Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resistance: Fall Of Man

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Grudge
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Resistance:Fall Of Man

Näyttääpä hyvältä! Minä olen eräiden asioiden suhteen tosi pinnallinen, ja peligrafiikka on yksi niistä. Vielä kun näkisi mitä PS3:n Killzonelle kuuluu... aijai!

Thomas (Puha) oli päässyt jo pelaamaankin tuota Resistancea. Oletettavasti jonkinlaista matskua on siis tulossa Pelaajaan.
 
Vastaus: Resistance: Fall Of Man [Hype]

Vaikuttaa ihan kiintoisalta peliltä. Playstation 3:n hankin sattuneesta syystä vasta vuoden päästä niin tässä voisi olla hyvä peli sille.
 
Vastaus: Resistance: Fall Of Man [Hype]

Jenkki PSM lehti päässyt ottamaan tyypit. Kuulostaa varsin maukkaalta:)

- All the languages will be present on the same disc, for example you could buy the game in america, and have japanese/german/italian/spanish/etc. voices.
-Insomniac plans on using blu-ray to the fullest, like including all languages like mentioned above on one worldwide disc (saving the company money), emphasizing not hearing the same voices (such as soldier dialog)/animations over and over, not down sampling audio, etc.
- The player will be able to include/understand the language of extraterrestrial starting from a certain point of the play.
- The killed enemies will not disappear, their bodies will remain on the ground. So if you leave an area and come back later the bodies will still be there.
- The 6 axis function of PS3 will be used many ways that are being kept secret right now, but gave one example of being able to shake the controller to get a monster off of you.
- There are indeed building sized monsters. In one example PSM tested, there was the giant spider from the e3 2005 trailer. Soon humans came into play with there own mechanical spider to fight it in the scene. Almost "Godzilla vs Mecha-godzilla" like.
- plans of using the hard drive, though it did not say any specific examples
- main character is nathan hale, and will have backup intellegence from rachel parker. (full bio's in article, covering the backstory and how they get into the situation)
-war of the worlds type creatures seen throwing humans hundreds of feet down in holes in the PSM playtest
-you can sneak up behind the aliens. having the flashlight on may alert the creatures that you are there.
-in mp, melee damage takes about half your life away, two hits and all of your life. one hit from behind you will take all of your life also.
-theres a part where proximety mines come out and hover over the ground a random height. you must duck or jump over the shrapnel sent your way depending on the height of the mine.
-"howlers"... man sized dog beasts with huge jaws would tackle soldiers to the ground
-rag doll death animations. for example, in their test a sniper alien was shot down over a balcony getting his foot caught on the way down, hanging there.
-hero moments, chances to save your comrades from up close attacks. many different scripted animations to make you feel like a champ if you save the victim.
-cut scenes will be black and white like the concept art shown before, but actually realtime graphics...then they will seamlessly fade into the gameplay. (described as gritty black+white photos that fade into full motion scenes which lead directly into gameplay.)
-no word if the game will be shipped with a headset or offered outside the game, or bundled with the console.
-weapons: MSA2 carbine, Rossmore 236, Bullseye (taging gun), Auger(energy weapon that shoots through solid objects, or can be used as a sheid w/ secondary fire), M54 Law (shoot a missle that you can guide with a laser almost hl2 like, but you can freeze the missile in the air and fire off mini missles using alt fire), Sapper (shoots small globs that you can pile up into any shape you want, shooting the glob will set off a chain reaction of explosions), grenades (normal, and hedgehog grenades). More weapons not yet known also (they say this list is only half of the known weapons). Mentioned you can man a turret and spray down enemies.
 
Vastaus: Resistance: Fall Of Man [Hype]

Suttuisia kuvia, mutta näkyypähän vähän niitä Chimeran (maapallolle hyökännyt muukalaisrotu) muokkaamia maisemia.
 
Vastaus: Resistance: Fall Of Man [Hype]

Oliver sanoi:
Suttuisia kuvia, mutta näkyypähän vähän niitä Chimeran (maapallolle hyökännyt muukalaisrotu) muokkaamia maisemia.

Huh, tulipahan heti Tähtiportti mieleen (Cimmeria taisi olla eräs planeetta, jolla Thoriin saatiin ensimmäistä kertaa kontakti). Jottei nyt ihan offtopiciksi menisi, täytyy todeta, että kyseessä on PS3:n julkaisupeleistä mielenkiintoisin. Toivottavasti tunnelma sodasta pysyy korkealla, ja juoni jaksaa kiinnostaa. En kovin syvällisesti ole perehtynyt asiaan, mutta trailerin perusteella tarina tuntuu ihan mielenkiintoiselta, joskin toiminta vaikuttaa muutamaan kertaan nähdyltä. Pikaisella vilauksella tuntuu, että moninpelissä ollaan ainakin hivenen otettu oppia Halosta.
 
Vastaus: Resistance: Fall Of Man [Hype]

Paavi sanoi:
joskin toiminta vaikuttaa muutamaan kertaan nähdyltä.
Toisaalta, jos ottaa huomioon, mitä kaikkea toimintaa tämä porukka jaksoi keksiä Ratchet & Clankeihin, niin eiköhän niitä oivalluksiakin muutama löydy.

Eihän nämä FPS:t meikäläisen kauraa oikein ole, mutta ihan kehitystiimin vuoksi tämä on hankittava. CoDit ja muut saa kyllä jäädä hyllyyn.
 
Vastaus: Resistance: Fall Of Man [Hype]

Kyllähän nuo pelintekijät on hehkuttaneet aika paljon sitä, kuinka monipuolisia ja mielikuvituksellisia aseita tuossa on. Saa nähdä.
Ja kyllä pelkästään se, että tämän tyyppisessä/näköisessä FPS:ssä on 40 pelaajan nettipeli, lupaa jo jotain uutta. Hirveä mättöpeli, jossa monipuolisia uudenlaisia aseita ja isot joukot pelaajia kuulostaa hyvältä. Toivottavasti näin on. Saattaahan olla, että olen kuvitellut nettipelin tyylisuunnan väärin.
 
Vastaus: Resistance: Fall Of Man [Hype]

http://www.mtv.com/news/articles/1539078/20060821/index.jhtml?headlines=true
Schneider offered some distinguishing stats. Thanks to high-res graphics and orchestral music, the game, he said, currently takes up 22 Gigabytes of memory on a Blu-Ray disc, the new disc format supported by the PS3 and playing one-half of a VHS vs. Betamax format war erupting between tech companies throughout the year.

"We're going to fit more on a Blu-Ray disc than you could on an HD DVD," he said, referring to the competing format, which in its most basic discs can't hold more than 15 GB. More numbers: 40-player online matches at launch; 60 levels of player progression while playing online; two-player offline co-op. Phillips promised better, deeper support than any Xbox Live title.

Next came a level from halfway into the game. A deep crater in a rustic English town makes a foundation for the elaborate metal alien node. An alien of Incredible Hulk proportions and armed with a massive flame-spitting gun prowled the crater floor. The game is gritty and grim.

Asked if anything in this bleak, gray, brown and yellow war shooter could claim inspiration from the bright, green, blue and silver "Ratchet and Clank" games, Schneider had a ready answer. " 'Ratchet and Clank' stood out because of the weapons," he said. "We've brought the same kind of design sensibility [to 'Resistance']."

Talk of "Ratchet" weapons conjures memories of guns that spat exploding bowling balls, including one that spawned small black holes and a cannon that turned enemies into sheep. "Resistance" guns are designed to be fired with more of a grimace. The "augur" blasts energy that slows through a cover of sandbags but eventually punches through. A sniper rifle comes equipped with a slow-motion viewpoint that allows players to juke between incoming energy bullets before firing from long range. The rocket launcher can leave its fired rocket suspended in mid-air until it finds a target and lets the journey end.

The "sapper" shoots goo. Fired on walls, it drips down onto enemies, sapping their life energy, naturally. This armament, Schneider said, couldn't be done last-gen. He pointed to the sapper's goo, including the "level of interaction between the globules from a physics standpoint."

He and Phillips did a developer cheat, nearly freezing the game world as they had Hale launch a bomb called the "hedgehog" which is like a sea urchin radiating 50 spikes. With the game slowed and the hedgehog gliding through the battlefield, Schneider talked about each of the 50 connected spikes probing the game world with their own artificial intelligence, assessing where they're about to make contact with the game's environment, when to ricochet and where to go. He pointed to enemies reacting with smooth, retreating animations. He noted the metal-on-metal ping as the hedgehog hit steel and said a different sound would have triggered if it tapped wood. He showed how the hedgehog figured out when to suddenly extend its spikes into a waist-high obstacle and erupt toward nearby enemies.

Then they fired another, this time without the slowdown, and that complexity re-emerged quicker than two finger-snaps. No, that couldn't be done on a PS2, they said. Not like that.
Insomniacin tavaramerkki eli "vekkulit" aseet ovat siis mukana. :D
 
Vastaus: Resistance: Fall Of Man [Hype]

Se on kyllä loistava oivallus, että lyönti lähtee liikkeentunnistuksella. Tavallaan tuo liikkeentunnistus on paljon parempi juttu kuin aluksi osasi ajatellakaan. Sitä vain mietti silloin alkuun, että tämä nyt on Sonyn köyhän miehen vastine Wiimotelle, pyrkimys selittää kuinka "meilläkin on liikkeentunnistus". Ajattelin, että jossain lentopelissä korkeintaan voisi käyttää, muuten olisi turha. Tosi asiassahan tuo on tavallaan yksi nappula lisää ja vielä sellainen joka mahdollistaa monia toimintoja niin ettei tarvitse päästää käsiään analogisilta ja samalla vielä luo lisää fiilistä peliin. Kaikki pikkuisia mukavia jippoja voidaan siis sisällyttää, ei tuon tarvitse tarkoittaa sitä, että liikkeentunnistus olisi jotenkin pääosassa peleissä joissa sitä käytetään.
Tuo löyntikin on todella hyvä pikku oivallus. Luo varmasti mukavan fiiliksen pamauttaa aina vastustajaa nokkaan itsekin heilauttamalla, lyönnille ei tarvitse varata näppäintä kontrolleista ja kaiken lisäksi se lyönti onnistuu loistavasti niin, että ohjauskyky säilyy täydellisenä.

Täytyy vaan toivoa, että pelintekijät oikeasti miettivät peleihinsä tällaisia ratkaisuja enemmänkin. Erittäin mukava uusi ominaisuus, jos näin jaksavat tehdä.
 
Vastaus: Resistance: Fall Of Man [Hype]

Kieltämättä, tämä on ensimmäinen PS3-peli, joka alkoi syyhyttää.
Mutta ei kyllä siinä määrin, että kantaisin laitteen julkaisussa
sikahintaan kotiin, vaan että ehkä se PS3 tulee sittenkin joskus
hommattua :)

Saa nyt vaan nähä, saavatko pidetyttyä tätäkään yksinoikeutena :p
 
Vastaus: Resistance: Fall Of Man [Hype]

Eiköhän tämä sentään jää yksinoikeudeksi :D
 
Vastaus: Resistance: Fall Of Man [Hype]

Gore sanoi:
Tulis nyt syyskuun loppu nopeasti, niin pääsee ottamaan tyypit:cool:

Erään klaani-kaverin vaimoa lainaten: "*ittu sie oot juppi!" :)

Joo, peliä odotellaan kuumeisesti myös täällä.
 
Ylös Bottom