Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Roolipeli käännöksistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MrLuckarin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

MrLuckarin

New Member
Mitä mieltä olet lauta/p&p roolipelien käännöksistä pc tai konsoli muotoon, onko niissä onnistuttu yleensä ottaen hyvin/huonosti/hyvin huonosti?
Jonkin verran kyseisiin tapauksiin tutustuneena voisin sanoa että useimmiten se kaverin kanssa nenäkkäin pelattava roolipelaus on paljon antoisampaa kuin tietokoneella taso tai kehityspisteiden keräily.
Mielipiteitä monia, kerro omasi.
:)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Roolipeli käännöksistä

Ainakin Magic The Gathering : Battleground xbox:lla oli hyvä käännös.
Live:ssä tuli peliä paljon tahkottua ja yllättävän suuri osa pelaajista oli suomalaisia.
 
Vastaus: Roolipeli käännöksistä

MrLuckarin sanoi:
Jonkin verran kyseisiin tapauksiin tutustuneena voisin sanoa että useimmiten se kaverin kanssa nenäkkäin pelattava roolipelaus on paljon antoisampaa kuin tietokoneella taso tai kehityspisteiden keräily.
Mieli piteitä monia, kerro omasi.
:)

Otsikosta päätellen pelaatte jotakin mulle tuntematonta uuden aallon indie-peliä, joka nykytrendin mukaisesti keskittyy todella kapeaan erikoisalueeseen. Aihevalinta tuntuu kyllä erikoiselta - miten peli käsittelee käännöksiä roolipelin keinoin? Millaista mekaniikkaa peli käyttää hahmojen ja pelaajan kielitaidon pitämiseksi erillään?

(Sori, mulle ei avautunut mitä piteet ovat tässä yhteydessä, enkä siksi oikein osaa mieliä edes yhtä sellaista.)
 
Vastaus: Roolipeli käännöksistä

Kavereiden kesken, noppaa heittäen ja pelinjohtajan kuvailemassa seikkailussa oli hauska viipyä. Se aika on kuitenkin ehkä väistämättä jo monella ohi. Ei ole enään sitä samaa kaveripiiriä tai jos onkin, ei ole aikaa istunnoille tai muista enään osanottajiksi. Siihen sopii korvikkeeksi hyvin PC- ja konsoli-roolipelit. Pelaat sen hetken kun on aikaa ja jatkat sitten kun sitä taas lisää siunaantuu. Mielikuvitus on kuitenkin sellainen voimatekijä, mihin koneet eivät vielä pysty vastaamaan. Kun näet itsesi pelinjohtajan kuvailemassa tilanteessa; laskeutumassa tornin kierroportaita miekka ja kilpi valmiina kohtaamaan vieraat eilienit ja voit täysin eläytyä siihen ilman että kukaan piirtää sitä sinulle valmiiksi - ymmärrät mielikuvituksen voiman.

Silti WoWin tapaiset kokemukset ovat vahvoja ja sellaisen toivoisi joskus konkretisoituvan myös next-genille.
 
Ylös Bottom