Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Rogue Squadron II ja Pro Logic II

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tonppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Tonppa

KonsoliFIN Alumni
...ne yhteen soppii, huomenna mennään vahvistinshoppiin!

Tai käytiin jo. Yamahan DSP AX-1 vaihtui DSP AZ-1:een ja sitä kautta sai Pro Logic II:n käyttöön.

Ja voi hyvä tavaton miten hyvältä Rogue Leader nyt kuulostaakaan!

Audiotestin antama äänimaailma on aivan toiselta planeetalta! Tie Fighter todellakin pyörii ympäri huonetta, aivan kuin olisi Dolby Digital käytössä! (no ei nyt ihan mutta niin lähellä kuin "kaksikanavaiselta" ääneltä voi toivoa)

Lisää tällaisia! Onneksi GC:lle on tulossa muitakin Pro Logic II-äänelle suunniteltuja pelejä. Todella huikaisevaa! Käykää ehdottomasti jossain kuuntelemassa jos pystytte! Pelifiilis nousee entisestään!

Äänet on tosiaan hienot...

Toivottavasti ääniominaisuuksia tukevia pelejä tulee paljon lisää.

Missä tulevissa peleissä on luvattu tuki ?

En osaa paljoon mitään näistä Hi-Fi jutuista, mut onneks on täällä tietoisia tyyppejä eli:

Toimisko mun vahvarilla toi Pro Logic II Surround, kun mun vahvari tukee vaan Pro Logic I..? Tää olis ihan kiva tietää.. Ja jos nyt kysytte multa jotain ihme kysymyksii mitkä liittyy vahvariin niin en todellakaan osaa vastata! ;)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ed-Die
En osaa paljoon mitään näistä Hi-Fi jutuista, mut onneks on täällä tietoisia tyyppejä eli:

Toimisko mun vahvarilla toi Pro Logic II Surround, kun mun vahvari tukee vaan Pro Logic I..? Tää olis ihan kiva tietää.. Ja jos nyt kysytte multa jotain ihme kysymyksii mitkä liittyy vahvariin niin en todellakaan osaa vastata! ;)
Anna ensin vaikka merkki ja malli. (Esim. Sony 2558456-x)
Niin kyllä nämä poijjaat kaivaa tiedot esiin.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ed-Die

Mikäli vahvistimessasi ei ole Pro Logic II-logoa, et saa silloin ääntä kuuluviin kuin Pro Logic -tilassa. Eli surround-kaiuttimistasi tulee vain monoääntä ja kanavien erottelu ei muutenkaan ole yhtä hyvää.

"Yhteensopiva" vahvistimesi kuitenkin on, eli kyllä sinä surround-äänen saat Pro Logic -vahvistimellakin. Et kuitenkaan yhtä hyvää kuin PLII -vahvarilla.

Öyh, ymmärsitkö? :)

Huomauttaisin nyt tässä välissä kaikille asiaa tuntemattomille että Dolby Surround Pro Logic ja Dolby Surround Pro Logic II ovat kaksi täysin eri asiaa!

Pro Logic II on täysin yhteensopiva Pro Logicin kanssa. Mutta jos peli on Pro Logic II -koodattu, ei se kuulosta läheskään yhtä hyvälle Pro Logicilla kuin Pro Logic II:lla. Esim. takakanavista tuleva ääni on Pro Logic II:lla stereo, Pro Logicilla mono! Ero on siis huomattava.

Pro Logic II -vahvareita saa jo suhteellisen järkeväänkin hintaan. Tuollaisia 1290mk:n Pro Logic II -vahvistimia ei ole olemassakaan (se on varmasti vain Pro Logic, ei siis kakkonen) mutta jollain 600 eurolla saa jo todella maukkaan Yamahan Pro Logic II -vahvarin.

Yhdistäminen Gamecube -> vahvistin toimisi vaikka niin, että laitat Cuben televisioon kiinni ja kytken television äänen ulostulosta soundit vahvariin.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan DemonWithin
Eikö tuossa Cubessa sitten ole optista liitäntää?

Ei ole. Mutta tuo Pro Logic II -signaali kulkee siis ihan tavallista stereoääntä pitkin eli siihen ei tarvita mitään ihmeellisiä kaapeleita.

Ylös Bottom