Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ruotsissa 17v. pakkohoitoon peliriippuvuudesta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RUFin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ruotsissa 17v. pakkohoitoon peliriippuvuudesta!

tsinivuo sanoi:
Juuri näin, kun ei noita muitakaan hoitoa tarvitsevia auteta, joilla on vielä pahemmat addiktiot. :(
Ei näin.

Siis mun mielestä jokaisen pitäis antaa tehedä elämällään ihan mitä itte huvittaa kunhan ei vain vahinkoita muita. Jotkut ehkä polttelee, mutta omapahan on asiansa. Itse en polttele ja en ikinä maraja joillekkin kavereille kuinka niillä menee terveys ja kunto ryypätes/poltelles, tehkööt mitä lystää.
Jos joku tykkää lukita itsensä huoneeseen ja pelailla siellä vaikka useamman päivän niin so what? Eikö ihmiset nyt saa tuhlata elämänsä ihan siihen mihinkä huvittaa.

Niin kauan kuina vain vahinkoittaa pelkästään itseään niin mikäs siinä, vahinkoittakoon.

Mun mielestä pitäis olla justihin näin, ja en aio edes ruveta väittelemään siitä kuinka "väärä maailmankatsomus" (mikä lie) mulla on.
Näin mä ajattelen ja miksi sen pitäisikään teitä liikuttaa? Oma ongelma ja itte haen hoitoa jos siltä tuntuu.

Tietenkin jos joku nyt ihan itse pyytää apua jonkun ongelman kanssa niin ei siinä mitään.
Mutta jos jotakuta laitetaan pakkohoitaan tämän omaa tahtoaan vastaan niin se ei mun mielestä oo oikein.

No kyl on oikeesti arvot perseellä äijällä, joka ei voi elää ilman tietokonetta. Miettikää nyt... Tyttöystäviä ei vois olla, ku sit ei vois pitää omaa ränkkiä yllä pelissä jne :D

FindRb sanoi:
Ei näin.

Siis mun mielestä jokaisen pitäis antaa tehedä elämällään ihan mitä itte huvittaa kunhan ei vain vahinkoita muita. Jotkut ehkä polttelee, mutta omapahan on asiansa. Itse en polttele ja en ikinä maraja joillekkin kavereille kuinka niillä menee terveys ja kunto ryypätes/poltelles, tehkööt mitä lystää.
Jos joku tykkää lukita itsensä huoneeseen ja pelailla siellä vaikka useamman päivän niin so what? Eikö ihmiset nyt saa tuhlata elämänsä ihan siihen mihinkä huvittaa.

Tämmöisiin näkökulmiin auttaa pelkästään aika.

Pikkuhiljaa iän karttuessa alkaa iskostua tuonne takaraivoon se, ettei tässä maailmassa voi tehdä mitä huvittaa - se ei ole epäreilua vaan pelin henki. Vanhempien vinkkelistä voinen kuvitella kuinka hirveätä se olisi seurata sivusta kun nuori heittää elämänsä hukkaan. Se on huono vanhempi joka ei puuttuisi asiaan. Se on huono ystävä joka ei puuttuisi asiaan.

Ja väännetäänpä rautalangasta sekin, että ei sitä ihminen voi tehdä toisen puolesta kuin tietyn verran. Jos joku ystävä on peliaddikti, niin samalla tapaa kuin holistien kanssa, niin harvoinpa siihen muitten sanomiset auttaa vaan se on lähdettävä itsestä se halu parantua. Vanhempi-lapsi suhteessa asia on kuitenkin hieman toisenlainen koska toisella on hyvinkin suora huoltajuusvastuu sekä käskyvalta - paitsi jos ei ole pitänyt mitään rajoja ja antanut mukulan tehdä mitä tahansa pienestä pitäen, on tilanne mitä todennäköisimmin tavallista ongelmallisempi myöhemmällä iällä.

Jaa että pidänkö peliaddiktiutta sairautena? Totta vitussa.

Ylös Bottom