo tapa löytää suomalaista peliseuraa joten sen suosio saattaa yleistyä kovastikkin. Kuka ikinä on huoneeseen kutsuttukin voi kutsua kaikki kaverinsa sinne. Toistaiseksi meillä ei ole mitään tapaa kontrolloida kyseistä huonetta ja kaikki riippuu siellä toimivien asiallisesta käytöksestä. Jos joku päättää vetää asian päin hemmettiä niin se onnistuu siinä hyvin helposti ja se on sitten bye bye hudi ja pahimmassa tapauksessa tilaa ei enää kfr joukoille ole.

Edelleen se paras tapa päästä suomalaiseen peliseuraan on hakemus KF-klaaneihin. Mainostakaa tätä kavereillenne chattihuoneen sijasta. Klaaniin pääsy ei todellakaan ole vaikeaa joten siitä ei pitäisi olla kiinni.

Ja tuosta klaaniinkutsumattomien kutsumisesta chattihuoneeseen voitaisiin tehdä joku linjavetokin. Minä kannattaisin sitä, että pidetään se vain KF-joukkojen käytössä niin se kontrollointi on täten helpompaa.

Olen alkanut lähettelemään kaverikutsuja KFR-läisille joita en ole chatissa nähnyt. Viestissä selitän, että jos haluat chattiin hyväksy kaverikutsuni ja minä lähetän vastineeksi chatkutsun. Tämän jälkeen voit poistaa minut kaverilistaltasi jos niin haluat. Jos joku joka ei ole saanut chat kutsua, mutta sellaisen haluaisi, lukee tätä: lähetä minulle kaverikutsu!

Ihmiset, jos teillä on mitään kiinnostusta päästä ryhmään (ja miksi muuten olisit klaaniin liittynyt) tule aina chattiin. Vaikka chatissa ei olisi sillä hetkellä ketään kannattaa siellä pysyä. Jo kahdella pelaajalla viihdyttävyys arvo nousee, varsinkin mikkien kanssa. Pelaajien kokoaminen olisi huomattavasti helpompaa jos kaikille paikallaolijoille voisi puhua samaan aikaan eikä yksityisviestejä tarvitsisi kirjoitella.

Mistäköhän johtuu, että en päässyt koskaan joinaamaan tohon chattiin. Sain kutsun sinne, mutta aina heitti jotain erroria kun yritti avata sitä.

Pistäkääs joku inviä tulemaan. Olen tämän systeemin kannalla, niin näkee peliseuran tilanteen vähän helpommin.

Pistäkääs joku inviä tulemaan. Olen tämän systeemin kannalla, niin näkee peliseuran tilanteen vähän helpommin.
Chattiin voi kutsua vain kaverilistalta, joten lähetä minulle kaverikutsu ja minä pistän vastineeksi chatkutsun.

Jos tarvitset kutsun KFR, KFV tai KFS -chattiin lähetä minulle kaverikutsu, jossa mainitset minkä kutsun tarvitset. Kutsun saatuasi voit poistaa minut kaverilistaltasi. PSN: Zaccheus-

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom