Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PSP & JPG kuvat

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mika73
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mika73

Well-Known Member
Joutuuko kuvat muuttamaan PC:llä pienemmiksi tai osaako PSP skaalata isot digikamerasta tulleet kuvat itse sopiviksi?

Tietysti PC:llä pienentäminen säästäisi huomattavasti tilaa, mutta jos kuvat voi pitää alkuperäisinä voisi niitä sitten siirtää kunnon resoluutiolla PSP:ltä toiselle PC:lle tarvittaessa USB:llä.

Enkä viitsisi lähteä muuntelemaan. :)
 
Vastaus: PSP & JPG kuvat

Uusi versio (2.00) tukee myös BMP-, GIF- ja TIFF-kuvia. Tietääkö kukaan, tuetaanko myös animoituja giffejä?
 
Vastaus: PSP & JPG kuvat

Mä tein kokeeksi parhaimmista kesä- ja reissukuvistani 16:9 versioita (tai siis 480:272 versioita). iPhoto-ohjelmassa rajaaminen kun on äärimmäisen helppoa. Ja tuleepa sitten rajattua valmiiksi oikeasta kohtaa eikä tarvi PSP:ssä enää vieritellä kuvaa. Resoluution muutin Photoshopin automate/batch-toiminnolla 960 x 544, jotta säilyy kohtuullinen zoomailun mahdollisuus yksityiskohtiin. Nopeesti kävi koko homma.

Onko tämä mielestänne hyvä tapa PSP-kuvagallerian luomiseen? Itselläni kun ei vielä sitä laitetta ole...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PSP & JPG kuvat

Eli osaako PSP skaalata ison kuvan ruudunkokoiseksi tai näkyykö vain osa kuvasta ?
 
Vastaus: PSP & JPG kuvat

Näkyykö Sony Ericsson K750 -kameralla otetut kuvat suoraan PSP:ssä? Eli riittääkö kun vain siirrän kortin kännykästä PSP:hen vai pitääkö kuvat lajitella ensin tietokoneessa joihinkin tiettyihin kansioihin?

Näkyykö muuten tuolla kännyllä kuvatut videot PSP:ssä?
 
Vastaus: PSP & JPG kuvat

Skaalaus isommista resoluutioista onnistuu, tosin kuvan avautuminen kestää aina sitä kauemmin mitä isompi kuva, 5 megapixelin kuvan avautumiseen ei kuitenkaan mene kuin jotain alle 5s arviolta ulkomuistista.

Ainakin Sony DSC-T1 digikameralla kuvatut kuvat aukeavat suoraan PSP:ssä laittamalla muistikortti suoraan T1:stä PSP:hen. Matalaresolluoisempi videokin pitäisi kai toimia samoin.

Puhelimesta en ole kokeillut, täytyykin kokeilla miten P900 ja PSP pelaa yhteen...
 
Vastaus: PSP & JPG kuvat

juupajaapa sanoi:
Puhelimesta en ole kokeillut, täytyykin kokeilla miten P900 ja PSP pelaa yhteen...

Juu, kiinnostaisi kovasti tietää, että pystyykö K750 kuvia katsastelemaan reissussa PSP:n isolta näytöltä. Ei olis kiva pelkästään sen takia raahata tietokonetta mukana. Tosin eipä mulla ole vielä kännykkää saati PSP:tä. Lottovoittoa odotellessa.. :)
 
Vastaus: PSP & JPG kuvat

Prisoner sanoi:
Juu, kiinnostaisi kovasti tietää, että pystyykö K750 kuvia katsastelemaan reissussa PSP:n isolta näytöltä. Ei olis kiva pelkästään sen takia raahata tietokonetta mukana. Tosin eipä mulla ole vielä kännykkää saati PSP:tä. Lottovoittoa odotellessa.. :)

Tuohan riippuu vain siitä kuinka kranttuja laitteet ovat tiedostojen sijainnista kortilla, itse kuvien kanssa ei ole mitään ongelmaa sikäli mikäli kamera vain ne tallentaa ymmärrettävässä muodossa.
 
Vastaus: PSP & JPG kuvat

Animoituihin giffeihin vastaan että pitäsi toimia kun PSP:n selainkin ne näyttää ok.
 
Vastaus: PSP & JPG kuvat

Ei SE P900 puhelimen kuvat näkyneet PSP:Ssä suoraan, puhelimen hakemistorakenne on niin erilainen kuin PSP:n.
 
Vastaus: PSP & JPG kuvat

juupajaapa sanoi:
Ei SE P900 puhelimen kuvat näkyneet PSP:Ssä suoraan, puhelimen hakemistorakenne on niin erilainen kuin PSP:n.

Aika tyhmä suunnittelumoka. Varsinkin kun Sony on molempien laitteiden valmistuksessa mukana. Grr.. Noh, ehkä ohjelmistopäivitys 3.0 tuo tuonkin. Toivotaan.
 
Vastaus: PSP & JPG kuvat

Nyt täytyy myöntää, että olen totaalisen hurahtanut tän PSP:n kuvatoimintoihin. Tuntuu, etten enää millään muulla viitsi kuvia katsellakaan. Jostain syystä ne vaan näyttää oikeaan muotoon kropattuna PSP:n näytölllä niin paljon paremmilta kuin koskaan ennen.
 
Vastaus: PSP & JPG kuvat

Ainoa ongelma näiden kuvien katselussa on se, että slideshow näyttää kuvat siinä järjestyksessä missä niitä on viimeksi muokattu eikä nimen mukaan aakkosjärjestyksessä. Tämä on vähän hölmöä, koska nyt kuvia ei voi katsoa aikajärjestyksessä (kamerathan nimeää kuvat kronologisesti).

Onko jotain ohjelmaa, jolla kuvien muokkauspäivä-tiedot saisi muutettua ilman, että kuvia muokkaa uudelleen?

Saisivat tosiaan Sonin pojat lisätä seuraavassa PSP-päivityksessä sen aakkosjärjestyksessä selailun / katselun!! :mad:
 
Ylös Bottom