Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Soldier of Fortune 2: Double Helix

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gimble
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Gimble

Well-Known Member
SOF2 kolahti tänään postilaatikkoon. Täällä ei ole vielä pahemmin juttua aiheesta, joten laitetaan ensifiilareita jakoon.

Ko. peli on haukuttu maanrakoon arvosteluissa ja osaltaan sitä selittää erittäin huono yksinpelin toteutus.

Pelin kehittelyssä vaikuttaisi pääpaino olleen moninpelissä, joka vaikuttaakin pikaisen live pelien perusteella laadukkaalta mätöltä.

Kontrolli on kohdallaan ja Halo veteraanit omaksuu sen välittömästi. Grafiikka hoitaa homman, se on about samaa tasoa wolfensteinin ulkoasun kanssa. Ääniefektit on myös ihan jees ja tykeistä lähtee miesmäisen kuuloisia pläjäyksiä. 5.1 järjestelmä toimii, niinkuin kuuluu ja jo muutaman pelin aikana oli selvästi todettavissa siitä saatava selkeä pelillinen hyöty. (kuulee missäpäin rähinät on)

Laitan myöhemmin lisää stooria aseista, mapeista ja muista jutuista, kun on enemmän pelitunteja takana . Tässä vaiheessa voin kuitenkin jo hyvällä omatulla suositella tätä live pelaajille, jotka tykkäävät harrastaa FPS mättöä. Tätä peliä ei kannata passata muutaman huonon arvostelun perusteella. Omasta mielestä soffi vaikutti äkkiseltään paremmalta, kun wolfenstein.

Yksinpeliä tuli nopeasti vilkaistua ja eipä se tosiaan kovin kaksiselta vaikuttanut. Niinkuin monessa arvostelussakin on kerrottu, niin yksinpelin takia peliä ei tosiaan kannata ostaa! Mulla jopa pätki äänet siinä. En tiedä kuuluuko asiaan, vai onko pelissäni/boksissani jotain ongelmia?

P.S. Niin vähän raaka pelihän se tosiaan sitten on ja näinollen ei perheen pienimmille sovi. 'Ikäraja' näytti ainakin tossa UK versiossa olevan peräti 18.
 
mä tykkäsin joskus hakata PC:llä sitä ykkös soldieria. se oli niin groteskilla tavalla viihdyttävä ja pelattavuuskin kohdallaan. ykkösen yksinpeliäkin jaksoin pelata ihan mielelläni. sääli että se on ilmeisesti kakkosessa ryssitty täysin.
aattelin liven joskus tulevaisuudessa hankittuani hommata just SOF kakkosen kunnon mättöpeliksi. siihen on tosin aikaa koska nyt ei oo ADSL meininkejä saatavilla ja opiskelemaan lähtökin viivästyy oikean sotimisen takia. noh, saanpahan sitten soffini ale hintaan. hehe.
 
Mielestäni tämä peli on aivan loistava!!Tiistaina sain sen.En osaa sanoa kumpi on parempi sof 2 vai wolfenstein molemmat ovat mielestäni kuitenkin parhaita live pelejä.Erityisesti demolition tuo mieleen cs:sän koska toinen tiimi yrittää laittaa pommia ja toinen estää/purkaa sen.Kartat ovat aika samanlaisia.Viidakko kartat ovat hienoja ruohikon takia.Aseitakin löytyy riittävästi.12 pelaajan moninpeli on täysin riittävä!Mitään hirveän pahoja lagi ongelmia ei ole.Tuosta raakuudesta sen verran,että jos yksin peliä ei lasketa niin mielestäni peli on oikeastaan yhtä raaka kuin wolfenstein,ainakaan suurta eroa ei ole.Yksinpelistä en voi hirveästi sanoa,kun sitä en ole viitsinyt hirveästi pelata.Mielestäni sof 2 on livettäjälle hyvä hankinta,erityisesti jos pitää räiskintä peleistä. :D
 
Jonkin verran on tullut jauhettua ja peli näyttää tuntien myötä vaan paranevan, eli mitään alkuinnostuksen harhaa tuo positiivinen ensivaikutelma ei ollut.

Pelit on mennyt tähän asti melkeimpä eri työkaluja testaillessa ja mappeja opetellessa. Mapit alkaa pikkuhiljaa tuleen tutksi ja kyllähän sieltä se oma lempi asekin alkaa hahmottuun. Ainakin tällä hetkellä tulee aika helposti valkattua AK-74. Sillä on hyvä roimia ja jos kaveri tunkee liian lähelle, niin pistimellä voi tökkiä sitä kauemmaksi.

Mapitkin vaikuttaa melkein kaikki ihan pelattavilta, mutta opeteltavaa tosiaan riittää kun osa on ihan labyrinttejä.
 
Minusta myös SoF2 XB-versio oli positiivinen yllätys(Live-peli), varsinkin kun olin alkuun vielä siinä uskossa, että se saattaa olla minulle täyttä skeidaa myös online-vääntönä. Osoittautui kuitenkin ihan hauskaksi FPS-peliksi tuoden vastapainoista vaihtelua Ghost Recon Live-hiiviskelyyn. Eikä mielestäni SoF2 laadullisestikkaan ole todellakaan niin huono käännös kuin joillakin tahoilla annetaan ymmärtää, huomattavasti epälaadukaampaakin paskaa olen jo nähnyt jota ollaan syystä tai toisesta hypetetty vieläpä maasta taivaaseen...

SoF2 tietyiltä osin olisi kuitenkin voinut teknisesti parempikin olla, pitää kuitenkin muistaa, että epäkohtia löytyy monesta muustakin Xbox Live-pelistä...Tuskin tuo SoF2 kuitenkaan minua jaksaa kauaa kiinnostaa, mutta ainakin pieninä annoksina Live:ssä vielä ihan ok peli, on osoittautunut ainakin paljon mielenkiintoisemmaksi kuin RTCW:n, joka oli alkuun lupaava ja melkein heti perään lievä pettymys.

Jos joku ei vielä tiedä, niin kesä/syksyn aikana on SoF2:een tulossa myös viisi uutta karttaa(Live Downloadable content), asiasta tarkemmin täältä
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tulipas sitten päivällä SOF2. 1h single sessionin ja 2h Live-mätön jälkeen voin iloisesti sanoa, että on muuten päin pyrstöä ryssitty koko peli. Ainoa hauska ja viihdyttävä asia pelissä on adrenaliini tasoa nostattava räiskintä. Live-koodi on niin hanurista kuin olla ja voi, lagaamista esiintyy liian paljon, jotta huumasta voisi nauttia. En voi tajuta tätä "realismin" tavoittelua. Vain 4 pelaajaa voi keskustella yhdellä radio-linjalla MAX.. Varsin näppärää, etenkin kun tiimissä maksimi pelaaja määrä voi olla lähes kaksinkertainen, tiimittömistä mätöistä puhumattakaan. Yritä sitten siinä taktikoida tiimiläisten kanssa kun et pääse samalle aaltopituudellekkaan. SOF2:n virheiden listaamista voisi jatkaa vaikka kuinka pitkälle, mutta jostain syystä loppui kertomisen into kun miettiikin tätä peliä. Jo haluaa kunnon räiskintää, kannattaa etsiä sitä mieluiten Wolfensteinin puolelta, SOF2:ssa ei yksinpelikään ole mikään mieltä ylentävä, joten et menetä mitään.
 
Näyttää U-haukalla olevan tietyiltä osin kokemukset RTCW:n ja SOF2 Live-pelistä vielä aika laihalla kokemus pohjalla, heh heh...vaikea kuitenkaan sanoa lagin suhteen että millaisilla skeida servuilla/hostin yhteyksillä olet SOF2:sta sitten vääntänyt...

Minä olen kumpaakin em. Live-peliä pelannut mielestäni jo aika paljon niin Suomalaisten kuin ulkomaalaisten livettäjien kesken ja sekä että, lagi-ongelmia on yleisesti ottaen kuitenkin ilmennyt enemmän sen wolffin puolelta, nettikoodi ei minusta kuitenkaan SOF2:ssa ole sitä luokkaa kuin annat yleisesti ottaen tuon varsin lyhyen testi-sessiosi tiimoilta ymmärtää.

Ja tarkoitan tällä myös niitä kokemuksia kun kummassakin Live-pelissä vääntää esim. yli 10-pelaajaa, mutta varmasti lagaa väliin pienemmilläkin pelaajamäärillä, eli se vähän riippuu... Ja sellaista nettipeliä ole olemassakaan joka ei joskus lagittaisi enemmän tai vähemmän ja syystä tai toisesta, kuten varmasti tämän tiedät.

RTCW kyllä pelittää ihan mukavasti 16:sta pelaajallakin JOS vain hostilla tarpeeksi nopea ja optimaalinen yhteys(Esim. Ergan puoleen kannattaa kääntyä wolffin max. players jutun suhteen). SOF2:sta taas ei voi pelata max. kuin 12-pelaajaa. Useamman Live-peli kerran jälkeen tuntuisi kuitenkin pelittävän Livessä paremmin kuin RTCW.

Se on totta, että SoF2 Live-pelistä löytyy tiettyjä typeriä ratkaisuja ja varsinkin tuo rajoitettu pelaajamäärä samalla radio-kanavalla. Teknisesti SoF2 ei ole niin laadukas tekele kuin esim. RTCW, mutta löytyy niitä vikoja siti tuostakin...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
En ole SOF2:ta itse pelannut, mutta mitä nyt olen arvosteluja, kuvia ja videoita tiiraillut, niin käännös on aivan ... en sano mitään. Minkä ihmeen takia se on pitänyt tyrkätä jollekin newbie-pelitalolle, joka on tehnyt sitä ennen vain yhden baseball-pelin Midwaylle?! SOF2 voisi olla ihan jees, mutta ei ne Xbox-pelit kehity, jos porukka villiintyy tuollaisesta pohjanoteeraukseksikin kutsutusta käännöksestä. "Minkä takia pitäisi panostaa peleihin enemmän, kun nämäkin myyvät?" Vain laajakaistayhteyksiin perustuvalta Xbox Liveltä voisi odottaa räiskintäpeleissä lagitonta pelaamista jopa 64 pelaajan pelaajamäärillä per serveri, mutta PC-käännöksien ongelma näyttää olevan siinä, että niiden nettikoodia ei ole suunniteltu kestämään kaikkien pelaajien käyttämää äänikommunikaatiota. SOF2:n yksinpelistä, grafiikasta yms. en sano mitään. Kaikki tietävät niiden heikon laadun.
 
Juuen todellakaan kans tiedä, mitä toi haukka horisee lagistä? Mulla ei ole ollut suurempia ongelmia. Ja onhan se aika uskomatonta, että jopa jenkkien kanssa peli pyörii yleensä melko jouheesti ja päiden tiputtaminen ei ole mahdotonta ennakointia.

Kyllähän pelissä noita vikoja on, mutta lagi ei ainakaan minulla ole 'huumasta nauttimista' estänyt.
 
Viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
En ole SOF2:ta itse pelannut, mutta mitä nyt olen arvosteluja, kuvia ja videoita tiiraillut, niin käännös on aivan ...En sano mitään.

Miltei heti kun SoF2:n hankin ja se täällä julkaistiin, niin sen aikaista/vähäistä mediaa tuli ensin myös tsekkailtua, eli dokumentin pohjalta vaikutti jo varsin surkealta ja päätin olla silloin vielä hankimatta...uskalsin kuitenkin ostaa tämän SoF2:n yhden tutun Suomalaisen Livettäjän kommenttien pohjalta ja Live-peli tietyiltä osin oli ihan positiivinen juttu, tietyt videot netissä minusta antoivat myös osittain väärän kuvan SoF2:n mp-pelin todellisesta luonteesta...ei SoF2 kuitenkaan kaikilta osin mikään kovin kehuttava käännös tosiaankaan XB:lle ole(varsinkaan yksinpeli sektori), mutta eipä ole minusta pahemmin kyllä vielä moni muukaan FPS-peli Livetys, eli GR on ollut vasta ainut sellainen fps-peli XB:lle joka on kolahtanut kunnolla ja tuonkin Live-pelissä on aikamoisia teknisiä vikoja/puutteita, tosin siinä mielessä ymmärrettävää koska kuuluu aivan ensimmäisiin Liveä tukeviin XB-peleihin.

Viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
Minkä ihmeen takia se on pitänyt tyrkätä jollekin newbie-pelitalolle, joka on tehnyt sitä ennen vain yhden baseball-pelin Midwaylle?! SOF2 voisi olla ihan jees, mutta ei ne Xbox-pelit kehity, jos porukka villiintyy tuollaisesta pohjanoteeraukseksikin kutsutusta käännöksestä. "Minkä takia pitäisi panostaa peleihin enemmän, kun nämäkin myyvät?" Vain laajakaistayhteyksiin perustuvalta Xbox Liveltä voisi odottaa räiskintäpeleissä lagitonta pelaamista jopa 64 pelaajan pelaajamäärillä per serveri, mutta PC-käännöksien ongelma näyttää olevan siinä, että niiden nettikoodia ei ole suunniteltu kestämään kaikkien pelaajien käyttämää äänikommunikaatiota. SOF2:n yksinpelistä, grafiikasta yms. en sano mitään. Kaikki tietävät niiden heikon laadun.

Pitää kuitenkin muistaa, että Live ja online-pelit on edelleen vielä kehitys asteella ja näitä Liveä tukevia FPS-pelejäkin on boxille vielä aika vähän tarjolla ja jotain on pakko väliin ostaa vastapainoksi omille mieli Live-peleille, loputtomiin kun ei jaksa hyvääkään Live-peliä vääntää ja huomioiden vielä sen, että pelitarjonta on tällä saralla ja hetkellä nyt sitä mitä on, yleisesti ottaen Live-pelien laatu kuitenkin varmasti vielä paranee.

Asia on osittain myös mielipide juttu kun Live-pelien luonnetta lähdetään vertailemaan toisiinsa. Jokin tietty pelillinen seikkakin voi tuntua jonkun pelaajan mielestä hyvältä tai vastaavasti huonolta ratkaisulta jne... Mutta kuten jo sanoin, niin ei SoF2:n online-peli tietyiltä osin sentään niin epälaadukas ole, edes tekniseltä toteutukseltaan kuin jotkut antaa tuolla yleisesti ymmärtää ja kuten olen sanonut niin SoF2 on ihan hauskasta ja vaihtelevaa Live-mättöä pieninä annoksina, ainakin minulle. Mutta mikään ylistyksen aihe SoF2 Live-pelikään ei missään nimessä kuitenkaan ole, eikä suoranaisesti kuulu minun mieli XB-peleihin mitä taas erityisesti arvostan tai mitä tältä genreltä jatkossa odotan...tietyllä tyylillä/tavalla pelattuna SoF2 kuitenkin tuntuu Live:ssä minusta hieman mielenkiintoisemmalta väännöltä kuin RTCW.

RTCW: Enemy Territoryn netti-pelailujen jälkeen PC:llä oli RTCW Live-pelillinen anti minulle siinäkin mielessä aika mielenkiinnoton, jos joku nyt ymmärsi tarkalleen mitä tällä tarkoitin.

Häpeilemättä voin kuitenkin suositella SoF2:n Live-peliä niille jotka pitävät nimenomaan Counter Striken tyylisestä räimeestä(ilman huijareita) tai on tätä SoF2:sta entuudestaan vääntänyt jo PC:llä+netissä ja pitänyt siitä...uskoisin että tässä tapauksessa tämä kyllä jotain kiksejä silloin Live-pelaajalleen tarjoaa, jos ei vain odota tältä XB-versiolta mitään kovin ihmeitä...Jos taas on nimenomaan GR tyylisten/luonteisten nettipelien ystävä ja sitä jaksaa vielä 100-lasissa Live:ssä vääntää, niin silloin SoF2 kannattaa minusta jättää suosiolla kaupan hyllylle. GR, RTCW ja SoF2 ovat kuitenkin kaikki eri tyylisiä Live-pelejä joissa tiettyjä samoja piirteitä enemmän tai vähemmän, riippuu vähän missä suhteessa tai mielessä näitä toisiinsa vertaa...

GR = Live:ssä hilityn ja taktisen uskottavan oloinen hiippailu räime, laaki ja vainaa meiningillä.

RTCW = Tietyiltä osin vahvasti taktinen tiimipeli, hypi, pompi ja tapa tyylillä Live:ssä.

SoF2 = Paikoin Counter Striken tyyllinen Live-vääntö, temmoltaan hieman hillitympi kuin RTCW, mutta myös tässä jonkin verran hypi, pompi ja tapa tyyliä(riippuu pelaajista ja mp-pelimuodoista).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Mun mielestä yksinkertaisesti paras live-peli. En odottanut mitään suuria kun olen melkein puoli vuotta PC:llä samaa peliä pelannut, mutta sitä vanhaa jaksaa vieläkin. Ainakin RTCW:n jälkeen haluaa vaihtelua kenttiin aseisiiin ym. ja SoF2 tuli sopivaan rakoon. Parhaimmillaan livessä tosi mukavaa ja pelistä voi tehdä kuitenkin melko realistisen vaihtamalla luotiliivi lämpökameraan jolloin ei kovin montaa panosta voi ottaa vastaa. Ja aseiksi sopia sniperit tai sigit. Itse inhoan eniten pelissä USAS-12-haulikkoa kun se tuntuu olevan vähän jokaisen kokemattoman lempiase ja kun AK:lla ei meinaa osua niin onhan se mukava joskus mällätä kunnon automaattihaulikolla. Veriefektit on niin mukavia että ukkoja on mielyttävä tappaa, kun ei tiedä että mitin osuu ja lähteekö raaja irti jne.

Sitten räjähteet on mukavan näköisiä ja niillä voi irrottaa raajoja helposti. Liekkikranaatilla (ANM14) on mukava savustaa ja rajata vihollisten kulkureittejä, jolloin voi keskittyä jäljellä oleviin suuremmalla tuliteholla. Wolfensteinissä on helpompi osua kohteeseen, mutta se johtuu pelkästään enemmän litistetystä kamerasta ja SoF2-tähtäimeen tottuu nopeasti, joskin on ärsyttävää, kun menee hyvään piiloon ja vihollinen ei näe mutta kun sen tähtäin osuu ja muuttuu punaiseksi niin se ampuu. Yleensäkin vaikka ei näe vihollista ja tähtäin on punainen niin ampuu sinne, joka on aika tyhmästi tehty.

Kaiken kaikkiaan mahtava peli.
 
kirjoitti alkujaan Halonhakkaaja
Parhaimmillaan livessä tosi mukavaa ja pelistä voi tehdä kuitenkin melko realistisen vaihtamalla luotiliivi lämpökameraan jolloin ei kovin montaa panosta voi ottaa vastaa. Ja aseiksi sopia sniperit tai sigit.

Juuri näin, eli tällöin myös keskivartalo-osumat tappavat ilman liivejä miltei välittömästi ja tämän suuntainen sääntöjen improvisoiminen koskee muitakin fps-pelejä Live:ssä. Headset-kommunikointi mahdollistaa tuttujen pelaajien kanssa tai itseasiassa kenen tahansa Livettäjän kanssa pelisääntöjen muuttamisen(riippuu Live-pelistä) ja sekin on Live:ssä minusta hieno piirre.

Ärsyttävää on kuitenkin lähinnä se, jos joku ei ole tiimipeli hengessä mukana tai ei osaa tiimipeliä oikein pelata...se on tietenkin ymmärrettävää esim. uusien pelaajien kohdalla, mutta tiimipeli tilanteessa se silti ottaa joskus pannuun, kun se yhteen hiileen puhaltaminen joskus unohtuu(taktikoiminen).

Palaan asiaan kun kaikki ovat oppineet SoF2:sta pelaamaan oikealla tavalla(vitsi). ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Oli aika hyvää SOF2 settiä taas eilen, peli oli pystyssä ~4h ja meidän tiimissä oli suurinpiirtein koko ajan 4 suomipoikaa. Vielä tarvis saada lisää kotimaisia pelaajia liikkeelle, niin saadan molemmille puolille 4 suomesta ja voitaisiin suhteellisen pienellä säätämisellä siirtyä sille mielenkiintoisemmalle asteelle ja alkaa sopimaan noista säännöistä. Todellakin voisi olla ihan eri peli sen jälkeen!

PS. Hakkiz: Toi näkemättä pelin tuomitseminen on kyllä täysin naurettavaa! :o Kun kerta sulla se live on, niin heitä nyt ne arvosteluista ja Uhaukan whinetyksistä aiheutuneet ennakkoluulot helvettiin ja hyppää rohkeesti puikkoihin testaan live pelaamista! Mutta vältä yksinpeliä, ettei tule mitään huonoja ensivaikutelmia! ;) Pelin kehittelyssä on selvästikkin ollut pääpaino moninpelissä ja siinä se on onnistunut vähintäänkin hyvin. Yksinpeli on vaan äkkiseltään kokoon kyhätty purkkaviritelmä porttaus. Siihen ei kannata aikaansa tuhlata.
 
Tuosta yksinpelistä pitää vielä sanoa että ei sekään mikään aivan pohjanoteeraus ollu. Kaveri pelas sen läpi ja sano että tosi mukavaa kun ei netti toimi. Pelasin ite ne Kamchatka kentät läpi ja voi ****lauta niiden sokkeloiden määrää missä joutu tarpomaan eteenpäin. Ihmeen mukavaa on myös Mechassaultia pelata kaverin kanssa netissä, kun voi pelata kunnolla tiiminä.
 
Uusia MP-mappeja SOFfiin!

IMO paras LIVE mättö SOF2: Double Helix sai tänään pari uutta multiplayer mappia downloadable contenttina.

Tänään julkaistut mapit:

Kremenchug Hydroelectric

Sokkeloinen teollisuuskompleksi, joka ainakin pikasen testin perusteella vaikutti ihan pelattavalta.

Tukee pelimuotoja: DM, TDM, CTF, Infiltration, Elimination

Ruins

Areena tyyppinen antiikin tempelin rauniot. Temppelin jämistä saa haettua pientä suojaa, mutta melko avonainen. Luultavasti ihan jees Elimination kenttänä!

Tukee: DM, TDM, Elimination

Illalla/yöllä menee ko. mapit tarkempaan syyniin. Nyt kaikki SOF2 omistajat imuroimaan kentät ja tervetuloa mukaan mättöihin! :)

SOFfiin tulee kuukauden päästä jälleen pari uutta mappia lisää ja kahden kuukauden päästä vielä 1. Ihan jees homma, tulee vähän peleihin vaihtelua!

Edit: Typo
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom