Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evilit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tonppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Tonppa

KonsoliFIN Alumni
Olen nyt hieman yli kymmenen tuntia pelannut Resident Evil 4:sta ja nauttinut huimasti siitä.

Tiedän, että peli on erilainen kuin muut RE-pelit, mutta voisitteko antaa hieman vihiä (spoilerit välttäen!) millä tavalla nelonen eroaa muista.

Itselläni on nyt Cubelle myös RE, RE: Zero, RE: Code Veronica. Pitäisi varmaan hankkia myös kakkonen ja kolmonen...

Missä järjestyksessä minun kannattaisi nuo aiemmin ilmestyneet pelata? Vai onko sillä periaatteessa mitään väliä?

Vastaus: Resident Evilit

Itse suosittelisin pelaamaan RE remaken ensimmäisenä ja sitten 2,3,code veronican ja lopuksi zeron. Jos olet tarinasta yhtään kiinnostunut niin tuossa järjestyksessä minä sen pelaisin.

Minun mielestä tuon Zeron voi pelata myös ensimmäisenä, vaikka siinä on vähän viittauksia "edellisiin" osiin.

Pelillisesti RE4 eroaa aiemmista toisaalta aika paljon ja toisaalta aika vähän. Erilainen kuvakulma ja sitä myöden parempi ohjaus (kyllä noiden muiden Ressojen ohjaus on oikeasti ihan ok, kunhan vaan totuttelee n. tunnin ajan). Aiemmissa Ressoissa on myös paljon enemmän puzzleja ja vähemmän toimintaa vrt RE4. Ei hirveästi muuta eroa ole, ja heti RE4:sta pelatessa huomasi, että Resident Evilhän se on.

Tonppa sanoi:
Olen nyt hieman yli kymmenen tuntia pelannut Resident Evil 4:sta ja nauttinut huimasti siitä.

Tiedän, että peli on erilainen kuin muut RE-pelit, mutta voisitteko antaa hieman vihiä (spoilerit välttäen!) millä tavalla nelonen eroaa muista.

Itselläni on nyt Cubelle myös RE, RE: Zero, RE: Code Veronica. Pitäisi varmaan hankkia myös kakkonen ja kolmonen...

Missä järjestyksessä minun kannattaisi nuo aiemmin ilmestyneet pelata? Vai onko sillä periaatteessa mitään väliä?

Ihan ensimmäisenä on pelimekaniikka. Kontrollit ovat vihdoin muutettu nykyaikaisiksi, sekä kamera kertoo juuri sen, mitä pitääkin. Myös inventaario on uudistunut roimasti. Myös ököt ovat erilaiset kuin RE:ssä on normaalisti totuttu näkemään (En ole vielä pelannut läpi RE4:sta, joten en tiedä täysin loppuasetelmia). Kuten RE4-threadissa jo todettiin, peli ei juurikaan vie sarjan tarinaa eteenpäin.

Oikea pelijärjestys on muistaakseni:

0
1
2 & 3 samoihin aikoihin
ja sitten Veronica

Kakkonen ja kolmonenhan sijoittuvat samaan aikaan ja paikkaan ja loppu on sama, mutta eri henkilöillä ja eri asetelmissa. Täten saat juonen suorana putkena.

Kuten Puha sanoi, RE4 on jotain mikä jokaisen Pelaajan on itse koettava.

Kiitoksia vastauksista! Taidan nyt hankkia tuon kakkosen ja kolmosen ja pelata sitten koko sarjan läpi 1 -> 2 -> 3 -> CV -> Zero.

Ovatko nuo pelit pituudeltaan millaisia?

Entäpä puzzlet? Ainakin nelosessa ne ovat olleet helppoja ja se on kyllä kelvannut minulle. :) On päässyt etenemään ilman suurempia ihmettelyjä. (kun tuota pelattavaa on niin hirviästi, niin se on ihan mukavaa, ettei pelissä jää "jumiin")'

Tonppa sanoi:
Kiitoksia vastauksista! Taidan nyt hankkia tuon kakkosen ja kolmosen ja pelata sitten koko sarjan läpi 1 -> 2 -> 3 -> CV -> Zero.

Ovatko nuo pelit pituudeltaan millaisia?

Entäpä puzzlet? Ainakin nelosessa ne ovat olleet helppoja ja se on kyllä kelvannut minulle. :) On päässyt etenemään ilman suurempia ihmettelyjä. (kun tuota pelattavaa on niin hirviästi, niin se on ihan mukavaa, ettei pelissä jää "jumiin")'

Olenko nyt aivan pihalla, vai onko minun versioni RE 0:sta sitten erilainen. Eli kaikki suosittelevat pelaamaan Zeron viimeisenä, vaikka sehän on tarinan aikajärjestyksessä sarjan ensimmäinen.

Pituudet vaihtelee pelaajan mukaan. Tietyt esineet saa auki pelaamalla pelin ~3 tunnissa läpi.

Puzzlet ovat RE4:ssa todella helppoja - nykypelaajat :rolleyes: Eli varaudu "pahimpaan".

Löysinpäs hyvän aiheen, johon heittää viestini. Sama viesti myös PP:ssä, mutta vastausta ei ainakaan vielä ole tullut.

Tässä on hankinnassa käytettynä GC ja 5 peliä siihen. Tarkoitus olisi kuitenkin ostaa vielä Resident Evil Remake siihen, koska minulle on aivan must saada siihen kauhuseikkailu. Ressa evil 4:n maksaa vielä liikaa ja muutenkin RE Remake kiinnostaa jostain syystä enemmän, joten sen ostan. Jostain syystä tuota ei löydy mistään kaupasta, mikäköhän mahtaa olla syynä?

Kävin läpi kaikki Pelit-lehden arvostelussa olleet verkkokaupat ja ainoastaan Play.comissa se oli mainittu, sielläkin Sold Out. Pitääkö yrittää sekin sitten etsiä käytettynä?

Pelit kannattaa pelata mielestäni julkaisujärjestyksessä. Elä missään nimessä pelaa Zeroa ennen ykköstä. Muuten ykkösen juoni ei pääse niin hyvin oikeuksiinsa. Sitäpaitsi tekojärjestyksessä pelatessa pelien hirviöiden absurdius käy oikeuksiinsa kun pelintekijöiltä alkaa ideat loppua :) (come on, kuinka monesta eri elukasta se mutanttiversio on pakko tehdä :D)

Ylös Bottom