Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ripper///GC ja Viper GC

Bondage

New Member
Hey, onko kellään varmaa tietoa siitä mitä noi piirit oikeastaan tekevät? Tsekkailin Ripperin sivuja (http://www.ripper3.com) ja tuon pitäis olla ihan täysverinen import modi (eli boottaa kylmiltään kaikkien regioneiden pelejä)..jostain syystä kuitenkin joillaan saiteilla jengi puhuu että tonkin kanssa tarttee esim. käyttää PAL-peliä ensin koneessa ja sitten heitää NTSC-peli koneeseen. Jos näin on niin ei taida olla kauheesti pointtia repiä konetta auki ja mahdollisesti tyriä asennusta, kun Freeloaderikin hoitaa homman samalla tavalla.

Serkku toi mulle jenkeistä Mega Man Anniversary Collectionin kun se oli käymässä täällä Suomen puolella, elän nyt toivossa että joku saa duunattua kunnollisen modipiirin ettei tartte sitä Freeloaderia hommata. Onhan se modaus aina hintavaa mutta se on se tyyli =) Ettei tartte jotain goddamn boottidiskejä kun voi vaan iskeä kiekon ineen =) Sinällään tyhmää kun noi kaikki Mega Manit on ollu emulaattoreille jo vuosia, mutta niinkun sanoin..onhan se tyylikkäämpää pelata aitoa =)

Käyttääkö täällä kaikki vaan Freeloaderia vai onko joku oikeasti asentanut (ja saanut toimimaan) jonkun GC chipin?
 
Vastaus: Ripper///GC ja Viper GC

Bondage sanoi:
Käyttääkö täällä kaikki vaan Freeloaderia vai onko joku oikeasti asentanut (ja saanut toimimaan) jonkun GC chipin?

Kyllä, tuo pirii toimii, mutta senkin kanssa pitää käyttää boottidiskettiä jenkkipelien pelaamiseen. Joten tulos on plus miinus nolla.
 
Vastaus: Ripper///GC ja Viper GC

Teppo_Holmqvist sanoi:
Kyllä, tuo pirii toimii, mutta senkin kanssa pitää käyttää boottidiskettiä jenkkipelien pelaamiseen. Joten tulos on plus miinus nolla.

Eikös se ole tuossa tapauksessa miinus yksi? Eli sen lisäksi, että pitää käyttää boottilevyä, riskeeraat vielä koneen modaamalla sen?
 
Vastaus: Ripper///GC ja Viper GC

Tonppa sanoi:
Eikös se ole tuossa tapauksessa miinus yksi? Eli sen lisäksi, että pitää käyttää boottilevyä, riskeeraat vielä koneen modaamalla sen?

Voit ainakin käyttää Gamecubea Linux palvelimena tai pelata SNES-emulaattorilla pelejä. :)
 
Vastaus: Ripper///GC ja Viper GC

Omasta Cubestani on takuu mennyt jo kauan aikaa sitten niin kiinnostaisi tuo modi jos sillä kerran importit toimivat varmasti ilman buuttilevyjä? Kokemusta Xboxin modauksesta? Oliko tuo vaikeampi vai helpompi?
 
Vastaus: Ripper///GC ja Viper GC

FatDiamond sanoi:
Omasta Cubestani on takuu mennyt jo kauan aikaa sitten niin kiinnostaisi tuo modi jos sillä kerran importit toimivat varmasti ilman buuttilevyjä? Kokemusta Xboxin modauksesta? Oliko tuo vaikeampi vai helpompi?

Siis onhan tuo Xboxia vaikeampi kolvata, vaikka kohtuuullisen helppo onkin. Vain neljä johtoa kolvalttavaksi ja suhteellisen isot kohteet (kts. Lee Rothin kuvasta).

KUVA: http://www.spaceballsthewebsite.com/davidleeroth/CIMG1035.JPG
 
Vastaus: Ripper///GC ja Viper GC

Bläh, minun piti aloittaa samanlainen ketju, mutta ehdit ensin :)

Eli tämä olisi tosiaan THE freeloader. Tällä toimii sitten kaikki importit täydellisesti eikä mitään juntti freeloadereita tarvitse ostaa. Ja miksi hitossa tämä ketju pitäisi sulkea? Aivan rauhassa saa cubeja modata, ei se ole missään muodossa laitonta tai paheksuttavaa. Itse meinaan modata cubeni vain ja ainoastaan regionfreen takia.

Niinja jos joku nyt puhisee innosta, että modaamalla cuben pääsee pelaamaan onnessaan kaikkia rippejä ilmaiseksi, kuun kuulkaa turha toivo. Tulee nimittäin herra DRE teille niin tutuksi ettei tosikaan. ELi toisin sanoen, älkää edes kuvitelko mistään rippien pelaamisesta. Mutta regionfreeksi tuo modi on omiaan. :cool:
 
Vastaus: Ripper///GC ja Viper GC

Taidan jättää toistaiseksi väliin kun tuo modi on niin helvetin kallis.
 
Vastaus: Ripper///GC ja Viper GC

Hmm, epäilyttävää sinänsä että tuo toiseksi viimeinen screenshotti missä näkyy Doom telkkarissa on itseasiassa Doomin PC-versio! Kaikinpuolin muutenhan toi oli ihan vakuuttava mutta miks tonne sekaan on heitetty screeni Doomin PC-versusta? Jokainen joka on emulla tai aidolla testannu SNESsin Doomia tietää että se on pixelöitynyttä kakkaa koko graffat ja esim. ammot ei näy tolleen niinkun tossa. Toi Dragon Driven screeni on varmaankin sitten tehty Freeloaderilla..? Eternal Darkness löytyykin joka regionille joten siinä ei oo mitään ihmeellistä.

Anyway onko joku siis asentanut Viperin? Inhoan ajatusta siitä että tarvii louhia LPT-portille hole koneen taakse. Olis mukava jos Viperin sais valmiiks flashattynä ettei tarvii laittaa koko porttia sinne. Ilmeisesti homma on toistaiseksi ainakin niin työlästä ja piirit (ja niiden laillisuus) turhan hämäriä että liikkeet ei tarjoa Cubeja Viperillä. Ja liikkuuhan paljon niitä juttuja Viperin kaatuilusta eli pelit vaa menee seis keskenkaiken.

Haluaisin itse Cubeni niin että se näyttäis täysin koskemattomalta ja oon ihan valmis siitä jonkun rahan maksamaankin. Todnäk nakittaisin erään frendini tekemään sen, mies on ainakin ammattitaitoisesti kolvannut mun bassovahvaria ja sillä on pelit ja vehkeet. Ainakin itsellä modi tulis puhtaasti regionfree-käyttöön, mä vastustan konsolipiratismia enkä tykkää poltetuista levyistä muutenkaan.
 
Vastaus: Ripper///GC ja Viper GC

Bondage sanoi:
Hmm, epäilyttävää sinänsä että tuo toiseksi viimeinen screenshotti missä näkyy Doom telkkarissa on itseasiassa Doomin PC-versio! Kaikinpuolin muutenhan toi oli ihan vakuuttava mutta miks tonne sekaan on heitetty screeni Doomin PC-versusta? Jokainen joka on emulla tai aidolla testannu SNESsin Doomia tietää että se on pixelöitynyttä kakkaa koko graffat ja esim. ammot ei näy tolleen niinkun tossa. Toi Dragon Driven screeni on varmaankin sitten tehty Freeloaderilla..? Eternal Darkness löytyykin joka regionille joten siinä ei oo mitään ihmeellistä.

Anyway onko joku siis asentanut Viperin? Inhoan ajatusta siitä että tarvii louhia LPT-portille hole koneen taakse. Olis mukava jos Viperin sais valmiiks flashattynä ettei tarvii laittaa koko porttia sinne. Ilmeisesti homma on toistaiseksi ainakin niin työlästä ja piirit (ja niiden laillisuus) turhan hämäriä että liikkeet ei tarjoa Cubeja Viperillä. Ja liikkuuhan paljon niitä juttuja Viperin kaatuilusta eli pelit vaa menee seis keskenkaiken.

Haluaisin itse Cubeni niin että se näyttäis täysin koskemattomalta ja oon ihan valmis siitä jonkun rahan maksamaankin. Todnäk nakittaisin erään frendini tekemään sen, mies on ainakin ammattitaitoisesti kolvannut mun bassovahvaria ja sillä on pelit ja vehkeet. Ainakin itsellä modi tulis puhtaasti regionfree-käyttöön, mä vastustan konsolipiratismia enkä tykkää poltetuista levyistä muutenkaan.

No myydäänhän sitä suomessakin valmiiksi modattuja cubeja, esim modpiiri.comissa. Ja mistä kaatuilusta puhut? Siis eikös modpiiri ole kuvioissa ainoastaan peliä käynnistettäessä? Tarkoitat varmaan DRE ongelmia mitä tulee vain poltetuissa peleissä. Ja on niitä muitakin modipiirejä tulossa cubelle, ja vielä halvempiakin...odottele vaan hetki niin kohta on parempaakin tiedossa.
 
Vastaus: Ripper///GC ja Viper GC

Ohho, enpä tienny koko modpiiri.comista yhtään mitään. Hieno juttu, hyvät ohjeet ja kaikki. Ikävä hinta kyllä tolla Viper GC-piirillä. Tai siis 70e, whew. Sillä sais jo pari peliäkin. Täytynee odotella kesään jos tulis joku halvempi chippi vaikka ilman tota programmeria. Ripperi on ilmeisesti täyttä fuskua.

Mitenkäs Viperin toimivuus, eli alkuperäiset toimii 100%? Ongelmia jenkkien kanssa? Jenkit ja eurot seivaa oletettavasti täysin ongelmitta samalla kortille, eikö? Tarviiko mitään hässäköitä (vaihtaa chipin regionia tjsp) vai voinko iskeä ihan minkä vaan pelin ineen ja Cube boottaa ok?

Tulee käytyä jenkeissä sillon tällön ja jenkkiserkut käy täällä usein, ja siellä ne pelit on tosiaan vähän sikana halvempia kun täällä. Oltiin just viime kuussa New Jerseyssä ja kattelin kun vanhat pelit oli siinä $20 eli n. 15 egeä ja uudet (Ressa4, Starfox Assault jne) sitte $45 eli joku 35e. En vaan tienny että toimivia modeja on jo, olis pitäny kahmia laukku täyteen. Ja esim. Mega Man X Collection tuskin tulee eurona kun ei tullu MM Anniversarykään.
 
Vastaus: Ripper///GC ja Viper GC

Bondage sanoi:
Hmm, epäilyttävää sinänsä että tuo toiseksi viimeinen screenshotti missä näkyy Doom telkkarissa on itseasiassa Doomin PC-versio! Kaikinpuolin muutenhan toi oli ihan vakuuttava mutta miks tonne sekaan on heitetty screeni Doomin PC-versusta? Jokainen joka on emulla tai aidolla testannu SNESsin Doomia tietää että se on pixelöitynyttä kakkaa koko graffat ja esim. ammot ei näy tolleen niinkun tossa. Toi Dragon Driven screeni on varmaankin sitten tehty Freeloaderilla..? Eternal Darkness löytyykin joka regionille joten siinä ei oo mitään ihmeellistä.

Anyway onko joku siis asentanut Viperin? Inhoan ajatusta siitä että tarvii louhia LPT-portille hole koneen taakse. Olis mukava jos Viperin sais valmiiks flashattynä ettei tarvii laittaa koko porttia sinne. Ilmeisesti homma on toistaiseksi ainakin niin työlästä ja piirit (ja niiden laillisuus) turhan hämäriä että liikkeet ei tarjoa Cubeja Viperillä. Ja liikkuuhan paljon niitä juttuja Viperin kaatuilusta eli pelit vaa menee seis keskenkaiken.

Haluaisin itse Cubeni niin että se näyttäis täysin koskemattomalta ja oon ihan valmis siitä jonkun rahan maksamaankin. Todnäk nakittaisin erään frendini tekemään sen, mies on ainakin ammattitaitoisesti kolvannut mun bassovahvaria ja sillä on pelit ja vehkeet. Ainakin itsellä modi tulis puhtaasti regionfree-käyttöön, mä vastustan konsolipiratismia enkä tykkää poltetuista levyistä muutenkaan.

Tuo on PC Doomin shareware-tasoista tehty portti Cubelle, eli aivan tavallinen .dol tiedosto niinkuin kaikki Cuben pelit. Jos ei se tullut selväksi niin kaikki kuvat on otettu PAL koneesta johon laitoin Viper-piirin ja latasin Cobra 0.3-BIOSin. Sitten voit valkata menuista region-free BIOSin jolloin kaiken maailman pelit käynnistyy suoraan.

Piirin voi flashätä myös suoraan rompulta joten tuon portin voi jättää poiskin jos haluaa, se nyt on siellä vaan herättämässä tyhmiä kysymyksiä. Ei ole tullut vastaan herra DRE:tä, ei ennen tai jälkeen asennuksen vaikka en kyllä mitään rippejä ole kokeillutkaan, vaan homebrew-demoja ja -pelejä.

Jos vähän kyselee ja vertailee hintoja niin piirin saa halvemmallakin mutta kannattaa varmaan mietiskellä kuinka paljon helppokäyttöisyydellä ja noilla lisäominaisuuksilla on itselle arvoa verrattuna esim. Freeloaderiin.
 
Vastaus: Ripper///GC ja Viper GC

davidleeroth sanoi:
Piirin voi flashätä myös suoraan rompulta
Kuulostaa hyvältä, tuleeko mukana/mistä saan mini-dvd:lle poltetun Cobra-biosin? Se portti mua siellä hämää eniten koska en tahdo sahailla Cubeen holeja. Tietenkin on laitonta myydä flashättyä piiriä, eli sitä ei varmaankaan saa mistään modpiiri.comista eikä muilta luotettavilta saiteilta asennusvalmiina.

Tosin se porttihan on hyvä olla kun biosseista tulee uusia versioita ja mulla ei ole dvd-polttavaa, enkä meinaa cubelle mitään poltella muutenkaan. Että täytynee nyt varmaan aluks vaan seurata tilannetta, jos tulis halvempia piirejä. Vaikka sitten ilman sitä päivitysmahdollisuutta...jos vaan olis halvempi hinta. En tykkää boottidiskeistä, pleikkarin kanssa sai ihan tarpeekseen niistä ja onhan siinä aina se että Freeloaderi ei seivaa ihan tavallisessa formaatissa.

Btw, hyvä että selvensit sen Doom-jutun, en itseasiassa tienny aluks että noi kuvat on jonkun tän forumin käyttäjän omia vaan jotain random-kuvia netistä meinaan noita GC-mod-feikkikuvia ja videoita on tullu kyllä vastaan.
 
Ylös Bottom