Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sega saturn ongelma.

Pinstripe-chap

New Member
Hei, omistamani sega saturn hajosi muutama vuosi sitten. (n. 4-5 vuotta sitten) Noh korjaukseenhan se tietenkin meni mutta eivät gamehousessa ilmeisesti osanneet sitä korjata. :confused: Sitten kone jäi kaapin pohjalle pölyttymään pariksi vuodeksi mutta nyt on taas alkanut kone innostaan. Vika ei vaikuta kovin suurelta. Eli kone menee päälle, levy pyörii, tv:stä vaihtuu kanava av:lle kuten pitääkin mutta kuvaa ja ääntä ei tule. Scart johto liikkeessä tarkastettiin eli koitettiin toimivalla muttei auttanut. Missä voisi olla vika? Olen koneen muutaman kerran avannut mutta mitään ulkoista vikaa kuten lommoa ei missään näy. Voisiko lukija olla rikki? Kertokaa myös jos olette tietoisia missä on vika ja mikä voisi auttaa. Ammattitaitoisia yrityksiä jotka laitteen osaisi korjata saa tietenkin kertoa! :)
Uutta laitetta en välttämättä haluaisi ostaa mutta pelaaman olisi päästävä kun pelejäkin löytyy melkoinen liuta kaapista. :p

Ps. Eka viesti ja pitää sanoa että on hienoa kun näinkin paljon ns. retropelaajia löytyy. Vaikken itse ensimmäisiä konsoleita ole nähnytkään eikä saturn niin vanha vielä ole.

Vastaus: Sega saturn ongelma.

Itse ostaisin vain suosiolla uuden Saturnin. Suhteellisen halvalla löytyy käytettynä. Jotain ulkomaalaisia nettisivuja ja foorumeita tietenkin voisit katsella, josko löytyisi korjausohjeita - tai jos jollain muulla on ollut samaa vikaa. Oisko AV-lähtö paskana, tai koko mainboard.

Koitin taas konetta ja alkoi toimia ilman levyä! Eli tv:seen tuli kuva jossa sega kysyi kellon aikaa ja päivämäärää. Tämän jälkeen koitin pelin kanssa mutta taas sama peli että ei tullut kuvaa eikä ääntä... Eli vika on todennäköisesti lukijassa? Mistä voisi hankkia uuden vastaavan vai käykö mikä vaan? (esim. cd-soittimesta?) :rolleyes:

Voi olla kaukaa haettua mutta testaas puhistaa koneesta se plugi johon scartti tulee.... Vois vaikka olla että ei tuu kunnon kosketusta? Mulla on kanssakin omassa saturnissa ongelma johon kukaan ei ole osannut auttaa (pitää pitää about 30min tauko jos vaihtaa peliä... muuten kuva särisee :P)

Wuhuu, olit oikeessa! :) Tosin toimii vaan välillä, kuva tai ääni lähtee kesken pelin. Pitää varmaan käyttää putsattavana tai ite vaihtaa se liitin. :cool:

Ylös Bottom