Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ring Fit Adventure

JTahti

Well-Known Member
Pitkä traileri:


Nuo nintendon videot ei onnistuneet aiheuttamaan muuta kuin myötähäpeää ja pohdintaa siitä, että kuinkahan vaikeaa on opetella puhumaan noin sujuvasti ja samalla pitää jatkuva tekohymy naamalla.
Gamexplainin arvostelu sitten saakin pelin vaikuttamaan varsin kiintoisalta.
Adventure moodin pituudesta ei ole tietoa, koska tyyppi ei sitä vielä pelannut läpi, mutta ilmeisesti pituutta löytyy aika monen kuntoilu session ajaksi.
Taistelut on kuin suoraan vuoropohjaisista roolipeleistä ja uusia hyökkäyksiä opitaan pelin edetessä ja tasojen noustessa. Löytyypä tuosta jopa kykypuu hahmolle.

 
Viimeksi muokattu:
Haluatteko kuulla kommenttia Ring Fit Adventuresta? Ei se mitään, kerron silti.

Ring Fit Adventure on nimittäin aivan mahtava tuote ohjaimineen kaikkineen. Kuntoilu on tehty hupaisaksi ja kyllä muuten tuntuu kropassa pelisessioiden jälkeen. Itse olen "vaikeustasoa" tarinamoodissa hilannut ylöspäin oikein kunnolla ja tuo toimii kyllä todella hyvin treeninä. Kuntosaleilun lisänä on saanut lihakset oikein kunnolla "kipeäksi".

Haistan, että tälle olisi siunaantumassa 5/5 arvosanaksi. Tai sitten kyseessä on hiki, joka tätä pelatessa tulee. Ja siis todellakin tulee, ihan jo ensimmäinen lyhyt pelisessio vaati nääs päälle suihkun. Ja sama on toistunut käytännössä joka pelikerta.

Tällä hetkellä en pysty paljoa negatiivista tästä keksimään.
 
Onko pelissä mitään pidempää kuntokuuria, tyyliin 1-4 kk?

Sellaista ei ole löytynyt. Peli kyllä mittaa paljonko kaloreita on kulutettu joka session jälkeen, mittaa sydämensykkeen toisen ohjaimen IR-kameralla ja montako minuuttia on konkreettisesti liikuttu, joista kaikenlaista infoa saa, mutta mitään tapaa muodostaa tuosta varsinaista kuuria ei tunnu olevan.

Sitä en itse asiassa vielä edes tajunnut kaivata. Kaikki muu on sen verta intopinkeänä pitänyt.

Arvioon tulee varmaan listailtua enemmänkin noista eri aspekteista, mutta jooga on hauska lisä itse rinkulan puristelun, kyykkyjen ja muiden ohella. Oli itselle hieman ylläri, että se oli tässä mukana. Lisäksi muun muassa minipelit, erilaiset pikasessiot, rinkulan puristelu itse konsolin ollessa pois päältä ja toimiva tarinamoodi about 40 erilaisella muuvilla ovat kyllä aika hyvä kokonaisuus.
 
Tällä hetkellä en pysty paljoa negatiivista tästä keksimään.

Ostin tämän eilen ja tuli heti vedettyä noin puolentoista tunnin sessio. Oli erittäin viihdyttävää ja kuntoilun kannalta monipuolista settiä. Pelin roolipelimäinen ote on loistava motivaattori. Tilanteet jossa häviät vastukselle, kun lähdit yrittämään korkeamman levelin kenttää, kun hyökkäys- ja puolustusstatsisi eivät olleet vielä niin korkealla. Sitten kun pelaat jotain toista kenttää expan toivossa ja saatkin uuden kokemustason myötä yhden lisäelämän, olet valmis jälleen uuden kentän kimppuun. Kokemustasot avaavat myös uusia liikkeitä, vähän niinkuin missä tahansa roolipelissä.

Tästä tuli heti sellainen fiilis, että en pelaa kuntopeliä, vaan rooli/seikkailupeliä, jossa joudun itse tekemään liikkeet, enkä vaan naputtelemaan ohjaimen painikkeita. Huikea tapa lähestyä kuntoilua. :)
 
Tuli itsekin haettua tämä tänään gigantista. Toivoin, että olisi black friday tai joulu alesta saanut vaikka 50e hintaan, mutta ei sitten joten 79e tiskiin.
Mulla on tasan yksi tavoite tämän kanssa eli pelata peli läpi. Tiedä sitten kuinka kauan siinä tulee kestämään.
Nykyisellään mun liikunta on sitä, että käyn kaupassa joten aivan sama tuleeko tätä pelattua kerran viikossa tai vaikka 3-4 kertaa niin on tuo kuitenkin parannus.
Kaloreita mun ei tarvitse polttaa, mutta lihaksille varmasti tekee hyvää aktivoitua hieman enemmän.
 
Mieli tekisi kyllä kovasti tätä kokeilla, mutten viitsisi tuota 80€ tähän sijoittaa. Täytyy vielä odotella tarjouksia..
 
Mulla on tasan yksi tavoite tämän kanssa eli pelata peli läpi. Tiedä sitten kuinka kauan siinä tulee kestämään.

Voin kyllä ennustella, että pitkään tulee kestämään. On meinaan to-del-la monta kenttää pelissä. :)

Itellä tietty vielä se, että vastus sen verran kovalla, että kovin montaa kenttää yhdellä pelisessiolla ei pysty pelaamaan, mutta tuo on ihan henkilökohtainen ropleema kyllä.
 
Mieli tekisi kyllä kovasti tätä kokeilla, mutten viitsisi tuota 80€ tähän sijoittaa. Täytyy vielä odotella tarjouksia..

Todennäköisesti seuraava pelihankinta Switchille tämä. Kuntoilupelejä on tullut pelattua useampia ja kaikista on jäänyt hyvä maku. Pelillistäminen toimii.
 
Kaaren Prismassa Helsingissä näkyi olevan tämä tarjouksessa 59,90€ vielä tämän päivän.

Ilmeisesti vaan kyseisessä liikkeessä kun Karnevaalit näytti olevan kauppakeskuksessa.
 
Kokemuksia Ring Fit Adventuresta? Metacritic antaa 83 arvosanaksi ja Konsolifin kahden viikon kokemuksen jälkeen viisi tähteä.

Itse ainakin jatkan samaa kehumista edelleen. Hieno peli, jonka kanssa tulee hikoiltua etenkin nykyään usein, kun ei ihan joka päivä halua salille mennä. Koska korona ja haimakin jäätyy tuolla pakkasessa. Ja tosiaan saa kyllä ihan hien pintaan pelin kanssa, että ei ole mitään simppeliä jumppailua tämä pelkästään.
 
Itse ainakin jatkan samaa kehumista edelleen. Hieno peli, jonka kanssa tulee hikoiltua etenkin nykyään usein, kun ei ihan joka päivä halua salille mennä. Koska korona ja haimakin jäätyy tuolla pakkasessa. Ja tosiaan saa kyllä ihan hien pintaan pelin kanssa, että ei ole mitään simppeliä jumppailua tämä pelkästään.

Itsekin tämän hommasin viime syksynä ja ollut melko ahkeralla käytöllä. Ajoittaisen käyttämättömyyteen syynä on oma laiskuus eikä laite. Laite on nerokas ja yllättävän paljon tuo rinkula mahdollistaa. En niinkään tuosta tarinatilasta itse innostunut, mutta nuo perustreenit ja minipelit on ne, mitä jaksan vääntää.

Välillä tulee väännettyä joku lyhyt 20min pikasessio, välillä sitten pidempää treeniä. Toimii molempiin tarkoituksiin oikein hyvin.
 
Mun mielestä ei kannata hirveästi katsoa jumppapelien arvosteluita sellaisilta jotka arvostelee valtavirtapelejä. Peruspeliarvostelija ei pakosti tiedä onko jumppaliikkeissä mitään ideaa vaan tuleeko niistä paikat hajalle kun väärin liikuttu.
 
Peruspeliarvostelija ei pakosti tiedä onko jumppaliikkeissä mitään ideaa vaan tuleeko niistä paikat hajalle kun väärin liikuttu.
Toisaalta kyseessä on pelillistettyä liikuntaa, jota ainakin osin voidaan mielestäni tarkastella myös tästä näkövinkkelistä. Itse arvostan sitä mitä arvioissakin on mainittu, "unohdat harrastavasi liikuntaa ja keskityt pelilliseen antiin".

Harkinnassa on. Perinteisesti alkuvuodesta on tullut liikuntapelit aloitettua. Tässä on vielä sopivasti matkaa kesään...
 
Kyllähän tässä hiki tulee kun pelaa kaikki säädöt kaakossa. Ennen olen juossut paikallani tai nostellut käsipainoja katsellessani Avaraa Luontuo, mutta nyt pelaan tätä. Muistaakseni pelilaatikossa annettiin ymmärtää että peliä pitäisi pelata TVn kautta, mutta ihan hyvin se toimii pikkuruudultakin. Taisteluiden aikana ei tarvise ruutuun katsoakaan värinät riittävät.
 
Tämä peli on kyllä melkoisen yllättäen vallannut Switchillä käytettävän peliajan. Tässä saa ihan mukavasti hien pintaan, kunhan vaan tekee liikkeet kunnolla. Peli tsemppaa mukavasti liikkumaan ja on niin Nintendomaista kuin olla ja voi. Tästä on jopa se harvemmin pelaava osapuoli innostunut. Itselle tämä tarjoaa hyvää vaihtelua perinteiseen pelaamiseen, kun työ on kuitenkin istumatyötä.
 
Ylös Bottom