Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

SAROS

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ippanis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

ippanis

Well-Known Member
1739548820502.png

Nimi: SAROS
Kehittäjä: Housemarque
Julkaisija: Sony Interactive Entertainment
Alustat: PS5
Lajityyppi: arcade action shooter
Julkaisu: 2026
Kotisivut: https://housemarque.com/games/saros
KonsoliFIN Pelisivu:

SAROS is an action game with the haunting story of a lost off-world colony on Carcosa under an ominous eclipse. You play as Arjun Devraj, a powerful Soltari Enforcer who will stop at nothing to find who he is looking for. Our goal is to create an emotional and powerful character study that explores the cost it takes to create a new future.

---

Vihdoin kuului Housemarquen suunnalta uutisia! Eipä ainakaan omaan feediin tullut minkäänlaisia vuotoja tästä teoksesta mitä se voisi olla. Se kertoo paljon Housemarquen porukan omistautumisesta, että saatiin pidettyä kaikki tämä tieto sisällä monien vuosien ajan!

Julkistus oli mielestäni juuri oikein toteutettu. Tietyllä tavalla itse en edes kaipaa enempää tietoa, minulle riittäisi että pääsee pelaamaan, sillä tämä tulee ehdotomasti olemaan julkaisupäivän ostos.

Tarinallisesti taidetaan reflektoida Intian maanperälle ja hindujen mytologiaa, joka on mielestäni jäänyt pimentoon kreikkalaisten ja skandinaavisen mytologioiden viedessä parrasvalot aiemmista peleissä. Varsin mielenkiinnolla odotan minkälaista tarinankaarta tästä keksitään.

Myös mielenkiinnolla odottelen julkaisua. Returnal kun tuli vähän puskista eikä hype millään muotoa ollut kovinkaan kummoinen, lopulta kuitenkin ollen 2021 vuoden parhaimpia pelejä. Nyt on odotukset aivan eri skaalalla. Tätä odottaa varmasti myös julkaisija Sony, mutta kaikki mahdollisuudet on siihen, että peli ja sen genre jalostuu vieläkin timanttisemmaksi kokonaisuudeksi. Nyt vaan rauhassa ne loppuseokset soppaan niin hyvä tulee!
 
Kylmikset tuli State Of Playssä kun ruutuun lävähti suomalaisen lafkan logo viimeisenä kruununa. Pelikin vaikuttaa lupaavalta.

Mikä parasta vaikuttaisi että tämä korjaisi ne asiat minkä vuoksi Returnal ei ole päätynyt omaan pelikokoelmaan
 
Pistetään tännekko jos joku missasi infon. Saros tulee sisältämään hahmo/ase päivitys mahdollisuuden kuoleman jälkeen joten aina kehityt ja aina seuraavalla kerralla on vähän helpompaa.

"A key gameplay distinction between Saros and Returnal is permanent resources and progression making every death valuable. After every death you will face a changed world, but in Saros you will be able to choose and permanently upgrade your loadout from an evolving set of weapons and suit upgrades to “come back stronger” to overcome the challenges you face on Carcosa"
 
Täällä myös odotellaan vähintään mielenkiinnolla.

Returnal vaikutti mielenkiintoiselta, mutta eka bossi oli sellainen gatekeepperi että.oksat pois. En jaksanut just siihen aikaan grindaa sitä, joten peli lähti myyntiin. Ehkäpä sille pitäisi antaa uusi mahis.
 
Pistetään tännekko jos joku missasi infon. Saros tulee sisältämään hahmo/ase päivitys mahdollisuuden kuoleman jälkeen joten aina kehityt ja aina seuraavalla kerralla on vähän helpompaa.

"A key gameplay distinction between Saros and Returnal is permanent resources and progression making every death valuable. After every death you will face a changed world, but in Saros you will be able to choose and permanently upgrade your loadout from an evolving set of weapons and suit upgrades to “come back stronger” to overcome the challenges you face on Carcosa"

Tuon kuvauksen perusteellahan tuo on ihan perus roguelite. No thanks.
 
Returnalin vuoksi tätä erityisesti odottaa mielenkiinnolla. Returnalissa roguelike-elementit toimi oikein hyvin ja nyt niitä on sitten vielä siitäkin höllätty kun kerran voi kehittää asioita kuolemien välissä.

Returnal vaikutti mielenkiintoiselta, mutta eka bossi oli sellainen gatekeepperi että.oksat pois. En jaksanut just siihen aikaan grindaa sitä, joten peli lähti myyntiin. Ehkäpä sille pitäisi antaa uusi mahis.
Muistan melko hyvin kun sitä ekaa pomoa vastaan taistelin ja vähän samanlaiset fiilikset oli. Sen jälkeen peli kuitenkin joko selvästi helpottui tai omassa pelaamisessa/osaamisessa tapahtui jotain. En ole varma kumpi vaiko sekoitus molempia.

Muistelen että yritin sitä pomoa pari kertaa ja vaikka molemmilla kerroilla tuntui että onhan se ihan mahdollinen, niin ei tiennyt että kuinka lähellä oli voittoa. Seikkailin sitten muualla ilman mitään kiirettä pomolle, jolloin varmasti kierroksella kerätyt päivitykset ja aseetkin oli sellaisia, että tukivat pomon voittamista.

Tuon ekan pomon jälkeen tuntuikin sitten että pomot oli helppoja, ellei kyse tosiaan vain ollut siitä että oppi pelaamaan Returnalia: osasi valita niitä aseita, joilla osasi pelata ja kamojen kanssa sama. Viimeinen pomo varsinkin oli älyttömän helppo, ellei jopa helpoin. Yksi siellä seassa tosin oli, joka oli vähän kenkkumainen mutta enemmän sen takia millaiseksi se pomomatsi menee.
 
Sitähän se Returnalkin oli, mutta siinä taas ei paljon apuja saanut etenemisessä. Itselle tämä on kuitenkin se tarvittava lisä että genren pelit pysyy mielenkiintoisena.
Nämä määritelmät on kyllä melko hankalia, kun eivät ole vakiintuneet, mutta itse katsoisin, että rogueliken ja -liten ero olisi se, että roguelikessä ei ole mitään pysyvää hahmonkehitystä, vaan oermadesth ob permadeath, kun taas roguelite on nimensä mukaisesti "kevyempi" versio ja siinä on hieman pysyvää. Esim. Hades ja Children of Morta ovat roguelitejä, kun niissä saa avattua parannuksia, kun sitten Returnal on roguelike, eli ei mitään vastaavaa progressiota sisällä.

Puristit sitten vissiin vaativat, että roguelike ei ole roguelike jos se ei ole vuoropohjainen, mikä sulkee heti Returnalin pois tuosta genrestä...
 
Ylös Bottom