Kysymyksiä ja vastauksia
Miksi tarvitaan korvaava muuntaja?
Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) on havainnut mahdollisen turvallisuusriskin tietyissä muuntajissa, jotka ovat tulleet hoikkien ja mustien PlayStation®2-konsolien mukana. Kyseiset muuntajat saattavat ylikuumentua ja aiheuttaa vaaratilanteen. Varmistaakseen PlayStation-tuotteiden laadun ja turvallisuuden SCEE on päättänyt pyytää asiakkaitaan palauttamaan kaikki kyseisen tyypin muuntajat Euroopassa, Lähi-idässä, Afrikassa ja Australaasiassa.
Vika saattaa vaikuttaa muuntajiin, jotka on
- valmistettu vuoden 2004 elokuun ja joulukuun välisenä aikana
- toimitettu mustan ja hoikan PlayStation 2 -konsolin mukana, jonka mallinumero on SCPH70002, 70003 tai 70004
- merkitty tuotekoodilla HP-ATH048H03
merkitty jollakin seuraavista päivämäärämerkinnöistä:
- 2004.08
- 2004.09
- 2004.10
- 2004.11
- 2004.12
Mikä aiheuttaa tämän vian?
Pienessä komponentissa, jonka alihankkija on toimittanut muuntajan valmistajalle (ei Sony) käytettäväksi PlayStation 2:n hoikan ja mustan mallin muuntajissa vuoden 2004 elokuun ja joulukuun välisenä aikana, on huomattu ylikuumenemisen mahdollisuus.
Osaa ei käytetty muuntajien valmistuksessa joulukuun 2004 jälkeen.
Miten vika havaittiin?
Harvinainen vika havaittiin ensin Pohjois-Amerikassa. Asiakaspalvelupisteisiin tulleen palautteen johdosta havaittiin, että muuntaja saattaa ylikuumentua ja joissakin tapauksissa sulaa. Euroopassa, Lähi-idässä, Afrikassa ja Australaasiassa SCEE:lle on ilmoitettu neljä ylikuumenemistapausta. Nämä tapaukset eivät ole olleet vakavia, eivätkä ne ole aiheuttaneet vakavia seurauksia, mutta varotoimenpiteenä SCEE on kuitenkin päättänyt pyytää asiakkaitaan palauttamaan kyseiset muuntajat mainituilla alueilla
Kuinka suuren vaaran vika aiheuttaa?
Euroopassa, Afrikassa, Lähi-idässä ja Australaasiassa vahinkoriski on vähäinen. Vakavia muuntajaan liittyviä ylikuumenemistapauksia ei ole havaittu Euroopassa, Afrikassa, Lähi-idässä tai Australaasiassa. Varotoimenpiteenä SCEE on kuitenkin päättänyt pyytää asiakkaitaan palauttamaan kyseiset muuntajat.
Mitä maita ilmoitus koskee?
Muuntajien palautuspyyntö on maailmanlaajuinen
Mistä tiedän, tarvitseeko oma muuntajani vaihtaa?
Muuntajien palautuspyyntö koskee muuntajia, jotka on
- valmistettu vuoden 2004 elokuun ja joulukuun välisenä aikana
- toimitettu mustan ja hoikan PlayStation 2 -konsolin mukana, jonka mallinumero on SCPH70002, 70003 tai 70004
- merkitty tuotekoodilla HP-ATH048H03
merkitty jollakin seuraavista päivämäärämerkinnöistä:
- 2004.08
- 2004.09
- 2004.10
- 2004.11
- 2004.12
Vaikka olisit ostanut PlayStation 2 -konsolisi joulukuun 2004 jälkeen, sinun kannattaa tarkistaa muuntajasi. Muuntajaan merkitty päivämäärä ilmaisee valmistuspäivän, ei ostopäivää.
En saa selville valmistajaa tai päivämäärää. Mitä minun tulisi tehdä?
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Jos valmistajaa tai päivämäärää ei saada selville, korvaamme muuntajan varmuuden vuoksi.
Maksaako muuntajan vaihtaminen?
Ei. Korvaava muuntaja lähetetään sinulle maksutta. Korvatun muuntajan voi palauttaa maksutta.
Tarvitsenko PlayStation 2 -ostokuittini?
Et.
Kuinka kauan korvaavan muuntajan saapuminen kestää?
Pyrimme lähettämään sinulle korvaavan muuntajan mahdollisimman pian tilauksen jättämisen jälkeen. Saapumisaika voidaan arvioida täytettyäsi tilaustiedot.
Miten toimin odottaessani korvaavan muuntajan saapumista?
Voiko PlayStation 2 -konsolia käyttää sillä välin turvallisesti?
Yhtään vahinkoon johtanutta ylikuumenemistapausta ei ole ilmoitettu liittyen 2,3 miljoonaan Euroopassa, Lähi-idässä, Afrikassa tai Australaasiassa myytyyn PlayStation 2 -konsoliin, joissa tämä muuntaja on käytössä. Silti SCEE suosittelee, että henkilöt, joita tämä ilmoitus koskee, kytkevät PlayStation 2 -konsolinsa irti virtalähteestä, eivätkä käytä konsolia ennen korvaavan muuntajan saapumista.
Jos tämä ilmoitus ei koske omaa konsoliasi, voit käyttää PlayStation 2 -konsoliasi normaalisti.
Mitä teen vanhalle muuntajalle?
Kun saat uuden muuntajan, avaa pakkaus varovasti ja ota esiin kuoressa oleva postimaksu maksettu -merkki. Laita vanha muuntaja uuden muuntajan mukana tulleeseen pakkaukseen, kiinnitä postimaksu maksettu -merkki ja lähetä muuntaja meille hävitettäväksi. Lähetyksen postimaksu on maksettu.
Lähetänkö myös liittimellä varustetun kaapelin?
Sinun tarvitsee palauttaa ainoastaan muuntaja. Muuntajan liitintä ja kaapelia ei tarvitse palauttaa. Palautuspyyntö ei koske tätä osaa, eikä sitä korvata.
Mitä teette palautetuille muuntajille?
Kaikki palautetut muuntajat hävitetään SCEE:n valvonnassa.
Mitä teette yhteystiedoillani?
Yhteystietojasi käytetään vain tämän palautuspyynnön yhteydessä.
Voiko paikallinen jälleenmyyjä vaihtaa muuntajan?
Ei. Paikallinen jälleenmyyjä ei voi vaihtaa muuntajaa.
Näyttääkö uusi muuntaja erilaiselta?
Uusi muuntaja näyttää samalta kuin aiempi muuntaja.
Koskeeko palautuspyyntö muita PlayStation 2:n osia?
Ei. Palautuspyyntö koskee vain muuntajaa. Palautuspyyntö ei koske PlayStation 2 -konsolia, liitintä, johtoa tai mitään muuta osaa.
Mistä tiedän, että vika ei koske muita PlayStation 2 -konsoleja?
Turvallisuus- ja laadunvalvontamme lisäksi olemme testanneet kattavasti kaikki muut PlayStation 2 -konsolit. Olemme varmoja, että vika koskee vain yllä mainittuja muuntajia.
Minulla on alkuperäinen PlayStation 2, koskeeko palautuspyyntö minua?
Ei. Muuntajan palautus koskee ainoastaan mustaa ja hoikkaa PlayStation 2 -konsolia (mallinumerot SCPH70002, 70003 and 70004), joka julkaistiin marraskuussa 2004. Vika ei koske alkuperäistä PlayStation 2 -konsolia.
Mikäli asiakas ei halua vaihtaa muuntajaa, voiko hän palauttaa koko PlayStation 2 -konsolin?
Ei. Palautuspyyntö koskee vain muuntajaa, eikä SCEE korvaa PlayStation 2 -konsolia.
Olen jo vaihtanut PlayStation 2 -konsolini ja maksanut korjausmaksun takuuajan loppumisen jälkeen. Saattoiko konsolini vika johtua tästä teknisestä viasta?
Vika koskee vain hoikkaa ja mustaa PS2-konsolia, joka on edelleen takuun piirissä.
Vaikuttaako tämä vika PSP:n muuntajaan?
Ei. Palautuspyyntö koskee vain mustaa ja hoikkaa PlayStation 2 -konsolia, jonka mallinumero on SCPH70002, 70003 tai 70004. Se ei koske muita PlayStation-tuotteita.
Asiakaspalvelunumero: 0800 131 410