Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

rpg:issä "scene valitsin" läpäisemisen jälkeen

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja darkven
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

darkven

New Member
tuli tässä mieleen että yleensäkkin rpg peleissä olisi hyvä ominaisuus jos läpipeluun jälkeen voisi hypätä tiettyyn kohtaan vähän niinkuin dvd:ssä pystyy chapteriin menemään suoraan, joskus tekee aina mieli katsoa jostain final fantasystä esim joku eeppinen kohtaus yms. fmv:iden kanssa tämä onnistui psx:llä pc:llä fmv playereilla, mutta dc:llä tämä ei onnistu suoraan koska pc:n cdrommit eivät lue gdrommeja ja ja jos saa ne koneelle niin kaikissa peleissä ei ole fmv:tä vaan kaikki on tehty pelin omalla enginellä (skies of arcadia).

onko muilla ollut ikinä kaipaata nähdä joitain kohtia joistain peleistä uudelleen vai olenko ainoa?

pitää laittaa squarelle yms mailia jos vaikka yksi ihminen voisi vaikuttaa. :)
 
Ehkä ainoo keino on se, että rippaat ite ne videot tietokoneelle (ilmeisesti dc coders cablella) ja sitten vaan nauttimaan.
 
jep onnistuuhan se noin tai sitten backup peli mutta toi ei esim kaikissa toimi (soa), ja joskus haluaisi nähdä muutakin kuin pelkät fmv:t, esim puheet yms tapahtumat sitä ennen/jälkeen.

ja saveja varastoimalla toi on äärimmäisen vaikeaa/työlästä
 
Kelpo idea. Tosin usein RPG:issä usein tällaisissa kohdissa on monia muuttujia alkaen ryhmän jäsenistä päättyen hahmostatusstatistiikkaan ja tavaravarastoon. Jos siis "kohtaukseen" lasketaan mukaan mikä tahansa pelattava osuus, jossa pelaaja voi tehdä jotain, jo silloin tarvittaisiin varmennustiedot silloisesta pelitilanteesta. Tallennuksissahan ei tällaisia tietoja säästellä, vaan ne pyyhitään aina yli, ainakin nykyään, joten pelintekijöiden täytyisi joko antaa muistikortille kertyä loputtomasti varmuuskopiotietoja "kohtausten" edeltä. Vaihtoehtoisesti peliin voisi koodata "täytetiedot", jotka vaikuttavat luonnollisilta kohtauksen aikaan (mutta entäs kohtaus, jonka voi nähdä moneen eri aikaan?) tai antaa pelaajalle vapauden mennä kohtaukseen pelinlopetuksen tiedoilla. Tällöin olisi yhä ne vaihtoehtoiset hahmot... Eeeh. Tällaiselle ominaisuudelle olisi käyttöä, mutta se ei todellakaan helpottaisi pelintekijöiden urakkaa.

Kai tuosta saa selvää? :rolleyes:
 
Ylös Bottom