Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Space Giraffe (400 MS points)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Justin Bailey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Justin Bailey

New Member
Space Giraffe ladattavana tästä päivästä lähtien (400), check:

http://llamasoft.co.uk/blog/

Tätä on odotettu jo kauan, illalla lähtee :)

Andrew Lowe aka Sickboy (EDGE) sanoi:
I mean, fuck me twice, its good.

Really, really good.

I did enjoy the frolics with Gamecube VLM, but was always gagging for Jeff to take the environment and build a playable game around it.

And thats exactly what hes done. Its as mentalist-psychedelic and pyrotechnic as youd expect, but also beautifully refined in terms of difficulty balance/risk & reward.

The visual and technical audacity is breathtaking. It just feels beamed in from another planet. Ive absolutely no idea where to start having an idea about how its done, but if it looks like magic and feels like magic

Its like a bench-test workout for yer high-def telly. After all those nice, placid, colourful games displayed very calmly and correctly, Space Giraffe is like a big fat can of spinach to a Plasmas Popeye.

Think of Geometry Wars as a 9.99 Standard Family Box sensibly rationed in the back garden, with the Firework Code rigidly observed, watched through the windows just in case the kiddies get scared. Space Giraffe is like strapping on a jet-pack and soaring and swooping around the Sydney New Year display while ripped to the living tits on mescalin.

Knee-jerkers might twitch about it being another Tempest And it sorta-kinda is. But more like Tempest 2000 Ultra-Deluxe with all the faintly annoying stuff taken out and some really, really ace progressive game mechanics weaved in.

Instead of just constantly trying to keep everything away from the edge of the web and always being rammed into a defensive, siege-mentality corner (my gripe with Tempest all along) youre now rewarded for playing in a much more free, open, strategic and (best) aggressive way - harvesting points, boosting a bonus multiplyer, always always pushing the line between pure survival instinct and score maximisation.

In short, my idea of gaming heaven pretty on the outside, wild at heart.

All the usual obsessions are there - but in a funny, light, lovable way. The character of text announcements is cute enough (Top hole!) but the sound design is laugh-out-loud astonishing: a spasming cacophony of bleats, yelps, barks, shrieks, Jarvis game steals, music and film samples

And the pacing is perfect. Not just in terms of gameplay/difficulty curve; theres a constant slideshow of spooky, mind-warping background images and textures and zapping, synapse-like white flares. Its fucking cinematic - like a hallucinogenic, inner-space odyssey into the designers minds and pop-culture cues.

But the really great thing about Space Giraffe is that it feels like Jeff loosening up and getting back to all the things that made us love his stuff in the first place - an unadulterated love of old-school arcadey gaming filtered through his unique, idiosyncratic goggles.

I give it six-and-three-quarter stars. Out of five.

Red, shiny ones, with a sort of fucked-up, glowing, pulsing, transcluscent, reptilian, mind-clearing quality about em.
 
Vastaus: Space Giraffe (400 MS points)

Aika happo ja helvetin sekava mutta taatusti 400 pojon arvoinen. Hiukan repeilin kun levelin lopussa todettiin että our giraffe is in the other castle :D

Kenenkäs naama siellä taustalla muuten vilkkuu?
 
Vastaus: Space Giraffe (400 MS points)

Aivan loistava peli, parin tunnin testailun jälkeen score ~15m. Huomisen tavoite vähintään tuplat. Vahva suositus!

"Flowers always make me burp!"

:D
 
Vastaus: Space Giraffe (400 MS points)

mikaju sanoi:
Kenenkäs naama siellä taustalla muuten vilkkuu?

Kentässä The Eyes of Allard vilkkuu ainakin Microsoftin viihdejaoston suunnittelu- ja kehitysjohtaja J Allard.
 
Vastaus: Space Giraffe (400 MS points)

En ole ainakaan vielä lämmennyt. Minter on tehnyt homman ulkonäöltään turhan sekavaksi. Haittaa oikeasti pelaamista, eikä edes näytä niin hienolta, kuin oletin.

Rankkaisin esim. Tempest 2000:n tämän yläpuolelle. Mutta täytyy nyt vielä panostaa.
 
Vastaus: Space Giraffe (400 MS points)

Hemmetin hyvää menoa kautta linjan, toistaseks takana about 6 tuntia tehokasta peliaikaa ja pisteitä n. 65m. Enemmänki vois olla kevyesti, mut testailin ja jumittelin muutamaa leveliä ihan tahallaan ymmärtääkseni paremmin (vaihtelevalla menestyksellä ;P). Tyyli (visuaalit, äänet ja fiilis) toimii täysillä ja musiikit sopii mainiosti meininkiin.

Edelleen suurin osa omista kuolemista johtuu siitä, etten ole kaiken visuaaliryöpytyksen keskeltä nähnyt tuhon aiheuttajaa. Mitä enemmän oon pelannu sitä enemmän elintärkeät sound-cuet ja tarkkaavainen ja ennakoiva pelisilmä säästää henkiä. Pari kertaa oon päässy jo hyvään zoneen, which is nice!

Tutoriaaliin kannattaa muuten perehtyä ihan kunnolla, luulisin että achievementin verran (10 m) pitää olla plakkarissa ennen kuin saa alkupäänkään kenttiin luottavaisen fiiliksen tai jonkun muun kuin 'meh' tai 'you are not brilliant' -tyylisiä kommentteja levelien päätteeks. Pelkästään 10 ekan kentän hiominenkin on erittäin palkitsevaa puuhaa, monissa kentissä on aiva oma luonteensa, ja pelin uusi continue-systeemi tukee hyvin level kerrallaan opettelua ilman mitään erillistä practise-moodia. Lopulta voi sit alkaa yrittelee 1 credit finishiä, Jeffin oma leaderboard kärkipaikkahan on nimenomaan yhdellä creditillä. Kaiken kaikkiaan, mahtava kokemus ja peli-iloa ja kehittymisen varaa pitkäks aikaa, leaderboardit haltuun (kunhan nyt ensin sais sen 360:n hommattua, nyt oli pari päivää kaverilta lainassa)!

Porukoilla on muuten jo aika kovia scoreja Tutorialissa:
professor-of-giraffeology.jpg


Loppuun vielä vinkkejä pelin sisäistämiseen: http://www.yakyak.org/viewtopic.php?t=66963
 
Vastaus: Space Giraffe (400 MS points)

Space Giraffen myynti ei ole ollut ollenkaan Minterille mieleistä.

Blogitilitys:
jesus fucking christ
not seeing a lot of reason to continue even trying to make games, at this point, when a remake of Frogger, one of the worst games in the history of old arcade games, can outsell Space Giraffe that we put so much love and effort into, by more than ten to one, in one week.

OK, we get the message. All you want on that channel is remakes of old, shite arcade games and crap you vaguely remember playing on your Amiga.

We'll shut up trying to do anything new then.

Sorry for even trying.

http://stinkygoat.livejournal.com/115261.html
 
Vastaus: Space Giraffe (400 MS points)

Tuossa tilityksessä olisi järkeä, jos vain uusintaversiot vanhoista peleistä menisivät kaupaksi. Froggerilla on varmaan eri yleisö kuin Minterin virityksellä ja ihan uudetkin pelit myyvät live arcadessa hyvin kunhan ne ovat helposti omaksuttavia ja tarpeeksi kiinnostavia. Jos peli on ensimmäiset viisi minuuttia yhtä sekava kun huumeisen hipin päiväuni, se karkoittaa ostajia, vaikka peli-idea olisi kuinka nerokas tahansa. Minter on näitä jalustalle nostettuja brittiläisiä 80-luvun pelineroja...
 
Vastaus: Space Giraffe (400 MS points)

Doctor Pepper sanoi:
Tuossa tilityksessä olisi järkeä, jos vain uusintaversiot vanhoista peleistä menisivät kaupaksi. Froggerilla on varmaan eri yleisö kuin Minterin virityksellä ja ihan uudetkin pelit myyvät live arcadessa hyvin kunhan ne ovat helposti omaksuttavia ja tarpeeksi kiinnostavia. Jos peli on ensimmäiset viisi minuuttia yhtä sekava kun huumeisen hipin päiväuni, se karkoittaa ostajia, vaikka peli-idea olisi kuinka nerokas tahansa. Minter on näitä jalustalle nostettuja brittiläisiä 80-luvun pelineroja...

Aivan samaa mieltä! Yritin kokeilla Minterin tuotosta avoimin mielin, mutta en kestänyt paria minuutti pidempään kun tuli jo tarve tehdä pak(k)oliikkeitä ja hyppäsin takaisin dashboardiin. Minter on koko ikänsä vääntänyt erikoisia kameli-/laamapelejä (pienenä tuli pelattu paljon Attack of the Mutant Camelsia C64:llä) ja Minter on varmasti vuosien saatossa kerännyt pienen, mutta sitäkin innostuneemman fanijoukon, mutta se ei takaa myyntiä massoille. Luulisi että Frogger meni paremmin kaupaksi tuon suuremman kohderyhmän lisäksi myös siitä syystä ettei Frioggerin julkaisun aikoihin ollut niin suurta tarjontaa arcadessa - toista se on nyt kun pukkaa uutta peliä viikottain. X360:n valosyntikka, vai miksi sitä kutsutaan, on muuten Minterin tekosia.
 
Ylös Bottom