Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Roolipelihahmojen ja tavaroiden osto ja myynti ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MOI
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

MOI

New Member
HEI!

Semmonen kiinnostas, että onko kukaan ostanu roolipeleihin toiselta pelaajalta pelihahmoa tai myynny mitään peleihin liittyvää tarpeistoa netissä esim. runescape rahaa, wow tavaraa tai muuta vastaavaa...

Törmäsin vaan huutonetissä runescape hahmoon joka maksoi 58e ja sitä oli huudettu kahdesti "huh":eek:

niin pistäkää linkkejä, omia mielipiteitä ja kokemuksia tulee...:D

Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Roolipelihahmojen ja tavaroiden osto, vuokraus ja myynti ?

Ei se joka pyytää vaan.. jne.

Nimimerkkikin on jo hiton lupaava, lukkoa tälle threadille jne

Muistaakseni Aasiassa joku jopa tappoi tällaisen kaupan takia. Jamppa oli myynyt jossain pelissä harvinaisen miekan muutamalla tuhannella dollarilla. Kaveri tuli kuitenkin katumapäälle myynnistä ja meni sitten väkivalloin hakemaan entistä omaisuuttaan takaisin.

Samassa pelissä kerrottiin olevan myynnissä mm. saaria, jotka maksavat jopa 50 000$.

Rupee mietityttää tällasten ihmisten aivotukset :o

PS. Elkää dissatko. Näitä juttuja on oikeasti aika mielenkiintosia.

Cubase sanoi:
Muistaakseni Aasiassa joku jopa tappoi tällaisen kaupan takia. Jamppa oli myynyt jossain pelissä harvinaisen miekan muutamalla tuhannella dollarilla. Kaveri tuli kuitenkin katumapäälle myynnistä ja meni sitten väkivalloin hakemaan entistä omaisuuttaan takaisin.

Samassa pelissä kerrottiin olevan myynnissä mm. saaria, jotka maksavat jopa 50 000$.

Rupee mietityttää tällasten ihmisten aivotukset :o

PS. Elkää dissatko. Näitä juttuja on oikeasti aika mielenkiintosia.

niinpä mikä vika täsä keskustelussa on:mad: joo..on noi hulluja jotkut ihmiset ... paljonkohan tossa bisneksessä liikkuu raha?:eek:

Tosta oli jonkun aikaa sitten telkkarissa, ja muutamassa lehdessäkin.. Joko Newsweek tai Forbes. Tossa bisneksessä liikkuu miljoonia taaloja.

Toisaalta, kun puhutaan näistä leluista, unohdetaan vielä tärkeämmät jutut.

Monet ihmiset ovat löytäneet toisensa MUDien ja vastaavien kautta. Itse olen löytänyt muutaman hyvän ystävän MUXien ja Finnish Lionsien (PS2 klaani) kautta. Tämä on omasta mielestäni isompi juttu kuin muutama taala virtuaalimiekasta.

Janus sanoi:
Toisaalta, kun puhutaan näistä leluista, unohdetaan vielä tärkeämmät jutut.

Monet ihmiset ovat löytäneet toisensa MUDien ja vastaavien kautta. Itse olen löytänyt muutaman hyvän ystävän MUXien ja Finnish Lionsien (PS2 klaani) kautta. Tämä on omasta mielestäni isompi juttu kuin muutama taala virtuaalimiekasta.
Riippuu tietty näkökulmasta, mutta itseäni viehättää noissa virtuaalitavaroiden kaupoissa niiden älyttömyys. Kuka oikeesti maksaa jostain virtuaalimiekasta omaisuuden?

Vastaus: Roolipelihahmojen ja tavaroiden osto ja myynti ?

Itseäni tämä pelottaa.

Aina kun joku on valmis myymään jotakin, joku on valmis ostamaan. Toisinpäin myös.

Toisaalta, mitä tämä kertoo meistä ihmisinä? Milloin maailma muuttui kovien arvojen paikaksi? Jopa viihteessä olemme valmiita maksamaan tällaisista jutuista? Joku on aina valmis huijaamaan, tai maksamaan, jotta on parempi kuin muut. Pelottavaa.

Kun näitä juttuja mietin, niin minulla on aina tunne siitä, että maailmassa on virhe.

Niin eikö se ole kiellettyä myydä noita pelihahmoja netissä? Oisko kenelläkään jotain linkkiä lehtijutuista? Onko noilla pelitaloilla jotain lakipykäliä jotka estää pelahahmojen ja tavaroiden myymisen netissä... epäilen että on ( niitä vois esitellä jos joku löytää)... mutta tämän tapaista kauppaa ei pystyä hallitsemaan:confused: Ei minua haittaa ainakaan jos kauppaa käydään ... kunhan tiedetään kenen kanssa ja miten niin estetään huijaaminen ja pelien törkeä hyväksikäyttö...Sehän on ihmisten oma asia kuinka riippuvaisia ne ovat noihin peleihin :o joten jos niistä tulee jotain ongelmia niin ... hoitoon vaan mutta niin ???:cool:

Mitä jos virhe on ainoastaan ihmisten vapaa-ajan käytössä? Internetin myötä joidenkin ihmisten arvot ja maailmankuvat ovat muuttuneet radikaalisti. Videopelit saavat entistä enemmän sijaa yhteiskunnassamme, joten ihmiset myös käyttäytyvät sen mukaisesti. Se videopelin miekka muovaantuu ajan mittaan järkeväksi ostokseksi, ehkä jopa välttämättömäksi.

Kaikki tuntuisi lähinnä viittaavan vakavaan riippuvuuteen. Huumeaddiktin tavoin ihmiset saattavat priorisoida rahankäytön addiktioon, verkkopeliin. Aivan varmasti löytyy rikkaita penskoja, jotka ostavat tällaisia asioita huvikseen, mutta suuremmassa skaalassa luulisi ongelman piilevän muualla.

Onko ihmisten todellisuudentaju heikentynyt vai vahvistunut? ;)

Voisimme keskustella asiasta tarkemmin, jos meillä olisi pelitalojen antamia säädöksiä tai jotain mitä käydä lävitse (A4)... voitaisiin pitää sitä pohjana ja siitä lähteä keskutelemaan kaupankäynnistä :rolleyes: Nykyään kaikesta voi käydä kauppaa ja uskon että tälläinen kauppa on tulevaisuudessa suosittua... vaikka ihan hullua:D

Tässä taannoinhan joku jamppa osti itselleen oman virtuaalisaaren pelistä nimeltä Project Entropia, 26 500 oikealla US dollarilla (pelissä siis käytetään oikeaa rahaa maksuvälineenä). Joillain sitä on sitten liikaa millä mällätä. Tosin pelissä voi vuokrata saaren osia muille pelaajille ja näin ollen mahdollisesti saada rahansa takaisin, tai jopa tehdä sillä voittoa. On siinäkin sijoituskohde. :P

Edit. Cubasehan tuosta olikin jo maininnut. Sokea kun olen. :p

Laitevalmistajat haluavat tuoda oman rahantekokoneensa, Sammon, jokaisen kuluttajan olohuoneeseen (PS3, XBOX360, Revolution). Ostaminen tehdään mahdollisimman helpoksi eikä ruudulla välttämättä edes esitetä hinnoiksi mitään todellista valuuttaa. Tämähän on käytäntö jo Microsoft Livessä. Ensin kuluttaja saadaan nalkkiin koukuttavalla pelillä, jossa on sisältöä vain nimeksi tälläiselle fanille. Pian pelin ilmestymisen jälkeen alkaa jo tulla lisäsisältöä, pientä maksua vastaan tietenkin ;) Näin koukkuun ajetusta pelaajasta tulee kuluttajana syyntakeeton, jolle pitäisi määrätä holhooja taloutta pyörittämään. Viime vuonna ilmestynyt World of Warcraft varmasti nyt viimeistään näytti miten terävästä koukusta on kyse.

Muistelisin, että joku aika sitten oli julkisuudessa sellanenkin tapaus, missä oli ostamisen sijaan joku varastanut virtuaalitavaroita jossain pelissä ja siitä sitten oli tullut poliisiasia. Jännä vaan, että mitenkähän tuollasia sitte rangaistaan :D

Vielä kun tuota World of Warcraftia pelailin tätä kerran testasin. 100g ostin, se maksoi jotain 15€. jos ihan oikein muistan. Hain kerran thottbot'in sivua mutta pistin vahingossa yhden t kirjaimen liian vähän ja tuo sivu löytyi thotbot.com. Oli tarve saada mount yhelle altilleni ja Paypal tililläni sattui olemaan rahaa (tuli palautus jostain eikä sitä saa takaisin kortilleni sitä kautta). Toi thotbot ei silloin käyttänyt tuota gamerking justkaa mikä siellä nyt on mutta heillä oli samanlaiset ehdot. Minulle tuli tuo kulta noin. 45min sen jälkeen kun vahvistuksen paypalistä lähti. Tosi ammattimaisesti tuo toimi vaikka ei siinä oikeasti minulle mitään järkeä ollut koska pelin lopetin pari kuukautta myöhemmin.

On sitä myös rahaa tullut pistettyä tuohon Project Entropiaan. Mutta sehän toimii vähän eri tavalla koska pelillähän ei ole kuukausi maksua ja tuo rahaa menee Mindarkin kautta. 10$ siirsin joka vastaa 100 paikallista rahaa paypalin kautta myös. Raha taisi heti olla tililläni.

Cinoss sanoi:
Vielä kun tuota World of Warcraftia pelailin tätä kerran testasin. 100g ostin, se maksoi jotain 15€. jos ihan oikein muistan. Hain kerran thottbot'in sivua mutta pistin vahingossa yhden t kirjaimen liian vähän ja tuo sivu löytyi thotbot.com. Oli tarve saada mount yhelle altilleni ja Paypal tililläni sattui olemaan rahaa (tuli palautus jostain eikä sitä saa takaisin kortilleni sitä kautta). Toi thotbot ei silloin käyttänyt tuota gamerking justkaa mikä siellä nyt on mutta heillä oli samanlaiset ehdot. Minulle tuli tuo kulta noin. 45min sen jälkeen kun vahvistuksen paypalistä lähti. Tosi ammattimaisesti tuo toimi vaikka ei siinä oikeasti minulle mitään järkeä ollut koska pelin lopetin pari kuukautta myöhemmin.

On sitä myös rahaa tullut pistettyä tuohon Project Entropiaan. Mutta sehän toimii vähän eri tavalla koska pelillähän ei ole kuukausi maksua ja tuo rahaa menee Mindarkin kautta. 10$ siirsin joka vastaa 100 paikallista rahaa paypalin kautta myös. Raha taisi heti olla tililläni.

Itsekkin pelaan Project Entropiaa, mutta en ole sijoittanu siihen yhtään rahaa... mutta siinä pelataankin oikealla rahalla ja se onkin jo jonkunlaista bisnestä (ostetaan saaria ja avaruus asemia + muuta liiketoimintaa) :confused:
Prjoct entropiassa liikkuu jo nyt isot rahat .... joka on koukuttanu monta pelaajaa laittamaan rahaa siihen ja häviämään ne loppujen lopuksi.. koska peli on tällä hetkellä rahapeli muunnelma, jossa jotkut voittaa (10%), mutta 90% häviää rahansa tai ottaa liian suuria riskejä...ja joutuvat kierteeseen, mutta on jo PE sivuja missä kaupataan huonekaluja ja ynnä muuta tarpeistoa... oikealla rahalla...

Viimeksi muokannut moderaattori:

Ei sovi unohtaa pikkupoikien (ja tyttöjen) habbo hotellia, jonne parhaat muksut hassaavat satoja euroja sisustaakseen virtuaalihuoneita. Eikös sekin ole ollut pari kertaa julkisuudessa kun tällänen 10v jamppa on menny salasanansa antamaan jollekin ja tavarat lähteny.

Itse en ole koskaan mihinkään tälläiseen rahaa laittanut, ja tuskin tulen laittamaankaan.

benew sanoi:
Ei sovi unohtaa pikkupoikien (ja tyttöjen) habbo hotellia, jonne parhaat muksut hassaavat satoja euroja sisustaakseen virtuaalihuoneita. Eikös sekin ole ollut pari kertaa julkisuudessa kun tällänen 10v jamppa on menny salasanansa antamaan jollekin ja tavarat lähteny.

Itse en ole koskaan mihinkään tälläiseen rahaa laittanut, ja tuskin tulen laittamaankaan.

Joo luin just lahden katu lehdestä, että yrityksellä (habbo hotellilla) on 23 miljoonan euron budjetti....:cool: aika hyvin:confused:

En kyllä tiiä mitä keinoja noilla pelitaloilla on on tuon bisneksen pysäyttämiseen... ei varmasti paljoa mitään... ei se minua haittaa, koska olen valmis käymään kauppaa pelihahmoista... vaikka heti... mutta on järjetöntä perustaa harmaata bisnestä nyt ... ja sitten saada kunnon mätkyt myöhemmin:(

MOI sanoi:
En kyllä tiiä mitä keinoja noilla pelitaloilla on on tuon bisneksen pysäyttämiseen... ei varmasti paljoa mitään... ei se minua haittaa, koska olen valmis käymään kauppaa pelihahmoista... vaikka heti... mutta on järjetöntä perustaa harmaata bisnestä nyt ... ja sitten saada kunnon mätkyt myöhemmin:(
Tuskinpa se on pelitaloista tai kenestäkään muusta kiinni. Jengi itse päättää maksaa noista näennäisesti ilmaisista jutuista.

Tollasilla kaupoilla saattaa helposti joutua huijatuksi, koska poliisilla ei näissä jutuissa ole juurikaan valtaa.

Ylös Bottom