Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

RPG:t läpi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Edom Omed
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
E

Edom Omed

Guest
Ihan vaan tuli mieleen että montako RPG:tä ootte pelannu läpi. Ite oon pelannu Final Fantasyt 1-7 (siis japanilaiset nes-pelit 2 ja 3) ja Mystic Questin. Jos Legend of Zelda (1) lasketaan niin senkin.

1. Final Fantasy 6-9
2. Xenogears
3. Legend of Legaia
4. Chrono Cross
5. Grandia
6. Star Ocean 2
7. Brave Fencer Musashi
8. Legend of Zelda: Ocarina of Time ( heeh!)

ja muuta ei nyt tuu mieleen...

Niitä on aika paljon. Miltein kaikki mitä omistan on läpäisty ja ne pelithän löytyvät tuolta "mitä rpg-pelejä omistatte" keskustelusta.

jaa

final fantasy 3 + 4 + 5 + 8 + 9
chrono trigger
Secret of Mana
Seiken Densetsu 3
Legend of Mana
breath of fire 1 + 2 + 3 + 4
secret of evemore
fallout 1 + 2
mario rpg
zelda:t
grandia 1
illusion of gaia

jne.

täss on ne mitäkä muistan

t:matti

Final Fantasy 4-9
Diablo
Grandia 1
Dark Cloud

Siinä ne tais olla paitsi muutama super nintendon emu joita en muista.

kaikki RPG:t.. hmm
PC: Diablo 2:LOD

Psone: FF7,9 (8:a en ikinä päässy läpi, Ultimecia oli liikaa)
PS2: Dark Cloud.

Snes: FF2,Chrono trigger, Breath of fire 2, Seiken sendetsu3. Secret of mana, Harvest Moon, zelda 3,

N64(emulaattori) Harvest Moon64
--------------------------------------------
Netti RPG:
, Diablo2:LOD, Alien adoption agency(text) Graal
Equinox 1-5(text)
-------------------------------------------------------------------------------
Ite tehdyt RPG:t
The Adventure of Caldria(RPGmaker2000) (Sekä ohjelma, että peli hävitetty)

Graal (ei ikinä julkaistu millään serverillä)

Mutta eikö täällä kukaan muu kuin minä ole vetänyt vanhaa kunnon ff ykköstä läpi?
For god's sake hankkikaa edes emulaattorille!

Olen kyllä vetänyt FF1:n läpi. Itseasiassa olen kyllä vetänyt aika hillittömän paljon RPGitä läpi kun alkaa miettimään. Voisin laittaa listan mutta vähän vaikeaa saada kaikki mukaan. Lasketaanko ARPG:t tyyliin Zelda/Alundra etc.?

Hehee :)

Apina minähän se ymmärrän taas, että mitä kysytään.
Innossani luettelin kaikki seikkailu ja puzzle pelit mitä oon pelannut läpi.
Yhtään roolipeliä en oo vetänyt läpi, koska niistä en pidä, johtuen siitä etten niitä osaa pelata. :p

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Lasketaanko ARPG:t tyyliin Zelda/Alundra etc.?

En ole varma. Laitoin ne kumminkin omaan listaani ihan vaan varmuuden vuoksi. Mitä mieltä muuten? Mistä se raja vedetään että peli on edes ARPG. Esim. miksi Legend of Zelda on Action RPG mutta Vaikkapa Metal Gear ei? Siksi kun se on nykyaikainen?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Edom Omed

En ole varma. Laitoin ne kumminkin omaan listaani ihan vaan varmuuden vuoksi. Mitä mieltä muuten? Mistä se raja vedetään että peli on edes ARPG. Esim. miksi Legend of Zelda on Action RPG mutta Vaikkapa Metal Gear ei? Siksi kun se on nykyaikainen?
jos MGS on roolipeli millään tavalla, Baldurs Gate ja muut oikeat RPGt kääntyilee kyljelleen

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan zacharia
jos MGS on roolipeli millään tavalla, Baldurs Gate ja muut oikeat RPGt kääntyilee kyljelleen

Niin mutta eipä Legend of Zeldassakaan ole kovin RPG elementtejä, joten miksi se oikein luokitellaan Action RPG:ksi? Ja typerä minä kun en ymmärtänyt mainita mutta tarkoitin kyllä nintendo 8-bittisen Metal Gear ykköstä, joka on sinänsä samantapainen peli kuin Legend of Zelda, paitsi vain nykyajassa. Hahmotkin ovat (jotenkuten) olemassa Metal Gearissa. Zeldassa vain parit mummot sanovat asioita kuten "Go left to find secret" ja sellaista joka on sekin vain perus Nintendo tyylinen ARPG lausahdus jossa käytetään niin vähän sanoja kuin mahdollista. Ei sillä kyllä Zelda hyvä peli on.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Edom Omed

Niin mutta eipä Legend of Zeldassakaan ole kovin RPG elementtejä, joten miksi se oikein luokitellaan Action RPG:ksi? Ja typerä minä kun en ymmärtänyt mainita mutta tarkoitin kyllä nintendo 8-bittisen Metal Gear ykköstä, joka on sinänsä samantapainen peli kuin Legend of Zelda, paitsi vain nykyajassa. Hahmotkin ovat (jotenkuten) olemassa Metal Gearissa. Zeldassa vain parit mummot sanovat asioita kuten "Go left to find secret" ja sellaista joka on sekin vain perus Nintendo tyylinen ARPG lausahdus jossa käytetään niin vähän sanoja kuin mahdollista. Ei sillä kyllä Zelda hyvä peli on.
Ok. my 'stake

Ylös Bottom