Olen tässä miettinyt, jos vaikka saisi pienenkotiteatterin aikaiseski huoneeseeni. Kun systerikin on muuttamassa pois, niin saisi kaikki ylimääräiset tavarat ulos huoneesta. Elikkä minulla on tällä hetkellä huoneessani 3-tiekaiuttimet ja joku 80-luvun viritinvahvistin. Ps2 on liitetty viritinvahvistimeen rca-liitännöillä. Viritinvahvistimessa on 4 kaiuttimen paikat, mutta ei dolby surroundia. Elikkä pitää näemmä lähteä uuden viritinvahvistimen hankinnalla. Kaiuttimia minulta löytyy kuusi kappaletta. 2x 3-tie kaiutin, jotka mielestäni olisivat hyvät etu-kaiuttimet. Lisäksi löytyy 2x 2-tie kaiuttimet ja jotkut vanhat kajarit. Taitaa olla peräti yks tie-kajarit. Kannattaisiko minun rakentaa noista yks-tie kaiuttimien elementeistä keski kaiutin? Sitten saisin taka kaiuttimiksi 2-tie kajarit. Ja enää puuttuisi viritinvahvistin ja subbari. Elikkä otetaan vielä huomioon, en aijo rakentaa mitään hifistin kotiteatteria. Tietääkös kukaan n.2000-2500mk hintaista dolbydigital viritinvahvistinta? Ja paljonkohan hyvä subbari maksaisi? Rahaa saisi mennä koko laitteistoon enintään 4000mk, ei nimittäin viitsisi tuhlata kaikki kesätyö rahojaan heti.
Ja sitten vielä, pystyykö subbari äänenvoimakkuuta säätämään itse, vai säätyykö ääni automaattisesti yhtäkovalle kuin muista kajareista tulevat äänet?/tykkään nimittäin kun basso on kovalla, eikä sillon halua paljon muita ääniä kuulla ) Ja lopuksi vielä: Kaikkien kaiuttimien liitäntä tavat ovat nipsuttimet, pystyyköhän noita muuttamaan mitenkään ruuvattaviin kiinnityksiin. Vai joudunko tyytymään nipsutus liitäntöihin viritinvahvistimessa?
Ja sitten vielä, pystyykö subbari äänenvoimakkuuta säätämään itse, vai säätyykö ääni automaattisesti yhtäkovalle kuin muista kajareista tulevat äänet?/tykkään nimittäin kun basso on kovalla, eikä sillon halua paljon muita ääniä kuulla ) Ja lopuksi vielä: Kaikkien kaiuttimien liitäntä tavat ovat nipsuttimet, pystyyköhän noita muuttamaan mitenkään ruuvattaviin kiinnityksiin. Vai joudunko tyytymään nipsutus liitäntöihin viritinvahvistimessa?