Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Suomen peliparhaimmisto palkittiin The Finnish Game Awards -gaalassa

  • Viestiketjun aloittaja Jaakkimo
  • Aloituspäivämäärä
J

Jaakkimo

Guest
Clash%20Royale.jpg


Suomen pelialan kerma sai jälleen palkintonsa eilen pidetyssä The Finnish Game Awards -peligaalassa Helsingissä.

Tarjolla oli kaiken kaikkieen kymmenen eri palkintoa tai tunnustusta. Vuoden 2016 kotimainen peli, mobiilipeli sekä tietokone- ja konsolipeli valikoitui Suomen pelinkehittäjien jäsenäänestyksellä. Vuoden hyötypelin puolestaan valitsi Serious Gaming Cluster Finland ry. Luovan saavutuksen sekä yritystulokkaan palkinnot valitsi Suomen pelinkehittäjien hallitus. Neogames Finlandin kontolle jäi vuoden ilmiön päättäminen.

  • Vuoden 2016 hyötypeli: Augmented Climbing Wall / Valo Motion Oy
  • Vuoden 2016 yritystulokas: Kopla Games
  • Vuoden 2016 ilmiö: Suomen pelimuseo
  • Vuoden 2016 luova saavutus: Alienation / Housemarque
  • Vuoden 2016 tietokone- ja konsolipeli: Quantum Break / Remedy Entertainment
  • Vuoden 2016 mobiilipeli: Clash Royale / Supercell
  • Pääpalkinto: Vuoden 2016 kotimainen peli: Clash Royale / Supercell
  • Pelialan vaikuttajapalkinto elämäntyöstä: Tuija Linden / Pelit-lehti
  • IGDA:n tunnustus vuoden 2016 vapaaehtoiselle: Minna Eloranta
  • Pelit-lehden Kyöpeli-palkinto vuoden 2016 yleisön suosikille: My Summer Car / Amistech

Gaalan järjestelyistä vastasivat Suomen pelinkehittäjät ry ja Neogames Finland ry. Gaalan sponsoreina toimivat Remedy Entertainment, Next Games, Supercell, Unity Technologies Finland, Rovio, Fingersoft, Colossal Order, Dodreams ja Redlynx.

Lue sivustolla...
 
Ylös Bottom