Vastaus: Splatoon 2
Ensimmäinen kokeilu betaa. Tämä oli samalla ensimmäinen kosketus koko pelisarjaan. Toki olen pelin tiennyt ja idean, mutta en koskaan nähnyt livenä pelaamista, saati itse pelannut.
Otetaan nyt se huomioon, ett vihaan nettimoninpelejä, siis battlefieldit jne, mutta siitä huolimatta tämä iski aikalailla kovaa. Tämä oli ihan mielettömän huoletonta, hauskaa, mutta samalla veti tosissaan. Ehkä kaikkien aikojen paras kokemus mulle nettimoninpelistä.
Tosin en tykännyt siitä, että tuon telan kanssa oli niin paljon helpompaa mennä ja lähes kaikki kuolemat vastustajalta tuli telan kanssa, mutta myös omat tapot oli 95%:sti telan kanssa tehtynä. Oli aivan ylivoimainen.
Se miksi en nettipeleistä tykkää, on se odottelu. Mä haluan painaa starttia ja pelata, en odottaa 1-3 minuuttia vastustajia. Sen vuoksi pelaan yksinpelejä, kun kaikissa kokeilemissani on sama juttu.
Teknisesti tämä toimi mielettömän hyvin. Porukkaa näytti olevan Aasiasta ja USAsta, eikä mitään lagia tms. missään välissä. Pleikan puolella ei ole näin hyvin mikään kokeilemani toiminut ennen.
Hieman jäi ristiriitaiset fiilikset. Peli on täyttä timanttia, pelaaminen oli hauskaa, kaikki toimi loistavasti...mutta luulen et mulla jäis pelaamatta, koska en tuota odottelua vain jaksa (se ei ole pelin vika, vaan minun). Ehkäpä silti sorrun ostamaan.
Jos saa paikallisia moninpelejä jaetulla ruudulla, tai jaetulla ruudulla netissä pelaaminen, tai sitten yksinpelikampanjaa jaetulla ruudulla, niin ostaminen lienee varmaa.
Ehdottomasti huomenna betailut jatkuu!