Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ringu trilogia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xlt
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

xlt

New Member
Tuli mieleen, että kun viime vuonna menestystä tehnyt RING 1 jenkki version suurinosa on nähnyt. Mutta kuinkas moni on perehtynyt sen verran että on katsonut nämä alkuperäiset kolme japani versiota jotka kulkee nimelle Ringu 1, 2 & 0. Niille jotka on japanilaiset nähny, kysyisin, että kumpaan versioon mieli vetää... Onhan jenkkien ringissä tyylikäs värimaailma ja tehosteet on hollywoodin kellareista, mutta jotenkin vaan japanilaiset panostaa eri asioihin kun tekee kauhu leffaa ja sitä kautta saa niihin enemmän jännitystä ja ehkä vähän mystiikkaakin. Omasta mielestäni Ringu versiot on paljon pelottavempia kuin jenkkien, vaikka kaverini nauroi leffan jälkeen kun toinen kaverini huusi joka kohtauksissa kun näkyy jotain epäilyttävää :p
eli eli... laittakaas mielipiteitä!

btw: jenkit on tekemässä kaikista alk. japaniversioista uuden version.

Vastaus: Ringu trilogia

xlt sanoi:
Tuli mieleen, että kun viime vuonna menestystä tehnyt RING 1 jenkki version suurinosa on nähnyt. Mutta kuinkas moni on perehtynyt sen verran että on katsonut nämä alkuperäiset kolme japani versiota jotka kulkee nimelle Ringu 1, 2 & 0. Niille jotka on japanilaiset nähny, kysyisin, että kumpaan versioon mieli vetää... Onhan jenkkien ringissä tyylikäs värimaailma ja tehosteet on hollywoodin kellareista, mutta jotenkin vaan japanilaiset panostaa eri asioihin kun tekee kauhu leffaa ja sitä kautta saa niihin enemmän jännitystä ja ehkä vähän mystiikkaakin. Omasta mielestäni Ringu versiot on paljon pelottavempia kuin jenkkien, vaikka kaverini nauroi leffan jälkeen kun toinen kaverini huusi joka kohtauksissa kun näkyy jotain epäilyttävää :p
eli eli... laittakaas mielipiteitä!

btw: jenkit on tekemässä kaikista alk. japaniversioista uuden version.

Omasta mielestäni nämä rinkulat ovat melkoisen huonoja ja tylsiä kaikki, niin orkkikset japskit kuin uusi jenkkiversiokin. Jenkkiversio oli nätimmän näköinen, joten kyllä se (kumma kyllä) vie voiton omasta mielestäni. Sitä ringu 0:aa en ole edes jaksanut katsoa, koska 2 oli jo niin köyhä, että oksat pois. Saman ohjaajan Dark Water(?) oli jo tunnelmallisempi ja elokuvana parempi, kuin kaikki näkemäni rinksut yhteensä.

Ringut 1 ja 2 sekä jenkkiversion oon nähnyt, Japanilaiset voisin katsoa uudestaankin, Hollywood-versio ei oikein sytytä. Siitä jäi vähän sellainen teinikauhufiilis.

mcduck sanoi:
Ringut 1 ja 2 sekä jenkkiversion oon nähnyt

Katso toki Ringu 0. Ja joo, tuo teinikauhu on aikalailla sellanen mikä siitä jenkkiversiosta kuultaa läpi... mutta positiivista on se, että ku nyt tulee tämä jenkkien uusittu versio Ringu2:sta on se saman ohjaajan kuin nämä japanilaisetkin.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Minulle The Ring oli periaatteessa positiivinen yllätys. Kaikki olivat hypettäneet tuota Japanilaisversiota (jota en ole vieläkään nähnyt) ja pistäneet jenkkiversiota matalaksi. Verrattuna nykykauhutrendeihin, joita ei edes paljon ole sillä kauhuleffojakaan ei enää tehdä samaan malliin kuin joskus -80 tai -90 -luvuilla.

Mutta tässä kysymys asiantuntijoille. Ainakin kun FRS:sta saa tuota Ringu -trilogiaa yhdessä paketissa (eli boksissa) niin eroavatko julkaisut mitenkään noista yksittäispakatuista Ringu -leffoista.

Jenkkiversion näin leffateatterissa ja Ringut katsoin yöllä tavallisesta televisiosta, ilman mitään kotiteatteria, eivätkä äänet olleet kovin lujalla. Joten en oikein voi verrata kokemusta. Mutta kaikki versiot ovat todella tunnelmallisia.

Jenkkiversio on mielestäni yksi pelottavampia elokuvia mitä olen nähnyt, ainakin leffateatterissa katsottuna. Ringut eivät tuntuneet aivan niin pelottavilta, tosin katseluolosuhteet voivat vaikuttaa asiaan. Itse pidin jenkkiversion käsikirjoituksesta enemmän, jossa asiat ratkaistiin tutkimalla ja loogisesti, toisin kuin Ringuissa, joiden mystiikka ei oikein toiminut minulle. Jenkkiversio on kuvauksellisesti yksi hienoimpia elokuvia joita olen nähnyt. Ainoa mikä jenkkiversiossa heiman hämää, on alku, joka tuntuu juuri teinikauhuelokuvalta, mutta onneksi vain "alkuintron" ajan. Mutta kyllähän nämä ovat erinomaisia kauhuelokuvia kaikki. The Ring 2:ta odotan paljon, kun ohjaajana toimii itse Hideo Nakata.

P.S. Hideo Nakatan Dark Water kannattaa myös katsastaa läpi, mielestäni ehkä pelottavin elokuva koskaan. :eek: Tosin loppu olisi voinut olla parempi.

P.P.S. Ringu-boxissa olevat DVD:t ovat täysin samoja, mitä olen nähnyt Suomessa myynnissä irtonaisinakin.

Olen nähnyt kaikki japski ringut sekä jenkki ringin. Itse olin ihan mukavasti yllättynyt siitä jenkki versiosta, se toimi yllättävän hyvin. Mielestäni jenkki versio on ehkä jopa parempi kuin japski alkuperäinen. Se on rakennettu paremmin ja ehkä tosiaan loogisemmin niin kuin leo mainitsikin.
Ringu 1 on ihan katottava leffa, joskin ei se kyllä mitenkään erityisen pelottava ollut. Toiset kaksi japski ringua ovat kyllä melkoisen tylsiä. Ei niissä oikein tunnu olevan mitään jännitystä, ne vaan on tylsiä. Yleensä pidän alkuperäis japski versioita parempina jos jostain tehdään holywood versio. Japanilaiset kauhu leffat ovat aivan erilaisia kuin esim. jenkki leffat. Kuten esimerkiksi Audition. Japanilaisissa kauhu tulee monesti painostavasta ilmapiiristä ja jännityksestä, tosin onhan siellä toki älytön määrä shokki meininkiäkin. Mitäpä siellä ei tehtäis :)
Olen nähnyt myös Dark waters leffan ja petyin kyllä siihen hieman. Kyllähän sen kattoin, mutta jotenkin se ei oikein säväyttänyt.

En ole nähnyt kuin Jenkki-Ringin vaikka myöskin Ringut on ollut tarkoitus hankkia jo pidemmän aikaa.

En oikein jaksa ymmärtää tätä Ringin moittimista. Täälä Filmifinissäkin se arvosteltiin, olisiko saanut peräti 1½ tähteä? Ring kuuluu meikäläisen suosikkikauhutteluihin ja yhdessä the Othersin kanssa on parasta kauhua mitä Hollywoodista tai oikestaan mistään muualtakaan on tullut pihalle kymmeneen vuoteen. Kuvallisesti Ring on todella upeaa katsottavaa, maisemat toimivat hienosti ja elokuva pelaa paljon juuri tunnelmansa, ei shokkiefektien ansiosta - piirre josta tykkään, säikyttelyitä kun on nähty jo aivan tarpeeksi. Kaiken lisäksi Naomi Watts on loistava pääroolissaan eikä näyttelijäpuolella nyt muutenkaan mitään vikaa ole, hyvää työtä tekevät kaikki.

Noh, toisaalta. Mä nyt tykkään Cravenin Screamistakin.

4 / 5

The Ring on kyllä aika hyvä leffa. Piti katsoa se päivänvalossa, kirkkaassa auringonpaisteessa, niin ei ihan niin paljoa pelottanut. Pääasiallinen syy sen katsomiseen oli tosin se, että olin myynyt kyseisen leffan, ja se piti postittaa samana päivänä. Seuraavana iltana huoneeni seinällä oleva Ring-juliste tippui itsestään... arvatkaa, säikäyttikö.
Ring 0:n ja Ring 1:n kanssa olen ollut useaan kertaan menossa kassalle, kunnes olen tullut toisiin aatoksiin. The Others on seisonut nyt 1,5 vuotta hyllyssä, kun en ole löytänyt sopivaa saumaa katsoa sitä. Turha se on itselleen vittuilla ja katsoa tuollaisia leffoja. Mieluummin joku Chevy Chasen idioottikomedia sieltä Anttilan hyllyltä lähtee mukaan. ;)

Itse näin Ringun kauan sitten ja se oli mielestäni todella peloittava lopussa. The Ring ei sitten ollut niin jännittävä enää, mutta varsin hyvä elokuva sekin. Ringun jatko-osat on vielä näkemättä.

Eikös joku näista Ringu-leffoista ole kielletty vain alle 12 vuotiailta?

Jouko Luhtala sanoi:
En oikein jaksa ymmärtää tätä Ringin moittimista. Täälä Filmifinissäkin se arvosteltiin, olisiko saanut peräti 1½ tähteä? Ring kuuluu meikäläisen suosikkikauhutteluihin ja yhdessä the Othersin kanssa on parasta kauhua mitä Hollywoodista tai oikestaan mistään muualtakaan on tullut pihalle kymmeneen vuoteen. Kuvallisesti Ring on todella upeaa katsottavaa, maisemat toimivat hienosti ja elokuva pelaa paljon juuri tunnelmansa, ei shokkiefektien ansiosta - piirre josta tykkään, säikyttelyitä kun on nähty jo aivan tarpeeksi. Kaiken lisäksi Naomi Watts on loistava pääroolissaan eikä näyttelijäpuolella nyt muutenkaan mitään vikaa ole, hyvää työtä tekevät kaikki.

Noh, toisaalta. Mä nyt tykkään Cravenin Screamistakin.
Olen täysin samaa mieltä koko tekstistä. Ihmettelin itsekin tuota arvostelua. Leffateatterissa meinasi The Ringiä katsoessa lirahtaa monessa kohtaa housuun. :) Eli ainakin minuun tuo iski ihan kybällä.

Henkilökohtaisesti pidin siitä japanilaisesta Ringu-trilogiasta jenkkiversiota enemmän, koska tykkään että ohjaaja Hideo Nakata on hyvä. Hänhän on myös thenyt filmin Dark Water. Hänhän myös tulee ohjaaman The Ring 2:n, joka pitäis olla jenkkien versio Ringu 2:sta.

Mutta ajattelin vähän antaa infoa, mitä varmaan kaikki eivät tiedä. Japanissa on myös tehty Ringu 3. Sitä ei oo kyllä tuotu tännepäin, eikä varmaan tuodakkaan. Sitten myös ennen Ringu 2:ta, tehtiin Filmi Raasen, jonka alkuperäinen nimi oli Ringu 2: Raasen, ja englantilainen nimi sille oli Ringu 2: The Spiral. Minun mielipiteeni siitä filmistä, on että se ei ole mikään hirvittävän hyvä. Se poistuu paljon alkuperäisestä tarinasta, eikä keskity Sadakoon yhtä paljon kuin Rngu-filmeissä. Ja tällä kertaa teoriana on, että kaikki, jotka näkevät nauhan kuolevat yhteen vaaralliseen tautiin 7 päivän sisällä. Siinä on myös samoja näyttelijöita, kun edeltäjässään Ringussa, mutta silti siinä ei ole sitä samaa tunnelmaa ja mystiikkaa, mitä Hideo Nakata sai Ringu-trilogiaan.

Sitten myös korealaiset tekivät oman version Ringusta, sen nimi oli The Ring Virus. Siinäkin oli hyviä ja huonoja asioita, hyviin asiohin kuuluu loistava kameran käyttö, varsinkin kaikki lähikuvat eri kohteista. Mutta tarina ei ollut yhtä pitävä, eikä siihen myöskään saatu sitä pelottavaa tunnelmaa, joka Ringussa oli.
Mutta innolla odotan The Ring 2, koska senhän ohjaa sama loistava ohjaaja, joka teki Ringu-trilogian.

The Ring piti silmät tapillaan töllöön päin koko ajan. Ringu1:sen pyöriessä nukahdin sohvalle. Kertoo kaiken. :D

Sen parjatun arvostelun kirjoittajana on ihan pakko "puolustautua" eli vaikken ole alkuperäistä Ringua nähnytkään niin ainakaan minua se jenkki-remake ei onnistunut säikäyttämään missään vaiheessaa vaan tarina vaikutti lähinnä naurattavalta ja pitkäveteiseltä (tappava videonauha, voi veljet...). Naomi Wattsin näyttelijäntaidoista olen tainnut joskus aikaisemminkin mainita, onhan pimua kiva katsella, mutta ei hän mikään suuri näyttelijätär ole. Korjaan mielipidettäni jos joskus aihetta ilmenee. Ja se kakara sitten... outziisus. Meni heti kärkitiloille "kaikkien aikojen ärsyttävimmät leffakakarat" -sarjassa.

Yritin kyllä päästä oikeaan mielentilaan eli katsoin leffan yksin pimeässä huoneessa kovalla äänenvoimakkuudella, mutta kun ei pelota niin ei pelota. Esim. The Others onnistuu useasta katselusta huolimatta jokaisella katselukerralla hätkähdyttämään parissa kohtauksessa.

Jari Tomppo sanoi:
Sen parjatun arvostelun kirjoittajana on ihan pakko "puolustautua" eli vaikken ole alkuperäistä Ringua nähnytkään niin ainakaan minua se jenkki-remake ei onnistunut säikäyttämään missään vaiheessaa vaan tarina vaikutti lähinnä naurattavalta ja pitkäveteiseltä (tappava videonauha, voi veljet...). Naomi Wattsin näyttelijäntaidoista olen tainnut joskus aikaisemminkin mainita, onhan pimua kiva katsella, mutta ei hän mikään suuri näyttelijätär ole. Korjaan mielipidettäni jos joskus aihetta ilmenee. Ja se kakara sitten... outziisus. Meni heti kärkitiloille "kaikkien aikojen ärsyttävimmät leffakakarat" -sarjassa.

Yritin kyllä päästä oikeaan mielentilaan eli katsoin leffan yksin pimeässä huoneessa kovalla äänenvoimakkuudella, mutta kun ei pelota niin ei pelota. Esim. The Others onnistuu useasta katselusta huolimatta jokaisella katselukerralla hätkähdyttämään parissa kohtauksessa.
Jees. Jokaisella on tietenkin erilainen maku, eivätkä kaikki voi pitää samasta asiasta. Muutenhan täällä olisi todella tylsä elää. ;)

Lisäsin kuitenkin oman lukija-arvosteluni tuonne Ringin alle näin vastapainoksi, jotta elokuvasta tulisi esiin toisenlainenkin näkökulma.
Klik

Lievästi OffTopic:

Leo Stenbuck sanoi:
Lisäsin kuitenkin oman lukija-arvosteluni tuonne Ringin alle näin vastapainoksi, jotta elokuvasta tulisi esiin toisenlainenkin näkökulma.
Klik

Hienoa, juuri noin homman on tarkoitus toimiakin eli tuoda myös ja varsinkin erilaiset mielipiteet esille. Olisihan se tylsää, jos lukija-arvosteluissa vain myötäiltäisiin arvostelijan näkemystä.

On se ihme että Ringu-filmeistä saatiin paljon pelottavampia, kun jenkit saivat The Ring filmistä. Mutta suurin syy on melkeinpä se että Hedeo Nakata, joka teki Ringu-trilogian, sai filmiinsä mahtavan mystiikan ja myös paljon salaperäisyyttä, josta osa vasta paljastetaan Ringu 0:ssa.

Itsehän olen iso Ring-fanaatikko, ainakin näin voisi luulla, jos näkis meikän DVD-kokoelman Ring-filmit: Ringu, Ringu 2, Ringu 2: Raasen, Ringu 0, Ringu 3, The Ring Virus, The Ring. En ainakaan ole saanut selville että onko enemmän filmejä tehty siitä tarinasta.

Hideo Nakata sai kyllä hyvän idean, niin kuin hän sanoo että hän haluaa tehdä filmeihin epätavallisia, uudenlaisia monstereita. Ringu-filmeissähän se monsteri
on yksi videonauha ja periaatteessa myös Sadako, mutta varsinkin se kasetti.
Hänen yhdessä toisessa filmissä, nimeltään Dark Water, hirviö oli
vesi ja myös periaattessa yksi pikkuinen 8 wee tyttö, mutta siinäkin varsinkin se vesi.
:D

Ring 2 oli pettymys. Kaksi kohtausta ns. sykähdytti (lue: nosti karvat pystyyn), mutta muuten niin tarina kuin sen toteutuskin olivat valitettavan pliisuja. Tietenkin kaikki riippuu katsojan kokemuksesta eli siihen mihin vertaa.. ;)

Piti myydä tuo Ring 2 -kiekko tuoreeltaan, kun ei sitä halunnut hyllyyn pölyyntymään.

Ylös Bottom