Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Star Wars -elokuvat: "oikea" katselujärjestys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jari Tomppo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Jari Tomppo

New Member
Olin kirjoittamassa tätä viestiä Star Wars: Episode III DVD-ketjuun, mutta päätin kuitenkin tehdä kokonaan uuden ketjun sopivampaan ryhmään, sillä tämä viestini ei enää liity millään muotoa kyseiseen DVD-julkaisuun.

Tuli vaan mieleeni, että vaikka uusi Star Wars -trilogia onkin nyt kokonaisuudessaan saatavana DVD:llä niin eikös "oikea" järjestys katsoa nuo leffat ole edelleen Ep IV, V, VI, I, II, III.

Ainakin minun mielestäni uusi trilogia on tarkoitettu katsottavaksi alkuperäisen jälkeen, vaikka se kuvaakin sitä edeltävää aikaa. Uusi trilogia vilisee viittauksia alkuperäisen trilogian henkiöihin ja tapahtumiin, joiden oivaltaminen edellyttää alkuperäisen trilogian tuntemista.

Tietenkään tällä detaljilla ei ole merkitystä henkilöille, jotka osaavat sekä alkuperäisen että uuden trilogian ulkoa, mutta jos joku aikaisemmin Star Warsiin tutustumaton henkilö haluaisi tutustua ensimmäistä kertaa aiheeseen niin ainakin minä suosittelisin aloittamaan alkuperäisellä trilogialla. Uudella trilogialla aloittaminen tuhoaisi ainakin erään alkuperäisen saagan sykähdyttävimmistä yllätyksistä.

Eikä kenenkään tarvitse vetää tästä pohdinnasta hernettä nenään, jokainen saa tietenkin halutessaan katsoa nämä elokuvat ihan missä tahansa järjestyksessä, mutta pohdiskelin asiaa nyt hieman filosofisemmalta kannalta.

Vastaus: Star Wars -elokuvat: "oikea" katselujärjestys

Ehdottomasti juuri siinä järjestyksessä missä ne ovat tehty. Muuten esim. juuri se ylläri jäisi kokematta, ym. Tai ainakin siinä järjestyksessä aion Star Warsit lapsilleni näyttää, sitten joskus.

Vastaus: Star Wars -elokuvat: "oikea" katselujärjestys

Parasta isänpäiväviihdettä:

"I am your fatheeer........."

Ylös Bottom