Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sega Saturnin näppäimistö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nainen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Nainen

New Member
Mikäli minulla on Sega Saturnin näppäimistö tai adapteri, jolla tavallinen PC-näppis voidaan kytkeä Saturniin, onko minun mahdollista tällöin pelata näppäimistöltä käsin mitä tahansa Saturnin pelejä, vai onko pelin tuettava tätä mahdollisuutta erikseen?

Vastaus: Sega Saturnin näppäimistö

Mikäli minulla on Sega Saturnin näppäimistö tai adapteri, jolla tavallinen PC-näppis voidaan kytkeä Saturniin, onko minun mahdollista tällöin pelata näppäimistöltä käsin mitä tahansa Saturnin pelejä, vai onko pelin tuettava tätä mahdollisuutta erikseen?

Saturnin näppäimistö on tarkoitettu yksinomaan Internet-käyttöön. Peleissä ei tukea käsittääkseni ole.

Sain Segan virallisen NetLink-adapterin hyppysiini ja kas kummaa: kytkettyäni PC:n sarjanäppäimistön konsoliin kiinni Sega Rallyn demo pyörähtää käyntiin ja on jopa pelattavissa. Sain näppäimistöstä irti nuolinäppäinten lisäksi Start(?)-näppäimen ja kaksi toimintanappia. Muitakin näppäimiä voisi kaiketi yrittää säätää toimiviksi pelien asetuksista.

Mitä tuo nyt sitten tarkoitti? Taitaa kumminkin olla kyseessä Saturn.

Sain Segan virallisen NetLink-adapterin hyppysiini ja kas kummaa: kytkettyäni PC:n sarjanäppäimistön konsoliin kiinni Sega Rallyn demo pyörähtää käyntiin ja on jopa pelattavissa. Sain näppäimistöstä irti nuolinäppäinten lisäksi Start(?)-näppäimen ja kaksi toimintanappia. Muitakin näppäimiä voisi kaiketi yrittää säätää toimiviksi pelien asetuksista.

Onko kyseessä siis ihan normi Sega Rally, vai Netlink-versio? Hyvä homma jos toimii.

Suoritin ensitestin Saturnin ´Sega Flash Vol. 1´ -demolevyn mukana tulevalla Sega Rallyn demolla, joten mistään NetLink -yhteensopivuudesta ei liene kyse. Pikaisella uudelleen testaamisella löysin muutkin (myös olka-) näppäimet PC-näppikseltä, joten esim. Alien Trilogyn demon pelaaminen onnistui sekin. Kerta kaikkiaan loistava hankinta :) Epäuskoisen ihmettelyn jälkeen päätin, etten enää koskaan pelaa mitään Saturn-pelejä padilla.

Suoritin ensitestin Saturnin ´Sega Flash Vol. 1´ -demolevyn mukana tulevalla Sega Rallyn demolla, joten mistään NetLink -yhteensopivuudesta ei liene kyse. Pikaisella uudelleen testaamisella löysin muutkin (myös olka-) näppäimet PC-näppikseltä, joten esim. Alien Trilogyn demon pelaaminen onnistui sekin. Kerta kaikkiaan loistava hankinta :) Epäuskoisen ihmettelyn jälkeen päätin, etten enää koskaan pelaa mitään Saturn-pelejä padilla.

Aika hieno juttu. Hiiriohjaus ei sentään taida luonnistua? Dreamcastilla ei näppiksellä pystynyt pelaamaan juuri mitään pelejä, joissa ei tukea erikseen oltu tehty - joku Chu Chu Rocket! taisi toimia. Suurimman osan peleistä kyllä mieluummin padilla pelaa.

Hiiriohjaus ei tosiaan onnistu, eikä myöskään näppäinasettelun muuttaminen järkevämmäksi esim. räiskintäpelejä varten. Täydellinen DooM-kokemus WASD-ohjauksella jää siis haaveeksi.

Asiasta teoriassa kiinnostuneille: http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=80748639 (Voittava huuto on siis minun tekemäni.)

Ylös Bottom