Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Super Mario Advance 4: Super Mario Bros. 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piimi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En taatusti. Hyllystä löytyy yhä SNES ja Super Mario All-Stars. Aikaisemmat Mario Advancet ovat olleet täyttä rahastusta vanhoilla peleillä, enkä odota SMB3:n olevan mitään muuta. GBA:lle saisi tehdä uusia Marioita, mutta eipä ongelma ole yksin Mario-sarjan...
 
Ehdottomasti ostan. Mulla ei koskaan ollut SNESiä, eikä siten Mario Allstarsia. Aikoinaan tämä löytyi multa NES:lle, mutta pelissähän ei voinut tallentaa, joten tärkeintä on siis saada tuo tallennusmahdollisuus.

Toisena pointtina on tietysti saada Mario kolmonenkin liikuteltavaan muotoon. En sanoisi tätä myöskään rahastukseksi, sillä uskoisin monien halunneen kaikki Mariot GBA:lle (jos näitä ei olisi julkaistu, luultavasti valitettaisiin sitten siitä rahastuksen sijaan) - eihän Mario-peleistä ole muutenkaan taskuversioita Mario DX:ää lukuunottamatta tehty.

Uutta 2D-Mariota odotan tietysti yhtä paljon GBA:lle kuin kaikki muutkin. Toivottavasti sellainen vielä nähdään, toisen kun vielä saisi GBA:n seuraajan julkaisuun niin... :)
 
En tajuu miten kehdataan ottaa noin ryöstohintoja vanhoista käännöksistä...vähän uutta sisältöä, mutta iso hinta.
Jos halvalla sais niin vois tuon hommata kun hauskahan tuota ois gba:lla hakata :) siitä kun on muutama vuos kun tota viimeks tuli pelailtua
 
Ei se tyhmä ole joka pyytää vaan se joka maksaa. Itse ostaisin GBA:n heti, jos kaikki Mariot olis yhdellä max 50 euron kasetilla. Mutta kun ei niin ei. Kysynnän ja tarjonnan laki. GBA:lla on tällä hetkellä monopoli. Ehkä Sonyn kannettava (ja jopa Ngate) tuo vähän kilpailua ja laskee hintoja. Toivottavasti.

edit: vai olikos se ngage.. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
En usko, että tuollainen "kaikki Mariot yhdellä kasetilla"-kokoelma olisi mahdollista GBA:lla teknisesti. Eikä se siis nyt ole mahdollista luultavasti muutenkaan nyt kun Mariot julkaistaan erikseen.

Mieluummin tilaan tämän netistä puoleen hintaan tai maksaisin jopa Suomen hinnan jos olisi pakko kuin ostaisin yhdenkään näistä uusista 3D-loikinnoista, joissa tarkoitus on kerätä 100 esinettä ja puolet peliajasta menee hitaaseen juoksenteluun edestakaisin isoa pelialuetta etsien sataa esinettä. 30 euroa voi laittaa kiinni tähän tai huomata parin kuukauden päästä lyöneensä rahat johonkin muuhun, joka ei varmasti ollut yhtään parempi sijoitus. Esim. Ape Escape 2:n jälkeen tuli aivan ryöstetty olo ja pelilehdet vielä antoivat pelille hyviä arvioita. Tarkkailkaa muutakin rahankäyttöänne yhtä tarkkaan kuin käyttämättä jättämistä.

Harmi jos tästä hienosta pelistä ei saada muuta juttua aikaan kuin Nintendon kirjanpito. Ainakin tästä on tulossa ilmeisesti paras versio myydyimmästä videopelistä, ensimmäistä kertaa käsikonsolille ja taatusti tätä ei tarvitse kantaa myyntiin parin kuukauden päästä - rahalleen saa ainakin laatua. Totta kai, vielä kerran, onhan tämä jo nähty ja uutta odotetaan, mutta en mä silti maksa EyeToysta edes kymmenesosaa hinnastaan vain koska se on uutta :).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ShereKhan
En usko, että tuollainen "kaikki Mariot yhdellä kasetilla"-kokoelma olisi mahdollista GBA:lla teknisesti. Eikä se siis nyt ole mahdollista luultavasti muutenkaan nyt kun Mariot julkaistaan erikseen.

Onhan useampi Mario kasattu jo yhdelle SNES-kasetille (Super Mario All-Stars), joten samanlaisen paketin julkaiseminen GBA:lla on vain tahdosta kiinni. En sellaiseen usko, mutta teknisesti kokoelmat ovat mahdollisia. Esim. Phantasy Star Collectionissa on käännetty kolme peliä kahdelta eri konsolilta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan saintbert
Onhan useampi Mario kasattu jo yhdelle SNES-kasetille (Super Mario All-Stars), joten samanlaisen paketin julkaiseminen GBA:lla on vain tahdosta kiinni. En sellaiseen usko, mutta teknisesti kokoelmat ovat mahdollisia. Esim. Phantasy Star Collectionissa on käännetty kolme peliä kahdelta eri konsolilta.

Mario Allstarsilla oli Mario 1, 2, 3 ja lost levels, oliko vielä Mario Worldkin- tosin Yoshi's Story pitäisi vielä mahtua kasetille, eipä mulla tietoa ole, kunhan ajattelin, lähinnä ajattelin kasetin tallennuskapasiteettia. Mutta kai se olisi onnistunut, enkä mäkään sitä missään nimessä olisi vastustanut, mutta eikös se jo kerro jotain näistä peleistä, jos nämä voi julkaista erikseen ja silti myydä paljon - Marioiden laatu mahdollistaa sen.

Nintendo tuskin päällekäisiä julkaisuja tekee, joten jos ei GC:lle tuollaista pakettia kasata, niin tuskin GBA:llekaan. Kannattaa siis keskittyä siihen mitä saa :).

//
Parempi laittaa kasetille yksi hyvä peli kunnolla kuin monta huonoa tai keskinkertaista kehnosti (SEGA Smash Pack!), eikä tuo Phantasy Star Collectionkaan mikään taidonnäyte ollut esim. hidas kävely. Sonic Mega Collectioniin ei viitsitty lisätä edes tallennusmahdollisuuksia ja koska pelit eivät ole mitään taidetta olisi alkuperäisteoksiin todella voitu koskea muutenkin ehostaen... hyviä pelejä vieläkin, mutta eipä nuo kokoelmatkaan aivan autuaaksi tee ;). //
 
Pahoittelut off-topicista.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ShereKhan
Mario Allstarsilla oli Mario 1, 2, 3 ja lost levels, oliko vielä Mario Worldkin- tosin Yoshi's Story pitäisi vielä mahtua kasetille, eipä mulla tietoa ole, kunhan ajattelin, lähinnä ajattelin kasetin tallennuskapasiteettia.

Eihän aivan jokaista peliä tarvitse samaan hintaan tarjota, mutta jos esim. Super Mario Bros. ykkönen, jota pidän edelleen suuressa arvossa, julkaistaan GBA:lle, niin kasetilta olisi hyvä löytyä Lost Levels ja mahdollisesti muutakin sälää, jotta kantaisin euroni kauppaan.

Parempi laittaa kasetille yksi hyvä peli kunnolla kuin monta huonoa tai keskinkertaista kehnosti (SEGA Smash Pack!), eikä tuo Phantasy Star Collectionkaan mikään taidonnäyte ollut esim. hidas kävely. Sonic Mega Collectioniin ei viitsitty lisätä edes tallennusmahdollisuuksia ja koska pelit eivät ole mitään taidetta olisi alkuperäisteoksiin todella voitu koskea muutenkin ehostaen...

Phantasy Star Collection on uskollinen alkuperäisversioille ja ainakin minä pidän todella paljon kahdesta ensimmäisestä phantasiaseikkailusta (kolmas on kuin eri sarjasta). Käännöksen puutteet voi kuitata sisällön määrällä.

Sonic Mega Collectionissa on tallennusmahdollisuus sikäli mikäli alkuperäisjulkaisusta on se löytynyt. En ole kokenut harmia sen puolesta. Vanhojen Sonicien grafiikka on puolestaan sen verran omalaatuista, että ehkä on hyvä ettei siihen ole koskettu. Pelattavaa on kuitenkin mukavasti, eikä todellakaan voi puhua rahastuksesta.

Molemmat kokoelmat on suunnattu 8-16-bittistä grafiikkaa kaihtamattomille ja ainakin minulle ne ovat parempi ratkaisu kuin alkuperäisten pelikasettien ja -koneiden metsästäminen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan saintbert
Phantasy Star Collection on uskollinen alkuperäisversioille ja ainakin minä pidän todella paljon kahdesta ensimmäisestä phantasiaseikkailusta (kolmas on kuin eri sarjasta). Käännöksen puutteet voi kuitata sisällön määrällä.

Sonic Mega Collectionissa on tallennusmahdollisuus sikäli mikäli alkuperäisjulkaisusta on se löytynyt. En ole kokenut harmia sen puolesta. Vanhojen Sonicien grafiikka on puolestaan sen verran omalaatuista, että ehkä on hyvä ettei siihen ole koskettu. Pelattavaa on kuitenkin mukavasti, eikä todellakaan voi puhua rahastuksesta.

Molemmat kokoelmat on suunnattu 8-16-bittistä grafiikkaa kaihtamattomille ja ainakin minulle ne ovat parempi ratkaisu kuin alkuperäisten pelikasettien ja -koneiden metsästäminen.

Never Mind the Offtopic... GBA-puolella keskustelu on muutenkin niin vilkasta, että parempi näin :). Kun kerran keskusteluun kuului Mario-kokoelmat, niin loogista jatkoahan tässä... tai siis.

Juu, Phantasy Starit olisivat kuitenkin voineet olla hieman paranneltuja, kyllähän rahalleen saa kivasti vastinetta määrällä, mutta ainakin mulle ajan hammas on purrut liian pahasti (varsinkin eka osa). Eikä mun mielestä paljon vanhaa vanhassa muodossa välttämättä ole se paras ratkaisu, mieluummin kunnolla panostettaisiin julkaisuihin, eikä vain helistetä kalmistosta vanhaa tavaraa, jos se ei ole kestänyt aikaa. 16-bittistä grafiikkaa en kaihda, mutta pakko se on myöntää että jopa suurimmassa nostalgiapuuskassa 8-bittinen grafiikka voi tuntua jo liian alkeellista. Ehkä mä en sitten kuulu kohderyhmään, mutta mun mielestä mutkin olisi voitu saada kuulumaan siihen. Sä olet varmasti enemmän näiden fani kuin mä, joten ehkä sitten parempi näin.

Ainoastaan Sonic 3:ssa oli tallennusmahdollisuus alkujaan ja SEGA on myös julkaissut nämä aivan koskemattomina, lähinnä otin näitä SEGAn rykäisyjä esimerkiksi, miten saadaan nopeasti ja helpolla hyvältä kuulostavia julkaisuja. Mä todella olisin halunnut ainakin save-optiot peleihin (ja tätä perustelen sillä, että kyllä maailma on ainakin sen verran muuttunut, että tallentaminen täytyy onnistua), olisi hauska pelata pari kenttää silloin tällöin. Toiseksi Sonic Jamissa muistaakseni oli ainakin kahteen ensimmäiseen Sonicciin lisätty save-mahdollisuus, missä se nyt oli? Siinä olen samaa mieltä, että Sonicit näyttävät vielä tänäkin päivänä hienoilta ja graafista ehostusta en välttämättä tarkoittanutkaan, mutta vertaa Mariot < Mario Allstars - tyylilläkin tuon voi tehdä. Mä en yleensä pahemmin valita, mutta kyllä mun mielestä Soniceille olisi pystynyt tekemään jotain, mutta lähinnä tuo tallennussysteemin puuttuminen tuntui jo omituiselta ja vaikka versiot on hyvin emuloituja, jotenkin kiirehtimiseltä tai laiskuudelta tuo hieno kokoelma tuntui.

Enkä mäkään välitä haalia vanhoja koneita itselleni ja Sonic- kokoelma oli erittäin hyvä ja varmasti rahalle saa vastinetta, mutta joka tapauksessa näistä on jo nämä versiot jossain + Sonic Jam. Mielestäni tuosta kokoelmasta olisi voinut saada todella mielenkiintoisen, ilmeen kohentamisella ja muutenkin nykypäivän standardeja vastaamaan (tallennus). Pakko kyllä myöntää, että onhan nämä mukava nähdä samanlaisina kun aikanaan näitä pelattiin, mutta se onkin mun ainoa argumentti alkuperäisilmeelle...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ShereKhan
Juu, Phantasy Starit olisivat kuitenkin voineet olla hieman paranneltuja, kyllähän rahalleen saa kivasti vastinetta määrällä, mutta ainakin mulle ajan hammas on purrut liian pahasti (varsinkin eka osa).

Ja ajatella että Phantasy Star 1 on vielä 8-bittiseksi poikkeuksellisen komea. Minulle nostalgiatrippi on iso osa pelaamista, kuten sekin, että peliä on ratkottava FAQ kädessä (puolustukseksi sanottakoon, että Sega julkaisi PS1:stä oman läpipeluuohjeen sen jälkeen kuin sen puhelinlinjat tukkeutuivat peliavun pyytäjistä).

Phantasy Star 1:n luotaantyöntävin piirre on varmasti heikko juoniselostus ja toisaalta antiikkinen pelimekaniikka. Ei ole aina paras ratkaisu että vanhaksi käynyttä peliä aletaan pukea uusiin vaatteisiin. Esim. Japanissa PS2:lle julkaistu uusio-Phantasy Star ei houkuttele sillä korea ulkoasu ei peliä paranna, mutta tunnelma jää usein vajaaksi.

Peli ei siis saa mielestäni näyttää paremmalta kuin tuntua. Myös Sonic Mega Collectionin hyvät pelit ovat hyviä sellaisenaankin, mutta tuskinpa jaksaisin Sonic Spinballia vaikka se näyttäisi Half-Life 2:lta.
 
Kyllä monopoliasema näkyy niin tuossa Marioiden yksittäisjulkaisuissa kuin pelien hinnoittelussa. Kun jo lähes kymmenen vuotta sitten useampi vanha Mario saatiin julkaistua yhtenä paketttina, olisi luullut, että edes nuo Mariot olisi saanut myös GBA:lle yhtenä pakettina tai sitten halpishintaan. Eipä silti, en kyllä ostaisi sittenkään, koska alkuperäiset löytyvät hyllystä ja paljoakaan en kodin ulkopuolella pelaa. Super Mario Worldin ostin, koska olin pidempään ulkomailla.

Yhtään uutta täyshintaista peliä en GBA:lle Suomesta ole edes ostanut. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan saintbert
Peli ei siis saa mielestäni näyttää paremmalta kuin tuntua. Myös Sonic Mega Collectionin hyvät pelit ovat hyviä sellaisenaankin, mutta tuskinpa jaksaisin Sonic Spinballia vaikka se näyttäisi Half-Life 2:lta.

Phantasy Starista, siinä missä Sonic ja vaikka Virtua Cop toimivat vieläkin ihan hyvännäköisinä peleinä, varsinkaan 8-bit pelit harvemmin, ainakaan mun silmissä, ovat kestäneet yhtä paljon aikaa. En kai minä antanut sellaista kuvaa itsestäni, että olisin ainoa pelaaja jonka mielestä ulkonäkö on parempi kuin sisältö? Kaikki ovat tuota mieltä, että grafiikka ei peliä tee. Vaikka aina onkin kovaa huutoa toistaa tuota niin kai sitä silti saa toivoa parannusta grafiikkaan, ihan kuin tämä olisi tabu. Phantasy Stareista en niin välitä, joten olen varmaan väärä henkilö sanomaan, mutta mielestäni pelit eivät enää näytä eivätkä tunnu hyvältä, mutta sisällön runsaudesta olen samaa mieltä ja pelit varmasti palvelevat tiettyä pelaajakuntaa.

Tuskin Sonicienkaan pelituntuma olisi kärsinyt pienestä tai vähän suuremmastakin graafisen ilmeen kohotuksesta. Tässä on kuitenkin SEGAn tunnetuin pelihahmo ja siihen nähden jo toinen samanlainen (mutta huonompi) kokoelma yllätti. Alkuperäisasun pitäminen nyt on tietysti varmempi vaihtoehto kuin sen muuttaminen niin paljon, että peli ei enää edes tunnu samalta. Kuitenkin olisin ymmärtänyt tuon GBA:lla, mutta Cubella tuntuu hukatulta potentiaalilta, vaikka enpä tästä muuten olisi mitään edes maininnut ellen olisi pakottanut itseäni puolustamaan Marioiden julkaisuja.

En yleensä valita ja tämäkin lähti ihan vain huumorina puolustukseksi ns. kehnommat kokoelmat versus hyvät yksittäisjulkaisut :) . Sonic- kokoelma on hyvä, ei siinä mitään, mutta en mä tajua miksi sama paketti karsittuna julkaistaan - omalla kohdalla tietysti parempi näin kuin ei olisi julkaistu ollenkaan. Jotenkin vain on nyt tuntunut, että SEGAlla ei tehdä kaikkien vanhojen pelien eteen mitään. Tosin Virtua Cop- kokoelmalle oli ilmeisesti tehty jotain erittäin pientä kiillotusta, mutta aivan samalta peliltä se tuntui ja näytti ja hyvä niin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Kyllä monopoliasema näkyy niin tuossa Marioiden yksittäisjulkaisuissa kuin pelien hinnoittelussa.

Totta, mutta olen myös ajatellut näin, että harva vanha peli on mahdollista saada myymään näin hyvin - vähän kuin "tilaisuus tekee varkaan":) ja tietysti kilpailun puute on myös osa tuota tilaisuutta.

Mulla on ollut NESin Mariot, mutta ne on myyty ajat sitten. Hyvistä peleistä maksan siis toistamiseen, noh mä ostin vähän aikaa sitten jopa Contra Advancen joka on mun mielestä vieläkin hyvä peli ja siitäkään ei moni taitaisi yksinään mitään maksaa :).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ShereKhan
Phantasy Stareista en niin välitä, joten olen varmaan väärä henkilö sanomaan, mutta mielestäni pelit eivät enää näytä eivätkä tunnu hyvältä, mutta sisällön runsaudesta olen samaa mieltä ja pelit varmasti palvelevat tiettyä pelaajakuntaa.

Ja tuskin pitäisit niistä, vaikka grafiikka olisi komeampaa. Jos pelin tuntuma on auttamattoman antiikkinen niin ei siinä sokerikuorrutukset auta. Sonicit ovat tietenkin eri asia, sillä niiden pelattavuus on kestänyt aikaa ihan eri lailla.

Kokoelmien tarpeellisuudesta voi aina olla montaa mieltä ja kuluttajallahan on vapaus valita ostaako pelin vai ei. Varmasti jokaisella on mielessä joku sarja, jota ei toiveista huolimatta nykyjulkaisuna tulla näkemään. Minä olen iloinen, että omistan Phantasy Starit 1-3, vaikka nelonenkin olisi mukava saada.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan saintbert
Ja tuskin pitäisit niistä, vaikka grafiikka olisi komeampaa. Jos pelin tuntuma on auttamattoman antiikkinen niin ei siinä sokerikuorrutukset auta. Sonicit ovat tietenkin eri asia, sillä niiden pelattavuus on kestänyt aikaa ihan eri lailla.

Kokoelmien tarpeellisuudesta voi aina olla montaa mieltä ja kuluttajallahan on vapaus valita ostaako pelin vai ei. Varmasti jokaisella on mielessä joku sarja, jota ei toiveista huolimatta nykyjulkaisuna tulla näkemään. Minä olen iloinen, että omistan Phantasy Starit 1-3, vaikka nelonenkin olisi mukava saada.

Olet oikeassa, mulla taitaa kulkea joku sietokyvyn raja tuossa 8 ja 16 bit aikakausien välissä (poikkeuksia tietysti on esim. Mega Man näyttää 8-bittisenä aidoimmalta), vaikka itse olenkin nostalgisointiin taipuvainen ja olen omistanut vain 8-bit konsolin. 16-bit ajalle uskolliset RPG:t toimivat mulle parhaiten, paitsi esim. Golden Sun saisi hyökätä randomisti hieman vähemmän mun kimppuun :). Earthbound on mielestäni ollut aikaa edellä jo julkaisussa, siinä on monta pientä yksityiskohtaa joista mä pidin ja peli on omalaatuinen, mutta kuitenkin yksinkertainen ja se on helppokäyttöinen vielä tänäänkin (tavaroiden vaihdot, osto-myynti...).

Joo, ei kai periaatteessa mistään julkaisusta kannata valittaa. Kaikkihan ovat vain plussaa loppupeleissä.

Mitäs mieltä muuten, aiheeseen palatakseni, olette tuosta e-readerilla avattavista leveleistä? Luulisin, että peli kiinnostaisi useampia jos uusia leveleitä saisi auki esim. kenttiin piilotettujen tavaroiden avulla tai jotenkin muuten pelissä etenemällä. Vaikka tuo kuulostaakin parhaalta e-readerin käytöltä tähän asti, niin taitaa jäädä vähemmistön herkuksi nuo bonukset...
 
Ylös Bottom