Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

SEGA Mega Drive Mini

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Sega Mega Drive Mini

Julkaisu 19.9.2019
Hinta 79,99 €
Kotisivu: http://genesismini.sega.com/

Paketti sisältää:
  • Genesis Mini Console
  • 2 Wired Control Pads
  • USB Power Adapter
  • Power Cable
  • HDMI Cable
Mukana 40 peliä, mm.
  • Ecco the Dolphin
  • Castlevania: Bloodlines
  • Space Harrier II
  • Shining Force
  • Dr. Robotnik's Mean Bean Machine
  • ToeJam & Earl
  • Comix Zone
  • Sonic The Hedgehog
  • Altered Beast
  • Gunstar Heroes
 
Viimeksi muokattu:
Tästä on vähän maristu kun Japani saa 6 nappisen ohjaimen ja muut 3 nappisen, en sitten tiedä kuinka moni peli tuolla konsolilla hyötyy 6 nappisesta. Itselle tämä ei oikeen tarjoa mitään, Mega Drive ajan Sega pelit ei kuuluneet omaan lapsuuteen.

EDIT: vaihdettu Genesis=Mega Drive
 
Viimeksi muokattu:
Itseltä puuttuu syvempi side Segan konsoleihin. Kotimikrot ja tietokoneet oli se ympäristö jossa viihdyttiin tuolloin paremmin. Näin oli myös kaveripiirissä.

Myöhemmin Sega Saturn ja viimeistään Dreamcast löivät läpi. Niillä pelattiin osin samoja pelejä kuin pelihalleissa, joka oli selkeä myyntivaltti.

Tällaisen emulaattorikoneen funktio voisi nostalgian ohella olla paikkaamassa yleissivistyksen puutetta peliharrastuksen kohdalla.
 
Segalta tuli jo mega drive mini aikaisemmin. Sega tuli nintendon laitteiden ohessa pelattua. Mutta myöhäisemmät saturn ja muut jäivät väliin
 
Segalta tuli jo mega drive mini aikaisemmin. Sega tuli nintendon laitteiden ohessa pelattua. Mutta myöhäisemmät saturn ja muut jäivät väliin

Ei tullut. At Games teki lisenssillä huonoja emulaattorikoneita.

Ketjun otsikko pitäisi kyllä vaihtaa. Ei tuo mikään Genesis ollut kuin Pohjois-Amerikassa tavaramerkkisyistä. Kunnioitetaan alkuperäistä ja myös meillä käytössä olevaa nimeä.
 
Ketjun otsikko pitäisi kyllä vaihtaa. Ei tuo mikään Genesis ollut kuin Pohjois-Amerikassa tavaramerkkisyistä. Kunnioitetaan alkuperäistä ja myös meillä käytössä olevaa nimeä.

Katsotaan ensin millä nimellä myyvät Euroopassa.

Sega käy aika hyvästä esimerkistä kuinka nopeasti iso tekijä voi kadota markkinoilta. Tätä aiemmin oli Atarille käynyt samoin. Kun katsoo vanhoja elokuvia, vilahtelevat nämä tuotemerkit siellä taustalla.
 
Katsotaan ensin millä nimellä myyvät Euroopassa.

Sega käy aika hyvästä esimerkistä kuinka nopeasti iso tekijä voi kadota markkinoilta. Tätä aiemmin oli Atarille käynyt samoin. Kun katsoo vanhoja elokuvia, vilahtelevat nämä tuotemerkit siellä taustalla.

Sillä nimellä kuin kuuluukin.

 
Ketjun otsikko on nyt muutettu. Onneksi nämä erot Euroopan ja Pohjois-Amerikan välillä ovat nykyisin vähäiset verrattuna entisiin aikoihin.
 
Yhtään nykyisistä retrokoneista ei vielä ole omaan hyllyyni päätynyt johtuen vain siitä, että joko mulla on erikoinen pelimaku tai sitten pelit koneisiin ovat valinneet täysin epäpätevät henkilöt tehtäviinsä. Tässä olisi taas potentiaalinen ostos edessä, mutta olen jo valmistautunut pettymään. Sega saturn mini olisi mukava saada ja hyvillä peleillä kiitos. Nintendo ja Sony menivät jo mokaamaan hommansa.
 
Itsellä jäi Segan laitteet muksuna väliin, kun itsellä ja kavereilla oli Nintendon laitteet ja siitä sitten siirryttiin Sonyn laitteisiin. Täytyy laittaa tämä seurantaan ainakin siihen asti, kun koko pelivalikoima julkaistaan. 80 euroa ei olisi edes mikään kovin paha hinta, jos pelivalikoima on hyvä.

Tosin, SNES Minin peleistäkin on edelleen puolet pelaamatta, että tuota... :D Mutta nämähän on ajattomia laitteita, että vaikka ottaisikin "ikuisuusprojektiksi", niin pelit eivät enää käytännössä näissä laitteissa vanhene.
 
Yhtään nykyisistä retrokoneista ei vielä ole omaan hyllyyni päätynyt johtuen vain siitä, että joko mulla on erikoinen pelimaku tai sitten pelit koneisiin ovat valinneet täysin epäpätevät henkilöt tehtäviinsä. Tässä olisi taas potentiaalinen ostos edessä, mutta olen jo valmistautunut pettymään. Sega saturn mini olisi mukava saada ja hyvillä peleillä kiitos. Nintendo ja Sony menivät jo mokaamaan hommansa.

Itse muistelisin, että mainitsit aikoinaan tilanneesi joko NES tai SNES Minin ennakkoon. Jäikö siis kokonaan tulematta vai mistä jäi kiinni? NES Minin pelivalikoimasta (30 kpl) en edes muista kummempaa valitusta nähneeni. SNES Minin pienempi, n. 20 tittelin valkikoima, toki toi soraääniäkin.

Itse olen molempia em. laitteita pelannut ahkerasti ja ovat kyllä laadukkaita tekeleitä. Lisää pelejäkin niihin sai melkoisen vaivattomasti lisättyä.

Toki Nintendo mokasi alkuun erittäinkin rajoitettujen erien kanssa. Myöhemmin tämäkin ongelma on käsittääkseni poistunut.

PS Minin ostin tosiaan aivan vastikään, kun hinta laski jo alle 40 euron. Siitä kokemuksia ei vielä ole isommin kertynyt. Sanoisin kuitenkin, että on ostohinnan arvoinen jo nyt nähdyn perusteella.

Millä tavalla siis esimerkiksi Nintendo on hommansa näiden kanssa mokannut?


Ja jotta tulisi jotain otsikkoonkin sopivaa: Todennäköisesti en tule tätä ostamaan ainakaan heti julkaisussa. Itse olen kasvanut ensin Nintendon konsoleiden ja myöhemmin Sonyn vastaavien parissa. Lapsuuden pelikokemukset Segan laitteilla (pieniä kokeiluja lukuunottamatta) puuttuvat.
 
Tilasin juu Nessin ennakkoon, mutta lopulta peruin tilaukseni. Samoin kävi pleikkari minin.
Mokalla tarkoitan juurikin valittuja pelejä. Omalla kohdallani on vaan käynyt huono tuuri ettei omat suosikit ole valintoihin osuneet. Toki onhan sielä osa, mutta niin paljon omia suosikkeja kuitenkin jäi pois ja siksi en ole saanut itselleni perusteltua miksi näitä koneita hommaisin. Modailuihin kun en halua ruveta.

Multa kyllä löytyy Nintendon puolelta Switch ja DS joten Mariot jne semmoiset kyllä on saatavilla sekä Sonyn puolelta löytyy PSP jossa mukava kasa omia lemppareita PS1 aikakaudelta joten ahdistamaan tämä ei ole päässyt. Ainakaan liikaa :D Saisipa edes mahdollisuuden pelata omia pelejä kyseisillä koneilla niin tarina olisi toinen. Mutta näillä mennään ja toivon, että Sega hoitaa homman maaliin. :)
 
Tärkeää näissä on tuo miten helposti voi tuoda lisää pelejä ohi virallisen listan.

Itsellä on The C64 Mini ja yhdellä USB-tikulla satojen pelien kokoelma. Kaikki lapsuuden suosikit, joihin on ollut todella nostalgista palata vuosikymmenien jälkeen. Laitteen tekijät ovat mahdollistaneet tämän paitsi USB-liitännällä, myös käyttöjärjtelmän suoralla tuella ilman kikkailuja.
 
Etusivun juttu Sega Mege Drive Ministä, retrorakkaudesta. Vaikuttaa mainiolta setiltä.

 
Mitä tarkoittaa "Ulkonäöltään konsoli muistuttaa japanilaista Genesis-mallia"?
Kuvassa ihan eurooppalainen malli ja genesis oli vain ameriikassa
 
Ylös Bottom