Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Superstars V8 Racing [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vompatti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

vompatti

New Member
Nimi: Superstars V8 Racing
Lajityyppi: Ajopeli
Kehittäjä: Black Bean
Julkaisija: LAGO Srl
Julkaisuaika: 26.6.2009
Demo: Ei
Moninpeli: 1 yhdellä konsolilla, 2-12 verkossa (AI-kuljettajat voi laittaa täyttämään tyhjät paikat)


Tänään kolahti kyseinen peli postiluukusta sisään. Tuli tilattua tämä yhden PC-pelin kylkiäisenä kun halvalla lähti. Samalla ajattelin, että pääsen vähän tutustumaan tulevan WRC-pelin kehittäjien tuotokseen. Sen verran olen ennakkoon lukenut, että ilmeisesti on syytä pelata ilman ajoapuja simulaatiotilassa, että pelistä saa jotain irti. Mielenkiinnolla odotan mitä tämä tarjoaa. Pidän useasti tällaisten pienten pajojen peleistä. Ne eivät koskaan ole täydellisiä, yleensä kaukana siitä, mutta niissä saattaa olla jotain omalaatuista joka jaksaa kiehtoa tai pitää pelin parissa. Kun näihin asennoituu oikein, eli ei odotakaan mitään GT-sarjan tasoista peliä, niin saattaa saada jotain mukavaa irti. Esimerkiksi Ferrari Challenge oli tällainen, joka tuli vähän puskista ja vaikka siinä oli virheitä ja bugeja, niin nautittava ajomallinnus sai aina uudestaan palaamaan pelin pariin. Nyt lähden ottamaan selvää onko tässä pelissä "sitä jotain", mikä jaksaa viehättää vai onko kyseessä tuotos jota ei olisi edes halvalla kannattanut hankkia. Pistän kommentteja myöhemmin lisää. Jos pelin omistajia löytyy, niin olisi kiva kuulla kokemuksia.



Elä Paavi suutu, otin vähän mallia noista teikäläisen aloitusviesteistä.
 
Vastaus: Superstars V8 Racing [PS3]

Mun mielestä demon ajettavuus oli ihan ok mutta pelin moninpeli ominaisuudet ja autoluokan vähyys ja tuntemattomuus estää ostamasta...lähinnä syy on se, että kun pelaan pääsääntöisesti vain verkossa moninpelejä on turha ostaa autopeliä jota kukaan ei verkossa pelaa.

Laita ihmeessä kommentteja.

Demo oli sellainen hyvä yritys ilmeisen vähällä rahalla.
 
Vastaus: Superstars V8 Racing [PS3]

lähinnä syy on se, että kun pelaan pääsääntöisesti vain verkossa moninpelejä on turha ostaa autopeliä jota kukaan ei verkossa pelaa.

Pelaan yleensä aina yksinpelin ensin läpi ja vasta sitten siirryn nettipeliin. Mutta kävin kommenttisi vuoksi vilkaisemassa nettipelin tarjontaa, ja oli kyllä aika totaalisen kuollutta. Eli jos puhtaasti nettipelaamiseen hankkii, niin kannattaa varmaankin jättää väliin. Tosin, tässä on tosiaan tuo mahdollisuus, että voi vaikka yhden kaverin kanssa ajaa netissä täyden lähtöruudukon skaboja, kun vaan täyttää tyhjät paikat AI-kuskeilla. Eli tämä voisi sopia sellaiseen kisailuun, jos on pari kaveria joiden kanssa haluaa kisaa vääntää. Tähän tietysti vaikuttaa oleellisesti se, että onko noista AI-kuskeista mihinkään. En ole kerennyt tekemään tähän kuin vasta pintaraapaisun, olen ajanut lähinnä noita lisenssikisoja ja harjoittelua, joten en vielä tuosta AI:n ajosta juurikaan osaa mitään sanoa. Aloitin medium vaikeustasolla mestaruussarjaa, eikä ainakaan harjoituksissa AI-kuskit olleet aivan vastaantulijoita, piti rata opetella ennen kuin sai taululle kovimman ajan. Ja tuon tason jälkeen on kuitenkin vielä hard ja legend. Mutta turinoin AI:sta lisää sitten kun siitä on enemmän kokemusta.

Muutenkaan en viitsi kauheasti peliä vielä haukkua/hehkuttaa, koska kokemusta on niin vähän. Muutamat kommentit kuitenkin. Plussaa: fysiikat on ihan hyvät kun on ajoavut yms. ruksittu pois päältä. Ei GT5:P tai FC tasoa, mutta ihan ajettavat kuitenkin. Tosin autoa ei tunnu saavan pyörähtämään kuin tietoisesti yrittämällä. Pitoa on paljon enemmän, mutta nämähän ovatkin kisapelejä slickseillä. Toinen plussa radoista. FC:ssäkin ollut Mugello on kuin uusi rata kaikkine korkeuseroineen. Muutenkin on ainakin minulle ihan uusia ja mielenkiintoisia ratoja. Renkaiden kuluminen on myös jotain mitä ei moni konsolipeli tarjoa. Miinusta grafiikoista, mutta eipä se tällaisissa peleissä ainakaan minua haittaa. Isompi miinus forceista. Ne ovat voimakkuudeltaan heikot, eikä ratille ole tasan yhtään mitään säätöjä. Deadzone on joissakin autoissa aika iso, toisissa pienempi. Pari kertaa on koko forcet hukkuneet kisan alussa, seuraavassa kisassa on taas olleet takaisin. Se on tosin ihan kiva, että rattia saa neulansilmissä kääntää aika reippaasti. Yksi mielenkiintoinen bugikin esiintyy DFGT:n kanssa, jos painaa PS-nappia ja selaa XMB:tä, niin kaikki napin painallukset toteutuvat myös pelissä... Tämän vuoksi hoidan kaukosäätimellä XMB-kikkailut pelin aikana. Mutta teen joskus myöhemmin vähän tarkempaa analyysiä pelistä, kun on enemmän kokemusta. Loppukaneettina voisin heittää, että jos kiinnostusta on, niin The Hutista lähtee nyt 11,43€+pk.
 
Vastaus: Superstars V8 Racing [PS3]

Loppukaneettina voisin heittää, että jos kiinnostusta on, niin The Hutista lähtee nyt 11,43€+pk.

Siis tuohan on aivan käsittämättömän halpa, Suomesta kun lähtee katsomaan niin se on 50€ samantien... Pitää varmaan käydä Hutista koukkaamassa.
 
Vastaus: Superstars V8 Racing [PS3]

Vähän lisää ensifiiliksiä. Nyt sain ajettua ensimmäisen kisan championshipissä. Medium vaikeustaso osoittautui aika helpoksi radan oppimisen jälkeen, joten voitto irtosi helposti. Toisaalta ajoin seuraavan kisan ekan harjoitteluosion heti tuon kisan jälkeen, itseluottamusta uhkuen kävin tekemässä ajan heti harjoituksen alussa ja pokkasin kärkipaikan, jonka sitten näin valuvan loppujen lopuksi viimeiselle sijalle 19/19 :o Ja ei muuta kuin takasin radalle reenaamaan ja vähän säätöjä hiomaan.

Mutta tuosta ekasta kisasta. Täytyy sanoa, että tämä tarjoaa jotain sellaista aitoa kilpa-autoilu fiilistä mitä harva konsolipeli tarjoaa. Sen tekee tuo kunnollinen mestaruussarja kaikkine ajoineen. Ensin on 30 min Practice 1, sitten 30 min Practice 2, sitten 30 min Qualify jonka jälkeen on sitten kisa. Kisan kierrosmäärän pystyy asettamaan ennen kuin aloittaa koko championshipin, vaihtoehtoja oli 1, 2, 3, 5, 7, 10 ja Real. Realia en uskaltanut tähän ekaan läpipeluuseen ottaa kun ei ollut mitään hajua kuinka paljon kierroksia siinä on. Mutta kokeilin erillisessä kisaviikonlopussa tuota ja siellä oli Mugellossa 11 kierrosta. En tiedä, olisiko sitten niin että kisatkin ovat tuolla asetuksella jokseenkin lähellä sitä 30 min ja kierrosmäärä muotoutuu kierroksen pituuden perusteella.

Tosiaan on kyllä hyvä fiilis kun kisaviikonloppu alkaa noiden harjoitusten ja muiden takia. Ei ole sellainen irrallinen olo mikä useasti autopeleissä on, että sinut vaan tyhjästä istutetaan rattiin ja sillä selvä. Ensimmäisessä viikonlopussa oli sadekeli. Ensimmäinen harjoitus meni lähinnä radan opetteluun ja säätöjen hakemiseen. Aluksi olin reilusti jäljessä, pikkuhiljaa rataa oppien hilauduin lähemmäksi. Toisessa harjoittelussa rata alkoi olla jo tuttu ja pystyin kokeilemaan myös kisasäätöjä. Eli talli tarjoaa joka kisaan kaksi Preset-säätöä, kisaan ja aika-ajoon. Ilmeisesti riippuu sitten tallista kuinka hyvät nuo säädöt on, mutta ovat ihan hyvä lähtökohta säätämiselle. Kuitenkin kokeilin kisasäätöjä ja havaitsin niiden olevan nopeammat. Sitten tein sellaiset yhdistelmäsäädöt joilla suunnittelin lähteväni liikkeelle aika-ajoon. Kunnes aika-ajo alkoi ja näin että on aurinkoinen keli :D Sadesäädöt romukoppaan ja homma uusiksi. Säädöt löytyi kuitenkin kohtuullisen nopeasti ja paalu irtosi loppujen lopuksi onnistuneella kierroksella aika reilusti. Kisassa taas kuiva keli, AI:n taso on minulla tosiaan nyt vähän liian helpolla, joten kauheata kamppailua ei sen kanssa tullut. Paalulta karkuun. Kamppailun kävin kuitenkin renkaiden kanssa. Kilpailujen luonne muuttuu aivan erilaiseksi, kun loiva mutkayhdistelmä jonka veti kuutosella reilut 230km/h lasissa ensimmäisillä kierroksilla, muuttuu painajaismaiseksi nelipyöräluistoksi viimeisillä kierroksilla. Jokainen jarrutus, kiihdytys ja mutkan ajaminen on aivan erilaista. Eli renkaiden kulumisen todellakin huomaa ja se tuo oman lisänsä kisoihin.

Tähän astisista kommenteistani lienee huomaa, että en kadu pelin hankintaa. Halpahankintana on varmasti hyvä vaihtoehto autopelien ystäville. Itse olen jo nyt aika innoissani, toivon vielä että vaikeammilla AI-tasoilla löytyy lisää haasteita kisoihin. Puutteita tässä toki on, päällimmäisenä tuo ratin säätämisen puuttuminen kokonaan, mutta tämä tarjoaa myös jotain sellaista mitä muut autopelit joita hyllystä löytyy ei tarjoa, joten se on paikkansa hyllyssä ansainnut.
 
Vastaus: Superstars V8 Racing [PS3]

Tämä on näköjään saamassa jatkoa jo kohta:

Superstars V8 Next Challenge – Coming 2010 VirtualR – Sim Racing News

Toisaalta, tässä on erittäin hyvä pohja, joten jos vain vähän viilailevat peliä ja päivittävät kaluston ja radat, niin mikä ettei. Tämähän ei ollut käsittääkseni alunperin edes täysihintainen peli. Paitsi tietysti suomessa. Voihan se olla, että suunnitelmat oli jo silloin selvillä ja tämä kesällä tullut oli vähän sellainen testiversio ja nyt tulevaan parannellaan edellisen puutteet. Toivotaan näin. Varsinkin jos nyt mukaan tuleva Maserati on mukana, niin sehän jo pelkästään tekee pelistä pakkohankinnan :p
 
Vastaus: Superstars V8 Racing [PS3]

Kuulostaa just semmoselt pelilt jota jaksaisin pelata, sillä tykkään nimenomaan autopeleistä joissa on kunnon kisaviikonloput, harmi kun ei f1 pelejä oo ollu kunnol tarjolla eikä wrc, tai mitään muutakaan rata-ajopeliä jossa ois just kunnon harjottelut jne, eikä mikään uratila.

perus kausi vaan eikä se muuta tarttis ja tietty yksittäiskisat...

no joo, mut asiaan. onko se peli oikeesti yhtä latausruutua kuten tää video antais ymmärtää: YouTube - Superstars V8 Racing PS3 Gameplay Review ei kyllä pitkään tollastakaa jaks kattoo


edit: 18.95e cdon.comissa, lähti tilaukseen
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Superstars V8 Racing [PS3]

no joo, mut asiaan. onko se peli oikeesti yhtä latausruutua kuten tää video antais ymmärtää: YouTube - Superstars V8 Racing PS3 Gameplay Review ei kyllä pitkään tollastakaa jaks kattoo

Tuo pätkä ehkä hiukan karrikoi tuota latauksen määrää, kun mennään koko ajan ees taas valikoissa ja säädetään asetuksia. Eihän niitä koko ajan säädetä enää sen jälkeen kun ne on kohillaan, mutta kyllä tuossa totuuttakin on, eli latausruutua puskee silmille jonkin verran. Yleensä ne on noita nopeita, mutta niitä saattaa tulla sitten jopa neljä (!) peräkkäin välillä. Kummasti siihenkin kuitenkin tottuu, kun tajusin tuota pätkää vilkaistessa etten niihin itse enää kiinnitä huomiota.

Kausisysteemi on tosiaan toimiva. Auton säätämisessä muuten saa olla tarkkana, tuntuu että välillä säädöt eivät pysy kun harjoitus vaihtuu tai vaikka tallentaa asetukset, niin ne ei ihan samanlaisina tule välttämättä takaisin. En tiedä mikä tuossa on taustalla, yrittääkö tiimi tehdä "paremmat" asetukset, vai ihan bugi. Voi hyvin olla bugikin, tällaisen pikkubudjetin pelissä. Päädyin lopulta kirjoittamaan itse säädöt ylös, niin saa varmasti samat takaisin.

Sain juuri eilen ajettua tuon kauden Mediumilla lävitse, seuraavaksi aloitan Legendillä, mutta tällä kertaa täyspitkillä kisoilla. Jos on kokemusta ajopeleistä, kannattaa heittää kohtuullinen vaikeustaso, tosiaan itsellä kävi tuon kanssa niin, että voitosta voittoon kuljettiin. Ainoa haaste oli aina ekoissa harjoituksissa radan opetteleminen.

Mutta kokeilin tuossa yksittäistä täyspitkää kisaa Legend-tasolla, että sai vähän kuvaa tuosta AI:sta. Ja se on loistava :) GT5:P:ssähän AI menee kuin kiskoilla välittämättä sinusta. Ferrari Challengessa AI on tietoinen sinusta, peippaavat mutkia, mutta heti kun ne joutuvat väärälle ajolinjalle putoaa vauhti tolkuttomasti. FC:ssä olikin itselläni tapana ohittaa niin, että kävin suoralla sisäpuolella että sain AI:n siirtymään sinne ja sitten ulkokautta ohi kun AI mateli mutkassa. Usein niiden ohitusyritykset ovat taas sellaisia, että ne tulevat sumeilematta päälle. Tässä AI haastaa aivan eri tavalla. Esimerkkinä mainittakoon, että ajoin AI:n kanssa 3 mutkaa rinnakkain tuossa kisassa ilman kontakteja. Samaten jos jätät jarrutuksen myöhäiseksi ja siten tulet sisälle, niin jos ajat vähänkin liian hiljaa niin AI pysyy rinnalla ja haastaa sitä kautta seuraavaan mutkaan. Monesti kävi itselle niin, että ohitusyritys jäi tosiaankin yritykseksi. Ja tekevät myös itse ohitusyrityksiä jättäen jarrutuksen myöhään ja siten tunkevat sisälinjalle. Tuskin maltan odottaa uutta kautta.

Mutta tosiaan täydellisyyttä ei kannata missään nimessä tältä odottaa. Tämä on vähän sellainen peli, etten tiedä uskaltaako suositella vai, vaikka itse pidänkin. On bugeja, haisee että on pienellä budjetilla tehty, grafiikat ei ole häävit jne. Mutta kun raksii kaikki ajoavut pois, pistää damaget ja renkaan kulumiset päälle ja lähtee kisaviikonloppuun vääntäämään, niin paljon on valmis pelille antamaan anteeksi.
 
Vastaus: Superstars V8 Racing [PS3]

no niin, nyt on hiukan ensituntumaa ajettuna kun tänään postissa tuli.

Ajelin ensin monzassa yhden harjottelu session ja sit kisaviikonlopun realistisimmilla säädöillä, mut easy tasolla..

Juuri tälläisiä ajopelejä tykkään pelata, kaikki on avoinna heti ja voi pelata just niitä kisoja joita haluaa ja sit kausi, realistisin omianisuuksin.

Siistiä näin bemaristina heittää monzassa perää 550:llä :P

Ajotuntuma on hyvä, grafiikka ajaa asiansa kuten myös äänet, ja kerrankin on peli jossa tekoäly ei tule 200 persukseen jos ite himmaa liian aikaisin, kovaa vääntöä oli kun pyörähdin aika-ajokierroksella ja luulin et easy tasolla oisin siltin kärkikahinoissa. Noh vikasta ruudusta sitä lähdettiin ja 7-10 sijoista oli armoton taistelu 1-3 kierrokset, kunnes jostain syystä neljännen kierroksen ekassa mutkassa pääsin kaikista heittämällä ohi, ja sen jälkeen oli 4sekunnin johto maaliin asti..

Renkaiden kulumisen huomaa selvästi ja asetuksilla autossakin on merkitystä.

En voi kuin suositella sellaisille jotka ovat aikoinaan formula, nascar yms pelejä pelanneet, eli millekkään "uramoodi" fanille ei sovi, vaan just tälläsille ku minä :D
 
Vastaus: Superstars V8 Racing [PS3]

Kaksi kisaa Legendillä kautta takana ja molemmissa olen hajonnut aivan totaalisesti. Jaguarilla lähdin haastamaan bemareja ja audeja. Koko ensimmäisen kisaviikonlopun lävitse oli sadetta. Eka harjoitus, 12. Ei hyvältä näyttänyt. Toinen harjoitus, viides. Nyt rupesi olemaan jo toivoa. Sitten aika-ajot, lähdin kuitenkin samoilla säädöillä ja päätin koittaa runtata kovan ajan. Onnistui kierros todella hyvin ja ensimmäisen harjoituksen +1,2s muuttuikin yhtäkkiä siihen että itsellä oli paras aika 0,8s turvin. Todella yllättyneenä mutta luottavaisena kisaan. Ja siellähän sitten kaikki heitti häränpyllyä. Toinen kunnon mutka ekalla kierroksella ja AI-kuski lähti sisälle haastamaan, ja itse taitoin mutkaan. Lopputulos oli se että AI-kuski osui minua takakulmaan ja pyörähdin. Putosin jonnekkin kuudennen hujakoille. Sitten lähdin tappelemaan tietä ylöspäin, pääsin neljänneksi kunnes renkaat oli aika tuhoutuneet kaiken tämän sohlauksen takia ja rupesin jäämään kolmannesta ja takana oleva sakki otti minua kiinni. Sitten missasin jarrumerkin viimeisillä kierroksilla ja putosin lopulta kuudenneksi. Kyllä syletti, lähinnä tuo ensimmäinen kierros.

Toisessa kisassa keli vaihteli mallia sade, kuiva, sade, sade. Ekoissa harjoituksissa olin 11. Kuivalla kelillä sain nakutettua heti kärkiajan harjoituksissa. Siispä toivoin kuivaa aika-ajoon ja kisaan. Kumpaankaan se ei toteutunut. Paalu irtosi kuitenkin pienen säätämisen jälkeen kahden kymmenyksen turvin. Kisassa putosin alussa toiseksi, mutta sain kuitattua paikan takaisin. Sitten ajelin kärjessä ja sijoilla 2-3-4 olleet kuskit tulivat noin parin sekunnin päässä meikäläisestä koko ajan. Näin viimeiselle kierrokselle asti, kunnes iski katastrofi. Tulin ensimmäiseen mutkaan aivan normaalisti, jarrutin varovasti vaikka auto ei ollut vikuroinut kertaakaan aiemmin tuossa mutkassa. Nyt aivan yhtäkkiä lähti perä alta. Korjausliikkeet ei auttaneet ja kynnin vähän peltoa. Pääsin takaisin kolmannelle sijalle, mutta auto alkoi lipsua aivan järkyttävän paljon. Ykkönen ja kakkonen karkasi välittömästi ja vielä viimeisessä mutkassa tuli kolmonen ohi, vaikka oli kaukana ennen mutkaa. Ei vaan kääntynyt mutkaan sisään.

Vaikka aluksi hehkutin tuota renkaan kulumista, niin kyllä se on näissä parissa viime kisassa korvennut niin maan perusteellisesti. Varsinkin tuossa toisessa kisassa. Kiva taistella jokaisen mutkan läpi liki puolen tunnin kisassa ja katsoa kaiken valuvan hukkaan, vaikkei periaatteessa pitänyt olla mitään hätää. Ei vaan saa muuttua noin radikaalisti aivan yhtäkkiä renkaan käyttäytyminen. Täytyy nyt katsoa vielä muutama kisa eteenpäin, jos saisin kisan mikä ei ole sateessa, että näkee käyttäytyykö se siinä samalla tavoin. Jos homma jatkuu noin, niin sitten harkitsen uutta kautta ilman renkaiden kulumista, koska kaikin puolin muuten on tosi positiiviset fiilikset kauden ajamisessa.


Pitäisikö Mäksä kokeilla jossain vaiheessa tuota onlinepuolta, sitten kun olet saanut sopivasti tunteja peliin? Ihan sillain mielenkiinnosta, että nähdään kuinka tuo pelittää, lagaileeko jne.
 
Vastaus: Superstars V8 Racing [PS3]

joo voishan sitä testailla, ite oon ihan amatööri kamaa vielä. Huomaa ettei ole mitään ajopelejä pelannut viiteen vuoteen, ja silloinkin vain kunnon ratilla ja polkimilla.

Ajelen easy tasolla, kaikki ajoavut pois päältä ja realismit täysillä, Jostain syystä välillä heitän 20sekunnin kaulan kolmessa kierroksessa, kun taas välillä ei ole toivoakaan päästä edes 2sekunnin päähän kärkiajasta.

Ja tuo renkaiden kuluminen on tuskaa jo kolmenkierroksen kisassa :S Vika kierros on aivan tuskaa, varsinkin sateella...ei toivoakaan et tulis ajosta bemarilla mitään, en oo audia koittanu, eli miten nelivetonen käyttäytyy renkaiden kuluessa??
 
Vastaus: Superstars V8 Racing [PS3]

Ja tuo renkaiden kuluminen on tuskaa jo kolmenkierroksen kisassa :S Vika kierros on aivan tuskaa, varsinkin sateella...ei toivoakaan et tulis ajosta bemarilla mitään, en oo audia koittanu, eli miten nelivetonen käyttäytyy renkaiden kuluessa??

Tuo renkaiden kuluminen vaikuttaa olevan toteutettu niin, että ne on aina lopussa yhtä kuluneet, oli sitten kierroksia minkä verran tahansa. Eli että renkaiden kuluminen on suhteutettu kierrosmäärään. Varma en ole tästä, mutta siltä vaikuttaa. Audista en tiedä minäkään, en ole ajanut niillä kuin niissä lisenssikisoissa. Lisäile minut psn:ään, nick on sama kuin täälläkin. Laita viestiin jotain tyyliin konsolifin superstars V8 tms. että tiedän kenestä on kyse, niin kokeillaan sitten jossain vaiheessa miten nettikoodi pelittää :)
 
Vastaus: Superstars V8 Racing [PS3]

Juttua on tullut oikein urakalla mikä on hyvä asia.
Pitää laittaa tää peli harkinta myssyyn jos vaikka tulis ostettua, mutta ton nfs ja cod pelien jälkeen tuli aika moinen kynnys ostaa mitään peliä joten en mene lupaamaan.
 
Vastaus: Superstars V8 Racing [PS3]

Tein nyt pienen testin ja ajoin kolmen kierroksen kisan ensin m5 bemarilla jolla ajan kautta, ja sitten saman kisan audilla.

Keliksi valitsin märän, ja tosiaan renkaiden kulumiset päällä.

Märällä kelillä bemarilla saa olla tarkkana kyllä kokoajan, mutta keskimäärin saa antaa hanaa oikeen kunnolla, puolessa välissä (1,5kierroksen jälkeen) huomaa että lipsuu, ja viimeiset mutkat kisasta on ihan tuskaa, jos siin välis ei oo reipasta johtoa ni kahtapuolelta tullaan ohi :S

Bemarilla lopputulos oli se, että voitin tuon kisan kuudella sekunnilla ja lähdin paalulta

Sitten sama juttu Audilla...Alusta asti käyttäytyy kuten neliveto, ei heitä perää vaan pikemminkin puskee jos liian kova vauhti on, mutta jo keskellä mutkaa voi huoletta painaa kaasua.

Kun renkaat alkoivat kulumaan, tuli tiukoissa mutkissa enemmän ongelmia saada auto taittumaan, ja alkoi audikin hieman lipsumaan, mutta kuitenkin hyvässä mielessä...

Aina kun sai auton esim shikaaniin sivuluisuun, niin siitä oli todella helppo heittää vasta sladia ja oltiinkin mutkan läpi tultu jopa vauhdikkaammin kuin ekalla kierroksella.

Lopulta voitin kisan jopa 14 sekunnilla vaikka lähdin ruudusta kuusi.


Kuitenkin tulin siihen tulokseen, että kuivalla kelillä ja radoilla joissa on hitaampia mutkia niin takaveto vie audia, kuitenkin nopeilla radoilla ja etenkin märällä kelillä audi on kotonaan niin kauan kunnes tulee se jyrkkä mutka eteen, jossa auto ei taitu kirveelläkään mutkaan ja bemari tulee pienessä, mutta nätissä sivuluisussa rinnalle ja ohi.

Bemarilla kyllä meinaa sadekelillä vikoilla kierroksilla alkaa tuskahikeä pukkaamaan kun johtoa on 2sekuntia, ja joka mutkaan täytyy ajaa niin että jarrua saati kaasua ei voi painaa yhtään jos auto ei ole aivan suorassa, muutoin pito loppuu heti ja kisa on siinä.

puolet kaudesta ajettuna joista olen saavuttanut kaksi voittoa, yhden kolmannen tilan (pyörähdin vikassa mutkassa ykkös paikalta), yhden viidennen sijan (pyörähdin kakkos sijalta vikalla kierroksella) ja yhden 9 sijan joka oli eka kisa, ja sattu tulee just sadekeli tietenkin, ja vikasta ruudusta lähdin, ja olin erittäin tyytyväinen sen kisan osalta tuohon pistesijaan edes :)

Tällä hetkellä olen sarjataulukossa toisena, mutta ajo on paranemaan päin joten olen luottavainen siitä että taistelen edelleen mestaruudesta :)
 
Vastaus: Superstars V8 Racing [PS3]

Mielenkiintoisia testejä, täytyy itsekin kokeilla tuota Audia sitten kun saan oman kauden lävitse. Postiivista kuultavaa tuossa oli se, että olen tosiaan ajanut vasta kaksi kisaa ja molemmat sadekelillä. Sarjataulukossa taidan olla neljäntenä, joten on vielä toivoa koko kauden voittamisesta jos on enemmän kuivan kelin kisoja tiedossa. Toisaalta kyllä noissakin kisoissa olisin voitosta taistellut ilman huonoa säkää, mutta se on tätä motorsporttia. Ja hienoa että ei tarvitse koittaa mitään "voita kaikki kisat" -meininkiä, riittää kun on kauden viimeisen kisan jälkeen ensimmäisenä pisteissä.

Oletko muuten huomannut eroa, että kuluuko pehmeät renkaat nopeammin kuin kovemmat? Mietin noissa molemmissa kisoissa että lähdenkö itse kisaan intermediateilla vai wet:llä, mutta päädyin molemmissa kuitenkin märänkelin renkaisiin toivoen että saan alussa kiskottua eroa. Ja kun itse en ole ainakaan tehnyt kunnon testiä vielä, että onko kovuudella merkittävästi vaikutusta kulumiseen.

On muuten isoja eroja tuossa, että minkä verran on sadekeliä kauden aikana. Tuossa kaudessa jonka ajoin medium-tasolla, oli koko kauden aikana kahdessa harjoituksessa sadekeli. Siinä kaikki. Nyt on ollut jo kahden kisan jälkeen kolmessa harjoituksessa, kahdessa aika-ajossa ja kahdessa kisassa vesikeli. Eli jäljelle jää yksi harjoitus joka ajettiin kuivassa kelissä.
 
Vastaus: Superstars V8 Racing [PS3]

En oo renkaita viel testannu ku en kaudella uskalla :D

mielenkiintoista myös se, ettäjos on ollu ekas harjotukses sade ni sit on mul ollu aina koko viikonlopun, ei koskaan mitään siel välis kuivaa. Tähän mennessä viis sateella ja kaks kuivaa viikonloppua


edit:

Alotin nyt uuden kauden, ja audilla..taitaa tosin kohta vaihtua takas takavetoon, kun tos voi vaan ajella kaasupohjas ja muut jää sekuntitolkulla parissa mutkassa
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Superstars V8 Racing [PS3]

Minä tein harjoituksessa pienen rengastestin. Oli säädöt jo kohillaan, niin ajoin 6 kierrosta putkeen pehmeillä renkailla. Pystyin takomaan koko ajan kovia aikoja eikä ongelmia tullut renkaiden suhteen, joten uskalsin lähteä pehmeillä renkailla sitten kisaan (12 kierrosta). Ja oli oikea päätös! Oli pikkuisen eri ääni kellossa kuin noissa vesikisoissa ollut. Ajoin vain kaksi kierrosta aika-ajossa ja paalu irtosi silti yli 2,5s turvin. Kisassa kasvatin eroa tasaisesti alusta loppuun asti. Tosin tuli aluksi puristettua rattia aivan liian kovaa ja tehtyä pikkuvirheitä, kun oli muistissa miten kaksi edellistä paalulta alkanutta kisaa oli päättynyt.. Mutta lopputuloksissa ero ryöpsähti aivan huikeaksi, kakkonen hävisi 45 sekuntia! Ja on kyllä tosiaan paljon säädöillä merkitystä niin kuin sanoit, auto toimi kuin unelma. Oli erittäin vakaa jarrutuksissa ja pystyin pitämään kovaa vauhtia aivan loppuun asti. Vasta kierroksilla 10, 11 ja 12 oli lievää lipsumista havaittavissa, mutta silti ajoin vielä viimeisellä kierroksella vain 2s päähän kisan nopeimmasta kierroksestani. Pisteissä nousin pisteen päähän johtajasta. Nyt täytyy vain toivoa lisää kuivia kisoja, niin eiköhän tästä vielä jotain tule.
 
Vastaus: Superstars V8 Racing [PS3]

Ite erehtysin nyt alottaa toisen kauden audilla, ihan pelleilyksi meni...

Alotan joka kisan suosiolla viimisestä ruudusta, sit ekan kierroksen jälkeen oon jo kärjessä ja vedän eroa noin 9sek per kierros muihin....

Ajan nyt tolleen kauden läpi, otan bemarin taas alle ja nostan vaikeustasoa, renkaiden kuluminen vaan eduksi audissa että saa sen taittumaan paremmin kun menee pienessä luisussa kaasupohjassa
 
Vastaus: Superstars V8 Racing [PS3]

Mulla on nyt vähän kauden eteneminen hidastunut. Lähinnä vain sen takia, että pyrin ajamaan koko kisaviikonlopun kerralla, ja vaikka aikaa voi hypätä, niin jos sattuu olemaan niin ettei hyviä säätöjä meinaa löytyä, niin täytyy varata aikaa riittävästi siihen että voi käyttää molemmat harjoitukset ja aika-ajon kokonaan. Siihen vielä täysimittaiset kisat, niin puhutaan 30min+30min+30min+Kisa, joka on ainakin sen +20min. Eli parisen tuntia on varattava aikaa. Siksipä en ole tuon Monzan jälkeen saanut kuin yhden kisan ajettua, taas oli sadekisa, mutta nyt voitin! 17 kierrosta varovaisuutta, kakkonen oli koko ajan reilun sekunnin päässä ja ero vaihteli 0,5-2,0s välillä sen mukaan tekikö virheitä vai ajoiko itse täydellisen kierroksen. Tuntui aika pitkiltä nuo kierrokset. Mutta nyt tosiaan onnistuin pitämään paikan loppuun asti ja nousin samalla sarjajohtoon. Ja täytyy myöntää että fiilikset maalissa oli aika hyvät. Mutta pointtina siis se, että myös sadekelillä voi näköjään voittaa vaikeimmalla tasolla! :D En kyllä edelleenkään yhtään pidä noista sadekisoista, se on sellaista pelko persuksen alla ajamista koko ajan, ei mitään rentoutta siinä touhussa. Ja onneksi seuraavan kisan harjoitukset alkaa taas vesikelillä...
 
Vastaus: Superstars V8 Racing [PS3]

Että ku on tottunut ajopeleissä siihen et jos ei ite voita niin tasan yks henkilö voi sit sen voittaa, muilla kuskeilla ei oo mahiksia...

Tässä päätin koko alkukauden paahtaa nyt täysillä, ja puolessa välissä kautta aloin "varmistelemaan" et ajan 5 parhaanjoukkoon tilanteesta riippuen.

Oli hieno huomata, et neljässä viimeisessä kisassa oli ensinnäkin neljä eri voittajaa, lisäksi koko kakkosena pisteissä ollut kuljettaja teki samoin kuin minä loppukisoissa..alkoi varmistelemaan.

Sen sijoitus oli neljässä viimeisessä kisassa kolmas, neljäs, neljäs ja viides (kun teki vikalla kierroksella virheen ja putosi kolmannelta sijalta viidenneksi), ja lopulta sai pitää kakkos sijansa yhdellä pisteellä. Itse voitin koko kauden 6 pisteellä.

Todella mahtavaa tuo tietokone kuskienkin varmistelu ja juuri se, että neljässä kisassa neljä eri voittajaa, sitä näkee harvoin autopeleissä.

Kyl asia on niin, et olkootkin halpistuotantoa niin mahtava peli tämä on kun antaa puutteet anteeksi (karu ympäristö, uskomaton "loading" ikkunan pyöriminen valikoissa jatkuvasti), muutoin viiden tähden peli. Varsinkin kun cdon.comissa 18.95 jonka ite maksoin, ja briteissä halvimmillaan 9 puntaa, ei voi kuin suositella
 
Ylös Bottom