Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Shinobido: Way Of The Ninja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuomas
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Shinobido: Way Of The Ninja

Onko kukaan hankkinut kyseistä peliä?Entä onko PS2fin aikeissa tehdä arvostelun?Peliplaneetan arvosteluihin ei ole luottamista...:rolleyes:

Tuomas sanoi:
Onko kukaan hankkinut kyseistä peliä?Entä onko PS2fin aikeissa tehdä arvostelun?Peliplaneetan arvosteluihin ei ole luottamista...:rolleyes:
No hei c'moon Jarin arvostelut ovat helvetin hyviä. Yksikään peli ei ansaitse edes hyviä pisteitä.:cool:
Chibi-robo tosin pääsi yllättämään. Itse Shinobido kuulosti ennen tuota arvostelua hyvinkin mielenkiintoiselta, mutta kyllä se on sitä edelleen. Ainakin jonkin verran. Mutta kahtoo nyt miten konsolifinille nappaa.

Itse taas koetan katsoa mitä itse pelaajat sanovat. Joo tiedän että arvostelijat ovat itsekkin pelaajia, mutta jotenkin noissa peliplaneetan arvosteluissa kiteytyy jokin tietty viha PS2:sta vastaan.Sattumalta Shinobido sai samat pisteet kuin Metacritikin keskiarvo on, samoin Liberty City Stories. Tuntuu vaan että peliä haukutaan koska se on PS2:lla,mutta toki kyllähän tuossa pelissä lienee ne tenchun perisynnit taitaa olla.Esim Gamespotissa saanut 9.0 pelaajien keskiarvoksi ääniä annettu yli 60. Minusta Jarin arvostelut ovat muutenkin vähän "teennäisiä" kun pitää koko ajan koettaa olla vitsikäs ja verbaalivirtuoosi.Mutta jos peli on huono niin kai se on huono.Itse Tenchuista pitäneenä en voi muuta kuin hankkia varsinkin kun tehtäväeditori tekee tässä "ninjasarjassa" debyytin PS2:lla

EDIT: ninjasarjassa sana siksi lainausmerkeissä koska pelihän ei varsinaisesti ole Tenchu mutta kuitenkin samoilta tekijöiltä kuin Tenchu 1.Ja PS2:sen Tenchuissa ei ole nähty vielä mission editoria ja mitä tenchun fanissivulta, olen lukenut käyttäjien kommentteja saa editorilla tehtyä kokonaisia rakennuksia ja niihin jopa kerroksia joihin pääsee sisälleTätä jäin kaipaamaan tuossa Tenchu 2 editorissa.

Yritän ehtiä hakkaamaan peliä illalla ja saada jotain fiiliksiä kirjoitettua.:)

Lisättäköön vielä, en väitä ettenkö olisi nauranut useampaan otteeseen lukiessani Peliplaneetan arvostelua, olihan se toki hauska niin kuin arvostelun tulee ollakkin, mutta välillä tuntui että vitsailu oli enemmän pääosassa kuin itse pelistä kertominen, mm tehtäväeditorista mainittiin vain että se löytyy ja ansoja voi tehdä mutta eipä paljon muuta.Shinobidon trailerissa mm näkyi ihan hienoin näköinen ansa (ala Indiana Jones ja Kadonneen Aarteen metsästäjät) jossa kivi vieri jyrkänteeltä kaataen pystyssä olevat levyt tms. Oli varmaan vaan tehty näyttääkseen pelissä olevaa fysiikkamoottoria.

Arvostelu on tosiaan työn alla, olen pelaillut tuota nyt tämän viikon ajan, ja valistuneena arvauksena väittäisin olevani vähän yli puolessa välissä. Tasaisella vauhdilla edeten voi odottaa siis arvostelun olevan luettavissa ensi viikonloppuna.

Lyhyesti: yhdistelmä laimennettua Mercenaries Playground of Destructionia, Thiefiä ja Prince of Persiaa hyppysellisellä Shogun Total Warin tunnelmaa. Alkuun kontrollit ottavat rankasti päähän, kun liikkumisessa tai kamerankäytössä ei hyödynnetä lainkaan analogisuutta. Ohjaukseen tottuu, kameraongelmiin ei. Pelin tarina vaikuttaa ihan kiinnostavalta ja muutenkin sisältöä on niin paljon, että pelaamiseen ei kyllästy ihan heti. (Sellaisiinkin peleihin on tullut törmättyä, että mielummin ampuisi itseä päähän kuin pelaisi, mutta kun se arvostelu on tehtävä niin se on tehtävä. Shinobido ei ole itseä-päähän-ampumis-peli.)

Tarkempaa analyysiä sitten myöhemmin.

http://www.play.com/Games/PlayStation2/CART/3-/1027949/-/Product.html?searchstring=shinobido&cur=257

Yllä olevasta osoitteesta, Play.comista peliä saa hintaan 26.99£~39,50€ Tosin vasta 15.9.2006 (?) Mm. Gamespotin foorumeilla pelistä kuhistaan ja Amerikkalaiset ovat vihoissaan koska kyseistä peliä ei tule sinne.Saanut pelaajilta kiitosta ja monien mielestä kun on tätä peliä pelannut ei Tenchuihin tahtoisi ikinä palata. Peli käyttää uutta niin kutsuttua Harakiri Engineä:cool: jossa jokainen tapahtuma ja tehtävä vaikuttaa (ainakin oletettavasti) johonkin. Esim saat yhdeltä lordilta tehtävän tuhota tämän vihollislordin riisikuorman tms. Jos onninstut siitä seuraa 1)Lordin luottamus sinua kohtaan nousee jolle tehtävän teit. 2)Lordilta jolta tuhosit ruuat, tämän miehet ovat nälkäisiä ja esimerkiksi ovat helpommin houkuteltavissa myrkkyruuilla 3)Jos hoidit tehtävän jättämättä jälkeäkään, tämän toisen lordin luottamus sinuun ei kärsi, koska hän ei tiedä että olet tihutyön takana.

Pelin lisänimen Way Of The Ninja arvellaan tulevan osittain siitä että voit todellakin tehdä mitä haluat. Viattomien tappamisesta ei kärsi, sillä ninjahan vie tehtävän loppuun keinoja kaihtamatta. Pelattavuus on kuulemma paljon nopeatempoisempaa kuin Tenchussa ja lähitaistelu monipuolisempaa (=parempaa?)

Mm Harakiri Enginestä lisää täällä: http://www.shinobido.de/imashime/about.asp

Tuomas sanoi:
Peli käyttää uutta niin kutsuttua Harakiri Engineä:cool: jossa jokainen tapahtuma ja tehtävä vaikuttaa (ainakin oletettavasti) johonkin.
Kaikkien hyvien engineiden tapaan tuo on aika huomaamaton. En itse asiassa tullut edes ajatelleeksi, että tuota varten tarvitsisi olla jokin oma engine, maaillma vain elää taustalla sen mukaan miten pelaaja toimii. Which is nice. Ihme vain, että miksi tuo kone on nimetty itsensä suolistamisen mukaan...

Pelin lisänimen Way Of The Ninja arvellaan tulevan osittain siitä että voit todellakin tehdä mitä haluat.
Tutustuin tässä taustatyötä tehdessä ninja-sanan etymologiaan. Japanin kielessä se kirjoitetaan kahdella kanji-merkillä: Shinobi ja Mono, joista ensimmäinen tarkoittaa "hiljaisesti toimimista" ja jälkimmäinen henkilöä. Ninja voidaan siis lausua myös "shinobi-no-mono" tai pelkästään shinobi. Ja kuten kaikki judoa tai kendoa tai hakkyudoa harrastaneet tietävät, "do" tarkoittaa taitoa tai tietä. Eli Shinobido on suomennettuna ninjan tie. Joka on sama kuin ninjutsu.

Japani on tosi selkeä ja yksikäsitteinen kieli.

jryi sanoi:
Kaikkien hyvien engineiden tapaan tuo on aika huomaamaton. En itse asiassa tullut edes ajatelleeksi, että tuota varten tarvitsisi olla jokin oma engine, maaillma vain elää taustalla sen mukaan miten pelaaja toimii. Which is nice. Ihme vain, että miksi tuo kone on nimetty itsensä suolistamisen mukaan...

Heh niin ajattelinkin, nimieä myös ihmettelen

Tutustuin tässä taustatyötä tehdessä ninja-sanan etymologiaan. Japanin kielessä se kirjoitetaan kahdella kanji-merkillä: Shinobi ja Mono, joista ensimmäinen tarkoittaa "hiljaisesti toimimista" ja jälkimmäinen henkilöä. Ninja voidaan siis lausua myös "shinobi-no-mono" tai pelkästään shinobi. Ja kuten kaikki judoa tai kendoa tai hakkyudoa harrastaneet tietävät, "do" tarkoittaa taitoa tai tietä. Eli Shinobido on suomennettuna ninjan tie. Joka on sama kuin ninjutsu.

Japani on tosi selkeä ja yksikäsitteinen kieli.

Meinasin nimenomaan että peli olisi nimetty tuolla tavalla koska periaatteessahan ninja tekee mitä lystää, en siis meinannut sanan alkuperäistä merkitystä. Itse olen myös hajulla noista termeistä/merkityksistä lukuunottamatta tuota Shinobia. Mitä itse peliin tulee niin jos se saa arvosanan väliltä 7-8 (veikkaan että enempää ei saa, sillä onhan pelissä toki vikojakin.mikäli olen oikein ymmärtänyt, osa tuttuja myös Tenchuista)niin kyllä se hankintaan menee.Itse nijapelien ystävänä lisään arvosanaan pisteen tai kaksi. Toki ostan vaikka ihan lyttyyn sen haukkuisittekin :p Tuommoista ninjapeliä olen jäänyt kaipaamaan vikoineen kaikkineen, ja vihdoin odotukset (ainakin osittain) palkitaan :)

Shinobido = way of the ninja.

Aikasta suora käännös. Pelin nimi olisi varmaan ollut suomennettuna ninjan tie tai Ninjan elämää... Ala Dog's life.

Pelasimpa juuri kyseistä peliä. Aivan kamala. Hemmetin huono peli. Tekoälyllä koitetaan mallintaa kuurosokeita jälkeenjääneitä apinoita? Ja tosi sulava ninjeri juu, aivot sulaa kun koittaa saada jannua tekemään mitä haluaa ja sitten pudotaan taas katolta alas. Ja olisi kiva jos löytyisi edes kaksi eri tappoanimaatiota. Mutta ei.

Kaiken lisäksi ruma. Genren ystäville; välttäkää. 5 vuotta sitten tällainen roska olisi voinut mennä läpi.

Pelistä tulee ristiriitaisia arvioita tämä kaveri on tehnyt pelistä syväluotaavan arvostelun kannattaa lukea: http://www.gamefaqs.com/console/ps2/review/R103814.html

"Shinobido: Way of the Ninja, without a doubt one of the finest stealth action games ever to have graced the Playstation 2" :D

Ketä uskoa jotku haukkuu paskaksi, ja monet puhuu ettei oo ku yks stealthtappoanimaatio, mutta videoissa on monenlaisia eri tapoja, ja myös jotku pelaajat sanovat myös että tappoanimaatioita on monia. Sekavaa.Monien mielestä myös todella hyvä.

Tuomas sanoi:
Pelistä tulee ristiriitaisia arvioita tämä kaveri on tehnyt pelistä syväluotaavan arvostelun kannattaa lukea: http://www.gamefaqs.com/console/ps2/review/R103814.html

"Shinobido: Way of the Ninja, without a doubt one of the finest stealth action games ever to have graced the Playstation 2" :D

Ketä uskoa jotku haukkuu paskaksi, ja monet puhuu ettei oo ku yks stealthtappoanimaatio, mutta videoissa on monenlaisia eri tapoja, ja myös jotku pelaajat sanovat myös että tappoanimaatioita on monia. Sekavaa.Monien mielestä myös todella hyvä.

No, jokaisesta pelistä joku pitää. Joidenkin mielestä Blinx oli loistava tasohyppely vaikka 95% oli sitä mieltä että se oli täysin surkea. Metacriticin keskiarvo näyttäisi olevan Shinobidolle 56, mutta joiltain julkaisuilta se on saanut jopa 70 pistettä.

Voihan tuosta pitää. Kai. En voi ymmärtää miten, mutta tällainen mahdollisuus on.

edit: olen muuten sitä mieltä että näkemäni arvostelut ja videot kaikki antavat pelistä paremman kuvan kun siitä itse sain pelaamalla. Odotukset oli melko korkealla näin Tenchujen jne. ystävänä. Voi johtua osittain siitäkin että odotin hyvää ja sain huonon -> tuntuu ihan hemmetin huonolta.

keiu sanoi:
No, jokaisesta pelistä joku pitää. Joidenkin mielestä Blinx oli loistava tasohyppely vaikka 95% oli sitä mieltä että se oli täysin surkea. Metacriticin keskiarvo näyttäisi olevan Shinobidolle 56, mutta joiltain julkaisuilta se on saanut jopa 70 pistettä.

Voihan tuosta pitää. Kai. En voi ymmärtää miten, mutta tällainen mahdollisuus on.

edit: olen muuten sitä mieltä että näkemäni arvostelut ja videot kaikki antavat pelistä paremman kuvan kun siitä itse sain pelaamalla. Odotukset oli melko korkealla näin Tenchujen jne. ystävänä. Voi johtua osittain siitäkin että odotin hyvää ja sain huonon -> tuntuu ihan hemmetin huonolta.

Jees. Pistelenpä omaa syväluotaavaa arvostelua tänne lukija-arvosteluhini jahka pelin saan (ensi maanantaina?)ja sitä olen kyllästymiseen (turhautumiseen?) asti pelannut :P

Tuomas sanoi:
Mites joko pelistä kohta saadaan arvostelua?:)
Tänä aamuna sain pelattua tuon kertaalleen läpi, joten yritän loppupäivän aikana saada arvostelun kirjoitettua. Arvosanaksi (mikä sinällään ei kerro mitään) tullee 8+, mutta yleensä olen omia arvosteluja oikolukiessa saattanut nostaa tai pudottaa puolen numeron verran.

Luettavissa arvostelu on sitten joskus huomenna tai tiistaina.

Ookkei, kovasti kaivattu arvostelu on nyt sitten luettavissa.

http://www.konsolifin.net/arvostelu.php?site=ps2&id=572

Sen verran täytyy tuosta arvosanasta sanoa, että puhtaan subjektiivisiahan nuo yleensä tuppaavat olemaan, ja ymmärrän hyvin, että jotkut eivät ole pystyneet sulattamaan niitä teknisiä ongelmia, joita tuossa pelissä kieltämättä on. Kuitenkin pelissä on omat hyvät hetkensä, ja sen pelaaminen oli alusta loppuun asti hauskaa (mikä itselläni on ehdottomasti tärkein mittari arvosanaa arvottaessa).

Jutusta olisi voinut helposti puolet pidemmän, nyt en esimerkiksi ole kommentoinut millään lailla tehtäväeditoria, ja ensimmäisen läpipeluukierroksen jälkeen aukeavat ekstatkin on kuitattu parilla virkkeellä. Noista voin kertoa enemmän sitten, kun jaksan taas istahtaa pleikkarin ääreen. Viimeisen parin viikon aikana kuitenkin iso osa vapaa-ajasta on mennyt tuon yhden pelin tahkoamiseen, täytyy välillä tehdä jotain muutakin...

Ylös Bottom