Nyt olen niin kauan tapellut tämän asian kanssa, että laitan tämän tänne. Hakemalla en löytänyt apuja ja koko päivän yrittänyt säätää tuota modeemia. Hassuinta koko asiassa on, että Soneran asiakaspalvelusta ei tunnu löytyvän ketään, joka osaisi neuvoa. Meilasivatkin mulle ongelman tiimoilta ja arvatkaas minne ohjasivat? Konsolifinin verkko-FAQiin! Kyllä, tämä ei ole pila.
Huom. Vääntäkää rautalangasta, jos osaatte neuvoa, itse tajuan näistä tasan ne englanninkieliset sanat modeemin asetuksissa. Modeemi pitäisi ilmeisesti laittaa siltaavaan tilaan (kaverilta kuultua), mutta mukana ei tullut kuin kahden sivun ohjevihkonen, josta selviää kytkeminen.
Probleema tässä:
Sonera rakensi alueelle valokaapeliverkon ja nyt nopeus on 100/10MB. Toimittivat uuden modeeminkin tätä varten. Verkkoasetusten ja modeemin kytkemisen jälkeen tapahtuu seuraavaa:
- NHL10 jäätyy jos olen noin 2min EA:n palvelimilla valikoissa sisäänkirjautuneena
- Mikit eivät toimi
- Yhteyttä pelikaveriin ei saa, jos haluan pelata 1vs1
- Yhden pelin saan aina pelattua verkossa (verkkojoukkuepeli), sitten yhteys katkeaa
- Mikit pätkivät tai eivät kuulu ollenkaan kerhopelissä (max. 6 pelaajaa)
- NHL 3on3 arcadessa en saa yhteyttä vastustajaan
- Battlefield 1943:ssa lennän ulos 5-10 minuutin välein
Muissa verkkopeleissä toimii ihan hyvin, EA:n palvelimilla ei puhettakaan. Oletan silti syyn olevan modeemissa. Alapuolella PS3:n verkkoasetukset::
Yhteys: Lähiverkko
Nopeus ja Duplex: Automaattinen löytäminen
Osoiteasetukset: Automaattinen
IP: Automaattinen (192.168.1.3)
Aliverkon peite: 255.255.255.0
Oletusreititin: 192.168.1.1
Ensisijainen DNS: 192.168.1.1
Toissijainen DNS: 0.0.0.0
MAC: 00:19:C5:42:20:41
MTU: Automaattinen
Välipalvelin: Älä käytä
UPnP: Saatavilla
NAT: Tyyppi 2
NAT oli aiemmin tyyppi 1, vanhalla Telewellin EA-200 -motukalla. Nykyisen modeemin valmistaja on ZTE, merkki on ZXDSL 931 Series. Modeemissa on neljä porttia, joista nro 1 on tietokoneelle ja nro 2 pleikalle. WLANia en käytä. Miten NAT:n saisi tyyppi 1:ksi, sitä lähtisin ensinnä kokeilemaan.
Huom. Vääntäkää rautalangasta, jos osaatte neuvoa, itse tajuan näistä tasan ne englanninkieliset sanat modeemin asetuksissa. Modeemi pitäisi ilmeisesti laittaa siltaavaan tilaan (kaverilta kuultua), mutta mukana ei tullut kuin kahden sivun ohjevihkonen, josta selviää kytkeminen.
Probleema tässä:
Sonera rakensi alueelle valokaapeliverkon ja nyt nopeus on 100/10MB. Toimittivat uuden modeeminkin tätä varten. Verkkoasetusten ja modeemin kytkemisen jälkeen tapahtuu seuraavaa:
- NHL10 jäätyy jos olen noin 2min EA:n palvelimilla valikoissa sisäänkirjautuneena
- Mikit eivät toimi
- Yhteyttä pelikaveriin ei saa, jos haluan pelata 1vs1
- Yhden pelin saan aina pelattua verkossa (verkkojoukkuepeli), sitten yhteys katkeaa
- Mikit pätkivät tai eivät kuulu ollenkaan kerhopelissä (max. 6 pelaajaa)
- NHL 3on3 arcadessa en saa yhteyttä vastustajaan
- Battlefield 1943:ssa lennän ulos 5-10 minuutin välein
Muissa verkkopeleissä toimii ihan hyvin, EA:n palvelimilla ei puhettakaan. Oletan silti syyn olevan modeemissa. Alapuolella PS3:n verkkoasetukset::
Yhteys: Lähiverkko
Nopeus ja Duplex: Automaattinen löytäminen
Osoiteasetukset: Automaattinen
IP: Automaattinen (192.168.1.3)
Aliverkon peite: 255.255.255.0
Oletusreititin: 192.168.1.1
Ensisijainen DNS: 192.168.1.1
Toissijainen DNS: 0.0.0.0
MAC: 00:19:C5:42:20:41
MTU: Automaattinen
Välipalvelin: Älä käytä
UPnP: Saatavilla
NAT: Tyyppi 2
NAT oli aiemmin tyyppi 1, vanhalla Telewellin EA-200 -motukalla. Nykyisen modeemin valmistaja on ZTE, merkki on ZXDSL 931 Series. Modeemissa on neljä porttia, joista nro 1 on tietokoneelle ja nro 2 pleikalle. WLANia en käytä. Miten NAT:n saisi tyyppi 1:ksi, sitä lähtisin ensinnä kokeilemaan.