Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sonic Mega Collectionin lopullinen sisältö

Esa Mäkijärvi

KonsoliFIN Alumni
http://www.cubefin.com/uutiset/uutiset.php?id=311

--

Ruotsin Infogrames on vahvistanut, että GameCubelle julkaistava Sonic Mega Collection tulee sisältämään seuraavat ominaisuudet:
- Pelit: Sonic The Hedgehog, Sonic The Hedgehog 2, Sonic The Hedgehog 3, Sonic And Knuckles, Dr Robotnics Mean Bean Machine, Sonic Spinball ja Sonic 3D.
- Kaksi minipeliä: Flicky ja Ristar the Shooting Star.
- Mukana on lukkiutumisominaisuus, joka mahdollistaa Knucklesilla pelaamisen Sonic the Hedgehog 1-, 2- ja 3-peleissä.
- Piilotettuja salaisuuksia mukaanlukien tukuittain Sonic-materiaalia.
- Kustomisoitavat kontrollit.
- Sonicin historia kattavassa koosteessa.
- Taidekuvia, TV-mainoksia ja animaatioita.

Näyttää siis siltä, että Sonic Mega Collectionista on muodostumassa varsin mukava paketti. Peli julkaistaan Euroopassa joskus ensi vuoden alkupuoliskolla.

--

Hieno homma. :cool:

- Esa

Ekstroineen luvassa on maistuva paketti. Toivottavasti mainospätkät sun muut saadaan hyvälaatuisina ruudulle. Tosin nuo pelit eivät paljon tilaa vie (ja niistäkin olisi puolet voinut jättää pois :D). Perinteistä tasohyppelyä nähdään enää harvoin konsoleilla kannettavia lukuunottamatta, joten hankintaanhan tuo menee.

Tätä uutista onkin odoteltu... siis kokoelman koko sisältö ja varmistus, että julkaistaan Euroopassa- kiitokset taas Esalle. Lähes aina kun tulee kysymys niin eiköhän siitä ole jo uutinen postattuna:).

Eikä hintakaan pelipaketille voi olla paha, sillä maksaisin mielelläni täyden hinnan jo pelkästään noista neljästä ekasta pelistä, mutta vielä hienompaa kun noin paljon muutakin sälää ja extraa on mukana. Varmaan grafiikkaakin hiotaan hieman.

Aikoinaan teki mieli ostaa Saturn vain sen Sonic Collectionin (vai mikä se oli) vuoksi... enpä sitten ostanut, mutta nythän se tuleekin Nintendon koneelle:). Ei olisi silloin uskonut.

Joo, tämä on kyllä jokaisen retro-ukkelin ja -akkelin toivekokoelma. Omalla ostoslistallani melko kärjessä. Kukapa olisi uskonut, että wanha kunnon Sonic tulee vielä takaisin.. ja Nintendolla. :)

Maistuvan oloinen pakkaus, vaikka voikin olla, että sen ostamisen sijasta tulee kalastettua alkuperäisiä eBaysta.

Mikä mietityttää on ohjaus. Se kai on selvä, että analogitateilla noita ei pelaa, mutta kun Cubessa on vain tuo surkastunut digitaaliristi. Missään pelissä en toki ole d-padia valikkoja enempää käyttänyt, mutta on kyllä syntynyt sellainen kuva, ettei siitä kovin hyvin pelaamiseen ole. Tai no, onnistuuhan samanlaisella GBA-ristillä ohjaaminen oikein hyvin. Saa nähdä.

Aijjai, tuo on kyllä pakko hankkia! Muistan kun meille hankittiin MegaDriveII, ja eka peli oli tietysti Sonic 2. Vieläkin yks kaikkien aikojen parhaista tasohyppelyistä....:p

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Esa Mäkijärvi
- Kaksi minipeliä: Flicky ja Ristar the Shooting Star.
Ovatkohan nämä "minipelit" ihan ne oikeat kokoversiot? Toivottavasti ovat, nimittäin Ristar on erittäin hyvä peli ja hyvä lisäys pakettiin.

Re: Re: Sonic Mega Collectionin lopullinen sisältö

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Ovatkohan nämä "minipelit" ihan ne oikeat kokoversiot? Toivottavasti ovat, nimittäin Ristar on erittäin hyvä peli ja hyvä lisäys pakettiin.

Ainakin minun tietojeni mukaan kyseessä ovat juuri ne kokoversiot.

EDIT: ja vielä sellainen info, että Sonic CD ei ole mukana, koska sen teki itse Yuji Naka ja heille olisi täytynyt maksaa ko. pelin käytöstä rojaltit. Raha siis ratkaisi jälleen kerran.

- Esa

Re: Re: Re: Sonic Mega Collectionin lopullinen sisältö

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Esa Mäkijärvi
EDIT: ja vielä sellainen info, että Sonic CD ei ole mukana, koska sen teki itse Yuji Naka ja heille olisi täytynyt maksaa ko. pelin käytöstä rojaltit. Raha siis ratkaisi jälleen kerran.

Oikeammin, Sonic CD:tä ei ideoinut Yuji Naka, joka on kai useimpien Sonic-pelien takana, vaan joku muu. Harmi sinänsä pelin poisjäänti kokoelmasta, tulihan isän kannettavan tietokoneen näppäimistö lähes hajotettua aikoinaan tuota pelatessa. :p

jeo jep.. ja tässä vielä pelin kansi kuva
227426.jpg

Pelihän siis julkaistiin jo Jenkeissä ja sisältää 7 peliä + 5 lisäpeliä, jotka saa avattua jotenkin. Jos Flicky ja Ristar the Shooting Star ovat 2/5, niin mitkäs nuo puuttuvat ovat, onko kellään tietoa?

IGN-arvostelussa niimiä ei mainittu eikä EGM:n arvostelussa, Gamespotissa ei ainakaan eilen ollut vielä tehty arvostelua. Peliä odotellessa kuumeisesti, haluaisi tietää nuo loputkin pelit.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ShereKhan
Jos Flicky ja Ristar the Shooting Star ovat 2/5, niin mitkäs nuo puuttuvat ovat, onko kellään tietoa?

nuo kolme "lisä" peliä ovat vain Sonic 1 & Knuckles (eli se loputtomasti Sonic 3:n 3d bonus kenttiä) Sonic 2 & Knuckles ja Sonic 3 & Knuckles.

olen myös lukenut pari arvostelua amerikan julkaisun pohjalta ja tässä hieman yhteen vetoa.

jooh.. eli niin kuin arvata saattoi Sonic Mega Collection oli amerikassa ainakin pettymys. Extroja oli todella vähän verrattuna Sonic Jam:iin ja muutenkin kokoelmasta paistoi läpi viimeistelemättömyys. Sonic 1:ssä ja 2:ssa ei ole tallennus ominaisuutta ja Sonic 1:ssä ei voi käyttää spindashia, mutta Sonic Jamissa pystyi.
Cuben ohjainta ei ollut oikein hyödynnetty tässä eli kontrollit ovat sanoin kuvaamattoman surkeat. ohjata voi joko analogisella tai risti ohjaimella. ja tuon Cuben ristiohjaimen herkkyys tiedetään niin voi vain kuvitella loppu tulosta

Extroja oli Amerikan julkaisussa:

- yksi Sonic sarjakuva digitaalisessa muodossa
- kaikki Sonic sarjakuvien kannet (n parisataa numeroa)
- Sonic CD:n Intro ja Ending videot USA version musiikeilla (laatu parempi kuin PC versiossa).
- Sonic Adventure 2: Battle teaser video.
- Sonic Advance 2 teaser video (huonolaatuinen kylläkin)
- History of Sonic The Hedgehog video, joka oli ainakin fanien mukaan täysi pettymys ainakin verrattuna siihen mitä oltiin odotettu.

eli jos todellakin haluaa hyvän SIIS HYVÄN Sonic peli kokoelman yhdellä CDllä niin suosittelen Sonic Jamia Sega Saturnille, koska se on kaikin puolin parempi kuin Mega Collection.

Kiitos infosta. Nuo lisäpelit olisivat voineet olla paremmatkin, mutta itse Sonic-pelien takia minä tuota odotan. Muistaakseni nuo lisäpelit sai jo Megadrivellä aikoinaan.

IGN antoi 7.5, mikä on varmasti aika osuva arvosana, varsinkin kun lukee itse arvostelun. Siinä kokoelma kuitenkin kehutaan GC:n parhaaksi ja muutenkin ihan päteväksi, jossa kuitenkin on puutteita. Extroja en ole esim. Sonic Jamista nähnyt, mutta jälleen kerran, ei nämä heikot extrat mun ostopäätöstä kaada, itse pelejä tulee kuitenkin pelattua paljon enemmän. Extrat katsoo ehkä kerran ja sen jälkeen ne on nähty.

Sonic 1 & 2 eivät muistaakseni pitäneet sisällään tallennusmahdollisuutta aikoinaan MD:lläkään, mutta on tuo vähän kiirehdityn oloista, jos niitä ei olla ehditty peleihin laittaa. Kyllä tallennusmahdollisuus on nykyään kuitenkin aivan pakollinen, mutta kyllä Sonicit jaksaa vetää yhdeltä istumaltakin läpi... tuo on kuitenkin pahin miinus mun asteikolla. Spindashkin taisi puuttua tuosta alkuperäisestä Sonicista- Jam-versiota en ole ikinä pelannut.

IGN ei maininnut noista ohjausongelmista, mutta voin uskoa että alkuperäinen MegaDrive-ohjain toimisi paremmin.

Näin kyllä käyttämättömän Saturnin myynnissä, mutta Sonic Jamin olen viimeksi nähnyt divareissa joskus pari vuotta sitten, joten kovin realistinen vaihtoehto tuo Sonic Jam + Saturn ei varmaankaan ole monellekaan. Toiseksi en ostaisi vaikka Jamin olisinkin nähnyt, sillä en halua Saturnia- Virtua Fighteristä on ajanut aika ohi + Sega Rallyä en ole nähnyt myöskään aikoihin missään... muita hyviä pelejä ei tule mieleen- ainakaan Suomessa julkaistuja. Niin ja Jamistä uupuu loistava peli, joka ainakin näin puzzle-fanille kelpaa eli Japanilaisen Puyo Puyo:n Jenkeille suunnattu versio Dr.Robotnik's Mean Bean Machine- naamioitiin aikoinaan Sonic-peliksi, jotta myisi Jenkeissä paremmin - loistava peli, jonka pelkkä GBA-versio on saanut loistoarvosanoja.

Ylös Bottom