Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Street Fighter 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lenin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Lenin

New Member
Tietääkö kukaan kuinka monta Street Fighter 2 oikein on tullu? Niitähän virtas SNESille koko ajan kaikkine SuperHyperMegaTurboina.
 
No huhhuh!

Mikä liuta pelejä! Jos tekkeneitä olisi yhtä paljon, niin nannaa olisi!:D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Eltsi
Itsekin aloin miettiin samaa juttua ja tsekkailin netistä sivustoja mitkä selväntäisivät asiaa.

Tuolla on pitkä lista hypersuperturbo peleistä.http://www.videogames.com/features/universal/sfhistory/
Capcomin 2d mättöjä joissa on Street Fighter hahmoja on kyllä vielä lisää, eli kun lisäät noin 10 peliä tohon listaan niin alat olla oikeissa Street Fighter numeroissa. Siis näitä pelejä on esim. Xmen vs. Street Fighter sarja ja Marvel vs. Capcom sarja ja Capcom vs. SNK sarja ja SNK vs. Capcom.... jne jne.. eli pelejä on paljon, mutta todellinen harmi on se, että niitä ei ole julkaistu ps2selle, eli kannattaa hankki Dreamcast jos haluaa nauttia Capcomin mahtavista 2d tappelupeleistä, sillä sehän on ihan fakta, että kun kerran pääsee 2dpelejen makuun niin enään ei haluta siirtyä tonne hitaaseen ja rämpytys meiningin omaavaan 3d maailmaan...:)
 
Mulle ainakin Street Fighter2 ja Super Street Fighter2 Turbo ovat legendaarisimpia tappelu pelejä. Niitä tuli silloin aikoinaan väännettyä niin paljon että tukka pöllysi.
 
Samaa mieltä, Drane! Niitä tuli tosiaan pelattua aika lailla. Itse pelasin niitä Amiga 500+:lla, joka oli muutenkin tykki vehje joskus nakki ennen käpysotaa.:p
 
Kaikki on näemmä päässyt Street Fightereiden makuun jo nuorella iällä, mutta mitä tapahtui, miksi tipahditte kelkasta??? Oliko syy kenties siinä, että Capcom julkaisi suurimman osan uusista Street Fighter peleistä Dreamcastille, vai mikä?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri
Kaikki on näemmä päässyt Street Fightereiden makuun jo nuorella iällä, mutta mitä tapahtui, miksi tipahditte kelkasta??? Oliko syy kenties siinä, että Capcom julkaisi suurimman osan uusista Street Fighter peleistä Dreamcastille, vai mikä?

Ei syy ollut tuo. Syy oli... No syy oli varmaan se että alkoi tulla kaikkia muita hyviä pelejä. Jotenkin vain tipahdin kyydistä kesken matkan, ja se harmitaa.
 
NewsFlash

Capcomin HSFII myös Eurooppaan 28.01.2004

Capcom on kertonut julkaisevansa Hyper Street Fighter II: The Anniversary Editionin myös Euroopassa huhtikuun lopulla.

Street Fighter -sarjan 15-vuotispäivien kunniaksi julkaistu peli sisältää viisi SFII-peliä (Street Fighter II, Street Fighter II: Champion Edition, Street Fighter II: Hyper Fighting, Super Street Fighter II: The New Challengers ja Super Street Fighter II Turbo) yhdessä paketissa ja lisäksi HSFII:ssa on mahdollista taistella eri versioiden hahmoilla toisiaan vastaan.

Hinnaksi luvataan 19,99 puntaa eli noin 30 euroa ja bonuksena mukaan tulee vielä täyspitkä Street Fighter II: The Animated Movie.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri
Kaikki on näemmä päässyt Street Fightereiden makuun jo nuorella iällä, mutta mitä tapahtui, miksi tipahditte kelkasta??? Oliko syy kenties siinä, että Capcom julkaisi suurimman osan uusista Street Fighter peleistä Dreamcastille, vai mikä?

Itse aloitin SF2 World Warriorilla yli 12 vuotta sitten, lähes joka ikinen SF peli on tullut sittemmin hankittua... :D

Aika moni tuttu taisi leipääntyä hommaan kun olisi pitänyt vaihtaa konetta SNES:in jälkeen. Hommasin sitten VF2:n vanavedessä Saturnin enkä ole hetkeäkään sitä katunut. Street Fighter Alpha ykköstä pelattuani lupasin olla SF fani maailmanloppuun saakka. Itse olen ollut koko ajan mukana viime aikoihin asti (kun ei ole uusia pelejä tullut). Uusin mukava yllätys oli huomata miten näppärän version joku jämäporukka sai duunattua GBA:lle SF Alpha 3:sta.

Mainitsemisen arvoisia ovat tosiaan monet muutkin Capcomin tappelupelisarjat, Marvel-pelit ovat omassa lajissaan ylivertaisia muiden firmojen rävellyksiin verrattuna ja Vampire-sarja tarjoaa samankaltaisen mutta joidenkin mielestä jopa aikanaan kehittyneemmän taistelusysteemin (täällä nimellä Darkstalkers).

Paras kone näin luonnollisilta antimiltaan (ilman tikkua) on aika selvästi Sega Saturn, joka kannattaa muunnattaa 50/60Hz nupille heti kun voi (itselläni on juuri vaihdettavana). Saturnin vakiopädi on erinomainen ja koneen 2D-tehot ovat täysin verrattavissa nykyisiin superkonsoleihin (toisin kuin PSone). Koneelle on tullut nimittäin myös vaikuttava valikoima esim. SNK:n laatumättöjä (KOF-sarja, Samurai Spirits) ja Segan 3D taistelupelejä ja Dead Or Alive ykkönen. Importeeraaminen on ehdotonta, eikä pelejä löydä useinkaan enää helpolla tahi halvalla. Muunnetulla PSonella ja DC:lläkin saa kunnon kokoelman klassisia 2D-mätkintöjä, kunhan ohjainasia miellyttää.

Kritiikkinä voisi mainita näistä Capcomin peleistä tuon armottoman rahastamisen, joka piti kyllä korkeaa laatua yllä, mutta ainakin monelle sunnuntaipelaajalle pelit ovat olleet liian samanlaisia pelata. Toiseksi on mainittava että SF collection 1 & 2 ovat aika laimeita esityksiä ja vanhahko SF The Movie on ylivoimaisesti sarjan surkein peli. Muuten on myönnettävä, että Capcomin mätöt ovat yhä voimissaan, alla olevalla ammattilaispelaajien saitillakin näkyy heti kättelyssä, että kilpailuhenki palaa yhä kuin olympiatuli, etenkin Capcomin peleissä. Capcom Forever!!! :D *doh!*

www.ullysis.com
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Olen aikas varma ettei kyseessä ole kökköön Van Damme -elokuvaan perustuva peli vaan suhteellisen hyvä SF2 -elokuva. Herkkukohtauksiin kuuluvat mm. taistelut Chun-Lin ja Vegan (Hyakuretsukyaku betoniseinän läpi, nannaa) sekä Ryun, Kenin ja Bisonin välillä. Juoni on kuitenkin aika kasarimeininkiä ja joidenkin hahmojen (eritoten Guile ja Dee Jay) piirrostyylit outoja. Jenkkidubbaus on tyypillisen kehno, alkuperäistä en ole kuullut.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan valaskalas
Olen aikas varma ettei kyseessä ole kökköön Van Damme -elokuvaan perustuva peli

:confused:

Missasinkohan mä jotain...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Neonomide
...vanhahko SF The Movie on ylivoimaisesti sarjan surkein peli...
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan valaskalas
Olen aikas varma ettei kyseessä ole kökköön Van Damme -elokuvaan perustuva peli vaan suhteellisen hyvä SF2 -elokuva
:confused:
 
Street Fighter 2: The Animated Movie (1995) - Mikä on muuten tosi hyvä anime. Juoni on - on mitä on , mutta taistelut ovat erinomaisia, samoin musiikki, ja piirrosjälki. Kaikki miespuoliset hahmot tosin ovat melko samansuhteisia ladonovia.. Sitä varmaan tarkoitit oudolla piirrostyylillä. Mutta parempi niin kuin toisinpäin.

Minulla on kuitenkin muistikuvaa että olen nähnyt jossain sf2-the movie tyyppisen arcadepelin (siis nimenomaan siihen nimeltämainitsemattomaan leffaan perustuvan), olisiko ollut Hesan Itäkeskuksen pelikaanissa (alakerrassa) joskus.

- Manji
 
Siitä Van Dammen tähdittämän Street Fighter The Movien pohjalta on (tai oli) tosiaan olemassa myös oma peliversionsa.
Periaatteessa Street Fighter, mutta grafiikka oli Mortal Kombat -tyylisesti digitoitu niitä elokuvanäyttelijöitä (Van Damme ja kumppanit) käyttäen.
Siitähän oli kyse.
 
Ei taida ko. "live-Street Fighterista" ollakaan mitään muuta kuin se arcade-versio.

Itsekin kyllä bongasin sellaisen ihan parissakin paikkaa Suomessa. Olisiko tosiaan ollut tuolla Itäkeskuksen Pelikaanissa, jonka ManjiMarukin mainitsi.
 
Ylös Bottom