Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Super Mario Sunshine valittu vuoden pahimmaksi pettymykseksi

Inertia

New Member
Dubious Honors: Most Disappointing Game on GameCube

At GameSpot, we believe that each game must be considered on its own terms. When we evaluate a game, we set aside any preconceived notions about what that game is supposed to be or how good it should have been, and we review the game on its merits. However, sometimes it's impossible not to approach a particular game with a certain set of expectations; some games have such ambitious concepts or such good predecessors that you can't help but wonder whether they could have turned out differently. The following GameCube game disappointed us most of all this year:

Super Mario Sunshine
Publisher: Nintendo
Developer: Nintendo

It seems almost ludicrous that a game could score a great score of 8.0 on GameSpot's admittedly tough rating scale and still be considered a disappointment, and yet the standard that past Mario games have set is so high that anything less than a revolutionary step for the series can be considered a letdown. Consider the history of Mario: Super Mario Bros. defined what it meant to be a 2D platformer, Super Mario World expanded and redefined the 2D platformer, then Super Mario 64 made the most profound leap, flawlessly translating the 2D platformer into a 3D world. Sure, Capcom vs. SNK 2 EO's overly simplified fighting system outraged and disappointed 2D fighter fans, but the disappointment Sunshine yielded to discriminating fans of the Mario series was on a much grander scale. After six long years since Super Mario 64 came out, the best Nintendo could come up with in that time was some slightly bigger environments and a backpack-mounted water cannon? It may still be a great game, but all of GameSpot's editors agree that Super Mario Sunshine just doesn't live up to its revolutionary history, which is why it gains the dubious distinction of being the most disappointing GameCube game of 2002.

Lisaa valinnoista: http://gamespot.com/gamespot/features/all/bestof2002/gc1.html
 
Oo... Tämäpä yllätys. Toisaalta, vaikkei kyseessä olekkaan huono peli, ei se ehkä kuitenkaan tarjonnut niin paljon uudistuksia vanhaan kaavaan, mitä GameSpotin väki toivoi :) No Nintendohan lupasi lisätä tuohon seuraavaan Marioon niitä SMS:stä uupumaan jääneitä ominaisuuksia/uudistuksia.
 
Minusta Eternal Darkness ansaitsisi tuon tittelin eikä Mario. Ttoi Mariohan on huippu peli koska en ole ikinä sitä Mario64 pelannut niin siinä oli paljon uutta.
 
Minä pidin SMS:stä todella paljon, mutta toki myös allekirjoittaneen täytyy pitkin hampain myöntää, että eihän Sunshine nyt sentään edellisten Mario-pelien loistoon yltänyt. Hyvä peli joka tapauksessa.

Star Fox Adventuresia en ole vielä liiemmin pelannut, mutta eiköhän sekin asia jossain välissä korjaannu.

- Esa
 
Whatta... Gamespot on kerrankin oikeassa.
Ihmisille, kuten minä, jotka haluavat oikean Mario-pelin, Sunshine tarjoaa melkoisen pettymyksen, vaikka saattaakin olla hyvä peli. Pelkkää lomasaarta koko seikkailu ja koko ajan se T.U.L.V.A. selässä. Doesn't feel like Mario to me...

Star Fox Adventures ansaitsisi tuossa kyllä kakkospaikan; odotin sellaista, mitä Rare yleensä saa ulos, mutta se ei ollut übermahtava, vaan pelkäsään loistava.

Cubetus, mitä v****a sä hourailet? Eternal Darkness on Cuben paras peli tähän mennessä.
Ja oli muuten paljon parempi kuin mitä siitä odotettiin, joten se on kaikkea muuta kuin vuoden pettymys!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tiedän että ei pitäisi sanoa, mutta asia on niin, että kahdelta yöllä saa sanoa mitä huvittaa ja varsinkin kun juuri jouluaatto alkoi. Mario tosiaan oli pettymys. Vaikka se onkin loistava peli, aivan uskomaton, niin mielestäni Mariolta saa odottaa erittäin, erittäin paljon. Minä ainakin odotin SMS:lta jotain ihan uutta ja sain jotain sellaista mitä olen ennenkin pelannut monia kertoja. Vanha kunnon Mario fiilis nyt on kadonnut jo aikoja sitten. Mielestäni Super Mario 64:kään ei tuntunut niin kivalta kuin Super Mario Bros. 1 ja 2 silloin kauan kauan sitten. Silti SMS oli aika paha pettymys. Nintendon väellähän on juuri minunlaisteni ihmisten takia varmaan hirveät paineet Mario sarjan kanssa, kun yhtäkään virhettä ei saisi tehdä. Mario on hyvä peli ja jos se ei olisi Mario, sitä ylistettäisiin kilpaa, mutta kun se on Mario, siltä odotetaan niin paljon, että se onkin vuoden pahin pettymys. Sellaista se vaan on.

Ps. anteeksi nyt, jos joku ei saanut tekstistä mitään selvää. Menen nukkumaan.
 
Näköjään ihmiset odottavat hyvin paljon Mariolta...kertokaapas minulle mitä uudistuksia Mariossa pitäisi sitten olla?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan E-Razor

Cubetus, mitä v****a sä hourailet? Eternal Darkness on Cuben paras peli tähän mennessä.
Ja oli muuten paljon parempi kuin mitä siitä odotettiin, joten se on kaikkea muuta kuin vuoden pettymys!

No se nyt vaan oli minun mielipide. Todella surkeat sanity efektit ja osa niistä ei sopinut pelin "tunnelmaan" ollenkaan. Säikähdin vain siinä kylppärikohtauksessa ja melkein kaikki viholliset niitä samoja paskoja. Joten noilla eväillä äänestän sen pahimmaksi pettymykseksi. Parhaaksi peliksi joko RE:n tai SMS:n.
 
Starfox oli kyllä sellanen pettymys että huhhuh...
Luulin että tulee platinaa niin tulikin keskivertoa kuparia kultamaalauksilla...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan qbas
Näköjään ihmiset odottavat hyvin paljon Mariolta...kertokaapas minulle mitä uudistuksia Mariossa pitäisi sitten olla?

Jotain sellaista, mitä kukaan meistä ei osaa odottaa. Jotain, joka saa kaiken muun näyttämään vanhanaikaiselta. Jotain, joka saa kaikki muut tekemään saman perässä (a la vanhat mariot joita jotakuinkin pidetään sekä 2d-tasohyppelyiden että 3d-hyppelyiden isinä ja suunnannäyttäjinä). Mario hahmona ei ole mielestäni kuitenkaan niin hurjan mielenkiintoinen että yksin Mario-teeman takia peliä voitaisiin hehkuttaa, Mario-pelissä pitää olla pelattavuuspuolella sitä ns. taikaa, joka saa sen tuntumaan niin tuoreelta ja selkeästi paremmalta kuin muut tasohyppelyt. Tätä taikaa ei Sunshinessä mielestäni ollut.
Itseasiassa, voisin jopa väittää että jos ko. peli ei olisi Mario-peli vaan jollain tusinatasohyppelijällä tähditetty multiplatform-peli, se ei juuri massasta erottuisi. Tätä tuskin voidaan yhdestäkään aiemmasta Mariosta sanoa, vai?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan qbas
Näköjään ihmiset odottavat hyvin paljon Mariolta...kertokaapas minulle mitä uudistuksia Mariossa pitäisi sitten olla?
Vaihteleva ympäristö, minkä tuo lomateema estää. 3D-Marioista on myös unohtunut ne klassikot, eli sienet, tulikukat ym. kosmistakin homoeroottisemmat power-upit.

Super Mario World on edelleen maailman paras Mario, eikä tuota tosiasiaa tätä menoa muuteta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ittaM
Starfox oli kyllä sellanen pettymys että huhhuh...
Luulin että tulee platinaa niin tulikin keskivertoa kuparia kultamaalauksilla...

Aivan samaa mieltä. Pahinta oli se päätön vaeltelu.

Ja Mariosta. Eihän se kaavaa kovasti uudistanut, mutta addiktiivinen peli silti. Hieman liian lyhyt, mutta Shineja jaksaa keräillä aina silloin tällöin.
 
Kyllä tuo SMS se oikea pettymys oli minullekin.. Odotin jotain hieman.. värikkäämpää. Pelissä ei ole sitä oikeaa loistoa mitä oli Super Mario 64:ssa.

Eternal Darknesshan on ehdottomasti cuben yksi hienoimmista ja mahtavimmista peleistä (Metroid Prime ei ole ennättänyt vielä käsiini, mutta pian tulee).

Tosin pelihän ei käy Resident Evil- faneille jotka haluavat vain juosta paikasta A, paikkaan B. Tappaa muutaman zombin matkalla ja sitten juosta taas paikasta B paikkaan A ja selvittämään huikean helpon "puzzlen". Eternal Darknessissa on sentään "sitä jotain".

P.S Olen pelannut Resident Evilin (Cubella) 2x läpi.
 
Ylös Bottom