Tenchuja pelanneelle kyseinen peli saattaisi olla hyvä hankinta. Tehtäväeditorikin on mukana. Samoilta tekijöiltä jotka tekivät Tenchu ykkösen. Lisää aiheesta täällä: http://www.gamespot.com/ps2/action/shinobidoimashime/index.html
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
No hei c'moon Jarin arvostelut ovat helvetin hyviä. Yksikään peli ei ansaitse edes hyviä pisteitä.Tuomas sanoi:Onko kukaan hankkinut kyseistä peliä?Entä onko PS2fin aikeissa tehdä arvostelun?Peliplaneetan arvosteluihin ei ole luottamista...![]()
Kaikkien hyvien engineiden tapaan tuo on aika huomaamaton. En itse asiassa tullut edes ajatelleeksi, että tuota varten tarvitsisi olla jokin oma engine, maaillma vain elää taustalla sen mukaan miten pelaaja toimii. Which is nice. Ihme vain, että miksi tuo kone on nimetty itsensä suolistamisen mukaan...Tuomas sanoi:Peli käyttää uutta niin kutsuttua Harakiri Engineäjossa jokainen tapahtuma ja tehtävä vaikuttaa (ainakin oletettavasti) johonkin.
Tutustuin tässä taustatyötä tehdessä ninja-sanan etymologiaan. Japanin kielessä se kirjoitetaan kahdella kanji-merkillä: Shinobi ja Mono, joista ensimmäinen tarkoittaa "hiljaisesti toimimista" ja jälkimmäinen henkilöä. Ninja voidaan siis lausua myös "shinobi-no-mono" tai pelkästään shinobi. Ja kuten kaikki judoa tai kendoa tai hakkyudoa harrastaneet tietävät, "do" tarkoittaa taitoa tai tietä. Eli Shinobido on suomennettuna ninjan tie. Joka on sama kuin ninjutsu.Pelin lisänimen Way Of The Ninja arvellaan tulevan osittain siitä että voit todellakin tehdä mitä haluat.
jryi sanoi:Kaikkien hyvien engineiden tapaan tuo on aika huomaamaton. En itse asiassa tullut edes ajatelleeksi, että tuota varten tarvitsisi olla jokin oma engine, maaillma vain elää taustalla sen mukaan miten pelaaja toimii. Which is nice. Ihme vain, että miksi tuo kone on nimetty itsensä suolistamisen mukaan...
Heh niin ajattelinkin, nimieä myös ihmettelen
Tutustuin tässä taustatyötä tehdessä ninja-sanan etymologiaan. Japanin kielessä se kirjoitetaan kahdella kanji-merkillä: Shinobi ja Mono, joista ensimmäinen tarkoittaa "hiljaisesti toimimista" ja jälkimmäinen henkilöä. Ninja voidaan siis lausua myös "shinobi-no-mono" tai pelkästään shinobi. Ja kuten kaikki judoa tai kendoa tai hakkyudoa harrastaneet tietävät, "do" tarkoittaa taitoa tai tietä. Eli Shinobido on suomennettuna ninjan tie. Joka on sama kuin ninjutsu.
Japani on tosi selkeä ja yksikäsitteinen kieli.
Tuomas sanoi:Pelistä tulee ristiriitaisia arvioita tämä kaveri on tehnyt pelistä syväluotaavan arvostelun kannattaa lukea: http://www.gamefaqs.com/console/ps2/review/R103814.html
"Shinobido: Way of the Ninja, without a doubt one of the finest stealth action games ever to have graced the Playstation 2"![]()
Ketä uskoa jotku haukkuu paskaksi, ja monet puhuu ettei oo ku yks stealthtappoanimaatio, mutta videoissa on monenlaisia eri tapoja, ja myös jotku pelaajat sanovat myös että tappoanimaatioita on monia. Sekavaa.Monien mielestä myös todella hyvä.
keiu sanoi:No, jokaisesta pelistä joku pitää. Joidenkin mielestä Blinx oli loistava tasohyppely vaikka 95% oli sitä mieltä että se oli täysin surkea. Metacriticin keskiarvo näyttäisi olevan Shinobidolle 56, mutta joiltain julkaisuilta se on saanut jopa 70 pistettä.
Voihan tuosta pitää. Kai. En voi ymmärtää miten, mutta tällainen mahdollisuus on.
edit: olen muuten sitä mieltä että näkemäni arvostelut ja videot kaikki antavat pelistä paremman kuvan kun siitä itse sain pelaamalla. Odotukset oli melko korkealla näin Tenchujen jne. ystävänä. Voi johtua osittain siitäkin että odotin hyvää ja sain huonon -> tuntuu ihan hemmetin huonolta.
Tänä aamuna sain pelattua tuon kertaalleen läpi, joten yritän loppupäivän aikana saada arvostelun kirjoitettua. Arvosanaksi (mikä sinällään ei kerro mitään) tullee 8+, mutta yleensä olen omia arvosteluja oikolukiessa saattanut nostaa tai pudottaa puolen numeron verran.Tuomas sanoi:Mites joko pelistä kohta saadaan arvostelua?![]()